Vierailija

Olen viidennellä kuulla raskaana ja pari päivää olen kärsinyt todella voimakkaista kivuista etenkin alaselässä. Alavatsaakin polttelee ja kivut muistuttavat kuukautiskipuja -- ovat tosin paljon voimakkaampia kuin kuukautiskivut minulla yleensä. Kaverini sanoi lukeneensa jostakin, että alkuraskaudessa voi tuntea kuukautiskipua muistuttavia tuntemuksia, mutta itse en ole moiseen tietoon törmännyt. Ensimmäisessä raskaudessa minulla ei ollut tällaisia vaivoja.

Onko kokemuksia? Kuulostaako normaalilta?

Kommentit (7)

koska se johtuu kohdun kasvamisesta tai supistelusta.

Kohtu supistelee pitkin raskautta koska se valmentautuu synnytystä varten.

Kuukautisten aikana kohtu supistelee myös koska se nopeuttaa kuukautisveren poistumista.

Älä siis huoli ap, mutta jos arvelluttaa niin käy ihmeessä lääkärillä.

Tyhmiä kysymyksiä ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Muistaakseni ne alkoi aina nopeasti raskautumisen jälkeen ja kesti ehkä viikolle 6 tai seitsemän. Sen jälkeen ne siis loppuivat ja palasivat sitten vasta viikolla 41+ kun poika syntyi.

Kivut oli sellaisia kouristuksenomaisia ja olivat niin kovia että piti esim. töissä mennä vessaan kun en voinut olla siinä muiden silmien alla kun ei tiennyt miten päin olisi ollut. Meni aaltomaisesti ei ollut kokoajan kipuja.

Joka tapauksessa raskaus sujui ongelmitta ja terve poika syntyi 41+.

Nyt toisella kerralla (olen siis raskaana nyt rv 30) ei vastaavia kipuja ole ollut. Luulen että ensimmäisen raskauden kohdalla ainakin minulla ne muutokset kropassa oli vaan niin rajuja ja kohtu yms. reagoi alkioon ja nyt tokalla kerralla ei kipuja siksi kun tavallaan tuttu tilanne ko kohdulle. En olisi ap huolissasi. Paitsi jos olet 5 kuulla etkä viikolla niin sitten olisin huolissaan!

alussa eivät nähdäkseni voi tehdä mitään. Odottelet että muuttuuko vuodoksi. Mulla oli juuri samat raskausviikot ja yksi yö kipu muuttui sietämättömäksi ja " menkathan" ne sieltä alkoivat. Ja jos kipu alkaa ja on " normaalinoloinen" kuukautisvuoto eikä kipuile erityisen paljon ja pitkään niin ei tartte välttämättä edes käydä missään. itse en käynyt ja sen jälkeen yritetiin heti uudestaan. yhdet menkat tuli välissä ja sitten raskaus. toivottavasti kivut ei muutu vuodoksi vaan saat nähdä raskauden loppuun asti :) ja jos alkaa niin ei maailma sitten siihen kaadu vaikka se hetkeksi siltä tuntuukin. itse lohduttauduin että tilastollisesti niin moni raskaus menee kesken, että tavallaan ihan normaalia sekin. mut onnea kuitenkin!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat