Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sai juuri tietää olevani raskaana. Olen kuullut että oululaisille odottajille kuuluu 1 raskaus ajan ultraus. Monellako raskausviikolla tämä on? Olen miettinyt että jos kävisin yksityisellä ultrassa näin alussa saadakseni varmuuden että olen todella raskaana.

Kommentit (6)

Neuvolan puolesta todellakin tarjotaan vain tuo yksi ultra, eli rakenneultra joka on siinä rv 20 tietämillä. Itse myös kävin alkuvaiheessa tarkastamassa vatsan tilanteen yksityisellä ja suosittelen moista ihan oman mielenrauhan kannalta :)

COltsfoot ja Elsa 39+0

Kävin esikoista odottaessa np-ultrassa ja sitte vielä keskiraskauden aikana ultrassa+lääkärintarkastuksessa Gynekossa. Tosi ammattitaitoista ja ystävällistä palvelua! En tosin ole muualla käynyt, joten suppea kommentti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Teresa81, kuulostaa tosi hyvältä tuo et kerättäs oululaiset äipät kasaan. Mulla ainakin tossa Kesäheinien pinossa suurin osa on Helsingistä... Tosi mukavahan siinä on jutella menemään, mutta jos kasattais myös oululaisista ja lähialueiden mammoista joku keskusteluryhmä tänne aluksi ja myöhemmin vois sitten keksiä jotain yhteistä hommaakin!

-Veruska 27+2 & Sirriäinen-

Juu, minäkin Oulusta ja näinhän se on, että vain rakenneultra tarjotaan. Käytiin raskauden alkuajan ultrassa rv 7 yksityisellä Meri-Oulun äitiysneuvolassa. Se on torinrannassa ja ultran hinta vain 40e, suosittelen lämpimästi! Siellä ultraus tehdään mahan päältä, joten siinä vaan näkee lähinnä sen pienen pienen vauvanalun sydämensykkeen.

Tämä terveydenhoitaja siellä ei kuitenkaan tee niskapoimu-ultraa, joten siinä ultrassa kävimme sitten Gynekossa rv 12 ja KELA-korvausten jälkeen jäi itelle maksamaan 70e, mutta kaikki sen arvoista! Saatiin pienokaisesta mukaan 15 kuvaa sieltä ja se ultraaja kehui koko ajan vauvaa kaunispiirteiseksi jne. Eli oli mukava reissu.

Ja sitten viimeinen ultra oli tää kaupungin tarjoama rakenneultra rv 18. Pienoinen pettymys oli se kuvanlaatu sen Gynekon suht hyvän laitteen jälkeen, mut täältäkin saatiin kolme kuvaa mukaan. Niin ja mulla siis kaikki noista ultrista tehty mahan päältä. Unohtui siinä jännityksessä sitten kysyä sukupuolikin, joten se jäänee yllätykseksi syntymään asti!

-Veruska rv27+2-

meillä on ollut jo kaksi kaupungintarjoamaa ultraa ja kolmas taitaa olla tuo pääsiäisen jälkeinen rakenne ultra.

Ensimmäinen ultra tehtiin noin viikolla 10 muistaakseni raskauden keston selvittämiseksi. ja toine äitipolilla Kun siirryin sinne terveydellisistä syistä.(tosin ouksissa joutuu maksamaan aina sen 22 euroo käynti maksua)

Ja kolmas siis on tuo rakenne ultra joka myös on äippäpolilla.

Ja eihän sitä tiedä ultraako ne joka kerran siellä äippäpolilla jatkossakin.

Joten minä taidan olla etuoikeutetussa asemassa kun saan nähdä vauvelin massussa niin monta kertaa ennen syntymää. Mutta kävisin varmaan yksityisellä jos ei noita äippäpolilla käyntejä olisi ja ultrauksia siellä. Ja voihan se olla että haluammekin käydä vielä siellä 4d ultrassa jossain vaiheessa. Tosin se on aika epätoden näköistä.

Mutta pitäisikö Oululaisten ja lähiseutulaisten mammojen tekaista oma piirinsä jos vaikka joskus keksisi jotain yhteistä aktiviteettiä. miettikääpä ajatusta

Teresa81&ötökkö 19+5

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat