Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Huomenta!

Pienen juhlajärjestely-, juhlinta- ja hengähdystauon jälkeen palaan palstavahvuuteen. Synttärivieraita riitti pe-su, joten eiliset päiväunet olivat paikallaan... Nyt (toivottavasti) jaksaa aloittaa uuden työviikon.

Palaan iltasella! Mukavaa päivää kaikille ja kirjoitelkaapas kuulumisianne!

Tervehtii Pippandii

Sivut

Kommentit (22)

Voi kauhistus,miten likasta sitä taas olikaan,vaikka pieniä välisiivouksia tekee pitkin viikkoa.Vielä pitäs laittaa puhtaat petivaatteet ja siivota kylppäri.Sitten saakin jo ruveta ruuan valmistus puuhiin.

Ja vielä aiheesta nukkuminen,kyllä meillä nyt on silleen rauhoittunut tilanne,et Juuso nukkuu välillä 21-6 hyvin.Et mihin lie kadotti sen yhden tunnin.Päikkärit on siis kuvioissa ja nukkuu 1,5-2h niitä,yleensä ton lyhyemmän määrän.Minä menin itekin eilen nukkumaan jo 21.30 ja nukuin yhtä soittoo tonne kello kuuteen.Et kyllä sitä väsynyt on vaikka univelkoja ei pois voi nukkuakkaan mut huomattavasti pirteämpi olo on nyt mitä esim eilen aamulla.

Sairastupiin paranemisia niin lapsille kuin aikuisillekin!!

Meillä alkaa pääsiäisen jälkeen haipakkaa kun alkaa talohommat pyöriin täysillä.Nyt pyhinä mies menee kaverinsa kanssa hajottamaan sitä vanhaa taloa ja pääsiäisen jälkeen alkaa sit uuden pohjan kaivuu työt jos tuota lunta ei niin älyttömästi tule.

Nyt taas siivoamaan!

Suohomppeli81 ja Juuso

Kalamami, milloin siulla on laskettu? Aika menee hurjaa vauhtia, olet jo noin pitkällä!!! Eikä se alkupahoinvointikaa tainut olla niin kovin paha..harmi,että joudat niin harvoin pinoilemaan.No, kohtahan jäät jo äitiyslomalle!! ;)

Mie tipahdan hoitotuelle perjantaina. Voi kääk, miten ihmeessä sitä pärjää, kun nytkin rahat ihan loppu koko ajan, eikä todellakaan törsätä mihkään. kai sitä töihin menoa pitäisi miettiä, mutta vasta syksyllä. Nyt kituutellaan tavalla tai toisella. Täällä ei vaan ole töitä, siis vanhuspuolelle haetaan lähihoitajia, mutta enhän mie sitä työtä osaa/halua tehä. Mie kun olen lapsiin suuntautunut, mutta eihän työkkäri sitä katso, lähihoitaja mikä lähihoitaja.

Mimmillä on kyllä tuota uhmaa, jos ei ole vielä käynyt selville..huoh. Nytkin sillä oli ihan omat jutut, mutta kun persiilleni tähän koneen eteen kävin, niin jo alkoi itku, huuto ja hampaitten kiristely. Nyt alkanut puremaan moonaa jos ei huomiota saa heti.

GALLUPPIA, mikä on paras muna?!!!!! Siis suklainen. Mie tykkään noist ihan pienistä ja sit mignonit on herkkua. Kyllä häviää makean himo.Mie unohdan nyt laihiksen pääsiäisen ajaksi, sitten otan itseäni niskasta kiinni ja tiputan ne parit kilot. Sitten kun kuu vaihtuu kesäkuuksi ne on kadonneet. Täytyy vaan lisätä tuota liikuntaa, mikä siis tietää sitä, että miehen täytyy jaksaa olla likkojen kaa kun mie lähen jumppaan.

Pilates pitäs saaha ohjelmistoon noitten hartijoitten takia.

En muuten ole muistanut kertoa, että luovutaan tuosta vanhemmasta koirasta. Sillä kun on jonkin sorttinen luonnehäiriö, ja arvaamaton ollut aina. Päätin että nyt riittää ja vien sen piikille. Viime viikon sitä itkin ja surin, mutta päätöksen tein. Ennen kuin tapahtuu jotain kamalaa. Nyt kuitenkin isäni ottaakin koirani sinne maalle. Me kuitenkin käydään siellä usein ja kesällä etenkin ollaan siellä, niin ei paljon joudu olla erossa. Katsotaan miten sopeutuu sinne..nyt ainakin sai syksyyn saakka jatkoaikaa. Tuntuu niiin hyvältä, kun asiaan saatiin mieleinen ratkaisu. Rakennetaan koiratarha sinne, niin voi sitten tämä toinenkin koira olla siellä seurana välillä-

Nyt tuli taas tekstiä, joten hei, muutkin kirjoittelemaan!!

Mitä kuuluu Atyah, Eliisaku ja muille toisella kieroksella olijoille!!!!! HUHUUUUUU!!!

T

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Paranemissäteitä sairastaville!

Olen tässä taas vääntänyt näyttösuunnitelmaa. Viimeistä sellaista...yes! Josko kelpais ensiyrittämällä?

Nukkuminen: Neiti nukkuu about 10h yöllä ja 1-2h päivällä. Paitsi muutamana viime päivänä on päiväunille nukahtaminen kestänyt älyttömän kauan ja aamut vaan aikaistuneet. Veikkailinkin miehelle, että kovin kauaa meillä ei päikkäreitä enää nukuta. Sunnuntaina nukku 15min autossa, kun oli ensin tunnin pyöriny sängyssä eikä nukahtanu silti. Hyvin jaksoi iltaan. Luulen että jokapäiväiset unet voipi kohta hylätä(Lue: toivoo pitkiä aamu-unia kesälomalle)

Munat: olen suuri mignonien kuluttaja. Ne pienet pussissa olevat kelpaa myös:)

Meidän maalisneidistä on tullu vitsiniekka. Höpöttää mitä sattuu ja sitten ottaa hassun ilmeen pää kenossa naureskelee. Uusin juttu on tulla luo ja sanoa " isi mummi on" ja hauskaa on. Itseään väittää myös mummiksi suht usein. Uusin sana on " epäreilua" Tänään ruokapöydässä kun en antanut leipää lisää koska oli ruoka koskematta, neiti pokkana ilmoitti tuon epäreilun.

Pääsiäissuunnitelmia ei ole. Usein on oltu vanhempien mökillä. Nyt en jaksa lähteä kantovesien ääreen. Lauantaina saatetaan isompien lasten kanssa piipahtaa Ateneumissa eläinnäyttelyssä. Hesarin välissä tuli mainos lastenlauantaista. Muuten ollaan kotona ja laiskotellaan.

Lähden poikien kanssa reissuun perjantaina, hieman tästä vielä pohjoisempaan, mökkeilemään ja mahdollisesti hiihtelemään. Ainakin meillä lunta on tuiskuttanut iltapäivästä asti ja maa on taas mukavan valkoinen. Pitäisikin oikeastaan mennä vielä ulos, nyt kun lapset nukkuvat, ja siivota lelut pihamaalta. Taitavat muuten hukkua lumen alle.

Tänään taas on hermoraasuja koeteltu. Olisi ehdottomasti ollut äippä ulos ja lenkille jäähdyttelemään -hetki, mutta minkäs teet... Mies kotiutuu hieman ennen klo 00.00.

Kun täällä maalisten joukossa on paljon teitä, joilla on koira, tulin kysymään mielipidettänne... Miehen vanhemmilla on nimittäin suomenpystykorva, joka on tietenkin heidän rakas oma lapsensa, totta kai. Koiruus on jo aiemmin näyttänyt sellaisia merkkejä, ettei oikein tykkää meidän pojista, metelistä ja pihalla juoksemisesta. Minua on rassannut asia sen verran, että en mielelläni jätä jätkiä mummilaan hoitoon ilman meitä vanhempiaan, koska tuntuu siltä, etteivät mummi ja ukkia oikein usko koirastaan mitään pahaa eivätkä ehkä vahtisi koiraa ja lapsia sillä intensiteetillä kuin itse vahtaisin. Tuo koira-asia on harmittanut meitä, sillä muuten mummilassa olisi varppina kiva poikien olla ja isovanhemmatkin ovat ehkä nihkeyttämme ihmetelleet. Mies on siis kanssani samalla linjalla.

No, poikien hoitaja sairastui eilen, ja mies vei heidät tänään mummilaan ja minä sitten töiden jälkeen hain sieltä. Siellä kun oltiin ja tehtiin jo lähtöä, esikoinen heilutteli käsiään ja koira napsautti hampaitaan pojan käsien lähellä!! Kääk! Minun niskavillani nousivat siinä samassa, poika alkoi itkeä ja me kaikki aikuiset oltiin aika vaikeina... Minun on jotenkin hankalaa ryhtyä naputtamaan koirasta: olen joskus jotain sanonut poikkipuolisesti, ja vastaanotto oli jäätävän viileä. Toisaalta, ei tämänpäiväinen ainakaan helpota sitä, että veisimme pojat mummin ja ukin luo pidemmäksi aikaa.. En minä siihen koiraan voi luottaa ja jos siellä taas luotetaan liikaa, niin on aika hankalaa.

Se mitä toivon teiltä on seuraavaa: Miten kannattaa asian tiimoilta lähestyä? Minä kun en ole koskaan ollut niin kiintynyt mihinkään eläimeen, että osaisin asiasta keskustella loukkaamatta koiranomistajaa (ja appivanhempiani!) mutta kuitenkin puhua oikeasti mielestäni isosta ongelmasta. Tietty tässä taitaa käydä niin, että mies tilanteen kuultuaan sanoo huomenna vanhemmille painavan sanansa ja minä tässä murehdin liikoja..

Joo, nyt ei auta enempää avautua vaan on paiskittava töitä. Pinkka tekstejä taas luettavana. Niin ja jos ensin siellä ulkona pistäytyisi paleltumassa.

Öitä teille!

Toivottavasti Miuqun perheessä voidaan jo paremmin! Ja tietty paranemista muillekin nuhanenille!

Ensiksi kävin vielä viime viikkoista pinoa lukemassa. Nasulinalle onnea ultrasta! Ja kurja että Tuulialla sairastetaan.

Meillä on aika mennyt ulkona kun olleet niin hienot säät. On jäänyt kirjoittelukin. Minun äitini oli viikonlopun meillä maaliskuisen synttäreillä ja mies oli reissussa. Minun tuli siivottua, leivottua yms. Lisäksi oltiin virpomassa. Launtai-iltana parantelin 3h lasten tekemiä oksia! Sitten sunnuntaina oltiin varmaan reilu 1,5 tuntia kävellen virpomassa. Kyllä minä ainakin olin poikki, kun siirtymät usein kannoin maaliskuista. Hän vaan halusi myös ehdottomasti virpomaan kun isommatkin lähtivät ja seisoi reippaasti muiden kanssa oksa kädessä ja oli hellyyttävä noita.

Tänään käytiin sitten 2v neuvolassa ja kirjoittelin jo siitä neuvolapinoon. Yllätys oli että painoa oli jopa 11,1kg- jee. Tosin annoin ruokaa ja juomaa ennen neuvolaa (siitä saa edes jonkun sata grammaa painoa lisää) ja muutenkin ollaan yritetty että syö ja onkin syönyt paremmin melkein pari viikkoa. Tiedän kyllä että paino on nyt aika yläkantissa ja sieltä vielä tullaan käyriltä alas.

Pääsiäinen on meillä jo puuhaa. Perjantaina tulee maaliskuisen kummiperhe synttäreille ja lupasin hoitaa keskimmäisen kaveria (on siis jo 6v tyttö, mutta tulee meille). Launtaina mennään kaveriperheelle iltaa viettämään ja isommat lapset jää yökylään. Sunnuntaiksi ajattelin että mennään minun enon perheelle kylään (on puhuttu että mennään pääsiäisenä), mutta illalla olisi myös esikoisen lätkätreenit (voisi jättää muuten väliin, mutta treenejä vain kahdet ennen isoa turnausta ja viime aikoina ei ole käynyt treeneissä). Maanantaiksi ei ole mitään, taidetaan vaan olla. Tosin anoppi kutsui käymään pääsiäisenä, mutta ei taideta ehtiä/jaksaa.

No nyt maaliskuinen heräsi päiväunilta, täytyy mennä.

Olimme reissussa koko viikonlopun. Yövyimme miehen sukulaisilla ja lauantaina olimme miehen lapsuuden ystävän häissä. Oli ihan mukava viikonloppu ja Ässä viihtyi mainiosti. Ilmatkin suosivat jälleen, joten oli mukava ajella perjantaina sinne ja sunnuntaina takaisin Helsinkiin.

Masu kasvaa tasaista tahtia ja häissä huomasin, ettei korkokengät ole parhaat mahdolliset juhlakengät raskaana olevalle...Jalat olivat kipeinä ja yöllä iski armoton lihaskramppi pohkeeseen, niin että vieläkin tuntuu kävellessä.

Ässällä menee vuoroin uhmaillessa ja vuoroin ihanana äidin poikana ollessa. Pottailut sujuu vaihtelevalla menestyksellä. Pissat yleensä saadaan kalasteltua pottaan, mutta kakkaa ei sinne ole pitkään aikaan tullut. Puhe kehittyy hurjaa vauhtia. Kahden sanan lauseet alkavat muodostua jo kolmen -neljän sanan lauseiksi ja sanavarasto kasvaa päivä päivältä. Ässän kanssa on mukava reissata, kun hän on niin sopeutuvainen poika. Eilenkään ei olisi halunnut kotiin lähteä, kun viihtyi niin hyvin sukulaisissa.

Mitäs pääsiäissuunnitelmia ihmisillä on? Me taidamme olla ikotosalla, kun kaksi edellistä viikonloppua ollaan reissattu.

Nyt jatkan töitäni. Aurinkoista viikkoa ihmisille!

vuokko

Jopas nyt taitaa porukka olla jo pääsiäislomilla. Kovin on hiljasta täällä pinossa.

Aattelin kysästä, paljon teidän lapset nukkuu vrk? Meillä se on se max 10h. Mistä jo olen kirjoitellut.

Ääh, flunssa täällä vaivaa tosiaan. Combat jäi eilen välistä ja taitaa tnään olla sisäpäivä. Mimmillä käsituntumalla on lämpöä. Pitäs saaha lapset terveeksi ja ittensä myös.

Marju, kiva kuulla että teillä hommat edistyy. Ja tosi hieono painonpudotus!! Onnea siitä!!

Nyt pitää jatkaa taas näitä kotihommia, mutta enköhän tässä palaile.

T

Meillä Ässä nukahtaa iltaisin klo: 21 mennessä. Tarkoitus olisi lähempänä klo: 20, mutta kellojen siirron jälkeen on venynyt nukahtaminen. Aamulla herää klo: 6-7 ja päikkäreitä nukkuu 1-2 h elikkäs yhteensä siitä tulee 10-11 h.

Just luin pinon ja jo unohdin, mistä keskusteltiin...munista ainakin. Kinderit on mun ehdoton suosikki. Yhden Mignonin voin pääsiäisenä syödä, mutta se on liian täyteläistä mun makuun. Muuten meillä on perinteisesti paljon herkkuja pääsiäisenä, joten syötyä tulee paljon. Mämmi on mun herkku pääsiäisenä, nam. Muuten en sitä kaipaa, mutta kerran vuodessa on saatava.

Meillä myös uhmaillaan ja teidän monen kuvaukset lastenne käytöksestä sopii meillekin. Ulos lähtiessä kinataan pukemisesta ja sisään mennessä ei haluta tulla sisään. Kaikki pitää saada tehdä ite ja jos ei onnistu, niin raivotaan ym, ym.

Lehtovin Helmin ohella myös Ässällä on tuota pelkään-juttua. Viimeksi eilen pesutuvassa pelkäsi pesukonetta ja mummolassa pelkäsi lelunallea ja puhuu edelleen siitä pelottavasta nallesta, vaikka tapauksesta on jo monta viikkoa.

Koira asiaan Pippandiille en oikein osaa neuvoa antaa. Ehkä on parempi, että miehesi sanoo asiasta, kun on hänen vanhemmistaan kyse. Sen verran on koirista kokemusta, että koira voi varoittaakseen louskaista hampaitaan ihmisen suuntaan, mutta ei kuitenkaan välttämättä pure. Koira vaan haluaa eleellä ilmoittaa, että tilanne on sille epämieluisa ja ihmisen/lapsen olisi syytä mennä kauemmaksi. En silti halua vähätellä kyseisen koiran tekemisiä. On varmasti hyvä ottaa huomioon se, että koira voi mahdollisesti myös purra -petoeläimiähän koiratkin ovat. Asiasta olisi hyvä puhua isovanhempien kanssa, jotka toivottavasti osaavat suhtautua asiallisesti. Joudutaanhan me vanhemmatkin ottamaan joskus vastaan palautetta lapsistamme, vaikkei se niin kivaa kuultavaa olisikaan.

Mitäs vielä oli aiheita.. en muista, taidan mennä nukkumaan. Hyvää yötä vuokko ja muut

MInäkin ehdin viimein pinolle... On taas alkuviikko mennyt sellaista vauhtia, että oksat pois. Tänään olen kuitenkin etätyöpäivällä ja huomenna alkaa LOMA. Tosin vain ensi viikon keskiviikkoon asti, mutta kuitenkin. Ja lomalla on tarkoitus tehdä opintojen harkkatöitä, joten hirveää lepäämistä tms. ei tiedossa ole. Mutta eipähän tarvitse ajatella työasioita.

Mitähän piti kommentoida... Ainakin Miuqulle tsemppiä sairauksien keskellä, Tuulialle toipumista flunssasta. Minullakin on alkava flunssa, pää ihan pehmeä ja täynnä räkää (tietysti nyt, kun on lomalle jäämässä...), joten ajattelin myös jättää tänään liikunnan väliin, vaikka tarkoitus oli vetää kunnon hikijumppa. Mutta ehkä sitten parin päivän kuluttua...

Pippandiille piti sanoa noista isompien lasten " vedätyksistä" . Meillä osaa myös Nuutti vetää tosi hyvin niistä langoista, joista mulla menee hermo... Saanan kiukuttelun vielä kestää, kun se on tässä vaiheessa lähes huvittavaa, mutta noilla isommilla ne ärsytyskeinot on jotenkin paremmin hallinnassa... No, ei sitä Saanankaan kiukkuamista aina jaksa katsella hermostumatta, mutta paremmin kuitenkin.

Pääsiäissuunnitelmia meillä ei juuri ole. Ollaan siis kotosalla ja varmaan ulkoillaan yms. Täytyy katsoa, jos jotain keksisi. Tänään haetaan pääsiäiskoristeet ja laitetaan ne paikoilleen.

Tuulialle piti sanoa siitä vanhemmasta koirasta: hyvä, että ratkaisu löytyi, ja vielä noin hyvä. Koirasta luopumispäätös on kyllä kova juttu, minäkin olen tässä mietiskellyt asiaa, kun se vanhenevan koiran kanssa tietysti lähestyy päivä päivältä (no, meillä on vasta 8 v). Ja kun tuon koiran maha edelleen reistaa, niin mietiskelen tietysti, että jospa onkin jotain isompaa... Mutta hyvä siis, että teille löytyi noin mukava ratkaisu.

Huomenna meillä on vihdoin 2-vuotisneuvola. Kiva nähdä mitat. Minun pitäisi myös tilata silmälääkäri, kun Saanan toinen silmä on taas alkanut väsyneenä karsastaa. Samaa oli pienenä, mutta se meni sitten ohi, mutta nyt on taas alkanut. Parempi siis tutkituttaa.

Jahas. Mikro piippailee lupaavasti. Menen syömään. Palaan varmaan myöhemmin kommentoimaan kaikkea sitä, mitä nyt unohdin ;-)

Terhi&muksut

Tosiaan enpä ole pitkään aikaan kirjoitellut, joten nyt ajattelin ryhdistäytyä.

Mä en voi millään muistaa pitä kaikkea on ollut asialistalla. Pääsiäismunat, yöunet, pinnasänky, neuvolakäynti, sairastelu nyt ainakin.

Ihan ekana SUUUREN SUURET tsempit Miuqulle ja ennenkaikkea tyllerölle, että pääsisi terveiden kirjoihin. Meilläkin on Helmi sairastanut nyt ainakin 2 kk putkeen tuollasta nokan vuotamista ja rohisevaa yskää. Kolme antibioottikuuria on tuona aikana syöty. Kaksi niistä korvatulehdukseen, yhteen ja samaan. Lauantaina meni viimenen annos Zithromaxia, joten kattellaan miten tauti lähtee kehittyyn. Tuossa lääkkeessä kun on aika pitkä vaikutusaika. Yleisvoinniltaan Helmi kyllä tuntuu terveemmältä eli ei kiukuta kokoajan jostain turhanpäiväisestä ja ruokakin jo alkaa maistua. Mutta nenä kyllä vuotaa edelleen ja yskittää.

Meillä on tuo 2 v. neuvola vasta 18.3. Olis pitänyt olla ensi viikolla, mutta terveydenhoitaja siirsi sitä viikolla eteenpäin. Emme siis tiedä Helmin mittoja. Mitä nyt vaateista voi päätellä, niin on hän ainakin kasvanut pituutta. Tosin vieläkin menee Lassien 80 senttinen välikausihaalari...Sama, mitä käytti jo vuosi sitten. No, silloin hihoja kyllä piti kääriä ja lahkeet olivat makkaralla. Nyt alkaa jo vähän kinnaamaan lahkeista. Peffasta kuitenkin istuu vielä ihan hyvin.

Meillä Helmi siirtyi nukkumaan jatkettavaan lastensänkyyn joskus talvella. Kauheeta, en edes muista enää!! Taisi olla vähän ennen joulua. Meillä olikin melko pieni pinnis, joten rupesi käymään ahtaaksi. Isoon sänkyyn siirto sujui suhteellisen helposti. Toisinaan hän nousee laittamaan valoa tai huutelee milloin mitäkin tuomaan jne. mutta ihan hyvin ainakin toistaiseksi nukahtaa sänkyyn ja pysyy siellä koko yön.

Tästäpä taas oiva aasinsilta aiheeseen nukkuminen. Helmi laitetaan petiin n. 20.00. Joskus 19.50, joskus 20.15. Riippuen iltarutioiden sutjakkuudesta. No, pääsääntöisesti nukahtaa n. 20.10. Ja herää aamulla joskus 6.00 ja 6.30 välillä. Joskus saattaa yllättää ja nukkuu peräti 6.40 asti! Eli tuommosen 10 h tulee unta yöllä. Kotona nukkuu päikkäreitä n. 2h ja päiväkodissa n. 1,5 h - 2 h.

Pääsiäismunat: Tykkään Kindereistä, kun siinä on sekä maito- että valkosuklaata. Muista en niin välitäkään. En ole suuri pääsiäismunien kuluttaja. Varsinkaan nyt. Tai siis toki mulle kelpaa suklaa kun suklaa, jos kauhee himo iskee. Silloin syön vaikka kuivakkaa ja rakeista tsekkiläistä kökkösuklaata.

Nasulina sanoi, että Nooralla on hali-pusu-kohtauksia. Samaa on havaittavisa meillä. Helmi levittää aina välillä kätensä ja sanoo:" Halataan!" Ja aina nukkumaan mennessä annetaan halit ja pusut tietenkin.

Toinen mikä Helmillä on tällä hetkellä ajankohtainen juttu on pelkääminen. Sanoo monestakin asiasta että on pelottava. Esim. meidän uusi pyykinpesukone on pelottava, kun siitä lähtee ääni. Myös yhtäkkiä joku ihan tuttu ja kiva lelukin voi olla pelottava. Ja käyttäytyy siten kuin pelkäisi, mutta kuitenkin selvästi teeskentelee. Eli on varmaan huomannut, että saa aikaan reaktion aikuisessa sillä, kun sanoo jonkin olevan pelottava. Sitten on kiva toistella sitä ja kokeilla eri tilanteissa.

Semmoista tekee myös, että kun aamulla herää, hipsii meidän huoneeseen ja jos me vielä nukumme/näytämme nukkuvilta kuiskaa hän :" Herätys äiti/iskä. Herätys. Äiti/iskä." Ja sitten, kun vähänkin raottaa silmää hän kohottaa välittömästi äänenvoimakkuutta: " Äiti! Iskä!" Hauskaa! Ja sanoo itsekin monesti niin :" Hauskaa." On nuo lapset vaan niin huvittavia tapauksia.

NYt pitää taas rientää! Moikka!

lehtovi ja Helmi

Juuso tossa äheltää kakkaa tulemaan niin kerkeen kirjoittamaan nopsaan jotain..

Juu,meijän ilman päikkäreitä kokeilu meni ihan mönkään viikonloppuna....perjantaina siis soitin neuvolaan ja sain sieltä ohjeeksi olla ilman päikkäreitä että yöuni pitenisi.Juuso kun pe-aamuna heräsi 05.00.No la-aamuna nukkui sen normaalin eli 21-7 ja oli la päivän ilman unia,kunnes torkahti syliini puoli kuuden maissa illalla vähäksi aikaa..Meni puol ysiltä nukkumaan ja su-aamuna heräsi 05.15!!!Ei puhettakaan että olisi pärjännyt ilman päikkäreitä iltaan asti.Niimpä päätettiin miehen kans et päikkärit jatkuu.Jospa tuo joskus nukkuu pitempään...tänä aamuna heräsi 06.10 ja se ei haitannu mitään kun miehen kans noustiin myös ja lähdettiin töihin.

Pääsiäissuunnitelmia ei kauheesti ole,minä olen pe-su töissä,maanantai on sit vapaa.Mut mummuloissa varmaan vieraillaan.

Oho,kylläpäs kerkesin paljon kirjoittaa!!Nyt on haisuli tossa vieressä joten vaipan vaihtoon siis.

Suohomppeli81 ja Juuso

Poika viety tarhaan ja kouluhommia pitäis alkaa väsäämään. Olen tässä pähkäillyt itselle isoa päätöstä että osallistuako seuraavaan työharjoitteluun vai ei. Päätin nyt kuitenkin, että jätän väliin ja teen pois rästiin jääneet kirjalliset työt ja osallistun isoon tenttiin. Tuo tentti olis ollut joka tapauksessa harjoittelun ohella mutta koen sen jo aika raskaaksi. On iso tentti syöpälääkkeistä ja solusalpaajahoidoista ja noista ei ole ollut luentoja joten pitää ymmärtää itse asiat. Harjoittelu olis ollut päihde- ja mielenterveystyön harjoittelu ja mulle suositeltiin niistä paikoista vaan kolmea paikkaa ja meitä kun on melekin 30 niin mikä on mahdollisuus saada juuri toivomansa paikka. Noi kolme paikkaa on kevyempiä ja on päivätyötä. Muut on kolmivuorotyötä. Luokkakaverit ei suostu et mä saan ns. helpomman paikan raskauden perusteella joten en ala heidän kanssaan tappelemaan. Totuus kuitenkin on, että ihan joka paikkaan ei kannata ison mahan kanssa mennä. Ja vielä yks juttu. Jos harjoittelu jää kesken esim. synnytyksen vuoksi (harjoittelua on vielä silloin kun olen viikolla 38) ja joudun olemaan yli viikon poissa, joudun tekemään koko roskan uudelleen. Ei kiva! Jätän siis suosiolla väliin ja teen kevennettyä työviikkoa ja kouluhommia äitiysloman alkuun asti. Kyllä nyt on helpottunut olo kun sain päätöksen tehtyä ja mies vielä tukee mua. Aluksi oli eri mieltä mutta on nyt ajatellut asiaa : )

Henrillä on kunnon uhma päällä. Välillä meinaa kyllä hermot mennä. Esim. tänä aamuna ei suostunut syömään kun ei saanut mysliä vaan tarjosin puuroa. En antanut periksi. Sit ei suostunut menemään potalle vaan pissas lopulta lattialle. Ja vielä pukeminen oli yhtä taistelua. Vaan yhtäkkiä kun saatiin ulkohaalari päälle, hän totes et mennään tarhaan ja Henri laittaa hanskat käteen ja kengät jalkaan. Sit oli niin enkeli että. Onko muilla uhmaa havaittavissa?

Marjulle onnittelut hienosta painonpudotuksesta. Eipä ole syytä yhtään vähätellä tuollaisia lukemia. Aivan mahtavaa vaikka et silloin tavoitettasi saavuttanutkaan. Saat olla ylpeä itsestäsi. Ja kiva, että saitte niin nopeasti ajan sinne adoptioneuvontaan!

Tuulialle myös tiedoksi, että hienosti olet saanut painoa pudotettua. todella lähellä olet kuitenkin tavoitettasi. Ole ylpeä siitä! Ja paranemisia sairastupaan. Hyvä, että jätit Combatin väliin eilen. Menet sitten kun olet terveenä.

Mulla alkoi 30. raskausviikko. Ihanaa ollaan taas lähempänä sitä neljääkymmentä. Vielä meille vauva saadaan taloon ja mä pääsen tästä mahasta eroon : ) Raskaana olo ei vaan oikein ole mun juttu. Haluaisin harrastaa kunnolla liikuntaa mutta nyt tuntuu et pace ja kävely on ainoat mulle sopivat liikuntamuodot juuri nyt. Pacesta tulee onneksi kunnolla hiki.

Joku oli pistänyt jotain galluppiakin mutta nyt ei laho pää muista. Pitää lukea pinoa uudelleen.

Tulkaas kaikki kirjoittamaan niin saadaan pinoon luettavaa!

Kalamami, Henri ja masuasukki

Hah, ette musta niin vaan eroon pääse kun kerrankin kirjoittelen : )

Tuulialle ajattelin vastailla...Eli mulla on laskettu aika 19.6-07 eli tsoiaan nyt on menossa rv 29+ mutta 30. viikko kuullostaa paremmalta : )

Mä tykkään noista " hahmosuklaamunista" kuten Nalle Puh tai ne ankkalinnan jutut ja sit Kinder-munat. Niissä on kaikissa hyvää suklaata mut on toiseáalta kalliimpiakin. Niitä halpismunia en viitsi edes ostaa ku saa kolme eurolla tms. Niissä ei ole ollenkaan niin hyvää suklaata. Joo, pääsiäisenä tsoiaan ei mietitä kiloja. Kyllä suklaamunia täytyy olla. Mulla on muutenkin viikonloppuisin lupa herkutella. Viikolla yritän elää terveellisemmin. Ei sekään kyllä tahdo onnistua...

Kalamami

Katsotaan, montako asiaa muistan tällä kertaa kommentoida =)

Päällimäisenä jäi mieleen tästä pinosta Miuqu ja Näpsä, voi kurjuuksien kurjuus sentään! Ihan kauhealta kuullosti tuo teidän sairastelu, varmasti on äipällä ollut sydän syrjällään =( Muistan kun Nooraa piikitettiin silloin vastasyntyneiden teholla niin minun piti mennä pois. Tai kun sitä limaa imettiin keuhkoista, voi järkky. Toivottavasti paranette pian, eihän Näpsällä vaan ole mitään astmaa...?

Tuulia; kyselin jossain pinossa laskettua aikaani. Menkkojen mukaan eli virallinen on 11.11 ja ultra näytti 10.11. Miun kierto oli vaan pitkään 24 pvää ja sen mukaan olis sit 8.11 =) Mutta marraskuussa siis kuitenkin. Nyt viikkoja " virallisesti" kasassa kait 8+3 eli hirmusen vähän vielä. Muistan sen siun alkuraskauden pahoinvoinnin ja yks päivä ajattelin sitä kauhulla. Miulla on toistaiseksi vaan ihan kauhea ällötys ja kuvotus, vatsassa kiertää mutta en ole oksentanut vielä.

Kiva Marjut kuulla siusta ja teidän adoptiosuunnitelman etenemisestä =)

Pippandii, oot kyllä aikamoinen sissi tuon liikkumisen kanssa, huh!! Nostan hattua =)

Kalamamilla viikot on kiitänyt hirveetä vauhtia! Joko " jännittää" , mitä elo on sit kahden näin suht pienen kanssa?

No niin, nyt unehtui loput kommentoitavat asiat.

Meidän arjesta sitten. Oon ollut töissä pitkiä päiviä ja sen jälkeen illat likan kanssa kaksin. Välillä on suhteellisen nuutunut olo. Ukolla joko ilta tai tuplavuoroja. Tällä viikolla onneks pari aamuakin. Miulla kun on vain iltaisin paha olo niin välillä tekee tiukkaa jaksaa touhuta. Neiti on aivan ihana...tai sitten neiti on uhma. Sanavarasto kehittyy koko ajan. Välillä hänelle iskee hirmuinen hellimispula, jatkuvasti pusuttaa tai halittaa =)) Uhmakohtauksia tulee päivittäin, on alkanut nyt läpsimään itseään tai hakkaa päätä lattiaan välillä.

Nyt täytyy vielä kipaista suihkuun ja sit aa-aa.

Heippa kaikille!

Tuulia ihmetteli onko väki pääsiäisen vietoss kun on niin hiljasta. Voin vastata että ei täällä ainakaan. Alla selitystä miksi on ollut hiljasta...

Niin, aina kun kirjottelen meillä ollaan sairaana. Nytkin. Näpsä toipuu bakteeriperäisestä keuhkokuumeesta. La-iltapäivällä heräs päikkäreiltä ja oli kiukkuinen -> kuume lähes 40 ja hengitti tiheästi. Ja siis tuo pitkääääääään jatkunut limainen yskä (joka vielä tiistaina todettiin muka ihan virusperäiseksi eikä keuhkoista kuulunut ritinää). Kuume ei laskenut kolminkertaisesta kuumelääkkeestä huolimatta vaan nousi 40,1 asti. No päivystykseen jossa päivystävä lastenlääkäri tutki , otettiin verikokeita ja keuhkokuvat -> todettiin keuhkokuume ja sisään osastolle. Antibioottia suun kautta ja Ventolinea hengiteltiin 3h välein. Kuume alkoi laskea vihdoin la-su välisenä yönä. Huoh. Sunnuntaina CRP olikin sen verran koholla että antibiootit piti alkaa antaa suoneen. Ja sen vigon laitto olikin sitten yks ohjelmanumero!!

Kaiken kautta CRP ja leukkarit saatiin laskuun, hengitys on vapaata ja ollaan nyt sitten kotosalla ja tyttö on pirteä. Lämpö kyllä edelleen keikkuu siinä 36.9 - 37,2. Kaiken kaikkiaan Näpsä oli niin älyttömän reipas koko reissun ajan, äitiä tais itkettää paljon enemmän. Verinäytteiden otossa tuli itku ja tarrasi minuun, mutta päälle totesi vain: " Nonii, valmista, eipas tyttö!" Antibiootteja ja Ventolinea jatketaan nyt kotona viikon ajan. Huomenna käydään kontrolloimassa tulehusarvoja ja samalla varattiin Pikkujätistä lääkäri kun haluan että noi sen keuhkot nyt vielä kuunnellaan varmuudeksi.

Sunnuntaina piti viettää synttäreitä ja jo pitkään oli tytölle puhuttu ilmapalloista ja synttärikakusta. No, kuviot meni vähän uusiksi. Eli 2v synttäreitä vietettiin sitten SAMASSA TALOSSA jossa tyttö syntyi tasan 2v aiemmin....tuntui kyllä aika jännältä...ja haikealta. Hoitaja toi Näpsällä ison ilmapallon ja lahjan samalla laulaen, se oli kiva ylläri!

Työnantaja oli vähän nyrpeänä mun sairaslomasta, älytöntä, vaikka kerroin syyn!!!! No, mua ei nappaa pätkääkään mitä hän sielä aattelee, mulla on kotona nyt paljon tärkeämpääkin tekemistä. Jo on kumma jos koko terveysasema kaatuu yhen työntekijän poissaoloon!!!

Että tämmöstä täällä. Muillakin on sairasteltu, mutta ei onneksi tämmöstä kuin meillä.

Ja UHMASTA: liikkeellä on tälläkin samaista " kulkutautia" . Näpsästä on muutenkin tullut viime aikoina jotenkin paljon villimpi. Kokoajan pitää juosta, heittää leluja, pomppia, kiipeillä, kiljua yms.... Kaikki minkä äiti sanoo, kyseenalaistetaan pilke silmäkulmassa ja tehään vähä eri tavalla kuin äiti pyysi ja tarkkana seurataan miten äiti reagoi. Johtuneeko villiintyminen päiväkodin vaikutteista (vaikkei siellä ole paljoa kyllä viime aikoina oltu kun on niin sairasteltu)vai siitä että sairastelujen takia on oltu paljon sisällä eikä energiaa oo päästy purkamaan ulos.

KALAMAMILLA tosiaan viikot kiitää hurjaa vauhtia!!! Kuinka muuten se näyttö silloin meni? Oliko vinkeistäni mitään hyötyä???

No mutta lopetan raporttini tähän ja menen taas miljoonannen kerran kuutelemaan miten tyty hengittelee sängyssään. Äitin pikku ressu.

ÖITÄ!

-äitimiuqu ja toipilasnäpsä-

Ei tarvinnut pitkälle pinoa lukea : ) Tuuliahan se kyseli lapsen nukkumisesta...

Meillä Henri nukkuu yleensä viikolla 21-07.30 ja päikkärit 2h päälle mutta viikonloppuna ja vapaapäivinä nukkuu 21-8.30 ja päikkäreitä 2-3h eli on kai aikas hyvä nukkumaan. Saldo siis 12-15 h päivässä! Kuullostaa aikas paljolta, en ole asiaa sen koommin ajatellutkaan. Mutta tosiaan itse ei koskaan seitsemän jälkeen herää vaan väkipakolla on sängystä ylös nostettava. Mieluummin nukkuu tuon melkein kellon ympäri niin sit on pirteä ja iloinen.

Kalamami

nukkumis ja muna-asiat =)

Tsemppiä vaan Suohomppelille. Täällä taistellaan välillä samoista asioista. Mutta keskimäärin likka nukkuu siis klo 20.30-7 yöllä. Tämä siis aika yleinen aika myös viikonloppuisin, heittoja saattaa olla tunti sinne tänne suuntaan. Päikkäreitä nukkuu hoidossa ehkäpä 1-2 tuntia...kotona yleensä 2 viikonloppuisin..johtuen siitä että laitetaan myöhemmin nukkumaan ja nukutaan itsekin =))

Miun lemppareita on ne sellaiset pikkuiset pääsiäismunat, semmoset pussit missä on monta. Muita en oikein syökään. Nyt ei tee kyllä suklaata yhtään mielikään, porkkanaa ja omppua vaan =) Niin ja hapankorppua, slurp. Siis äsken söin 6.

Nyt meen.

Lapset on haettu kotiin, nyt alkoikin heillä pääsiäisloma, eli ovat huomisen kotona. Sen sijaan ensi ti&ke menevät hoitoon, vaikka minä olen kotona, kun pitää tehdä kaksi isoa harkkatyötä. Ajattelin kyllä pitää lyhyemmät päivät, mutta pakko saada olla osa päivästä rauhassa, etteivät deadlinet pauku...

Mutta piti kirjoittaa yöunista ja munista...

Unet: Saana menee sänkyyn klo 19.45, nukahtaa yleensä klo 20.15 mennessä. Nousee n. klo 7. Päikkäreitä nukkuu 1,5 h. Eli yhteensä 12,5 h. Aika pitkään, siis... Välillä on jättänyt päikkärit pois, mutta vain pari kertaa.

Ja munat: Lehtovin tavoin minäkin tykkään Kindereistä, muut eivät oikein uppoa. Paitsi hirveässä makeanhimossa niin kuin eilen... Vetelin kaikenlaisia ällömunia, joita oli varattu virpojille... Ja sitten otti päähän, kun tuli syötyä...

Nyt meen juomaan kahvia! Hyvää pääsiäistä!

Terhi&muksut

Huomaan vähän väliä klikkaavan nämä sivut auki ja kuikuilevan onko kukaan kirjoittanut mitään..hiljasta on joo.

Me siivoiltu ja käytiin ulkona. Sen verran ollaan kaikki röhäsiä, ettei kauan siellä jaksettu olla. Mimmikin kävi päikyille omaan sänkyynsä, oli niin tööt.

Hitsi, että nälättää..ei vaan ole mitään muuta kuin herkkuja kaapissa. Niihin ei enää passaa puuttua, nyt on tullut syötyä niitä ihan liikaa. Miulla paino jumittui tuohon 59-60.5kg haarukkaan. Teen mitä vaan, niin ei ala 58kg ei sitten millään. No, joo olen mie tähänkin tyytyväinen, mutta epäonnistumisen tunne on silti vahva.Huokaus.

Tänään olisi combat, mutten tiiän kannattaako puoli kuntoisena sinne mennä..

Pääsiäisenä tosiaan ollaan ensin helsingissä, sitten tulee miun äiti miehensä kanssa joku päivä kylään. Sekä veljeni vaimokkeen kanssa tulee yökylään su/ma. Ne menee jonnekin bileisiin ja lupasimme majoittaa heidät. Isälleni mennään käymään varmaan lauantaina ja siellä naapuriin kylään. Sään salliessa varmaan makkaran paistoon mökille. Siinähän se sitten meneekin =)

Mitään asiaa ei ole, joten käympä tuohon soffalle odottamaan monskun heräämistä!!

T

Miulla on flunssa iskenyt, ääh. Arvasin kyllä, eilen oltiin mummolassa ja jalat kastui. Eihän tuolla maalla ole vielä niin kuivaa ;) Me vietettiin koko päivä ulkona, paistettiin makkaraa, käytettiin koiria/harjailtiin..Oikein mukava päivä.

Ajatus lyö ihan tyhjää, mukamas oli tärkeääkin asiaa/galluppia heittää, mutta nyt se katos tuhka tuuleen.

Ohjelmassa tällä viikolla, tänään ihan kotosalla. Huomenna olisi tarkoitus mennä tutustumaan kouvolan perhepuistoon 2-vuotiaiden kerhoon. Mimmille pitää saaha lisää ohjelmaa, näin sanoi neuvolantäti, jotta olisi illalla väsyneempi. Mummo ja ukki tulee ti tai ke käymään illalla ja torstaina sitten koirat ja lapset hoitoon. Me mennään miehen kanssa sinne tavastialle katsomaan kotiteollisuutta.Pääsiäinen onkin sitten myös ohjelmaa täynnä..

Vauhdilla siis alkaa huhtikuu, toivottavasti säät ei nyt paljon kylmene.

Nyt taas jatkamaan aamutoimia!

Mukavaa pääsiäisviikkoa!!!

Tuulia

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat