Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

että miehesi aloittaa rinnakkaisuhteen tai kevyemmän pelin jonkun toisen naisen kanssa, jää siitä sinulle kiinni ja sanoo syyksi että sä olet ollut niin vihainen viime aikoina ettei voinut puhua sulle...

Aika hyvin alat sinäkin miettiä nalkutuksiasi sen jälkeen, veikkaan, kyllä pysäyttää, varsinkin jos mies heittää että ei tiedä kauanko enää jaksaa elämää kanssasi mikäli tilanne jatkuu..

Kommentit (9)

Jäkätän ja huomattelen helposti, tapa on selvästi periytynyt äidiltäni. Huomaan muutenkin toimivani paljolti, kuten lapsuudenkodissani oli tapana, mutta onneksi näitä huonoja tapoja ja perinteitä voi myös muuttaa.

Mikäli minuun iskee jäkätyspuuska, hengitän syvään ja lasken kymmeneen. Silloin suurin tunnekuohu taittuu, enkä tule sanoneeksi mitään todella asiatonta.

Koska olen aikuinen, järjellisesti ajateltuna minun tulee olla tarpeeksi kypsä hillitsemään käytöstäni. Myös asioiden suhtetuttaminen kannattaa; kannattaako saada raivari oikeasti mitättömästä asiasta? Tietysti kurainen lenkkarikasa keskellä eteisen lattiaa ärsytää, mutta toisaalta tunnen iloa että minulla on elämässäni ne lenkkareita käyttävät lapset ja heillä kavereita.

Miehen likainen sukkapari sai minut kirkaimellisesti näkemään leimuavaa punaista; kunnes vaihdoin ajatukseni tarkoituksella. Sukathan on oikeasti pari puuvillakankaan pätkää, jotka mieheni on viimeiset 15 vuotta jättänyt vuoteensa viereen. Ne eivät ole henkilökohtaista piruilua minua ja asemaani kohtaan, vaan oikeasti vain pari kangaspalaa. Koska nelikymppinen mies ei ole oppinut laittamaan niitä tähän ikään menessä pyykkikoriin, en oleta hänen tekevän niin jatkossakaan. Toisaalta, mies on muuten hyvä tyyppi; rehti, raitis, perhettään rakastava. Näin ajatellen nostan mielihyvin ne sukat hänen puolestaan pyykkikoriin jatkossakin.

Nalkutuksen vähentämisestä olisin minäkin kiinnostunut. Välillä olen tosi umpikujassa, koska jos en nalkuta (lähinnä koskee kotitöitä), joudun itse tekemään kaiken ja mies oppisi siihen, että hänen ei tarvitse enää tehdä sitäkään vähää kuin tähän asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kyllä mä oon nyt koittanu olla kiltimpi, muutaman kerran oon sortunut vittuiluun, johtuu tosin siitä että hermostuttaa ja pelottaa miten lähellä olin menettää mieheni oman ilkeyteni ja suuren pahan suuni takia...

voisit hengittää syvään silmät kiinni ja laskea hitaasti 10..1 ja aloittaa sitten "asiallisen keskustelun", jos siis tunnet ajankohdan, milloin alkaa nakuttaminen purkaantua.

Hyvä, että tiedostat ongelmasi :) Kaverini ei sitä tiedosta ja on välillä aika rankkaa kuultavaa, kun "napu-napu" kuuluu miehelle myös minun läsnäollessa.

Asiastahan vois sanoa niin monella tyylillä. Siinä kohdassa kun ne sukat sängyn vieressä alkaa v....tamaan, menen muualle, sanon ehkä myöhemmin, jonkun tavallisen keskustelun lomassa jotain tyyliin "tiedätkö että olisin tosi ilonen, jos veisit sukkas pyykkikoriin lattian sijasta". Ja yritän pitää äänensävyn suht neutraalina, enkä nalkuttavana. Sitte kun ne s.....nan sukat on taas seuraavana päivänä siellä sängyn alla, nostan ne miehen tyynylle, ja EHKÄ hänelle tulee tämä ystävällismieliseen sävyyn sanottu asia mieleen, ja vie siltä seisomalta sukat pyykkikoriin. EHKÄ. No, jos tämä EHKÄ ei toteudu, palaan nalkutukseen yleensä. Ja sitten vetoan siihen, että "minähän yritin nätisti asiasta huomauttaa, mutta eipä taas menny perille!" Näin meillä:)

t. ap ja yrittää jatkossa laskea ainakin kymmeneen

Lainaus:

Jäkätän ja huomattelen helposti, tapa on selvästi periytynyt äidiltäni. Huomaan muutenkin toimivani paljolti, kuten lapsuudenkodissani oli tapana, mutta onneksi näitä huonoja tapoja ja perinteitä voi myös muuttaa.

Aina kun meni päivä ilman kiljumista, sain liimata tarran tauluun. 25 tarran jälkeen jotain kivaa hemmottelua itselle. Alkuun tuntui tyhmältä, mutta huomasin että valittamiseni väheni.

Minä olen huomannut että sekä miehiin että lapsiin tehoaa sama konsti; niistä saa kehumalla parhaat puolet esille. Jäkättäjänainen saa itselleen laiskan ja vihaisen mielen ja huonostikäyttäytyvät lapset.

Jotenkin olen ajautunut siihen, että suusta purkautuu lähes tauotonta ohjeistusta koululaisille ja miehelle. Miten tästä omaan korvaankin ikävältä kuullostavasta jäkätyksestä oikein pääsisi eroon?

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat