Seuraa 

Ystäväni kertoi, että maailmalla, esim. Israelissa on hyvin suosittua ostaa Babysense-laite joka rekisteröi vauvan hengitystä koko ajan kun hän nukkuu, ja jos hengityskatkos kestää yli 20sek tai jos hengitystiheys laskee alle 10krt/min, laite alkaa hälyttämään. Laite asennetaan patjan alle, joka saa olla paksukin. Onko kellään kokemusta laitteesta? Laite maksaa uutena aika paljon (200e) eli olisi kiva kuulla vähän kokemuksia laitteen käytöstä. lisää laitteesta löytyy www.babysense.fi

Huuto.netissä kukaan ei ainakaan myynyt laitetta käytettynä eli taitaa olla aika uutta Suomessa?

Kommentit (12)

meillä juurikin tuo Babysense käytössä jo toisella lapsella. Olemme kyllä rauhaisat yöunet laitteen avulla " ostaneet" , tuntuu edelleen turvalliselta nukkua, kun laite vahtii vauvelia. Esikoisen ensimmäisen vuoden aikana laite hälytti kahdesti; molemmilla kerroilla lääkäri löysi hengitystieinfektion. Nyt kuopuksella on tullut yksi väärä hälytys, kun anturilevy oli vähän liian keskellä ja vauva potki itsensä ihan sängyn toiseen päähän. Vaikeita asioitahan nämä ovat, mutta meille laite on ollut tärkeä. Uskaltaisin siis suositella, jos asia painaa kovin mieltä. Luulenpa että jälleenmyyntiarvokin on ihan hyvä, jos hinta mietityttää. Ostimme laitteen Leppävaarasta, ja myyjä neuvoi ja asensi laitteen - erittäin hyvä palvelu. Laite kulkee muuten hyvin reissussakin, se on ollut mukana mökillä ja jopa lentokoneessa lomareissulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Taidetaanpa hankkia itsellekin laite. Mistä muuten saitte tiedon laitteesta? Itselleni oli siis ihan uusi vempain vaikka minulla on jo kaksi lasta entuudestaan sillä minun tuttavapiirissäni ei kellään ole ollut laitetta. Onko sitä mainostettu esim. vauvalehdissä tms.?

ja fakta on se, että kukaan ei tietnkään mitään takuita voi antaa etteikö jotain voisi käydä - oli hälytin tai ei. Meille asia oli tosi raskas, sillä mieheni on lähipiirissään kokenut kätkytkuoleman ja muisto ahdisti häntä todella paljon. Hankkimalla hälyttimen, saimme jollain tapaa olon että ainakin kaikki on tehty mitä on voitu. Luonnollisesti täytyy eliminoida tunnistetut riskitekijät: ei tupakointia, ei liian kuuma, ei mahallaan nukuttamista. Kuten jo aiemmin sanoin, suosittelen hälytintä, jos asia ahdistaa - mihinkään ylihysterisointiin ei tietenkään ole syytä.

Kätkytkuolema nimittäin on käsittääkseni siitä " ongelmallinen" että siinä ei minkäänlaiset laitteet auta jos se on tullakseen. Eli ainakin Käpy:n mukaan vaikka vanhempi seisoisi vieressä tai pitäisi lasta sylissä niin kuolemaa ei voisi estää, koska siitä elvyttäminen taitaa olla mahdotonta.

raskausaikana olisin sen varmasti ostanut, nyt vauva jo 4,5 kk ja liikkuu sängyssä paljon joten ei enää taida kannattaa ostaa. Missä noita Leppävaarassa myydään?

Ollaan käytetty ihan normaalisti aina 2,5 vuotiaaksi asti. Ei haittaa vaikka lapsi liikkuukin paljon. Laita hälyttää kun lapsi lopettaa henkityksen. Toi maxicosi oli musta parempi siinä oli lisäksi yövalo. Toimii ilman sensoria myös tavallisena hälärinä esim matkoilla.

Mainio laite sinänsä, mutta kumpikin lapsi on nukkunut aina perhepedissä, joten Babysense on aivan käyttämättömänä lojunut laatikossa. Voisin myydä pois jos jotain kiinnostaa.

Mua se rauhoitti kun meillä on vauvat nukkunut alusta asti omissa huoneissaan. En tiedä onko siitä mitään varsinaista hyötyä mutta olen saanut itse nukuttua paremmin. Olisinko mä maksanut siitä 120-160EUR joten se on ehkä hiaman kalliimpi kuin normaalit babyalarmit mutta onhän se käyttöikäkin pitkä.

kokemus

Kaksikuisena meinasi lapseni kuolla kätkytkuoleman. En uskaltanut nukkua ollenkaan, joten sairaalasta lähdettyämme haimme Babysensen kotiin. Korvaamaton apu, sillä pelotti, että toistuu.  Yksi hengityskatkos tuli myöhemmin, mutta laitteen ansiosta se huomattiin.

Neurologin mukaan vain tarkka äidinvaisto pelasti lapsen. En meinannut ensin saada erittäin kalpeaa, elotonta ja hengittämätöntä lasta heräämään/hengittämään. Sitten kolmannen kerran sylissä pidellen ja rintaani vasten ravisteltua sain lapsen hengittämään. Minä uskon, että jossain vaiheessa, onnea mukana, niin lapsi on pelastettavissa kätkytkuolemalta. Omani ei olisi enää täällä, jos olisi nukkunut yksin parvekkeella. Mysteeriksi jäi kuinka monta minuuttia vauva oli hengittämättä. Jos laite olisi ollut käytössä aiemmin, niin olisin pystynyt toimimaan heti kun hengitys pysähtyi.

Joten harmittaa lukea näitä kirjoituksia, joissa sanotaan ettei mitään voi tehdä, jos kohdalle osuu. Ainakin laite antaa mahdollisuuden reagoida vauvan hengityskatkoon. Ja se, että vanhemmat voivat nukkua rauhallisemmin on koko perheen kannalta hyvä asia.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat