Vierailija

Eteisestä on avoin käynti olohuoneeseen joka yhdistyy keittiön kanssa yhteiseksi tilaksi. Onko kokemuksia että tämän kaiken olisit laittanut laatalle? Lattialämmitys tulee jokatapauksessa. Kiitos vinkeistä!

Sivut

Kommentit (28)

Mä en ole kokenut keittiön llaattalattiaa kovana seisoa. Mutta eipä meillä mitään tuntikausien kokkaussessioita olekaan. Varmaan kyllä riippuu ihan ihmisestäkin, toiset lienevät herkempiä.

Meillä on vielä aika vaaleat saumat nyt neljättä vuotta eikä ne mun mielestä ole pahasti tummuneet/likaantuneet. Lattia pestään kerran viikossa.

Olen siis tyytyväinen. Olohuoneeseen laittaisin kuitenkin parketin, nykyäänhän saumakohdat tehdään tosi tyylikkäästi.

Todella kaunis lattia oli.

Hankala pitää puhtaana. Joka viikko hinkasin harjalla koko lattia-alueen ja tähän meni aikaa tunti pari. Pesen toki lattiat muutenkin viikottain, mutta laatan pesu oli työlästä.

Materiaalina oli valkoinen " antiikki" laatta, joka varmasti aiheutti tuon työläyden. Joku tummempi väri voisi toimia. Tosin, samat mömmöt niissäkin on, vaikkeivät näy.

Saumojen puhtaanapito oli erityisen hankalaa, varsinkin eteisessä. Saumat olivat vaaleat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jotkut mainitsi, että on vaikea pitää puhtana. Mun mielestä on niin pirun helppo, kun laatan käsittelee ensin kivivahalla. Ei ole liukas, mutta antaa tosi kauniin kiillon ja helpottaa puhtaana pitoa huomattavasti.

Monet vieraistamme ovat olleet meillä aivan ekstaasissa kuullessaan, että kivilattialle on oma vaha.

Mutta ne saumat ovat vähän työläämät. Nykyään kai on sellaisiakin laattoja joihin ei tule saumoja ollenkaan. Mutta ne ovat ihan yhtä kovia.

Jos aiot pitää pääsi, valitse mahdollisimman isoja laattoja ja tumma saumauslaasti, jotta ikävästi likaantuvat saumaukset jäävät madollisimman vähiin. Kyllähän laatta on kaunis, mutta kerran laattalattian laitettuani en tee samaa virhettä toista kertaa. ja kyllä, meillä oli lattialämmitys. Silti.

laattalattia hajottaa astiat :) En ole eläissäni typerämpää kuullut!!

Eiköhän se ole se ja sama mikä materiaali lattialla on, sillä ne astiat sinne lattialle pudottaa (jos pudottaa) ihan joku muu kuin ne laatat :)

VAstaus kysymykseen: sopivat hyvin, keittiöön ja olkkariin isommat laatat ja eteiseen vähän pienempää joku 30 x 30, antavat vähän pitoa.

jos on tehnyt yhden päivän vaikka tosissaan ruokaa/taloustöitä. Siinä ei auta tohvelt, lämmitys yms. yhtään. Itse tuhahtelin muiden neuvoille.

Its easiassa ollaan vaihdettu keittöön korkki, joka on asennettu kelluvaksi kuten parketti, ja on aivan loistava. Lisäksi materiaalina lämmin.

Hänen mielestään lehdottomasti liian iso ala (n. 90m2 yhtenäinen tila) samalle materiaalille. Olisi välttämättä halunnut katkaista sen parketilla, mutta pidin pääni ja laattaa laitettiin.

eteisessä ja keittiössä,, hyviä puolia: ei tarvi varoa vettä, ei ole liukas kun on karhea pinta, on kestävä ja kaunis, ei näy lika kun on harmaa niin helposti, huonoja puolia: kova - kaikki särkyy kun tippuu,, imee rasvan joka vaikea saada pois, saattaa lohkeilla laattojen reunasta..

Mutta olen ollut tyytyväinen kaikenkaikkiaan, kun olen oppinut semmosia myrkkyjä käyttämään, että rasvakin irtoaa. Erilainen pinnoite estäisi rasvan imeytymisen, mutta samalla tekisi lattiasta liukkaamman esim. lumisilla kengillä tepastella.

käsittäen eteisen, aulan, keittiön, apukeittiön olohuoneen ja yhden makuuhuoneen. En ole ikinä huomannut että jalat tulisivat siinä kipeäksi tai että se tuntuisi muuten kovalta. Mulla on jopa tapana makoilla siinä lattilalla telkkaria katsellessa. Talvella se on lämmin kun on lattialämmitys, kesällä laatta on ihanan viileä. Yksi kahvimuki ja yksi kädestä livennyt puolukkahillopurkki on hajonnut siihen lattiaan viimeisen viiden vuoden aikana. Lapsetkaan ei ole pudottaneet mitään. Meillä sauma on neutralia tummanharmaata, muttei mitään mustaa. Ei se pahasti likaannu. Pyyhimme lattian noin pari nviikon välein tavallisella sini-mopilla. Keittiössä tiskialtaan edessä sumat joskus värjääntyvät vähän, mutta se irtoaaa ihan helposti karhunkielellä.

En ole koskaan ajatellut. TUosta astioiden särkymisestä on moni sanonut, mutta aika harvoin noin kuppeja lattialle tippuu. Saapahan ostaa sitten uudet ;o)

Joo koirat varmaankin lisää siivoustarvetta, koska kaipa väkisin koira tuo mukanaan jos ei muuta niin pölyä. Eipä sitä koiraa voi kylvettää joka ulkoilureissun jälkeen.

Meillä on tosiaan niin, että ei ole lemmikkejä. Sisällä ei kävellä kengät jalassa, joten kura jää tuulikaappiin. Siksi eivät ne saumat liene tummuneet.

Totta on toki se, että vaatii lattialämmityksen, mutta se kaiketi useimipiin uusiin asuntoihin nykyään laitetaankin. Lisäksi se on totta, että jos lattialle tipuuttaa astioita nii hajoaa, mutta meillä käytetään osin muoviastioita (juomalasit) ja se auttaa jo paljon. Jalkojen väsymistä en ole 11v huomannut.

Meillä oli edellisen asunnon keittiössä laattalattia ja oli aivan huippu! Mun mielestä päin vastoin todella helppo pitää puhtaana enkä ikinä huomannut että jalat väsyisivät. Tiesittekö että jokaisessa maali-/rautakaupassa myydään saumasuojaa, sellaista ainetta jolla saumat käsitellään uutena ja niistä tulee vettä ja likaa hylkivät. Käsittely uusitaan n. kerran vuodessa.

Tuntuu, että sais olla tosi isolla tehot, että lämmittäis lattiaa tarpeeksi.. Ja kovakin on.. Kaikki laatalle tippuneet astiat ovat menneet rikki ja tosi pieniksi siruiksi, jotka vielä lentävät tosi kauas.. Ei oo kiva, ei..

Just tänään tuumattiin, että laitetaan tulevaan taloon just keittiö, olohuone (jotka yhtenäiset) ja eteinen laatalle, ekaks meinattiin olkkari laittaa laminaatille. Meillä kans kaks koiraa, joten parkettia en halua siksi (kynsien jäljet) mutta kylläpä tuohon laminaattiinki jäljet jää, rasva ja koiran kuola :( En aatellu että on kova, enkä usko sen olevan meillä ongelma, mutta saumoja en aatellukaa!!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat