Vierailija

Tai edes tuntea itseni kauniiksi. :( Mies sanoo että minulla on kauniit hiukset, kauniit silmät ja kaunis vartalo. Tottakai se tuntuu hyvältä kuulla ja ehkä noissa voisikin olla perää (vartaloltani olen tiimalasi-mallinen ja laihduttanut n.15kg vuoden aikana, silmät suurehkot vihreänruskeat ja hiukset luonnostaan vaaleat, paksut ja hyväkuntoiset). Mutta kun en osaa itseäni katsoa samalla tavalla; hiuksia en osaa laittaa mitenkään (ovat lähes takapuoleen) vaan sutasen vaan ponnarille kiinni, meikata en osaa joten en osaa korostaa silmieni väriä/kokoa, kropan laihtumisessa/muutoksessa en ole pysynyt mukana vaan näen vieläkin itseni vain pyöreänä, lösähtäneenä naisena. **hmh**

Miten ihmeessä oppisi näkemään itsensä hieman armottomammin?

Kommentit (19)

Mee kosmetologille. Pyydä siltä vinkkejä.

Mee maskeeraajalle. Pyydä sitä opettamaan simppeli meikin teko.

Mee pukeutumisneuvojalle/stylistille. Pyydä sitä neuvomaan, millaiset vaatteet sopivat sinulle.

Ihme avutonta uikutusta. Mitä oikein odotit, että täältä joukolla tultais puolustaan et voi, et todellakaan oo ruma, oot varmaan hei tosi kaunis?

Kaikilla meillä (95 %) on ulkonäkökompleksimme. Sä nyt vaan kuulostat turhasta valittajalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

en osaa auttaa, itsekin tunnen itseni isoksi ja kömpelöksi, vaikken ehkä muiden mielestä sitä ole. Lapsuusajan käsitykset minuudesta ovat juurtuneet syvälle.. ;)

olisi kannattanut kirjoittaa ainakaan asiallisten vastausten toivossa. Vieläkään en kyllä ymmärrä miten tuosta aloituksesta väännetään provo mutta ehken sitten ole kovinkaan sisällä tämän palstan politiikasta. ap

Liikuntaharrastus, kuten tanssi, jumppa, pilates ym auttaa saamaan tuntumaa omaan kehoon ja sen hallintaan. Suosittelen lämpimästi, vaikka olisit tyytyväinen mittoihisi. Säännöllinen sosiaalinen tapahtuma voi myös kohottaa itsetuntoa. Se lisää positiivista mieltä ja samalla saat sen kautta hymyä ja kauneutta.

Luota myös kampaajan ammattitaitoon ja kysy rohkeasti, että mitä sulle suosittelee ja kokeile!

Jos et osaa meikata, niin mikset harjoittelisi? Pyydä ammattilaiselta apua ja aloitat siitä. Harjoitat kättäsi ja käytät siihen aikaa. Äkkiä se sujuu. Arkena panostat ihan perusjuttuihin. Vähemmän on kaunista. Vältä suttuisuutta. Raikas ja siisti on kaunista.

mutta tämä ei todellakaan ole provo. Ihan kiva jos teidän mielestänne ulkonäköni sitten kuulostaa ok:lta, itse kun en todellakaan tunne olevani lähelläkään kaunista. ap

Kuten alussa kirjoitinkin että kunpa edes tuntisin itseni kauniiksi. Otsikoin ehkä juttuni väärin (ymmärrettävästi) mutta onneksi edes joku sai siitä kiinni. :)

Olen kuitenkin lähempänä kolmeakymmentä kuin kahtakymmentä joten luulisi jo tässä iässä olevan sinut itsensä kanssa mutta mutta.. peiliin katsominen ei kyllä ole mitään herkkua minun kohdallani. Pienillä asioilla sitä kai saisi tämän itsetunnon kohoamaan, siksipä täältä hainkin vinkkejä " mistä aloittaa" . ap

Oletko muuten ollut väsynyt tai masentunut? Jokaisella meillä varmaan on omat kohtamme johon ei olla tyytyväisiä mutta jos yhtään ei tykkää omasta ulkonäöstään niin onko siinä silloin takana just esim. tuota kiusausta tmv.?

ja varmaan jokainen osaa jollain lailla meikata. Voiko jonkun ripsarin laittaminen olla muka niin hankalaa? Ja kropan hyviä puolia pystyy korostamaan oikeanmallisilla/-värisillä vaatteilla. Jos vaan hieman viitsii nähdä vaivaa ulkonäkönsä eteen niin jokaisesta saa varmaan kauniin. Aínakin nätin.

Minä nyt vaan hain hieman vinkkejä , millä saisi oman itsetunnon kohoamaan. Mitään kommentteja en omasta ulkonäöstäni odottanut ja vähiten mielessä kävi että tämä provona otettaisiin.

Voisinpa sitten lisätä että suurin osa rasvasta kertyy takapuoleen ja reisiin, nenä on iso, maha löysä kun kengurunpussi kahden lapsen jälkeen ja iho ei pysynyt laihtumisen mukana. Iho ei ole kaikkein sileintä laatua ja sormen kynnet on tyngät. Josko nyt ette ottaisi enää provona? ap

Minusta kuulostaa siltä, että olet tosiaan jäänyt kiinni vanhaan käsitykseesi itsestäsi. Valittelet, että tunnet itsesi rumaksi etkä osaa tehdä asialle mitään. Olisiko niin, ettet anna itsellesi edes lupaa olla kauniimpi?

Heitä pois turha kainostelu ja uskalla opetella jotain uutta. Kampaukseen saat eloa kampaajan vinkkien avulla, meikkiin taas kosmetologilta. Pukeutumisneuvoja auttaa vaatteiden valinnassa. :)

Käy parikertaa psykoterapeutilla. Olen 10 vuotta nuorempi joo, mutta itseäni ainakin auttoi kun sain rauhassa miettiä jonkun ulkopuolisen kanssa miltä tuntuu, mistä se jonhtuu ja miten muuttaa ajattelua tai toimintaa että olo on parempi. Ei se että joku sanoo että tee näin vaan että itse oivaltaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat