Vierailija

Onko normaalia tuntea jonkinlaista vihaa omaa lasta kohtaan? Lapsi on ollut todella rasittava viime ajat ja on ollut helpotus, että on saanut viikonlopun ajan ladata akkuja. Tuntuu, että voisin pitää mummolassa vielä viikon enkä edes kaipaisi lasta.

Kommentit (21)

Itsellä vaikeaa jättää lähes kaksivuotias mummolaan pariksi tunniksikin, vaikka tiedän että hän nukkuu siitä ajasta suurimman osan. Lapsi pitää vielä mummustaan todella paljon. Minulla on vain vahva tunne, että minun pitää lapseni itse hoitaa. Ja vielä haluan sen tehdä. Lapsi ei ole helpoimmasta päästä, vaan melko tempperamenttinen ja uhmakaskin. Mummulassa käyttäytyy kyllä paljon paremmin kuin kotona.

Silloin kun jätän mummulle, on minulla aina hyvä syy. Esim. käyn sairaalassa katsomassa vakavasti sairasta sukulaista tms.

Käyn osa-aikatyössä, joten sekin ehkä vaikuttaa suhtautumiseeni. Haluan olla kaiken vapaa-ajan lapseni kanssa.

Onko sinusta ok, että kaksivuotias on monta yötä pois kotoa? Käyn siis töissä, joten en koe olevani mikään supermamma. Ihan urasyistä käyn töissä, joten elän kyllä omaakin elämää, mikä vasta tuomittavaa onkin palstan yleisen mielipiteen perusteella. Mielestäni en ole ripustautunut lapseen, vaikka en häntä mummuilla kuin pakkotilanteissa hoidatakaan ja en tosiaan yökylään vie ennenkuin itse sitä haluaa. Teki mitä vaan niin aina saa p..aa niskaan.

8

Vierailija:

Lainaus:

Ihmiset vetää hirveen pitkiä johtopäätöksiä siitä että lapsia ei rakasteta jos ne ovat mummolassa viikonlopun ja äidille ei ehdi tulla ikävä.

Kasi kuulostaa ripustautuvalta lapsensa kautta elävältä äidiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Itsellä vaikeaa jättää lähes kaksivuotias mummolaan pariksi tunniksikin, vaikka tiedän että hän nukkuu siitä ajasta suurimman osan. Lapsi pitää vielä mummustaan todella paljon. Minulla on vain vahva tunne, että minun pitää lapseni itse hoitaa. Ja vielä haluan sen tehdä. Lapsi ei ole helpoimmasta päästä, vaan melko tempperamenttinen ja uhmakaskin. Mummulassa käyttäytyy kyllä paljon paremmin kuin kotona.

Silloin kun jätän mummulle, on minulla aina hyvä syy. Esim. käyn sairaalassa katsomassa vakavasti sairasta sukulaista tms.

Käyn osa-aikatyössä, joten sekin ehkä vaikuttaa suhtautumiseeni. Haluan olla kaiken vapaa-ajan lapseni kanssa.

Senkin tähden tuntuu välillä siltä, että on pakko saada levättyä. Lapsi on kotihoidossa joten muuten olen paljon hänen kanssaan. En koe huonoa omaatuntoa viikonloppuhoidosta kun kaiket päivät on kuitenkin minun kanssani.

ap

En ole tehnyt lasta itseäni varten esim. vanhuuden turvaksi tai oman kunnianhimoni jatkeeksi. Vai mitä tarkoitit?

Näen vaan että nyt näin pienenä haluan antaa hänelle kaiken sen ajan mitä työltäni (minulle tärkeää) jää. Ihan ihme kun tämäkin on nyt huonoksi lapselleni. Pitäisi hylätä vielä viikonlopuiksikin mummujen luokse? Se olisi täällä palstailevien mukaan sitä hyvää äitiyttä.

Pidähän kuule varasi, tuollaisella asennoitumisella teet vaan lapselesi hallaa. Muista, että lapsi ei ole täällä maailmassa sinua varten.

Ihmiset vetää hirveen pitkiä johtopäätöksiä siitä että lapsia ei rakasteta jos ne ovat mummolassa viikonlopun ja äidille ei ehdi tulla ikävä.

Kasi kuulostaa ripustautuvalta lapsensa kautta elävältä äidiltä.

Mutta aina on niitä jotka heittävät ensimmäisen kiven. Väsymyksestäsi tuo johtuu. Minulla itselläni oli samanlaista ja mikä lapsen on mummulassa kun voi luottaa hoitajaan! Eri asia on jos on luottamuspula

Vierailija:

Lainaus:

Senkin tähden tuntuu välillä siltä, että on pakko saada levättyä. Lapsi on kotihoidossa joten muuten olen paljon hänen kanssaan. En koe huonoa omaatuntoa viikonloppuhoidosta kun kaiket päivät on kuitenkin minun kanssani.

ap

Omat lapset kesäisin 3vk lomalla ilman minua. Viimeisellä viikolla vasta alan heitä kaipaamaan. Jos lapsi vastuuntuntoisessa/huolehtivassa hoidossa niin kaikki kunnossa. Lapsiani rakastan valtavasti. Ei tarvitse olla huono äiti jos ei ikävöi.

Vierailija:

[quote]

Itsellä vaikeaa jättää lähes kaksivuotias mummolaan pariksi tunniksikin, vaikka tiedän että hän nukkuu siitä ajasta suurimman osan.

kun olen sen sinne vienyt ja menee hetki niin nautin suuresti vapaa-ajastani eikä ole kiire hakemaan. Meillä lapsi 2v ja ei ole kylläkään koskaan ollut yöhoidossa, kun ei ole ketään joka hoitaisi yön yli. päiväs/ilta-aikaan on aina silloin tällöin.

mutta kun ne viimein on hoidossa, ajattelen heitä aika paljon ja kaipaan. Jos olen kotona yksin rentoutumassa, en oikein kykene nukkumaan ja tuntuu tosi tyhjältä.

Meille ei koskaan tule tilaisuutta viedä lapsia (4) kenellekkään hoitoon edes vuorokaudeksi. Mummo jaksaa muutaman tunnin, mutta ei koskaan edes aamuun..

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat