Vierailija

Hiukan turha perintö, kun itse en ole kristitty.

Kai ne voi laittaa paperinkeräykseen?

Kommentit (13)

Kirjahylly muutenkin täysi... eikä näissä ole edes mitään ex-omistajien merkintöjä. En tajua, miksi niitä ylipäätään on kertynyt kolme.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Sun on pakko olla provo. Tuo aloitus on niin kapeakatseinen, ettei toi voi olla totta.

No en todellakaan ole. Säilytän kyllä mielelläni esimerkiksi nuo perinnöksi saamani 60-luvun Keltaisen Kirjaston kirjat ja vanhat 60-70 -luvun LP:t. Ne olivat kovasti rakkaita edesmenneelle. Mutta näille raamatuille en näe mitään käyttöä. Etenkään kun niitä on kolme. Tietääkseni vainaja ei edes ollut järin uskovainen ihminen.

ap

Itse olen ateisti ja saanut perinnöksi melko ison pinon uskonnollista kirjallisuutta. Ei tullut mieleenkään viedä niitä paperinkeräykseen, sillä minusta ne ovat osa läheiseni muistoa, jota haluan vaalia. Kirjat valottavat uudella tapaa edesmenneen läheiseni arvomaailmaa ja ajatusmaailmaa eikä oma vakaumukseni estä minua lukemasta niitä.

Mitä luulet sinulle tapahtuvan, jos säilytät nämä raamatut muistona?

Sun on pakko olla provo. Tuo aloitus on niin kapeakatseinen, ettei toi voi olla totta.

Minäkin olen saanut entiseltä työkaverilta mormoonin kirjan ainoana ajatuksena käännyttää minut mormooniksi. En ole heittänyt kirjaa pois vaan lukenut sitä, samoin minullla on koraanin selityskirja sitä ei kaiketi ole millään länsimaisella kielellä. Hyllyssä on myös ainakin kolme jos ei neljä raamattua vaikka en koe olevani kovinkaan uskovainen. Nämä uskonnolliset kirjat ovat kuitenkin ajattomia, moniin romaaneihin verrattuna, niitä lainaan mieluummin kirjastosta.

Minua ainakin luterilaisen kasvatuksen saaneena loukkaa ajatuskin raamatusta paperinkeräyksessä.

No sinne mä tod. näk. ne vien yhdessä noiden loputtomien vanhojen haisevien aikakauslehtien, almanakkojen ja kuonadekkareiden kanssa. Kiitti mielipiteistä.

ap

Ei tarvitse olla kristitty. Jos pidät Sormusten Herrasta, niin varmaan pidät VT:stakin. Oikeesti, en provoile. Mutta hyppää yli ne alun sukutaulut, niitä ei kestä erkkikään.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat