Vierailija

Meillä lapset on sairastellu 5 viikkoa putkeen; toinen lapsista oli viikon antibioottihoidossa sairaalassa kun tuli keuhkokuume, toinen pitkittyneen ripulin takia nestehoidossa jne. Eli ei mitään pikku-tauteja...

Nyt toinen lapsista on ollu taas monta päivää tosi räkänen, eikä siinä vielä mitään mutta eilisestä asti on ollu niin kova yskä että se köhii taukoamatta tosi pahasti. Viime yönäkään ei nukuttu tän takia ollenkaan. Kyseessä siis tämä keuhkokuumeesta vastikään toipunu... Valittelee myös et rinnan alueella on " pipi" .

Katsoin siis parhaaksi olla viemättä lasta hoitoon päiväkotiin, vaikkei sitä kuumetta nyt olekaan. Ja mikäpä oli hoitajan kommentti? " No totahan nyt on liikkeellä. Onko sulla niinku mahdollisuus sitten olla kotona? No, jos nyt tosiaan tuntuu sitä niin olkaa sitten kotona." Erehdyin jossain vaiheessa mainitsemaan et senkin takia on mielestäni hyvä olla kotona kun siellä hoidossa ollaan paljon ulkona ja tää lapskin aina repii hanskat pois, ettei nyt sais kylmää. " Kyllä ne hanskat meillä on pysyny kädessä" oli vastaus...

Miksi mun tarvii jollekin hoitotädille perustella sitä miksi lapset ei tuu hoitoon? Eikö se ole mun ja työnantajan välinen juttu miten mä työni järjestän? Mun mielestä uskomatonta syyllistämistä...

Kommentit (12)

ja vanhemmat tuskailevat, koska viedä hoitoon ja koska jäädä kotiin. Minusta tuo ei tuntunut mitenkään syyllistämiseltä, pikemminkin päinvastoin yritettiin olla syyllistämättä jos tuntuu siltä, että on pakko mennä töihin vaikka haluaisi jäädä kotiin.

" Kun lapset siellä hoidossa aina sairastuu eikä niillä ole edes kunnolla vaatetta ulkona päällä." Musta on todella surullista huomata miten moni kokee että vanhempien ja hoitajien välillä on jokin jatkuva taistelu meneillään. Syyllistämistä, moittimista, kummastelua, päivittelyä... Eiköhän kaikilla olisi parempi olla, myös sillä lapsella, jos vanhemmat ja hoitajat oikein yrittämällä yrittäisivät tukea toistensa työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Niin se varmaankin on että ite on turhankin herkkänahkainen kun monesti tuntuu siltä, et teet niin tai näin niin aina se on väärinpäin. Ja aina on iso kynnys ilmoittaa työnantajalle et joutuu oleen pois ja aina tulee se olo et onko oikeasti pakko.

Olin vain yllättynyt noista kommenteista tältä taholta...

Kun katson tuota sohvalla reporankana makaavaa lasta tiedän kuitenkin tehneeni oikein. ; )

Ihme kommentti toikin? En todellakaan vie lapsia hoitoon jos itse olen kotona! Ja jos toinen on kipeänä kotona, saa toinenkin tietenkin olla kotona. Näiden viiden viikon aikana olen ollut tasan 4 pv pois lasten sairastelun takia, hoito on yleensä järjestynyt muuten.

Oikeasti teit varmasti ihan oikein, eikä sitä varmaankaan haluttu pk:n taholta arvostella vaan korkeintaan spontaanisti hämmästellä. Kovin moni kun tosiaan tuo puolikuntoisetkin lapset hoitoon, kun " ei pysty" olemaan töistä pois. Ei ihme, että niitä pöpöjä on jatkuvasti likkeellä, kun moni ei pidä edes sitä pakollista yhtä kuumeetönta päivää lasta kotona toipumassa :(

Ymmärrän, että nuha ja yskä voivat kestää käytännössä jopa koko kevään enemmän tai vähemmän akuuttina, joten on vaikea olla jatkuvasti töistä pois sen takia. Toisaalta jos useampi malttaisi jäädä pariksi " ylimääräiseksi" päiväksi kuumeen jälkeen kotiin köhivän lapsen kanssa, kuten ap, saattaisi se nuhakin hellittää nopeammin... Teit siis ap juuri oikein, hienoa että pystyitte sen järjestämään! Ehkä tosiaan pk:ssa ollaan niin turruttu puolikuntoisiin lapsiin, että reaktio oli vain aitoa (ilahtunutta!) hämmästystä ja tosiaan samalla omantunnon lievittämistä, jos joutuisitkin perumaan lapsen toipumisen kannalta oikean ratkaisun työsi takia.

PS. Juuri näissä tilanteissa ne työnantajien tarjoamat, paljon parjatut lastenhoitajat sairaille lapsille saattaisivat olla hyviä ainakin niille, jotka ennemmin raahaavat lapsensa puolikuntoisina päiväkotiin...

Tuskin tosin sentään pk:n puolelta, eiköhän siellä vain tosiaan haluttu antaa " synninpäästö" , jos vastaisuudessa joutuisit toimimaan niin kuin aivan liian moni muu päiväkotilapsen äiti/isä...

Onnittelut - saatoit juuri ehkäistä lapsesi jälkitaudin ja samalla tartunnan muihin lapsiin :) Kumpa muutkin malttaisivat olla yhtä fiksuja...

Nuha voi kyllä lapsella jatkua viikkoja joten harva pystyy olemaan pois töistä aina kun lapsella on nuhaa...

Älä siis välitä ap tuosta tädistä! Hienoa että voit hoitaa lasta kotona!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat