Vierailija

Kovasti vakuuttelee pärjäävänsä, mutta en mielelläni päästäisi, kun ei ole tosiaan koskaan ollut erossa vanhemmistaan noin pitkää aikaa.

Voi kun olisi joku paikka, jossa voisi harjoitella vaikka ensin yhden yön, ja sitten kaksi.

Onko kellään kokemuksia aiheesta?

Sivut

Kommentit (40)

kaikilla ei tosiaan ole mummoloita, kummiloita ja muita sukulaispaikkoja, joihin lapset voi mennä viikkokausiksi. Harvallapa kaverilla voi kotona olla montakin päivää tosiaan peräkkäin. t. 20, jonka perheessä esim. 10-vuotias ei ole ollut yhtään yötä ilman vanhempiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ennen rippileiriä kävi myös kouluaan edustamassa 4 nuoren porukalla Tanskassa, olivat 4 päivää. Ja tämä on arka tyttö, joka ei uskalla nukkua, ellei ovi ole auki ja vanhemmat huudon päässä.

Mun tutun lapsi oli 9-10 vuotiaana ekaa kertaa kesäleirillä ja sille oli tullu pieni ongelma eteen ku ei osannut pestä hampaita ite.. äiti aina pesee!!!!! Äiti vielä ylpeilee sillä, ei kuulema reijän reikää...

lukea Hesarin sivuilta KK-liitearkistosta Petri Gerdtin isän haastattelu. Ei ole normaalia, ja aina on hälyyttävää, jos lapsella ei ole kavereita!!!

Mutta kuten sanoin, olen myös ollut leireillä yksikseni useampia öitä putkeen. Ja kyllä on aika outoa, jos ei ole ketään lapsen kavereita keille vois mennä?

Mökillä kesällä saatoin nukkua leikkimökissä tai teltassa mökin pihalla.

23

jotka ei ennen riparia olleet olleet missään muualla yötä kuin kotona. Molemmat myös nukkui samassa huoneessa vanhempien kanssa.

Ihan normaaleja aikuisia ovat nyt, mutta silloin ihmetytti.

Mä olen ollut 13-vuotiaana 4 viikkoa yksin Neuvostoliitossa. Mukana oli tulkki ja 4 muuta mukalaa. Kyllä oli hauska reissu, eikä siinä koti-ikävää ehditty potea. Mutta se olikin silloin vanhoina hyvinä aikoina, kun lapset eivät olleet ollenkaan niin pumpulissa pidettyjä kuin nykyään.

Ja olin toki ollut aiemminkin sukulaisten luona viikonkin ilman vanhempia.

ennen ripari-ikää olin 3 viikkoa kielikurssilla ulkomailla. Ei ollut edes ketään etukäteen tuttua kaveria matkassa, se oli heti kuudennen luokan jälkeen. Sitten olin ollut kesäsiirtolassa 9 päivää ollessani 11-vuotias.

Sellasta. Koti-ikävää en muista koskaan kokeneeni.

Itsepähän olette soppanne keittäneet. Kenties poika muuttaa opiskelun takia ensi vuonna omilleen. Aika huonoa kasvatusta minusta, jos asia todella noin.

meidän perheessä on yksi rippikoulun käynyt, joka rippikoululeirille mennessään oli ollut ainoastaan yhden yön kerrallaan pois kotoa, joillakin kavereillaan yökylässä. Harvalla kaverilla varmaan useampaa yötä kerrallaan notkutaan.

Kyllä tuon ikäiselle perhepeti on vielä parasa vaihtoehto ja pitkän leirin aikana voi rintamaidon erityskin loppua. Tuskin jaksat jatkuvasti lypsää kuitenkaan?

Toisaalta kaikkitietävien palstamammojen oppien mukaan tuon ikäisen voi jo jättää joksikin aikaa vieraan hoitoon, 14-15 yötä riippuen siitä, kumman ikäinen taaperosi on.

HJos kuitenkin päätät antaa hänen mennä, muista laittaa mukaan tarpeeksi tupakkaa ja kortsuja, ettei käy vahinkoa. Mukaan myös oma valokuvasi, ettei herkkä äiti-lapsi suhde kärsi!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat