Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Huomenta kaikille!

Pippuri84: Olen todella pahoillani km:sta. Toivon todella että syy selviää ja sitä voidaan hoitaa tulevaisuudessa että saisit oman nyytin.

@metisti: Ollaanko sitä töissä jo? Täällä on kokoustilat laitettu kuntoon ensteksi ja onneksi on vain kuuden tunnin työpäivä.

Tänä aamuna ei tarvinnut käydä oksentamassa, mut muuten flunssan tuoma heikko olo on. Räkää tursuaa joka paikasta:(

Tänään on jo rv 9+1 ja ensi viikolla ultra :)

Onko teillä ollut alamaha kipuja kohdun kasvamisen johdosta? Pitääkö niitä olla useammin? Aattelin vaan kun ei kipuja, kun ehkä pari kolme kertaa viikossa, joskus on viiltävää. Ei muuten mitään.

:)

Kommentit (13)

Aamu lähtenyt taas rauhaisasti käyntiin. Iltavuoro olis taas edessä...plääh. Työnteko ei nykyään kiinnosta yhtään!!

Me oltiin kanssa lapsimessuilla lauantaina. Kauhea vilinä ja meteli...aika hauska meininki. Lapsia oli varmaan monta sataa...ja ne hyppi ja pomppi edes takas ;)

Oli ihanaa katsella siellä niitä kojuja joissa oli ihania vaatteita, mutta vielä en uskaltanut ostaa mitään. Pitää nyt odottaa ainakin ensi viikkoon, jolloin on ultra.

Omaa napaa: muuten kaikki aika kunnossa, mutta tuo selkä on vaivannut nyt tosissaan. Se on tuolta oikean kankun ja alaselän rajoilta tosi kipeä. Esim.sohvalta nouseminen on tosi vaikeaa. En tiedä mitä sille voisi tehdä. Eräs hieroja kerran arveli, että siellä olis jokin hermo jumissa. Inhottavaa!!!

No nyt syömään jotakin........mukavaa päivänjatkoa!

Dragondream&kirppu 9+4

NENÄN TUKKOISUUS: Mä valitin jo aiemmin, että mulla on ihan kamalan tukkoinen olo. Nenän tukkoisuus on raskausoire ja johtuu turvonneista limakalvoista. Tämä on kyllä ihan älytöntä, kun mulla ei meinaa henki kulkea yhtään ja yöllä on tosi kauheeta. Kysyin lääkäriltä (erikois. l.) ja hänen mielestä voi käyttää huoletta nenäsumutteita. Yhden suihkauksen olen iltaisin laittanut, jotta sais edes jotenkin nukuttua. Nyt alkaa onneks vaiva hieman helpottaa.

VÄSYMYS: Mulla oli myös ihan tolkutonta väsymystä oireena ja sit vielä esikoisen pitkä sairastelukierre samaan aikaan eli yöunet olivat tosi vähillä. Nyt alkaa onneks toi väsymyskin väistymään.

KASVUKIVUT TMS: mulla ei ole yhtään mitään tuntemuksia kohdun seutuvilla, eikä ollut ekassakaan raskaudessa. Kyllä mä silti luotan, että siellä se kohtu kasvaa ihan normaalisti. Toki mitä vaan voi tapahtua, mutta ne asiat kohdataan sitten, jos on tarvis.

Apua, tämä raskaus menee varmasti tosi nopeasti, kun on tuo esikoinen tuossa hoidettavana. Nyt jo tuntuu, että viikkoja onkin hurjan paljon, vaikka vasta ollaan ihan alussa. En ole edes neuvolaa saanut tilatuksi. Kohta tässä sitten taiteillaan kahden lapsen äitinä....

Sisu rv 8+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ajattelinpa liittyä teidän joukkoonne = )

Itsellä ensimmäinen tuloillaan, viikot on ilmeisesti 7+6..

Vähän on ollut hermo tiukalla tän pahoinvoinnin kanssa,aivan täyttä kaaosta töissä kun en aio vielä aikoihin kertoa kenellekkään..

Kovasti olen yrittäny syödä mut ei koko aikaa voi jotain puputtaa = /

Kertaakaan en ole oksentanu,mieli on kyllä tehny välillä,jos se vaikka helpottais..

Malttamattomana odottelen että kriittisin aika menis ohi ja pääsis jo ihan livenä kertomaan tulevasta nyytistä ihmisille = )

Mites muuten muut, kärsittekö tukkoisesta ja kuivasta nenästä öisin? Mulla aivan älyttömän tukkoinen nenä ja sit on tympeä nukkua kun tuntuu että molemmat sieraimet menee aivan tukkoon eikä happea meinaa saada kuin suun kautta.Muistaakseni tämä nenän tukkoisuus vaivasi minua myös kun odotin kuopustamme.

Mulla kyllä nippailee ja vihloo kohtua ihan päivittäin ja välillä jo kuvittelen että menkat alkamassa kun samallalailla jomottaa. Tässäpäs pikaiset kuulumiset, vielä olisi eka ultraan aikaa n1,5vkoa...huoh.

Nyt ulkoilemaan lasten kanssa.

Kauris rv5+3 vasta

Milenna: mul ei olis onnistunu mitenkää päin toi. olisin varmaa pissannu hissiin :D tai jos olis onnistunu pidättää labraan asti ni siellä ei olis tullu ollenkaan. mut just näiden syiden takia pyydän aina suosiolla purkit mukaan. ei tarvii sit edes jonotella tai mitää. senku pyytää purkit, pissaa kotona, laittaa ne koeputkiin ja jättää sit kauppareissulla tms. labraan ohi mennen. helppoa ja nopeeta.

(.) mul on päivä menny tänää esikoista hoitaessa ku sil on joku tauti. ei sitten voinu lääkäri sanoa edes että mitä epäilee. paha yskä, kirkas limainen nuha, 38,5 kuume ja henkeä ahdistaa pahasti. kuulemma keuhkot rohisi ku kuunteli ne. saatii toistaiseks ventoline inhalaattori ja jos oireet jatkuu tai pahenee pitää mennä suoraan lasten klinikalle kuulemma. mut kuinka pitkään siis voi antaa jatkua? ei sanonu enkä ite tajunnu kysyä...

ei vitsit. teevesi napsahti. pitää mennä hakee vielä ku muistan :D

freya + astronautti 9+4

Muistan esikon aikaan kun tuntui omaan nenään ihan kamala hien haju, en tiiä oliks se oikeesti niin paha, mut ite olin tukehtuu..vaikka suihkussakin kävi ja muuta niin silti se oli..se kyl tais olla vähän myöhempään raskaudessa..

Nyt en oo vielä huomannut niin selvästi..joku muu saattaa haista pahalle, mut oma hiki ei vielä samalla tavalla haise:)

Yks päivä esim. oltiin kaupassa ja takana oli joku vanhempi mies joka hais ihan järkyttävälle, en osaa ees sanoa mikä siinä hais..meinasin oksut heittää siihen tiskille:(

Mun viikonlopun matkustelu sujui ihan yllättävän hyvin, paha olo ei oikeen vaivannu ja saatiin kerrottua avokin porukoille. Nehän innostu jo aivan hirveesti ja joutu sanomaan että rauhottukaas nyt, kaikki on vielä ihan alussa...

Tänään on vaivannu tosi paha olo. Monta kertaa oon käyny kakomassa tyhjää pöntön päällä. Ei siinäkään oo musta mitään järkeä että refleksi tulee mutta tyhjää vaan suusta tulee. Tulis sitten kunnolla jos onis tullakseen, vois olla edes vähän aikaa parempi olo sen jälkeen.

Mullakin on nenä tukkonen, mutta luulen sen johtuneen flunssasta joka oli viime viikolla, mutta ei se sitten ehkä olekaan.

Mä näin viime yönä unta kertomisesta, tänään molemmat vanhemmat soitti, mutta en saanu aikaseksi, ehkä ne asrvaa jossain vaiheessa sit ite, katotaan nyt.

Nyt on pakko mennä työntämään suuhunsa jotain ennen töihin lähtöä, että ei oksua matkalle.

Miizuli ja toukka 8+5

Mulla ei oo nenän tukkoisuus erityisemmin vaivannut, mutta etova olo ja hajuherkkyys sen sijaan on. Joudun työssä olemaan erilaisten ihmisten kaa tekemisissä ja välillä on todella vaikeaa pidättää yökkäilyä.

Hikoilu on myös lisääntynyt samoin kun hien haju voimistunut:-( Eli pyykkiä pestään entistäkin enemmän. Meillä kylppäriremontti meneillään ja se hankaloittaa entisestään suihkussa käyntiä, mutta onneksi mies rakensi sellaisen väliaikaisen suihkun, niin pääsee aina välillä puhdistautumaan.

Mun äiti on tulossa pääsiäisenä käymään ja silloin olis tarkoitus kertoa tästä raskaudesta. Tiedän, että äiti on tosi iloinen ja onnellinen meidän puolesta! Anopin reaktio pelottaa. En tiedä, milloin kerromme hänelle. Voi jo valmiiksi arvata kommentit, mutta pakko se on vain kestää...

Mekin ollaan mietitty hyvää " tekonimeä" masuasukille ja keksimme sitten kuutin. Kuuttihan on semmoinen vedessä makailija, joten ainakin tässä vaiheessa sopii hyvin.

Mutta ei muuta kuin hyvät päivänjatkot!

carmine ja kuutti

Hitsi kun väsyttää...pitänee koht painuu unten maille. Nyt meil on monena iltana ollu niin et mie painun jo 9-10 maissa pehkuihin ja mies jää kattoo telkkaa tai koneelle sit puolille öin asti:( Ei haluu ees viekkuun tulla lämmittää..Tai ehkä sillä vaan ei oo väsy viel siihen aikaan, en tiä..

Freya; Mulla kyl onnistuu " normaali oloissa" tuo pidättely, mut tällä kertaa tuli vasta edellisenä iltana mieleen, et ai juu, mitenkähän onnistuu..eli purkkii en älynny aiemmin käydä hakemassa..ois kannattanu, oli nimittäin niin kupla otsassa, ettei usko kukaan:)

Tää ilta meni alka alavireisissä tunnelmissa, en tiiä miks, mut tuntuu että itkettää vaan..Onks muilla tämmöstä, et mikä vaan asia tuntuukin niin surkeelta että pitää vähän itkasta ennen ku helpottaa? Vai oonks muuten sekoomassa?

Minä ainakin hikoilen paljon enemmän ja paidat haisee pahalle jo yhden työpäivän jälkeen. Yök! Normaalisti vaihdan paidan joka toinen päivä.

Tänään taas aamulla oksentelin ja vieläkin on hampaat " karvaiset" , sillä en uskalla mennä pesemään niitä kun siitäkin tulee oksennusrefleksi. Pah!

Voihan vietävä kun taas yksi tippui. Koetetaan me muut pysyä kyydissä tai siis ne masunautit. ;-) Itseäni jännittää kun kahden viikon päästä on eka neuvola ja reilun kolmen viikon päästä sitten ultraan. Jotenkin pitäisi kestää kolme viikkoa, mutta toisaalta ei se yhtään sen helpommaksi hommaa tee vaikka kävisin ennen katsomassa onko mahassa elämää. Jos siellä ei kaikki ole kunnossa, niin luonto hoitaa homman vaikka kuinka ultrattaisiin etukäteen..

Rv 7+jotain

Viikonloppu tuli ja meni taas nopsaan. Eilen oltiin lapsimessuilla käymässä ja olipahan hulinaa.:)Lapset kyllä tykkäs siellä touhuta. Illalla olinkin sitten ihan poikki.

Muutenkin tuntuu, että väsymys ois ruvennut taas lisääntymään. Nytkin on jotenkin ihan töttöröö olo. Tänä aamuna ei oolu kaukana pöntön halailu,niin voimakas kuvotus iski ihan yhtäkkiä. Siinä sitten hetken hengitin syvään ja nieleskelin niin helpotti. Sitten nopeesti puuro naamaan,että sai mahaan jotain täytettä.

TULPPA:noista kasvukivuista..Ei mullakaan niitä mitenkään älyttömästi vielä ole.Varmaan voi viikossa yhen käden sormilla nuo vihlonnat laskea. Nautiskellaan nyt vähäisistä kivuista,kun sitten loppuvaiheessa saa taas kärsiä niistä ihan tarpeeksi.:)

Meiltä ei tähän hätään ihmeempiä.Hyvää vointia kaikille!

kolmenkopla81 ja masu rv 9+0jee

Tänä aamuna olikin sit vaikea homma eessä..piti mennä verikokeisiin+pissatestiin lääkäriä varten. Arvatkaa oliko hankaluuksia pidätellä pissaa koko yö ja aamulla vasta melkein puol 8 pääsin sinne näytteenottoon sisälle?

Huomenna on mulla neuvola, vähän jänskättää miten tuo meijän esikko jaksaa olla siel, kun ei oikeen voi kellekään hoitoonkaan viedä kun kaikki on töissä..

Mulla on välillä vähän jotain tuntemuksia tuol alamahalla, välillä vihloo ja välil nippailee..Rinnat on selvästi kasvanu vähän, rintsikat jättää pienet jälet:( Tänäkään aamuna ei ollu paha olo, mut nyt taas alkaa vähä tuntua siltä..

rv joko 7+6 tai 8+2

Mulla on selvästi hajuherkkyys lisääntynyt. Epämiellyttävät hajut alkaa ihan oksettamaan. En voi esimerkiksi tyhjentää kattiloita tms jääkaapista kun jo meinaan yökätä.

Päivittäin on mulla vihlontaa alavatsalla. Ei se kovin kovaa ole, mutta tuntuu epämiellyttävältä.

Ensi yöksi pitäis jaksaa töihin raahautua ja pitäs vielä valvoakin KOKO yö. Vasta puoli kasilta takas kotona..

Jaksamista kaikille!!=)

Lumi-83 rv 9+3

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat