Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Heippa!

Olisi kiva kuulla kokemuksia uudelleensynnyttäjiltä, joilla supparit alkaneet kaikissa raskauksissa aikaisin...Ja kuinka raskaudet on sitten sujuneet?

Itsellä edellisestä synnytyksestä 1v2kk ja nyt raskaana 14. viikolla. Viime raskaudessa supparit alkoi 14 viikolla ja " alkoivat tehdä tuhojaan" 30 viikon paikkeilla. Kuitenkin aktiivisella vuodelevolla kotona/sairaalassa sain vauvan pysymään 39 viikolle asti masussa. Nyt sitten suppareita on tullut tasaisesti jo 12 viikolta asti, ja koko ajan lisääntyy...

Ois mukava kuulla kokemuksia muilta joilla on ollut vastaavanlaisia ongelmia.

T: M 13+1

Kommentit (10)

ekasta lapsesta paikat piukat ja kiinni rv 19

supparit alko rv 21

lääkäri ja sisätutkimus rv 26 paikat pehmenneet - sairaslomalle loppuraskaudeksi (tein töitä päiväkodissa pienten puolella)

pakkolevossa kotona rv33-36

poika syntyi täysaikasena rv39+3

tämä toka

tuntenut suppareita jo rv 14 tienoilta

kaikki rv 14 hyvin lääkärissä

toinen lääkäri rv 17 kaikki paikasti kiinni ja " napakat"

passitti labrakokeisiin pissaviljely,klamydia,streptokokki -negatiivisia

neuvolaterkka sanoi että nyt vaan tehdään tuota tihennettyä lääkärikäyntiä,ei tässä mukaan auta,ja samaa mieltä olen minä.

seuraavan lääkärin oletan olevan rv 23-24 tienoilla.

teen raskaampaa työtä kuin esioista odottaessa.olen vammaisten ihmisten nuorten/aikuisten hoitaja/avustaja.nostamista, kyykistelyä, " repimistä" on ihan kiitettävästi.jonkin verran saan työtovereiden kanssa sumplittua mitä teen.ja työpäivät vaihtelevat 4-8tuntiin.

supistuksia tulee jokaisen noston jälkeen,ja masu kinnaa.

olo on vielä kuitenkin turvallinen,mitään mahdottomia supistuspuuskia ei ole ollut,suhteellisen samalla tavalla menneet nämä viikot.

oikeastaan nämä supparit ajoittuvat vain työpäiviin ja työntekoon, muuten teen kävelylenkkejä ja harrastan jumppaa,eikä mulla ole suppareita tullut niistä syistä.

neitiniiskunen rv 19+4

mulla ei tullu ekasat ensimmäistäkään supistusta ennekuin laitoksella käynnistettiin....nyt toisesta alkoi tulla aika koviakain supistuksia viikolla 15. Soitin neuvolaan, niin sanottiin vaan et pitää seurailla milloin ja missä niitä tulee ja välttää niitä tilanteita....kotona 2 vuotiaan vilkkaan lapsen kanssa niin helpommin sanottu kuin tehty

Sisältö jatkuu mainoksen alla

miua pelottaa tää raskaus. supistuksia ekasta tuli ennen vkoa 30, sitten pehmeni paikat ja kuitenkin vauva synty 39+3. nyt on miehellä sellaset työt että pulassa ollaan jos joudun lepoon ja hän jäämään lasta hoitamaan kotiin. ikäeroa tulee ~1v3kk

Jännä ettet joutunu lepoon. Mulla oli kyl rv 30-> tosi kipeitäkin supistuksia ja säännöllisiä ja sit välil rauhottui niin että välillä vaan masu kovettui. Mullakin kesti synnytys vain sen vähä reilut 2h.

kokemuksista!

Nyt sitten ollaan saikulla seuraavat 5vk. Supistukset on vaan pahentunut ja kipeytynyt entisestään, välillä koko alavatsa niin kipeä ettei kärsi koskea - etenkin iltaisin. Toivottavasti vauva pysyis kyydissä!

Mukavaa pääsiäistä!

T: M 13+6

Mulla tähän tyyliin:

1. Raskaus

Supistelemaan alko joskus rv 25 paikkeilla. Rv 31 oli kanavaa jäljellä 1 cm, joten jouduin saikulle, mutta en vuodelepoon. Esikoinen syntyi 39+4.

2. Raskaus

Vatsan kovettumiset alkoi rv 14. Rv 22 jouduin sairaalaan vuodelepoon, koska sisäsuu oli auki 1 cm ja kohdunsuu pehmeä. Parin viikon sairaalassaolon jälkeen pääsin kotiin, mutta vuodelepoon. Rv 35 sai ruveta liikkumaan ja ei supistellut sitten yhtään. Kakkonen syntyi rv 39+2.

3. Rakaus menossa, rv 30 aluillaan.

Supparit alkoi n.rv12-13. Aluksi vain kovettumisia, mutta viikoilla 19-27 myös levossa toisinaan kipeitä supistuksia. Saikulla rv 19 lähtien, mutta en 100% vuodelevossa, koska kohdunsuun tilanne ollut hyvä koko ajan. Nyt uskon, että pahimmat viikot on ohi, koska levossa tulevat supparit ovat lähes loppuneet. Pystyasennossa vatsa toki pääsääntöisesti kovettuu koko ajan. Nyt mennään päivä/ viikko kerrallaan ja toivotaan että vaavi vatsassa mahd. pitkään.

Hyvää kevään jatkoa kaikille suppareista kärsiville ja tietysti kaikille muillekkin.

T. Mama 29+1

Mulla supistellut paljon, mutta kohdunsuun tilanne pysynyt aina suht hyvänä. Tuossa rv28 paikkeilla olevassa lääkärineuvolassa siis paikat siis lyhentyneet ja pehmenneet, mutta ei auenneet. Tämä on kuulemma ihan normaalia, enkä ole saanut käskyä hiljentää tahtia;) Tuon jälkeen ei ole tilannetta seurailtu.

Eka syntyi rv 38, toinen rv 36. Toinen meinasi syntyä rv 35, mutta supistukset saatiin pysäytettyä ja jäin vuodelepoon (5cm auki) sairaalaan, jolla saatiinkin tärkeä viikko lisää.

Kolmas nyt tulossa, ja rv 32+5 menossa. Supistelee, mutta yritän pitää sen maltillisena, kun olen jo itse oppinut huomaamaan siihen vaikuttavat seikat.

mulla edellisessä raskaudessa alkoi supistukset viikolla 15 ja olivat välillä ihan säännöllisiä ja tuntuivat selkeästi muttei kamalan kipeästi. Vauva pysyi mukana rv 37 asti jolloin syntyi ryminällä (2h) Ihan normaalisti olin ja liikuin eikä mun koskaan tarttenut lepo kuurille :o) Onneksi koska oli jo kolme lasta ennestään niin ei olisi onnistunutkaan ;o)

Niiloakseli

Supistukset oli tosi tiheitä mutta suht kivuttomia. Joka tapauksessa olin paljon sairaslomalla niiden takia, kaiken varalta. Ja otin todella rauhallisesti. Kaikenlainen liikunta, jopa rauhallinen kävely sai aikaan supistuksia. Loppua kohden suppareita tuli levossakin säännöllisesti, jopa 5 min välein. Ne sain toisinaan loppumaan kuumalla suihkulla ja panadolilla. vauvat pysyi kyydissä viikolle 39+ kummallakin kertaa. Kumpikin synnytys oli tosi nopea ja helppo; eka 4h, toinen 2,5h.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat