Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Elikkäs, äsken tuli ihan yllättäen semmonen kipu rintoihin, ettei voinut muuta tehdä kuin itkeä. Ja omaan korkean kipukynnyksen. Nännipiha tuntui kuin olisi ollut tulessa, ilmiliekeissä. Onko muilla ollut vastaavaa? Raskausviikkoja nyt 26.

Kommentit (3)

Kuulostais vähän tosiaan rintatulehdukselle. Mulla ilmestyi toiseen rintaan kipeä kohta joka sitten punoittikin aika pahasti. Mulla auttoi kotikonstit (neuvot neuvolasta), eli pidin huolen siitä että rinnat olivat lämpimänä ja kävin useamman kerran päivässä suihkussa ja suihkuttelin oikein lämpimällä vedellä rintaa.. Hieroin samalla rintaa nänniä kohti. Välillä myös lämmitin kaurapussin mikrossa ja pidin sitä rintojen päällä. Kesti about 2 päivää eikä todellakaan ollut kivaa. Panadolia otin pari kertaa ja olin todella onnellinen että meni ohi. Tästä lähtien pidän kyllä huolen ettei rinnat saa kylmää.. Ja siis tuo tapahtui pari viikkoa sitten ja edelleen on tuo masuasukas tuolla mahanahkan alla.. Että sattuu näköjään joillekin tulemaan myös raskausaikana, luulin että iskee vain imettäessä.

Pikaista paranemista!

Mammis + Tiitiäinen 39+2

rintatulehduksen takia. oon siis vasta rv9+3 mutta viime viikonloppuna alko rinnat olemaan niin per***n kipeät, oli ku puukolla olis kaiveltu ja niitä kuumotti + nännipihan lähelle tuli punoittava alue. kävin eka terkkarilla koska lääkärille ei ollu aikoja ja totes sitte että on lievä rintatulehdus päällä(kuume ei ollu noussu) alkuun yritettiin ihan vain lääkkeettä hoitaa, eli rinnat lämpiminä jatkuvasti (villatakkia tms. päällä sisälläkin) ja lämpimässä hieroa varovasti yms. lisäks sano että tosi herkästi yhteyttä sinne jo oireet pahenee tai nousee kuume

parin päivän päästä nousi 38 kuume ja kävin läääkärillä joka tutki rinnat ja kirjotti antibiootit rintatulehdukseen.

kannattaa varmaa sunkin käydä terkkarilla ainakin juttelee jotta saa selvyyden mikä rinnoissa noin pahasti sattuu.

nii, ja tosiaan ku toi rintatulehdus voi näköjään tulla vaikka olis vasta raskaana ja vaikka ei imettäiskää enää/vielä. itse siis esikoinen jo 2v. enkä ikinä pystyny imettää häntä ja tosiaa raskaus suht alussa vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nyt loppumetreillä enemmän alkanut vaivaamaan. Kylmä ilma saa rinnat kuvaamallasi tavalla kipeiksi, mutta mulla saattaa tulla ihan sisätiloissakin, vaikkei saa edes vetoa. Todella ikävä vaiva. Mulla auttaa hierominen ja hinkkaaminen, mutta sekää ei ole kivaa yleisillä paikoilla kuten kaupungilla ja puistoissa, mutta joskus tuntuu, että on pakko, kun sattuu niin paljon. Jos kotona olen, niin sitten menen kuumaan suihkuun suihkuttelemaan ja pakkaan itseni sen jälkeen hetkeksi lämpöiseen aamutakkiin.

Mulla on käytössä villaiset rinnanlämmittimetkin, mutta ei ne aina auta. Parhainta on vaan yrittää pakata itsensä ulosmennessä tissien kohdalta tosi lämpimästi ja tuulenpitävään takkiin.

Esikoisesta muistan tämän saman ajan keväällä, jolloin kärsin samoista vaivoista, vaikka viikkoja oli vasta 15-20.

En voi muuta kun tsempittää kun tiedän miltä tuntuu. Ei mulla siis koskaan ollut varsinaista rintatulehdusta, mutta kauheeta tämäkin kipu on.

Jaksamisia sinulle ja muille kärsiville...

-Lellu 38+6-

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat