Seuraa 

Lapsi pian 10 kk ja ensi vuoden tammikuussa (lapsi silloin 1 v 7 kk) olisi tarkoitus laittaa hänet osa-aikahoitoon päiväkotiin, n. 3 päivänä viikossa 5-6 tuntia kerrallaan. Kokopäivähoito (n. 7 h/pvä 5 päivää viikossa) olisi tarkoitus aloittaa lapsen ollessa n. 2-vuotias.

Kannattaako minun hakea lapselleni suoraan kokopäiväpaikkaa lapselle ja sopia sitten aluksi, että käytämme vain osan hoitoajasta eli kolme päivää viikosta n. 5-6 tuntia? Osa-aikahoidon olisi tarkoitus kestää siis n. 6 kk, joten ei varmaan kannata hakea osa-aikapaikaa koska kokoaikahoidon tarve tulee sitten kuitenkin suht pian? Vai miten tällaisessa asiassa yleensä toimitaan? ( En tietenkään haluaisi, että lapseni joutuu vaihtamaan päiväkotia.)

Koska minun kannattaa hakea päivähoitopaikkaa? 4 kk aikaisemminhan pitää viim. hakea, mutta kannattaisiko hakea ehkä jo nyt tai pian? Asumme Helsingissä. Voiko päiväkoteja käydä katsomassa etukäteen? Miten asiassa toimitaan, soitanko vaan päiväkotiin ja pyydän että pääsen katsomaan paikkoja?

Olisi tosi hienoa jos joku vastaisi kysymyksiini! Kiitos jo etukäteen! =)

Kommentit (1)

Kun paikka on myönnetty ja lapsi aloittaa hoidon, tehdään hoitopaikan kanssa yksityiskohtainen hoitosopimus, jossa on määritelty lapsen saapumis- ja hakuajat. Sitä en sitten varmuudella tiedä, onnistuuko osapäivähoito " rahoitusmielessä" , eli onko hoitomaksu pienempi ensimmäiseltä kuudelta kuukaudelta. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos kyseessä on vain 6 kk osapäivähoitoa, niin se ei ole rahallisesti niin suuri menetys vaikka joutuisi maksamaan täyden maksun siltäkin ajalta. Uskoisin kuitenkin osittaisen maksun onnistuvan kun siitä alkaa keskustella siinä vaiheessa kun ilmoitus myönnetystä paikasta tulee.

Itse haimme viime toukokuussa hoitopaikkaa ja sellainen myönnettiin marraskuun lopussa (hoidon tarve alkoi 02.01.) Asumme Turun seudulla. Eli laita vaan paperit vetämään.

Ja ihan hyvin voit mielestäni soittaa suoraan haluamaasi hoitopaikkaan ja pyytää päästä tutustumaan :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat