Seuraa 

Hei kaikille!

Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!

Viikonloppu meni joo-..mies koko viikonlopun töissä joten tosi kypsää oli!

Aihalle, tosi hienoa, että olet hakenut apua!! Ja tuo viikonloppu kuulosti ihanalta! Mutta tosiaan, varmasti olisi enemmän apua jos joku olii välillä lasten kanssa, jotta saisit hengästää...hassua, että sinun kanssa tullaan olemaan .

Nyt täytyy mennä...palailen paremmalla ajalla. Nyt aamusapuskaa...

Rsna:lla oli vissiin uä tällä viikolla? Tuklehan sit heti kertoo kuulumisia!! Onko muilla jotain tapahtumassa tällä viikolla?? Mulla np uä ensiviikon ke. Vähän alkaa jo jännittämään...

MR ja sintti rv 11+2

Sivut

Kommentit (45)

Onnittelut huiskuttimelle pojasta. Tällä viikolla ollaankin saatu paljon syntyneitä kotiloihin. Täällä kanssa oltais ihan valmiita synnyttämään. Supistelee kyllä pitkin päivää ja väliin kipeitäkin, mutta ei mitään kummempaa. Taisin innostua liikaa siitä toissa yön hyvästä alusta, kun monta tuntia supisteli jo niin säännöllisesti. Pääsiäisvieraat saatu ulos ja nyt aion vähän syödä suklaata ja löhöillä sohvalla....

NAKSU ja NASU rv39+6

Huldalle jaksamista! On varmaan tosi stressaavaa olla oikein tekemättä mitään ja kun vielä pelko persiissä koko ajan. Voimia sulle!

Huiskutin: Onnittelut pojasta! Vauvan tuoksua!

AIHA vielä

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kiva kun huhtikuisillakin alkaa jo synnytykset lähestyä ja minä se täällä vielä odottelen, todella kypsää. Varsinkin kun viime yönä taas supisteli melko tiuhaan niin etten saanut moneen tuntiin nukuttua ja nyt oon aivan poikki... Sitten kävi taas niin, että ne loppuivat ja heräsin aamulla erittäin väsyneenä... Ehkä pitäisi lopettaa tämä odottaminen, mutta kun todella rasittavaa kun koko päivän joku soittaa ja kyselee. Varsinkin mun äiti, jos en heti vastaa puhelimeen niin johan soittaa jo miehen ja kaikki muut mahdolliset läpi et joko ollaan synnyttämässä, voiko enää rasittavampaa olla...

Huomenna olisi taas neuvola, pitääkö mun vieläkin raahautua sinne? Olen jo 3 viimeistä kertaa toivonut ettei tarttis mennä mut minkäs voit.

Tässä tulee sellainen olo et mä oon varmaan pääsiäistä viettämässä siellä sairaalassa, ei kivaa kun kaikki muut on kotona viettämässä vapaapäiviä. No en ajatellut kyllä siellä montaa päivää homehtua, joten eiköhän sieltä sitten aika nopeasti pääse pois jos kaikki vaan on hyvin.

No jos tästä lähtis vielä vaikka hetkeksi nukkumaan kun siihen on nyt mahdollisuus!!!

LapaLepa rv 40+5

Onnea adalatille pienestä tyttösestä. Eipä ole juurikaan supistellut päivän aikaan. Nyt on kämppä siivottu ja puunattu. Saunasta just tulin ja nyt sit odotteleen alkaako mitään tapahtuun...

Lapalepan kuulumisia mäkin jo odottelen.

Huomenna olis tulossa anoppi ja miehen veli perheineen meille syömään. Anoppi onneksi luvannut kokata. Paitsi tietty jos lähtö tulee, niin suunnitelmat peruuntuu. Toivon kyllä, että pääsis lähtee, ei jotenkin jaksais keskittyä seurusteluun vieraiden kanssa, kun ajatukset pyörii vaan tämän oman navan ympärillä. On kait ihan luonnollistakin tässä tilanteessa. Mä olen vähän huono sit sanoon, että elkää tulko.

No nyt lähden tekeen jotain kevyttä iltapalaa.

Naksu ja nasu rv39+5

Onnea Adalat tytöstä!! Jotain hyvää sai mahatautikin aikaseksi joskus!!

Tänne ei uutuuksia.. Muutama supistus pongaitu päivisin ja sit iltasin.. alkaa näköjään pikkusen lisääntyy kun viikkoja paukkuu täyteen..

Ahdistus lisääntyy ja alkanu muuttuun kipeeks.. sattuu tohon rintojen alle.. pallean kohtaan?

Onko teitä muita tollanen vaivannu näillä viikoilla?

AHdistaa pitkän aikaa ja saa kyllä maata kyljellään muutamia hetkiä että helpottaa, jos helpottaa..

Hormoonit kiusaa taas pahasti.. hermo naksuja tulee otettua miehelle pienistä asioista ja sanoista.. kuten jäätelön ostosta! Enpä mää niitä tonne pakastimeen itteäni varten osta...

esikoinen tuli ilta selitystä tohon jutteleen, joten tämä tarina tästä...

mani ja purri 31

Mua kans kiinnostaa, että millaisin perustein tekivät käynnistyspäätöksen. Oon muutenkin alkanu huolestua tuosta mun verenpaineesta, vaikka se välillä onkin ok.

Adalat on ollu kumman hiljaa, joko joko joko? :D Vaikka rasittavaa varmaan lapalepalle ja adalatille, kun täälläkin kytätään, että koska lähtö tulee ja heti ollaan tunnelmissa jos jommasta kummasta ei hetkeen kuulu mitään. :D

ON: Tän päinä kun kestän tätä yksin oloa tekemättä mitään, niin sit onkin lähes viikon " vapaa" . Mies käy vaan yövuorossa ja silloin mun isä tulee meiän seuraks tänne, joten kyllä tässä taas piristyy, kun tulee juttuseuraa. Tänään aion kattoa noi leffat jotka naapuri lainas. :)

Rusehtavaa vuotoa tuli eilen taas paperiin pyyhittäessä, mut sen pitäis olla normaalia " vanhaa vuotoa" . Silti mieli ei lepää ennen seuraavaa ultraa. Sain kaiken huipuks aikaistettua sitä ultraa 4 päivällä, eli ensi viikon torstaina jo! Positiivista sekin. :) 4 päivää vähemmän hermoilua.

Meillä on kaikki hankinnatkin jo tehty. Enää aion tytöille ostaa jotkut ihanat mekot ristiäisiä varten. Tylsää kun itelle ei voi ostaa mitään, kun en sit tiiä kuinka nopeesti mahdun minkäkin kokoisiin vaatteisiin. Paino on saattanu jopa pudota, kun ei oikein ruoka maistu. Sairaalassa ainakin tippu pari kiloa!

Hulda 29+5, mieli virkeempänä vaikkakin yhä yhtä hysteerisenä.

ja tästä lähtien kanssa 2 viikon välein.

10.5. olis sitten viimeinen ultra ja lääkärikäynti tiedossa..tosin vielä meen sitten äitiyspolille TAYSiin sen jälkeen synnytystapaarvioon... tuttu tapa ja tieto jo... ihme kyllä jos en jo aikaissemmin oo siellä näytillä... tuppaa oireet meinaan paheneen kun 35 viikkoa pamahtaa mittariin..

Noh kaikki oli hienosti.. ainut miinus oli

hempan lasku... nyt 122 (norm. 145-155).

RR 129/82

Pissi - - -

turvotus +

Sf 28cm

vauvan syke 140-150 (oli sitä mieltä että tytöltä kuulostaa syke.. en edes itse kyselly.. terkka kysyi vaan että tiedänkö kumpi tulossa.. hän veikkaa tyttöä)

paino 1,7kg (alkupainoon) vko lisäys +300g

että näin...

olokin kyllä on ihan hieno... (edelleen huimaus ja ahdistus)

Täytyy vaan toivoo että näillä olotiloilla sais mennä useampi viikko..

mani ja purri 30+5

Rivissä jälleen ja kahtena kappaleena. Tänään olen palannut kotiin...

Eli lyhyesti, meille syntyi 4.4. klo 15.03 poika. Painoa pojalla 4220 g ja pituutta 52 cm.

Luna: Eli ei tullut prinsessaa meillekään, mutta tällä hetkellä en voisi kuvitellakaan muuta itselleni kuin tuon hurmaavan prinssin.

Tulen myöhemmin kertomaan enemmän ja laitan synnytyskertomusta kehiin. Sen verran kerron et nopeeta toimintaa oli.

LapaLepa kera kolmen prinssin!!!

Onnittelut Lapalepalle vauvasta vielä tännekin.

Tänään käytiin valokuvaamossa otattamassa kuopuksen 1v kuvia. Vaikuttivat ihan hyvin onnistuneilta. Parin viikon päästä saadaan koevedokset, että pääsee kuvia tilailemaan :)

Käytiin samalla reissulla kummitytön 2v synttäreillä. Ja oli vauhtia kun heillä 3 tyttöä ja meidän 2 sitten siihen vielä.

Eilen tuli siivottua taas oikein kunnolla ja liekö siitä johtunut, mutta kolmisen tuntia tuli kipeitä suppareita sitten illalla siinä 3-10minsan välein! Yöksi hellitti sen verran, että oli vaan menkkamaista särkyä ja vatsan kovetteluja. Tänään onneksi ollut rauhallinen päivä muutamaa kipeetä supparia ja vatsan kovettumista lukuun ottamatta.

Viimeksi synnytys starttaili sen kolme viikkoa. Kiva juttu jos aloittaa jo nyt ton shown :(

Kivaa kun on nyt pitkä viikonloppu ja miehellä oli pe ja nyt vielä ma sitten vapaata. Helpottaa jakaa lastenhoitoa toisen kanssa. Neuvola mulla onkin sitten ens keskiviikkona, kun ei tälle viikolle terkkarilla ollut aikoija.

Nyt iltapalalle ja koisimaan!

AIHA ja Nea rv 32+4

juu, hiljaista näyttää olevan!! Ja kiva tosiaan, että te jakautuneet jaksatte vielä kirjoitella tänne :)

Naksu30 sulla kuulostaa tosi lupaavalta!!! Toivotaan, että lähtö olis pian!!

Itellä kaikki tuo tuntuu NIIIIIIIN kaukaiselta vielä...no onhan viikkojakin niin vähän viellä. Ens viikolla niskapoimu , siis keskiviikkona. Onneksi pääsiäisenä vieraita ja veljen lapsen ristiäiset, joten puuhaa riittää :) Varmaan, kullä tiistaina on maha ihan kuralla. Toivon niiiin (niinkuin tietty jokainen) että kaikki olisi hyvin!

Eikös rsna:lla ollut uä tällä viikolla??? Toivottavasti tulet pian kertomaan kuulumisia!! Mites teillä muilla alkutaipaleen väellä????

No, mukavia pääsiäisiä kaikille ja jakautukaa te jotka olette loppu suoralla!!! Tsemppiä ja voimia synnytyksiin ja muille mukavia aurinkoisia munarikkaita päiviä !! :)

MR +sintti rv 11+5

Ei vaan oikeen tuu kirjoitettua mitään, kun mä elän edelleen tätä tyhjiötäni, kun kyttään uusia vuotoja ja toivon parasta. Eikä mulle muutenkaan mitään tapahdu, kun en kotoa voi kauheesti lähteä edes kauppaan, kun tulee ihan kauheet supistukset ja kotonakaan en saa mitään tehdä.

Mut elättelen toivoa, että uskallan alkaa taas hengittää kunhan ens torstain ultrassa on käyty. :)

Onnea adalatille!!! Arvattiinhan me täällä tosin, että sä oot menny poksumaan, kun äkisti katosit. :D

Pääsiäinen ollaan vaan kotona. Nyt täytyy mennä syömään...

Hulda 30+1

Äippäloma alko tänään!!

Eipä tuo mitään muutosta arkeen tuo kun muutenkin puolitoista kk jo kotona ollut!! mutta kuitenkin!!

Ja niin alotin vauvan vaatteiden pesun eilen... aikas monta koneellista tota on.. en tiiä teenkö hieman aikasin ton, mutta 2kk laskettuun.... mitään muut ei kyllä valmiina..

Onnea adalat pienestä tytöstä! Sullapa olikin nopeaa toimintaa sitten lopulta. Onkohan LapaLepakin jo päässyt lähtemään kun ei ole rouvasta kuulunut pariin päivään... Toivotaan! Täällä odotellaan jännittyneinä kuulumisia...

Ja Naksulle tsemppiä, taitaa olla lähtö lähellä!

Luna ja Aarre taasen

Se oli sitten nopeaa toimintaa!!!! Mullakin oli nopea edellinen 2,5h ja oli todellakin kivulias... nyt jo pelottaa valmiiksi tuleva, kun sanoivat että seuraava on sitten vielä nopeampi...huh!

Mukavia vauvantuoksuisia päiviä!!

Ja muille " viimeisiä" päiviä viedään masun kanssa...tsemppiä!! Toivotaan, että pian pääsette tosi toimiin!!!

Mr

Hyvä että kaikki sujui hyvin :)

AIHAlle tsemppiä masiksen selätykseen :) Hyvä että sait suusi auki!

Huldako se kyseli vaavin vilkkaudesta.. Meillä on kaikki kolme olleet masussa tosi vilkkaita :) Että en tiedä onko tää yhtään sen vilkkaampi kuin edelliset, ei oo liikkeitä tarvinnut murehtia kun lähes tulkoon koko ajan tuntuu pientä möyräystä :) Tuntuu välillä jo että tulee kyljestä ulos.

Eipä omaan oloon kummempaa.

Onkos LapaLepa päässyt tositoimiin kun ei oo näkynyt? Entäs adalat?

PP 29+1

Koneella ehtii yllättävän paljon istuskella kun vauveli nukkuu niin hyviä unia ja isommat pojat on päivisin koulussa ja eskarissa!

Toki siivousta ja pyykin pesua aina riittää, mutta en ota niistä kauheeta stressiä..

Adalatille Kovasti Onnea pikkuPrinsessasta!!

Luna:

Kyllä teilläkin varmasti ajan kanssa Aarre alkaa nukkumaan pisempiä pätkiä ja lopettaa yötuhinat, että saa äitikin nukkua kunnolla! Onneksi kuitenkin saat päivällä huilattua!

Naksulle tsempit ultraan!!

Pidetään peukkuja, että kaikki on kunnossa! Ymmärrän kyllä että se np-ultra jännittää etukäteen..Varmasti kaikilla sama juttu.

Mitäs kuuluu AIHALLE?

Toivottavasti olet päässyt masiksen voittamisen kanssa jo alkuun!

Tulehan kertomaan kuulumisia jos jaksat!

Poika nukkuu ulkona, vaikka aamulla mietin viitsinkö laittaa tuohon myrskyyn vauvaa ulos, mutta puin kunnon varusteet päälle ja vaunujen päälle sadesuoja ja hyttysverkko..Tunnin verran on jo nukuttu ihan hyvin ulkona!

Eilinen päivä olikin melkoinen valvomispäivä;

Vilppu nukkui yhteensä vaan n. kaksi tuntia ja muuten valvoi ja söi ja välillä kitisi..Oli tosi väsynyt, mutta ei jostain syystä saanut nukuttua.

Kokeiltiin vaihtaa Nannista Tutteliin..Liekö se valvottanut..Mutta palattiin takaisin Nanniin, kun kakka oli illalla ja tänä aamuna tosi kiinteää ja kuivaa!

Tänään on varmaan vuorossa nukkumispäivä, eli hereilläolo aika on vähäistä.

Onkos Kotiloilla pääsiäissuunnitelmia?

Me oleillaan vaan kotona ja pyydetään kylään varmaan jotain kavereita.. Jollain sukulaisella ehkä vieraillaan tässä lähellä. Muuten ei ole sen kummempia suunnitelmia.

Nyt jatkan siivousta taas kerran..

mammutti ja Vilppu 1kk ja 3pv (kyllä aika menee äkkiä vauvan kanssa!)

nyt näitä vauvauutisia onkin tllut oikein roppakaupalla. Ihanaa!

Huldalle kovasti voimia ja jaksamista! Ikävä on sinun tilanteesi, mutta yritä levätä ja ottaa rauhallisesti.

Vähn hidasta on tämä naputtelu yhdellä kädellä kun pieni-neiti on samalla tuossa tissillä. On kyllä kova tyttö syömään ja minulla meinaa tissit pamahtaa nyt kun vähän tyttö päätti harventaa syömisiään. Viime yö oli ensimmäinen hyvin nukuttu yö sitten la-su välisen yön. Tyttö veteli unia 3-4 tunnin pätkissä ja heräsi vaan syömään välillä. Päivisin tuo jaksaakin valvoa yllättävänkin pitkiä pätkiä eikä oikein suostu kunnon unia sängyssään ottamaan; sylissä kyllä torkkuu mielellään. Harmi vaan, että ilma on nyt noin kehno niin ei päästä pihalle porukalla.

Kakkosellakin alkaa ilmeisesti viimein ripuli hellittämään, jo on kyllä aikakin kun on viikon kestänyt. Vieraita meillä ei vielä tuon ripulin takia ole käynyt, mutta varmaan ensi viikolla alkaa vastaanotto. :0) Isosiskot ovat aivan innoissaan vauvasta ja molemmat osallistuvat kovasti hoitamiseen ja haluavat pitää sylissä (tosin niin, että minä tai isänsä tukee vauvan niskaa) yms. Aika kivasti on siis meillä lähtenyt homma käyntiin tyttö trion kanssa, jos ei lasketa mukaan ripuliepisodia.

Hyvää pääsiäistä kaikille!!!

adalat

En muista onnittelinko jo... :D Tällä viikollahan on sit oikea kotiloiden poksumisviikko. :D

ON: Yöt on tuskaa. Käyn usein vessassa ja kylkiasennot ei tunnu hyvältä. Lonkat menee ihan jumiin ja särkee niin ettei uni meinaa tulla. :(

Lisäks tää hermoilu alkaa syödä hermoja. Voinkohan mä saada käynnistyksen (sektio) 37+0 kun oon psyykkisesti ihan heikoilla jo silloin. 7 vkoakin tuntuu hirveen pitkältä ajalta. :O Sitä paitsi alkaa hermo mennä siihenkin, kun meille on taloudellinen menetys sekin, että mies ei voi tehdä töitä nyt niin paljoa, kun lapsille ei oo hoitajaa jos ne ei oo päiväkodissa. :(

Joo, ei siis mitään uutta mun olotilaan. Elän tällaisessa tyhjiössä. En uskalla ees kauheesti vauvaa ajatella. Esim vauvan vaatteiden kyttäämisen oon jättäny kokonaan muille, kun olin jo niin vakuuttunu silloin verenvuodon aikaan, että se kuoli. Siis kyllä mä sen liikkeistä tunnen, mut en uskalla alkaa enää elämään niin, että kaikki menis varmasti hyvin loppuun asti. :/

Kohta mies lähtee kauppaan ja pitäis lista sille tehä. Täytyy nyt koittaa ostaa sellainen määrä herkkuja, että edes niistä piristyis. :)

Hulda 30+2

Hirmuisesti Onnea vauvansa saaneille.

Huiskutin ja Lepalepa saaneet vauvansa samana päivänä. =)

Ihanaa lukea vauva uutisia. =)

Oma odotus kyllä tuntuu vielä järjettömän pitkältä.

Vatsaa on vihlonu ja repinyt kun esim. kääntänyt kylkeä ja tuntuu aika ikävältä. Mutta taisi kuulua asiaan näillä viikoilla jos oikein muistan.

Ja vessassa saa nyt juosta yhtenään. Loppuajasta varmaan asun vessassa.

Katselin tuossa np-ultra kuvaa ja vertailin edellisten vauvojen kuviin ja kyllä on selkeä kuva. Ja huomasin jonkin ulokkeen jalkojen välissä.

Olisikohan kikkeli vaikka on kyllä olo että tyttö tulossa.

Vaikka voihan tytön vehkeet erottua kans hassusti.

Tyttö kun syntyi ja kätilö nosti esille pylly meihin päin niin miehen kanssa luultiin pojaksi mutta onneksi ei ehditty sanoa mitään kun kätilö hihkaisi, tyttö tuli. Olis ollu melko noloa.

Poikakin olisi kyllä tervetullut kun jo kumpaakin sorttia on niin samapa se kumpi tulee, mutta haluan ehdottomasti saada selville sukupuolen.=)

Tsirppana rv 13+6

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat