Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (45)

_Piparminttu_: Ensinnäkin ihan hyvä, et laitoit viikkopinon. Mä ainakin arvelisin, et ei kasva kovin monisivuiseksi. Mut tosiaan jos siltä näyttää, niin ainahan voi tehdä toisenkin sit loppuviikosta.

Meillä kans maistettiin eilen peruna-porkkanasosetta, itse jopa tein.. :) Ostin kyllä kaupastakin jo pari purkkia. Meillä jätkä kans viihtyy niin kovin usein tissillä (vaikka on kyllä viihtyny koko ajan), et senkin takia aattelin antaa jo vähän muutakin. Meilläkin ollaan sen 4,5kk suunnilleen. Hyvin maistu kans! Mä lappasin sitä sosetta lautaselle pari isoa lusikallista ja niistä se söi yli puolet! Et en nyt sen tarkemmin osaa määrää arvioida. Mut hyvin maistu kyllä. Ja tissiäkin söi vielä päälle. Päärynäsosetta oon antanu tässä jo varmaan parin viikon ajan joka päivä. Tässä meni nyt sit jo miltei puoli purkkia parin päivän aikana, et kyllä se oikeesti jo syökin niitä! :)

Eilen vaan ei tullu kakkaa ollenkaan! Eka kerta koko aikana, kun jää yks päivä ilman kakkaa! Äsken tossa lattialta kuulu kyllä vähän sen suuntasta ähinää, et saatto kakkaa vääntää. Kohta sen näkee.. :)

Tälle viikolle on kai luvattu vähän viileempää säätä. Viikonloppuna tuli kyllä tosiaan ulkoiltua, kun oli niin komeet ilmat. Ja jätkä tykkää kyllä ihan mielettömästi. Monesti oikeen naureskelee, sit kun tullaan sisälle takas. Ulkona se yleensä istuu hiljaa rattaissa ja pällistelee ympäriinsä.

Mut nyt vessaan....

joelaa ja Niklas

Mies pitää kai heinäkuussa lomaa, kotimaan lomareissua ollaan vähän mietitty, lähinnä siis että minne ei mennä ainakaan... Ehkä sellainen muutaman yön reissu tehdään, riippuu vähän siitä ilmansuunnasta ja matkan varrelle sattuvista kyläpaikoista ;) Jos minä saisin päättää, niin mentäis päiväksi tai pariksi Tukholmaan ja samalla reissulla käytäs jossain pääkaupunkiseudun huvituksissa... Mutta saa nähdä mihin mies lämpenee ja mihin budjetti venyy. Tuon lisäksi pitää sitten sukuloida ja kiertää lähiseudun hurvittelupaikat.

Niin ja keittämisestä piti vielä sanoa, että saman opin olen saanut, että kun kiinteitä annetaan, niin sterilisoinnista saa luopua. Meillä tosin ei ole moista kummallisuutta juuri tän toisen kohdalla harrastettu... Tutit olen uutena keittänyt, en niitäkään sen jälkeen. Ja aika mukavasti tuo tyttö lattioita jo nuolee... ja niitä ei voi keittää ;)

Tulikin mieleeni se ulkovaatetus, josta oli viime viikolla puhetta, eli meillä esikoinenkin siis samaan vuodenaikaan syntynyt ja keväällä/kesällä/syksyllä ulkoili vaihtelevasti joko haalarilla (ei ollut kosteussujattu, joku kirppislöytö, tuultapitävää kangasta ohuella vuorella), verkkarihousuilla tai sitten shortseilla varjossa. Aloitettiin silloin toukokuussa ulkoilut niin, että poika saattoi istua hiekkalaatikolla/nurmikolla. Silloin siis osasi istua ilman tukea ja kontata. Syksyllä hankittiin haalarin päälle kurahousut, minusta ne on kyllä kätevät olla oikein rapaisella kelillä joka tapauksessa, oli ulkohaalari sitten kosteussuojattu tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mukavaa pääsiäisen aikaa marrasmuruille! Toivottavasti olis kohtuulliset ulkoilukelit, ettei oo liian kylmää.

Ostin tänään meidän pojalle sellasen ulkoiluhaalarin, joka menee nyt keväällä ja tarvittaessa kesälläkin jos on viileämpää. Onkohan se sitte välikausihaalari tms. :) Reiman se kuitenkin on. Joten sitä sitten kokeilemaan.

Ja uusia makuja soseissa on maisteltu, hyvin tuntuu menevän :) Mitään makeita ei olla vielä kokeiltu, kun ajattelin että ois parempi jos ei heti tottuisi makeisiin kun kerran nuo ei-makeatkin näyttää kelpuuttavan.

Piparminttu

Piparminttu: Ei tarvi enää keitellä astioita kun on siirrytty kiinteisiin. Normaali pesu riittää.

Meillä imetetään edelleen täysin. En pidä kiirettä noiden kiinteiden kanssa kun kerran maito riittää pitämään tytön tyytyväisenä, eivätkä yötkään ole yhtään risaisia. Tosi rauhallinen nukkuja näyttäisi olevan. Nukkuu sängyssään selällään, kädet levällään, samassa asennossa koko yön.

Kylläpä on viileä päivä tulossa! Eilenkin jo kävi tosi kylmä tuuli. Onneksi nyt on kuitenkin jo huhtikuu, joten mitään parinkymmenen asteen pakkasia on turha enää pelätä...

Minulla on torstaina synttärit ja meidän pojalla on sunnuntaina. Emme meinaa mitään ihmeellisiä juhlia viettää kun on tuo pääsiäinen sotkemassa kuvioita. Omia synttäreitäni en vietä lainkaan, mutta pojalle on pidettävä ainakin kaverisynttärit ja varmaan mummutkin pitää jonakin päivänä kutsua. Pappa ei varmaan pääse tulemaan kun asuu kaukana ja harvemmin tulee asiaa tänne Pirkanmaalle.

Galluptynkää: Mitenkäs teillä on isovanhempien kanssa? Ovatko läheisiä lastenlapsille vai pitävätkö etäisyyttä ja miten ylipäätään osallistuvat heidän elämäänsä?

Meillä mummut ovat erilaisia. Oma äitini tykkää kyllä lastenlapsistaan, mutta hänellä taitaa olla heitä tällä hetkellä liikaa, menee jo nimetkin sekaisin. Ei harrasta mitään lastenlastensa kanssa, paitsi heidän kyläillessään askartelee mielellään.

Toinen mummu on tosi kiinnostunut hoitamaan ja harrastamaan, vie lapsia silloin tällöin teatteriin yms. muttei aina kohtele kaikkia tasapuolisesti, ikävä kyllä.

Pappa on jo dementoitunut, eikä ole tällä hetkellä juurikaan pitänyt yhteyttä lastenlapsiin, minkä toki ymmärrämme. Esim. meidän marrasmurumme ei ole nähnyt pappaansa vielä lainkaan. Tuskin minkäänlaista suhdetta ehtii tässä muodostuakaan. Oma isäni on kuollut, mutta olen kertonut hänestä lapsillemme paljon.

Nyt pitää lopetella ja alkaa siivoamaan, kun ei mitään isompaa asiaa ole. Hyvää pääsiäisviikkoa kaikille!

Kanelisokeri

kirjoittaisin pitkästä aikaa..

Eka galluppi: Mun vanhemmat on toi läheisiä ja mummoa ja vaaria nähdään joka viikko. vili tykkää isovánhemmistaan tosi paljon. On ollut hoidossain niillä usein, kun minulla on välillä iltatöitä ja jos mies ei ole ehtinyt kotiin siksi.

Ruokailusta. Meilläkin aloitettiin kiinteät, kun poika päätti alkaa heräilemään kahden tunnin välein yöllä ja illlalla kitisi koko ajan. Kun sitte tarjosin lisämaitoa, niin meni helposti 160ml... On kyllä rinnat ollutkin ihan tyhjän tuntuiset. Nyt ollaa vajaa viikko syöty peruna-porkkanaa ja hedelmäsoseita ja pojan vatsakin toimii nyt päivittäin, eilen jopa kahdesti. Pitkään olikin niin, että kakkasi vain kerran viikossa.

Hyvin pojalle ruoka maistuu. Kävin eilen ostamassa kukkakaalia ja parsakaalia, porkkanaa, bataattia ja perunaa ja meinasin tehdä noita soseita pakastimeen.

Mun kaverilla on muuten sellainen keitokirja, jossa on vauvojen soseiden ohjeita, ja siinä neuvotaan lisäämän öljyä ruokaan! Mites te teette? Kyllähän niissä kaupan purkkiruoissa on öljyä, mutta en meinannut itse laittaa.

Jää nyt lyhyeksi tämä kirjoitus, kun poika on sylissä ja yrittää kovasti osallistua kirjoittamiseen... Hankalaa =o)

Annitanni80

Piparminttu: ei tarvitse keittää mitään .Tutteja vain silloin tällöin.

Takatalvesta ei onneksi merkkejä,vähän lämpimämpää voisi tietysti olla..

Väsyttää aivan kamalasti,Wilma heräilee pitkin yötä ja haluaa syödä eikä tutti kelpaa. Olen näkevinäni kaksi hammasta jotka tulevat koska tahansa esiin joten ehkä se on syynä.

On se ihmeellistä miten nämä pienet kehittyvät.Vielä reilu viikko sitten toinen käsi ei vielä osannut ottaa lelusta kiinni,mutta nyt kaikki saadaan kiinni ja suuhun pitää laittaa.

Löysin eilen kirpparilta baby born-leikkikeittiön kympillä,tosi hieno. Kohta Wilmakin pääsee sillä leikkimään :)Kiva välillä tehdä löytöjä.

Pääsiäistä odotellen, Jas ja Wilma

isovanhemmat G: meillä miehen äiti on kuollut ja miehen isällä uusi avokki ja he ovat enemmän uuden vaimon sukulaisten kanssa (naisethan sen yleenä määrää kenen kanssa seurustellaan....) Minun vanhempani ovat sitten pojille läheisempiä, meidän esikko on aikanaan ollut heidän ensimmäinen lapsenlapsi ja tuolloin tosi tärkeä. Nyt Sofia on jo kuudes, joten ei niin ihmeellinen enää... Tapaamme ehkä kerran kuussa, tuntuvat asuvan niin kaukana kun ovat toisella puolella pääkaupunkiseutua eli ajomatka kestää 45 min (ruuhkassa tunnin). Veljeni perheineen asuu taas ihan heidän naapurissa ja tapaa heitä paljon enemmän.

Kesäkuussa lähdemme viikoksi Kreetalle heti kesäkuun alussa (täytyy hankkia Sofialle passi). Miehelläni on kaikki isyyslomaviikot pitämättä eli luvassa on vapaata 4 vkoa kesälomaa + 3 vkoa isyyslomaa. Sitä vietetään varmaan vanhempieni mökillä osin, ja saas nähdä lähdemmekö veneilemään tällä lapsilaumalla vai ei...

Hyvä ystäväni (Sofian kummi) on neuvolalääkäri (ja 4 lapsen äiti) ja hän meinasi että vauvoilla on usein paras herkkyyskausi oppia syömään kiinteitä 4-5 kk iässä. 6 kk täysimetys johtaa usein 7-8 kk lähes täysimetykseen koska sinä aikana ei usein saa lasta nielemään kuin muutamia teelusikallisia kiinteitä..... Vaikka eipä siitä mitään haittaa yleensä ole, maito riittää ravinnoksi hyvin myös sinne 7-8kk ikään kunnes sitten lopulta oppii nielemään muutakin kuin nestemäistä. Ainoa haitta on äidin pinnan kiristyminen jos hermostuu kiinteiden syöttö-yrityksiin.... Eli mielenkiinnolla odotan teidän 6 kk täysimettäneiden kiinteiden aloituksia, niin pääsen raportoimaan ystävälleni että minäpäs tiedän muutamia joiden vauvat 6-kuisina aivan mallikkaasti oppivat nielemään soseita.... (Sofialle siis aloittelin kiinteitä 4.5 kk iässä eli 2 vkoa sitten)

Rauhallistapa hyvinkin=)! Noi ilmat vetää kyllä pihalle=)!

Meillä oli tänään kontrolli pojan kanssa Porissa ja kaikki oli ihan hyvin. Reiät oli kiinni, ei ollut vuotoja eikä sydänpussissa nestettä. Otettiin labrat ja keuhkokuva,mun tarttee niistä huomenna soitella ja kysellä tuloksia. Mutta siis aivan loistavia uutisia ainakin tänään=)! Ja seuraava kontrollikin vasta toukokuulla! Pojan oli muuten ductuskin paikattu parilla tikillä,sain tänään kuulla senkin että se oli ollut vielä auki...!

Me oltiin tänään ekaa kertaa liikkeellä yhdistelmien ratas-jutulla,poitsu oli kyllä aika makuu-asennossa ja mulla oli siellä makuupussi ja peitto alla ja kyllähän siinäkin unet näytti maistuvan=)!

Mä oon hiukan nyt ulalla noitten soseitten kanssa...osaisko joku viisaampi neuvoa...Me ollaan nyt viikko maisteltu mm.päärynää sillai pari teelusikallista/pvä ja tänään annoin sitte jo niin paljon ku poika halus syödä (puoli purkkia meni hyvinkin=)!) niin aattelin vaan että onko liian nopeesti? Ei oo tullu mitään oireita (kerran oli kakka hiukan löysää) ja tykkää siis kamalasti ni tartteeko sitä jotenkin rajottaa? Mä oon tyhmä ja maalta...=)!

Mitäs suunnitelmia teillä on pääsiäiseksi? Me luultavasti kierrellään taas pitkästä aikaa sukulaisissa ja kavereilla kun on kerrankin pitkä vapaa miehellä=)! Autoon tarttis vihdoin kai vaihtaa kesärenkaat ja jospa mä pääsisin vihdoinkin sinne kukkamaalle tönkimään=)!

Mutta aurinkoista viikkoa Murut=)!

Tiitiäinen78 ja Jansku 4kk3vkoa

Hei,

jos viitsitte, voisitteko kommentoida 4-5 kk ikäisten vauvojenne nukkumista? Kyselin asiaa tuolla otsikolla " Miten paljon 4-5 kk ikäiset vauvanne nukkuvat?"

Olisi kivaa jos jaksaisitte kommentoida sinne! = )

Kirjoitanpa pikaisesti ensin oman navan kuulumiset, vähän kiire kohta lähteä eskaria hakemaan joten luen pinon vähän myöhemmin, muuten en taas ehdi ollenkaan kirjoittamaan mitään...

Neuvolasta palailtiin juuri. Ihan hyvin kasvaa Veeti, pituutta oli nyt tullut painoon verrattuna enemmän mutta riittävästi painoakin kuitenkin eikä mitään syytä lisäruokien aloittamiseen siis ole, tissimaidolla jatketaan. Muutenkin kehittynyt hyvin vaikuttaa enemmän kuulemma 1/2 vuotiaalta kuin 4 kk: selta.

Eilen Veetin päivän kunniaksi Veeti sitten pyörähti selältä mahalleen hirveän ähräämisen jälkeen, vähän myöhemmin alkoi se sujumaan jo hieman helpommin.

G: omat vanhempani (ukki ja mummi) ovat meidän lapsille tosi läheisiä ja tärkeitä. Usein nähdään, vietetään lomia yhdessä ym. Miehen äitikin pitää lapsenlapsistaan kyllä paljon, niin usein ei häntä kuitenkaan nähdä. Hänellä lapsenlapsia on jo yli kymmenen ( Veeti 13. ) Miehen isä on kuollut ja pappaa eivät meidän lapset koskaan ehtineet nähdä, kerrottu on kuitenkin on hänestä.

Hainkin tässä välisssä eskarin kun juttua nyt näemmä riittää. (Hyvä tuo tekstin kopioiminen, ei häviä jutut vaikka keskeytyykin kirjoittaminen)

Vauvan tossuista: itse katselin juuri HM: llä vauvan " kenkiä" jotka siis ei mitkään kengät vaan tossut mutta tehty näyttämään lenkkareilta ym. aika reippaan näköisiä, tytöillekin aivan ihania " popoja" . Ja voihan sitä sukkasillaankin rattaissa istua tai helteellä paljain varpain : )

Hauskaa pääsiäistä kaikille muruille! Vähän " mökkiolosuhteisiin" lähdetään mekin että toivottavasti ilmoja piisaa.

silvain veepuli 4kk+1vk

Minäkin täältä taas kirjoittelen, viime viikolla oli kyllä niin hiljaista kirjoittelun suhteen kun ei oltu pojan kanssa päivisinkään tässä kotona ja kun ilmathan oli niin mahtavia että!

Täällä on juuri heräilty ja ajattelin aloitella tälle viikolle uutta pinoa. Laitoin nyt koko viikolle yhden pinon (tosin jos tulee monta sivua niin sittenhän loppuviikosta voi tehdä uuden), kun viime aikoina on ymmärrettävästikin ollu vähän hiljaisempaa täällä.

Meillä aloiteltiin lauantaina maistelemaan perunaa! Poika on nyt 4kk ja 2 vkoa. Päätin etten pidä aloittamisen kanssa mitään kiirettä, mutta viime aikoina pojan päiväsyömiset ovat tihentyneet, että syö 2-3 tunnin välein (söi pitkään päivisin n. 5 tunnin välein) ja tuntuu että heti päikkäreiden jälkeen on kiljuva nälkä jne, että maitoa vaikka tulee niin se ei tunnu enää pojalle pelkästään riittävän (taitaa alkaa olemaaan maito jo niin laihaa tavaraa...!). YÖunet onneksi jaksaa nukkua edelleenkin tosi hyvin, kun ei varmaan yöllä kuluta niin paljoa kun päivällä touhutessa.

Joten perunaahan aloiteltiin sitten ja alusta asti poitsulle maistui tosi hienosti! Avaa oikein suun valmiiksi kun lusikka tulee ja maiskuttelee kaikessa rauhassa ja nielaisee hyvin, että ei sylje ulos ollenkaan.

Ajattelin nyt muutaman päivän ajan maistatella sitä perunaa ja sitten katella vaikka jos antaisin kukka- tai parsakaalia. Itse aion nyt alussa noi soseet tehdä ja sitte kun on vähän vanhempi niin ostan varmaan kaupasta,niissä on ihan kivasti vaihtoehtoja jo sitten 5-6 kk ikäisille :)

Ja edelleen kääntyillään todella touhukkaasti selältä vatsalleen. Että ei tänne mitään sen ihmeempiä nyt muuten kuulukaan, ihan mukavia :)

Joten kivaa viikkoa muillekin muruille!

Piparminttu

...ennen kuin taas on pienet hereillä :-)

TIITIÄISELLE: Kovasti hienoja uutisia :-) Soseista... meillä ollaan edetty aika varovasti, sitten kun on aloitettu. Vielä mennään vaan tissillä. Mutta tälläkin kertaa sitten aloitellaan muutamasta teelusikallisesta, ja määrää sitten lisäillään joka päivä. Yhtä ruoka-ainetta kokeillaan viikko ja sitten uusi kehiin (jos ei ole tullut mitään oireita, ja me siis allergiaperhe). Ainahan se masu voi pikkaisen olla uutta kokeillessa löysä. Ihan pienistä ei tarvitse hötkyillä. Sitten kun niitä kiinteitä menee jo kohtuullisesti, niin kakkaaminenkin muuttuu; yleensä. Siis koostumus ja tahti ;-P *mielenkiintoista* ...hihihih...

ISOVANHEMMISTA: Omat vanhempani kohtelevat kaikkia lastenlapsiaan tasavertaisesti. Tykkäävät lapsista ja viihtyvät heidän kanssaan, vaikkeivät aina mitään erityistä tekään. Ovat aidosti läsnä ja näyttävät välittämisen. Miehen vanhemmat ja etenkin äiti ovat ihan toista maata. Anoppi asuu naapurissa ja tekee lastenhoitotyötä ammatikseen, mutta omista lastenlapsistaan välittää ja hoivaa vaan suosikkipoikansa poikaa... Emme siis ole paljon tekemisissä ja en edes lapsiani hänelle ilman valvontaa antaisi. Jotenkin paistaa läpi, ettei välitä, lapset sen vaistoaa ja muutenkaan ei ole tai tee mitään heidän kanssaan. Appi klaaraa vähän paremmin, mutta sama juttu. Suosikkipojan poika on ykkönen...

Me olemme pääsiäiseksi menossa mökille, joten täällä ei sitten olla notkumassa ;-P Toivottavasti siellä säät suosisi, kun mökkiolosuhteissa ei kuitenkaan ole kiva olla kuraisena ja märkänä... Mutta lapset tykkää!!!

Aurinkoista ja keväistä pääsiäistä! Täällä lähdetään pakkailemaan...

TalviSalama kera trion...

Aika hiljaista on marrasmuruissa,ilmeisesti pääsiäislomalla kaikki?

Meillä pääsiäinen vietetään kotosalla ja täällä pohjanmaalla huomenna lapset " trullittaa" .Hyvää pääsiäistä kaikille muruille =)

-kisupikkukuu, Idols tulosta odotellessa-

Moi vaan :)

Sellasta lähdin kysymään, että oletteko siinä vaiheessa kun vauva on alkanut syömään kiinteitä, lopettaneet tuttipullojen yms. keittämisen? Tai siis ettei enää kiehauteta ennen jokaista käyttöä.

Tuli vaan mieleen kun meillä tosiaan on viime viikosta asti maisteltu kiinteitä, että tarviiko nokkamukia ja lusikkaa keitellä vielä vai riittääkö kunnollinen pesu vaan.

Meillä poika muuten nukkui viime yönä yli 10 tuntia putkeen! Yleensäkin nukkunut n.7-8 tuntia yhteen menoon, mutta nyt noin kauan :)

Piparminttu

... gallupiin ennenkun taas lähdetään reissuun :) Eli mun vanhemmilleni tämä meidän vauva on ensimmäinen lapsenlapsi ja siis todellinen silmäterä heille jos näin voidaan sanoa!

Eli he ovat todella paljon mukana meidän elämässä ja oikeastaan joka viikonloppu nähdään. Tosi mielellään hoitavat poikaa ja kun mennään heidän luokseen, he hoitavat kyllä poikaa niin innokkaasti ja vievät lenkille jne, että itse ei paljon mahdu väliin muuta kun syöttämään :) Ne päivät ovat aina meille vähän kuin " lomaa" lapsenhoidosta kun pojalla riittää hoitajia :)

On tosi ihanaa seurata, miten innoissaan he ovat isovanhemmuudestaan! Mieheni vanhemmat ovat paljon vähemmän tekemisissä vauvan kanssa, mutta toki heidänkin kanssaan kyläilemme puolin ja toisin, mutta etäisempää on kuin omien vanhempieni.

Ja kiitos vielä Jas ja Kanelisokeri :) Nyt siis uskallan minäkin luopua tuosta keittämisestä.

Piparminttu

Moikka :)

Minä täällä taas fiksuine kysymyksineni, mutta tarviihan tietämättömän kysellä neuvoa :)

Eli sellanen juttu: Kun nämä meidän muruset alkavat tuossa kesällä jo istua rattaissa ihan kunnolla, niin mitä aiotte pitää heillä jalassa? Kun kesällähän ei edes tarvi pitää rattaissa mitään jalkapeittoa, niin onkohan mitään fiksumpaa vaihtoehtoa kun ihan vaan sukat? Siis kenkiähän ei vauva tarvi, mutta jotenkin tuntuu hassulta ajatukselta että pikkuinen istuu siinä rattaissa pelkät sukat jalassaan.

Onkohan olemassa esim. mitään " töppösiä" jotka olis vähän sukkia enemmän " ulkoilujalkineet" , jotka vauvalle voisi laittaa?

Sorry jos tää tuntuu käsittämättömän tyhmältä kysymykseltä, mutta asia vähän mietitytti, joten rohkaisin mieleni ;)

Piparminttu

Mulle tuli ekat menkat kun tyttö oli 2kk, mutta toisia ei ole kuulunut. Nyt aloitin 2 viikkoa sitten Cerazetet ja parina päivänä on jotain vuotoa tullut, tiedä sitten onko oikeat menkat vai näistä pillereistä johtuvaa. Täysimetän siis vielä. Esikoisen kohdalla menkat alkoi kun vauva oli 7kk.

Puuroista sitten, meillä ei esikoinen ikinä saanut mitään vauvapuuroja. Kauhean kalliita ne mun mielestä on ja ihan normaalia puuroa kuitenkin vauvalle saa antaa... Eli mä keitin vauvalle mikrossa puurot pikakaurahiutaleista, joita ensin olin vähän sormin nyppinyt pienemmiksi. Hyvin upposi hedelmäsoseella ja lypsymaidolla höystettynä. Samoin aion toimia tän toisenkin kanssa. Se on sitten eri juttu, jos omat puurot ei uppoa, mutta minusta kannattaa ehdottomasti eka koittaa ihan tavallisia puuroja!

Mutta nyt tytöllä on kai joku hätä...

Tänne nyt takas vasta pääsin kun sain Joelin nukkumaan,taitaa poika olla yö unillaan jo kun tuli kovin itkuiseksi ja väsyneeksi rokotteesta kuumetta ei kuitenkaan ollut,mutta vain suppo auttoi itkun loppumiseen ja rauhoittumiseen.

Joel oli tänään tosiaan neuvolassa.

Tuli kova itku kun sai rokotuksen hoitajalta,poika katsoi mua tosi pettyneen ja surullisen näköisenä kun pidin jalasta kiinni rokottaessa.

Vaihdettiin sitten koko talon huoneitten järjestystä...Hieman kesti aikaa ja nyt sitten tietokone on samassa huoneessa kuin missä itse ollaan ja nukutaan.

Ennen se oli lasten huoneessa...

Ostettiin myös toinen digiboxi niin nähdään mekin tv:stä sub kanavaa,kun olen jäänyt tuhkimo tarinaan koukkuun.

Seuraako kukaan muu sitä?

Mutta nyt lopettelen ja jatkan tuon kirjeen rustaamista!

Toivoovauvaa ja saunojat...

..että miehen vanhemmat ei sitten juuri koskaan käy kylässä, niihin ei siis ole kovin läheiset välit. Tai ne on eronneet ja appiukko on tosi sairas, saanut muutaman aivoverenvuodon ym ja anoppi on kiireinen pääkaupukilaisseudun mummo, joka käy harvakseltaan, mutta jos apua tarvitaan, niin auttaa aina =o)

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat