Seuraa 

Hei kaikille! Olisitteko kilttejä ja kertoisitte hyvin huolestuneelle 3.5 vuotiaan pojan äidille kokemuksia lasten huonosta näöstä ja silmälasien saamisesta/niihin sopeutumisesta!! Saimme juuri tietää pojallamme olevan + 6 kaukotaittovirhe ja lasit tulossa.. alkujärkytys on suuri!

Kommentit (4)

ei omakohtaista kokemusta, mutta tuttavaperheen kautta. Heilläkin lähemmäs 4 vuotias sai lasit ja kyllähän ne aluksi olivat tiellä ja ehkä vähän ikävätkin. Mutta tuon ikäinen ymmärtää jo edut, kun oikeasti näkee paremmin ja uusia asioita.

Ehkä tärkeintä, että vanhemmat itse ei tee asiasta suurta numeroa ja ole ylivarovaisia, ettei laseille tapahdu mitään. Totta kai se perushuolellisuus lasien kanssa pitää lapselle opettaa, mutta kuitenkin siten, että lasit olisivat kuitenkin positiivinen asia. Saman perheen alle 2-vuotiaskin sai lasit ja hyvin se sujui tältäkin. Varmaan ison sisaruksen esimerkki helpotti. Onko jommalla kummalla vanhemmista silmälaseja?

Olkaa alkujärkytyksestä huolimatta tyytyväisiä, että pojan huono näkö todettiin jo näin varhain. Nyt lapsi pääsee tutustumaan ympäristöön ja näkeekin jotain. Alkukangertelujen jälkeen uskon, että kaikki menee hyvin. Tietysti laseja saa käydä vähän väliä oikomassa, mutta se on pieni vaiva hyötyy nähden. Omasta lähipiiristä löytyy useampikin lapsi, joka on saanut lasit myöhemmin (mm. toinen koulussa, toinen 5v) ja vanhemmat olivat jo kerinneet huolestua kun tähdet, maasta löytyvät esineet tai palapelit ei lapsia kiinostaneet; eivät olleet löytäneet. Itse sain lasit 9v, kun koulun jälkeen oli kovia päänsärkyvä. Oma poikani kerkesi 7v kun sai lasit. Tutkimuksiin lähdettiin kovien mikreenikohtausten vuoksi. Luulisin tuolta erityislasten perheiden palstalta löytyvän vertaistukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Moi!

Työssäni kohtaan lapsia, joilla silmälasit. Tuo +6,00 voimakkuus kuullostaa siis mielestäni vielä " normaalilta" ja on todennäköisiä, että se iän myötä alkaa siitä miedontumaan. Älä ole huolissasi, lapsesi on ihan normaali lapsi ja voi sitä onnea, kun hän alkaa näkemään!

Saatatte saada maksusitoumuksella silmälasit, kun voimakkuus on +6,00. Suosittelisin kiinnittämään huomiota linssien ohennukseen. Eli mitä paremman ohennuksen " maltatte" ostaa, sitä kauniimmalta silmät näyttävät linssien takana. Tällöin linssit eivät näytä niin voimakkailta ja ei tule " pullonpohja-efektiä" .

Ps. Suurin voimakkuus jonka olen lapsella (1v.) kohdannut: +21,00 dpt... eli siinä oli jo paksuutta...

koska meillä neiti sai lasit puoli vuotiaana. Sitä ennen taisteltiin piilolasien kanssa, mutta tosiaan lasien vahvuus oli +22. Noin pienellä, jolle asiaa ei voinu mitenkää selittää, meni tosi kauan enneku tajus yhteyden hyvin näkemisen ja lasien välillä. Nyt tyttö on 1v2kk ja jo todella tykkää pitää laseja. Luulen, että teillä suht nopsaan totutaan laseihin, kun lapsi innostuu kun näkee hyvin! Onnea lasien tielle!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat