Seuraa 

Sisarukset Teemu Valtteri ja Veera Eveliina saivat pikkusiskon ja nimivaihtoehdoiksi on jäänyt kaksi. Perustelen valintoja näin: Molempien lasten etunimessä on kaksi e-kirjainta peräkkäin joten kolmannellekin lapselle haluamme samalla tavoin.

Kumpi miellyttää ja perustelut jos on.

Meeri Helena vai Reeta Helena?

Kommentit (10)

Meeriin kallistuisin, koska siinä olisi yhteinen konsonantti niin TeeMun, kuin VeeRankin kanssa. Ja sitten tosiaan ne kaikkien nimissä toistuvat E:t (ja kaksitavuisuus ja viisikirjaimisuus...)

Meeri Helena on kaunis ja sointuva nimi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tuossa siasarussarjassa suosisin kuitenkin Meeriä. Se on riittävän erilainen kuin Veera, mutta kuitenkin on molempiin sisaruksiin nähden samanlaisuutta. Teemu ja Veera ovat kuitenkin hyvin erityyppiset nimet, Veera ja Reeta ehkä siihen nähden liian samantyyppiset. Piste siis Meerille.

Näyttää siltä, että sekä täällä että muualtakin kautta rantain kysely saa Meerille enemmän kannatusta. Minä tykkään toki molemmista mutta kun yksi nimi on valittava niin vaikeaksi menee.

Eilen illalla minä olin vielä Reetan kannalla ja mies Meerin ;)

... mutta ehkä kallistusin Reeta Helenan puolelle ihan hitusen verran. Meeri kyllä hyvä vaihtoehto sekin ja kuten Körömölli sanoi, jokaisella oma loppukirjainkin tulisi ja olisi sikäli molempien sisarusten nimistä tupla ee:n lisäksi, että M yhteisenä Teemun kanssa ja R Veeran. Siltikin tuo Reeta hieman kivempi vaihtoehto minusta. Jotenkin kuulostaa paremmalta ja reippaamalta koko rimpsu lueteltuna (juu tiedän, tosi tärkeä pointti =D ) Teemu, Veera ja Reeta, kuin jos Meeri tuossa vikana olisi.

Ja onnittelut erityisen kauniista toisen nimen valinnasta, Helena on huippuihana! Sopisi kyllä ensimmäiseksikin nimeksi, Teemu, Veera ja Helena! :o) Tai Heleena, jotta olisi tupla-ee. Myös Leena sopisi etunimeksi...

Körömölli :) Tuota viimeistä kirjainta en tullut ajatelleeksi ollenkaan. Saattoipa ratkaista nimipulman =)

Alkaa tulla harmaita hiuksia. Toisena päivänä ollaan toista mieltä ja toisena toista...

Meeri saa kannatusta täältäkin, jo mainituista syistä sekä siitä että minulle ruotsinkielisenä Reetasta tulee mieleen verbi reta eli kiusata. Hyvin henkilökohtainen perustelu siis. ;)

REETTA voisi olla kiva ja sopivasti erilainen sisarusten nimiin nähden (etteivät mene tuttavilta sekaisin), sekä ihana HELENA kutsumanimeksi.

Nelma:

Lainaus:

Teemu ja Veera ovat kuitenkin hyvin erityyppiset nimet, Veera ja Reeta ehkä siihen nähden liian samantyyppiset. Piste siis Meerille.

Hassua, minä ajattelin samaa asiaa juuri päinvastoin =). Minusta Veera ja Meeri kuulostaa ja näyttää enemmän samanlaisilta kuin Veera ja Reeta. Mutta niin tai näin, molemmat siis toki hyviä vaihtoehtoja...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat