Seuraa 

moi!miten hyvin tunnette vauvan liikkeet,joilla on edessä istukka? Olen rv 29 ja liikkeet ovat vieläkin melko vähäisiä..välillä pelottaa että onko se vauva tuolla mahassa olleenkaan..ei liiku edes silloinkaan aina kunnolla vaikka odottaa kyljellään.eikä ole kovin voimakkaita..kertokaa muut tuntemuksia onko aivan normaalia..

Kommentit (5)

liikkeet miedompia kuin esikoisesta,ainakin vielä,saa katsoa miten myöhemmin

esikoisesta tunsin näillä viikoilla jo ns.potkun tuntuja nyt nämä liikkeet ovat olleet sitä samaista " räpellystä" siitä asti kun liikkeitä olen tuntenut rv 15 tienoilta

eli miedompaa kun mitä oli kun istukka sijaitsi takaseinämässä.

enkä ite usko että oikeasti vaikuttaa istukan paikka liikkeiden tuntemiseen, vaikka niin väitetäänkin.

perustan ihan sille uskomukseni että ite tunsin jo rv 14 liikkeet esikoista odottaessa ja istukka oli etuseinämässä.

eli tunsin tosi aikasin, kun ensisynnyttäjän pitäisi tuntea myöhemmin ja jos istukan paikka vaikuttaisi. plus se seikka että raskauden alussa oli jo hippasen ylipainoinen ja raskauden aikana kerty 20kg lisää eli toppauksia oli hieman.

mutta, tunto herkkä olen. oon aina tuntenu ovulaatiot ja kaikki herkästi, joten uskon että eniten viakuttaa äidin tuntoherkkyys kuin istukan paikat, lihavuus tai monettako odottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tuo liikkeiden tunteminen, olipa istukka missä tahansa. Itselläni istukka kuulemma edessä ja tunnen liikkeet voimakkaina ja olen tuntenut ne jo rv18-19 alkaen, alussa tosin vaimeampina ja sitten ovat ajan myötä voimistuneet. En tiedä vaikuttaako sitten liikkeiden tuntemispaikkaan, sillä useimmiten tunnen liikkeitä/potkuja alavatsalla ja sivuilla kyljissä, joskus keskivatsalla, mutta harvemmin. Tai liekkö ollut lapsi sellaisessa asennossa, että potkii alavatsaan päin, vaikea sanoa kun ekaa odotan.

Minulle on sanottu, että sekin vaikuttaa, onko äidillä miten paljo ylimääräista kerrosta vatsan kohdalla, mutta tiedä sitten, itselläni ei kyllä ole.

Vauva2006 rv22+

Minusta istukan paikka vaikuttaa ratkaisevasti liikeiden tuntemiseen. Itselläni on kolmas raskaus, kahdessa ensimmäisessä istukka oli takana, nyt aivan keskellä edessä. Ensimmäisestä tunsin liikkeet viikolla 17, toisesta ja nyt kolmannesta viikolla 16 (siis 15+jotain). Siihen yhtäläisyydet loppuvatkin.

Kahden ensimmäisen liikkeet ovat voimistuneet hyvin pian sellaiseksi, että olen ne keskittymättäkin tuntenut. Liikkeet ovat olleet voimakkaita ja teräviä ja ne ovat tuntuneet aivan lähellä mahanahan pintaa (ei ole paljon ylimääräistä).

Tältä kolmannelta meni kuukauden verran ennen kuin aloin tuntemaan liikkeet omien askareitten seassakin (n20. viikolle). Ja vaikka liikkeitä nyt tuntuukin jo monta kertaa päivässä, välillä paljonkin, tuntuvat ne edellisiä huomattavasti pehmeämpinä, ikään kuin vaimennuksen läpi. Ja vasta ensimmäisen raskauden aikana/jälkeen ainakin minä opin tunnistamaan, että terävät vihlaisut virtsarakossa tai oudot muljahtelut peräsuolessapäin olivat vauvan potkujen tuntemuksia, eteen suuntautuvat liikkeet on paljon helpompi tunnistaa ;)

Yksilöllisiä eroja on varmasti siinä, kuinka aikaisin ja hyvin liikkeet ylipäätään tuntee, mutta saman ihmisen kohdalla istukan paikalla on suuri merkitys. Eli jos sattuisi muutenkin tuntemaan liikkeet " ei niin voimakkaasti" ja istukka on vielä edessä, niin kyllä tuntemukset voivat olla aika vähäiset. En usko että sinulla on syytä huoleen asian suhteen :)

marisol

Mulla sama tilanne onneks huomen neuvola .. pelkään ettei tää vauva oo elossa kun en tosiaan tunne liikkeitä ja mäki jollain rivillä 29 ja mulki istukka edessä ja eka vauva .. mä niin toivon et kaikki on hyvin !! Mut harvoin must tuntuu et tälläkään tapahtuu kummiski 6kk ollu raskaana...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat