Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (39)

Toivottavasti pääsisitte jo pääsiäis vauvojen hakuun!! Kyllä ne loppuraskauden vaivat sitten unohtuu kun saa pikkuisen syliin, vaikka tiedän ettei se tällä hetkellä yhtään lohdutakaan! Paljon siis voimia ja hermoja odotukseen, kyllä se vielä palkitaan maailman suloisimmalla nyytillä!

Meille syntyi pikku prinsessa perjantaina iltana, painoa neidillä oli 3020g ja pituutta 49cm. Tänään päästiin kotiin vihdoinkin, neiti on ihana, nukku tuhisee vaan ja syö 4 tunnin välein (toistaiseksi ainakin, pitää koputtaa puuta). Muuten kaikki meni hyvin, mutta mulle iski joku hemmetin ripuli siellä sairaalassa jo lauantaina, on vähän veto veks vielä!

PALJON ONNEA MYÖS KAIKILLE MUILLE VAUVAN SAANEILLE! :)))

Ja niitä kunnon suppareita kaikille lopuille, tsemppiä! :)))

Palailen myöhemmin, nyt pitää vähän lepäillä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Heippa!

Piti ihan tulla fiilistelemään teidän pinoon, kun vuosi sitten kärvistelin ihan samoissa tunnelimissa. Yli meni ja reippaasti, ja olin ihan varma ettei meidän esikko saavu koskaan, jää mahaan ja ehkä joskus liukenee sieltä olemattomiin... ;) Syntyi se kuitenkin, ihan sponttaanisti ja vieläpä helposti!

Ihan turha tosiaan huolia siitä ettei tekisi tarpeeksi synnytyksen käynnistämiseksi - mitään ei voi itse tehdä asian nopeuttamiseksi vaikka kuka sanoisi mitä! Minä saunoin, kävelin, kiipeilin portaita, pesin ikkunoita, siivosin kaappeja, söin raskaasti ja " pakotin" miehen petipuuhiin useita viikkoja sillä mielellä että lähtisi käyntiin. Ei mitään, ei yhden yhtä supistusta. Vauva tulee kun päättää tulla, ei siihen mamman rehkimiset vaikuta... Sellaisia jääriä alusta asti ;)

Paljon tsemppiä odotuksen viimeisille metreille! Pian on ihana käärö sylissä ja kaikki tuskat tuntuvat mitättömiltä!

Suhni

Tyttö siis syntyi pe 6.4 klo 7.57 paino 4180g ja pituus 50cm sekä py 36.5cm rv 41, meinas tulla kiire kun heräsin klo 3.30 ja supisteli, viiden aikaan meni lapsivesi...meillä tunnin ajomatka joten meinasi tulla kiire ihan tosissaan, sairaalassa oltiin 7.00 ja tosiaan tyttö valmis 7.57 :)

Hyvä näin ettei tarvinnut liikoja kärvistellä supistelun kourissa, mitään kivunlievitystä en ehtinyt ottaa kun syntyi eli täysin oli luomu....huh huh...

.. on kyllä riittänyt tälle päivälle. Kaikki positiivinen energia mitä olen ollut tähän asti pullollaan hävisi silmänräpäyksessä. Hyvä kun sain itteni ylös sängynpohjalta kolmen tunnin jälkeen.

Olin siellä yliaikakontrollissa, ja paikat ei ole sen kypsemmät kuin aikaisemminkaan. Ja perjantaina sitten käynnistellään. Siis tuo käynnistys mua kauhistuttaa ja itkettää. Näillä näkymin ei voi kalvoja suoraan puhkaista ja pitää kypsytellä, ja pelkään että menee siihen päiväkausia ja sitten kuitenkin homma päättyy sektioon. Kamalaa kun tämmöset tunteet valtaa tässä loppuvaiheessa. Olisin niin halunnut synnyttää tämän esikkoni spontaanisti. Ja sitten omaatuntoa jo kaivertaa että oonko tehnyt kaiken mahdollisen millä synnytystä voisi jouduttaa. Samoin kun kammosin sitä yölähtöä, aattelin aina että älä ny tänä yönä, oota pliis aamuun.

Jospa lenkki koiran kanssa piristäisi, on sekin reppana joutunut odottamaan koko päivän että mami veis sen ulos.

Onnea Sohville vauvasta!

t:Humu, 41+5

Tyttö syntyi perjantaina 30.3 klo 13.43. Painoa oli 3690g ja pituutta 50cm.

Tänään päästiin vasta kotiin. Nyt pitää mennä syömään ennen kuin neiti herää.

Jouhi

Ei ole lähtöä tullut, tuntuu et pääsiäistipua sitä lähdetään synnyttämään :)TOIVOTTAVASTI!!

Alan olemaan ihan kypsä kun en meinaa päästä kävelee kun painaa niin pirusti tuonne alapäähän ja vihlasee välillä tosi napakasti.

Tänään kävin neuvolassa ja sanoikin et on kyllä tosi alhalla, kaikki arvot oli tosi hyviä ja paino tippunut 2kg mahataudin ansiosta sekä turvotukset poissa, onneksi se tauti ohi meidän perheessä :)Et jotakin hyvää tässä tällä hetkellä :))

Tsemppiä vielä muille maaliskuisille odottajille jota ei tosin enään taida olla kuin me kaksi viimeistä?

vauvojalisää 40+6

Emmi siis tiedottaa, että ihana tytär syntyi VASTA 4.4., lapsivedet menivät siis jo 2.4, joten raskas ja pitkä synnytys on takana, mutta kaikki on jo unhoitettu, koska niin ihana tyttö syntyi .. Pieni oli: 3200g ja 46cm pitkä, joten isoihin sf-mittoihin ei kannata luottaa(mulla oli 38cm) Kaikki käynnistinyt hyvin, tyttö imee, kakkaa ja nukkuu +seurustelee. Eilen vasta pääsin kotiin, koska multahan löydettiin se willebrandt sairaus ennen synnytystä ja sitä halusivat tutkailla, lääkitä jne. Olisin päässyt vasta keskiviikkona kotiin, mutta hieman aloin jo kyseenalaistamaan tuota lääkitystä ja pitkää sairaalassa oloaikaa, joten lääkärien pohdinnan jälkeen sain luvan lähteä kotiin. Ihanaa nyt pikkuinen uinuu omassa laatikossaan ja äiti ja isukki ovat onnellisia.

Kaikille jaksuja t. maalimasu emmi ja tyttö 4pv

Uskottava se kai on, et mä olen vihonviimeinen maalismasu! Ja olenpa vielä varmasti viikon, kunnes tekevät jotain rv42. Eilen kävin lenkilläkin (ei sitä kyllä tällaisen mahan kanssa voi hyvällä tahdollakaan lenkkeilyksi kutsua..), saaden aikaiseksi yhden vaivaisen supistuksen. Ehkä mä en synnytä koskaan ja pääsen ennätysten kirjaan! Täytynee varmaan siirtyä huhtikuisten pinoon tai ruinata armopalapaikkaa maalisten vauvapinoon jo näin etukäteen, ettei tarvitse yksin jutustella..

tiiariikka rv40 POKS!

Meidän prinsessa syntyi 28.3.2007 klo 19.24, pituutta neidillä oli 50 cm, paino 3430g, py 35cm, viikot 41+1.

Kirjoittelen tuonne synnytyspuolelle tarkemmin synnytyksestä.

Paljon onnea kaikille vauvatuneille, ja tsemppiä vielä vauvaansa odottaville! =)

sohvi84 ja ihana pikku tyttö 5 päivää

Hirmusti voimia loppupäiville. Äläkä turhaan itseäs syyttele, eihän sitä vauvan syntymää voi millään itse valita. Jospa sulla alkaiskin synnytys vaikka huomenna :) Ja se käynnistys voi olla nopeekin juttu. Mulla viimeeks käynnistettiin 42+1 ja illalla oli jo vauva sylissä (ja synnytys oli ihan samanlainen kuin ekakin, tosin kivunlievitystä ehdin käynnistyskerralla saamaan). Haleja ja jaksuja.

-m-

Tämän äidin lapsivedet menivät klo. 6.30 ja nyt odotellaan, että supistukset kipeytyvät ja alkavat olla säännöllisiä, kuitenkin n.12-13 lähdetään kättärille, ja antavat siellä sitten lisätehoa supistuksiin jos tarvitsee. Kaikille muillekin jäljellä oleville maalismasuille, onnea ja supistuksia, ja ennenkaikkea pitkää pinnaa .. Jos vauva vielä antaa odotuttaa .. Tsemppiä kaikille ! 41+ viikkojen työ alkaa olemaan ohitse .. t. emmi v-41+1

Leanna,M@mma,Salminakki ja Sohvi!!!!!!

Ihania uutisia:)

Emmilläkin varmaan on jo nyytti kainalossa,Emmillekin siis onnea!

Ja kaikille lopuille maalismasuille reilusti voimia ja onnea loppu metreille!

Nyt neiti heräs pitänee mennä.

Hanan

Humu:

En tiedä mitä muuta voisin sanoa,kuin koita jaksaa odottaa loppuun asti ihan rauhassa.Kaikki vauvat syntyvät omaan tahtiin ja se LA' n on vain suuntaa antava. Varmasti kaikki menee hyvin, syntyy vauvasi sitten käynnistyksellä,sektiolla tai ihan itsestään.Se palkinto,minkä saat syliisi tän kaiken vaivan ja murheen jälkeen on ylitse palkitseva!!

Ota ihan rauhallisesti, me kaikki ollaan hengessä mukana sun kanssa ja et todellakaan ole yksin siellä!

Jouhi; onnittelut pikku nyytistä koko perheelle!!

Meillä on tänään eka neuvola ja suuntaamme sinne ihan kohta.Neiti on nukkunut vaan koko aamun ja kohta pitäis herätellä syömään ettei sit neuvolassa tule kova nälkä kesken kaiken.

Hanan

Heissan Maalikset,

Sen itkuntäyteisen viime tiistain päätteeksi, siinä lohdutuslettujen paiston lomassa, alkoi supparit. Kesti tosin varmaan tunnin ennen kuin hiffasin että mistä on kyse ;o)

Pitkän kaavan mukaan tosin mentiin, tyttö syntyi sectiolla pe aamu, rv 42+1. Tyttö on niin kertakaikkisen suloinen ja terve, että äiti & isä ei voi uskoa onneaan.

Voimat on tämä kaikki tosin vienyt niin totaalisesti, että palailen myöhemmin, ja ilmoittaudun sitten vauvapuolelle.

Onnea ja voimia kaikille Maaliksille :o)

t:Humu ja pieni suukkosuu

Omaan napaan ei siis mitään uutta, sf35, pissa puhdas, sykkeet 125-150 (laskeneet muuten viime viikosta, jolloin olivat 135-160, onkohan normaalia?) ja paineet kohtalaiset mulle (141/93). Vauva on kuulemma " vanttera" , toisen kätilön sanoin " täyteläinen" , ja lähempänä neljää kuin kolmea kiloa. Mikähän jättiläinen sieltä sitten ilmestyy.. Mies pitikin vapaapäivän, joten olin kerrankin liikenteessä ilman lapsia. Neuvolan jälkeen meninkin extempore intialaiseen päähierontaan, kävin kahvilassa herkuttelemassa ja vielä kirjastossa hakemassa luettavaa synnärille! Viimeinen hemmottelupäivä ennen vuoden " imetysvankeutta" .. No, enpä ole muutenkaan kova menemään omia menojani ja imetän oikein mielelläni, joten ei valittamista.

Joko Humu ja vauvojalisää on lähteneet synnyttämään..?? Ilmoitelkaahan itsestänne te kaikki loputkin maalikset!!!

tiiariikka 40+4

Ei sit tullu sunnuntailasta..

Laitoin ny tommosen yleisen huhtipinon, siinä toivossa että me kaikki loput siirrytään kohta tuonne vauva-puolelle..

Minä olisin nukkunu pitempäänki tänään mutta heräsin siihen että mies oli kadonnu. Löyty sohvalta, reppanaa taitaa jänskättää niin että uni loppuu kesken yön, ja mun vessaramppailut ei varmasti auta asiaa.

Kaikki ässät on ny viikonlopun aikana tehty, mutta ei mitään. Vihlonnat, ihan suoraan tossa keskellä jalkojen välissä, on kyllä lisääntyny, toivottavasti ne saa jotain aikaseks. Eilen illalla kun sohvalta nousin ja touhusin itteeni nukkumaan, paino ja vihlo ihan reippaasti. Tiiä sitten että josko ois saanu aikaseks jotain elämää suurempaa jos vaikka ois kävelylle siitä lähteny. Mutta no thanks klo 23.

G: ootko revenny mässäilyyn?

Siis mä oon possutellu viimesen parin viikon aikana ihan sumeesti, omatunto ei kolkuta enää siis ei yhtään minkään Fasun tai keksin kohdalla. Aikaisemmin oli jotain tolkkuu, kun tuo meikäläisen beibi on ihan reippaan kokoinen muutenkin (pa vajaat 4kg), ja oon koittanu hillitä sitä ainakin tolla että sokeria ei popsittais kauheesti.

Tänään siis soitto NKL:lle ja ya-kontrollin varaus.

Kertokaahan kuulumisia :o)

t:Humu, 41+4

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat