Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

[color=limegreen][size=3]♥ ♥ ♥EX-HAAHUILIJAT♥ ♥ ♥[/size][/color]

[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]

[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]

[color=limegreen]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]

[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=violet] LA 1.5[/color]

[b][color=limegreen]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=violet] LA 17.5[/color]

[b][color=limegreen]emunainen: [/b][/color] 23 v mies 27 v, esikoista odotellaan. km 11/05 n. 8 rv:lla. Itä-Helsingissä asustellaan. [color=violet]LA 19.5.07[/color]

[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=violet] LA 12.6[/color]

[b][color=limegreen]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=violet] LA 26.6[/color]

[b][color=limegreen]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=violet] LA 28.6.[/color]

[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=violet] LA 25.7.[/color]

[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=violet] LA 6.8.[/color]

[b][color=limegreen]Kaisuli79: [/b][/color] Minä 27, mies 31. Meillä on poika s.-04. Km 7/06 rv 22+6. [color=violet] LA 13.8.[/color]

[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=violet] LA 30.8.[/color]

[b][color=limegreen]Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=violet] LA 13.9.[/color]

[b][color=limegreen]levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=violet] LA 16.9.[/color]

[b][color=limegreen]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=violet] LA 23.9.[/color]

[b][color=darkviolet]Lokakuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]Tari: [/b][/color] Minä 34 ja mies 36,lapset poika 6/03 ja tyttö 8/04, km 10/05, tm 8/06 ja km 1/07 ja plussasin sit uudelleen 19.2.[color=violet]LA 26.10[/color]

[b][color=darkviolet]Marraskuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]72oinas: [/b][/color] Yritys aloitettiin 05/06 ja km sain 11/06.

ja nyt 26.2 plussasin uudestaan. Kolmatta odotellaan. Ollaan 35-vuotiaita molemmat ja pohjanmaalta kotoisin.[color=violet] LA olisi marraskuun alussa.[/color]

[color=limegreen]♥ [/color][color=limegreen] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=limegreen] ♥[/color]

[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=purple]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm

[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=purple]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=darkgreen]poika[/color], 2980 g ja 47 cm

[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=purple]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=purple]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=darkgreen]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm

[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=darkgreen]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=purple]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm

[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=purple]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=darkgreen] poika[/color], 3330 g ja 49 cm

[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm

[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=purple]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm

[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3545 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3005 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm

[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=darkgreen] poika[/color], 3185 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=purple] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm

[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=purple] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm

[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3864 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3840 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm

[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm

[color=6959cd][b] maria80 [/color][/b] 16.1. [color=darkgreen] poika[/color], 4320 g ja 53 cm

[color=6959cd][b] Hannele-81 [/color][/b] 10.2 [color=darkgreen] poika[/color], 2890 g ja 49 cm

[color=6959cd][b] Enni-Maija [/color][/b] 20.2 [color=darkgreen] poika[/color], 3700 g ja 48 cm

[color=6959cd][b] titi75 [/color][/b] 3.3 [color=darkgreen] poika[/color], 3210 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] mami-74 [/color][/b] 6.3 [color=darkgreen] poika[/color], 4325 g ja 53,5 cm

[color=6959cd][b] eka-vekara [/color][/b] 9.3 [color=purple]tyttö[/color], 3285 g ja 48 cm

[color=6959cd][b] Lizie [/color][/b] 11.3 [color=purple]tyttö[/color], 3300 g ja 50 cm, pipo 34 cm

[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]

[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]

[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]

[color=6959cd]Juttuja voi jatkaa myös vauvat-osiossa Ex-haahujen pinossa.[/color]

[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki vauvansa saaneet![/color]

[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]

Kommentit (19)

Pitkästä aikaa...

Joululahja: Odottelehan ihan rauhassa vielä säännöllisiä liikkeitä, kyllä ne sieltä alkaa! Ihan tavallistahan tuo on, että aluksi nuo liikkeet tuntuu silloin tällöin päiviäkin välissä. Hyvä ettei tarvitse pitkästi odottaa ultraa. Minulla on myös kaksi vuotias esikoinen ja hänelle kertominen sujui ihan itsestään. Suunnilleen noilla viikoilla rupesin asiasta juttelemaan, mutta silloin ei vielä ymmärtänyt, kun vatsaa ei vielä huomannut, mutta nopeasti kyllä rupesi vauvasta puhumaan, kun maha alkoi pömpöttää. Kovasti on myös auttanut vauvan tavaroiden järjestelyssä ja alkanut hoitaa jo nyt nukkevauvaansa, vie parvekkeelle nukkumaan ja syöttää mahasta... aika suloista katseltavaa. Meillä on tosin monta vauvaa nyt ystäväpiirissä, että sitä kautta myös pieni ymmärtää hyvin, mitä tästä mahan kasvatuksesta seuraa.

Tari: koitahan nyt kestää vuotoa. Kurjaa jos et saa kaipaamaasi tukea neuvolasta, sitä vartenhan se neuvolalaitos on! Itse en osaa sanoa tuohon polyyppi asiaan mitään, kun ei ole kokemuksia. Jasamista sinulle, varmasti huolettaa, vaikka tietäisikin vaarattomaksi.

Helga: äippäpakkauksesta, hyvälaatuisia ovat nuo vaatteet siinä ja varsinkin jos ei haittaa, että monilla on sitten samat talvihaalarit käytössä, niin tosi hyvä paketti esikoisella. Meillä ainakin oli kaikki paitsi college-vaatteet esikoisella kovassa käytössä, vaikka paljon saatiinkin tutuiltakin vaatteita. Sellaisia pehmeitä ja hyvänmallisia perusvaatteita. Nyt toiselle en ottanut pakkausta, kun on tuon vanhan pakkauksen vaatteet vielä tallessa ja hyväkuntoisia. Kirpparilta hankin pakkauksen makuupussin, niin on sitten molemmille lapsille omansa ja huppupyyhkeen uutena samasta syystä. Tälläkertaa innostuin myös ompelemaan noita pienimpiä 50cm-vaatteita itse ja ihania tuli, kun ompelin omista marimekon käytöstä poistuneista paidoista potkupukuja ym. Vähän pirteenpiä värejä, kuin kaupoissa vastasyntyneille!

Ultsi: et kyllä varmaan lue tätä ennen reissuasi, mutta oikein hyvää matkaa ja ONNEKSI selvisit säikähdyksellä!

Sani: ihanaa reissua myös sinulle ja muista ottaa rauhallisesti, nuo kaupunki lomat voi olla aika rankkoja, kun kaiken haluis nähdä ja helposti tulee tuota kävelyä tavallista enemmän. Eikös siellä Budapestissä ole hienoja kylpylöitä? Sinne vaan nauttimaan! Kyllä käy kateeksi. Näillä viikoilla en vain enää edes matkoista haaveile, ehkä sit reilun vuoden päästä! Ihanaa että voit aloittaa lomasi jo noin ajoissa. Itsellä esikoista odottaessa nuo liikkeet eivät missään vaiheessa tehneet kipeää, mutta tämän toisen kohdalla kyllä olen oppinut tietämään, mitä ne sellaiset kipeää tekevät liikkeet on. Esikoinenkin tulee välillä sanomaan, että ei mitään hätää äiti, kun oikein kipeästi vauva potkuttelee.

DremOne: ihanaa, kun joku jaksaa pitää tätä pinoa pystyssä ja säännöllisesti kirjoitella:) Onnea taas yhdestä viikosta! Toivottavasti oli kiva ja rentouttava reissu!

Pirpaliina: Onnea kotiin pääsystä. Ihanaa kuulla hyviä uutisia sinulta! Varmaan ihanaa olla taas lasten kanssa saman katon alla. Tosi hyvää loppuodotusta sinulle, olkoon sitten pari päivää tai useampi viikko!

ON: on taas ollut väsynyt ja työntäyteinen viikko. Alkuviikosta oli haikaranpesän synnytysvalmennus. Oli kyllä tosi kiva, vaikka ei siellä nyt mitään uutta tullut. Jäi kuitenkin tosi rauhallinen fiilis lähestyvästä synnytyksestä, kun on muuten alkanut vähän kauhistuttamaan. Ihanalta paikalta vaikutti tuo kättärin haikaranpesä. Ne perhehuoneetkin oli niinkuin hotellihuoneita. Ensi viikolla on sitten vielä keskustelu aika kätilön kanssa, missä pääsee sitten kahdenkesken juttelemaan toiveista ja peloista.

Aika raihnainen alkaa olo olla. Ilman esikoista jäisin kyllä kotiin makaamaan, mutta onneksi on tuo pieni energiapakkaus, joka saa äidinkin ulkoilemaan ja liikkumaan. Tosi paljon parempi tämä olo kyllä on kuin esikoista odottaessa, ehkä juuri siitä syystä, ettei voi vain jäädä makaamaan. Ei ole ollut vielä turvotusta ja paino on muutenkin pysynyt kohtuu lukemissa, mikä auttaa jaksamaan. Nukuttua tulee kyllä paljon. Lähinnä liitoskivuista kärsin ja välillä kurjista supistuksista ja tämä kamala pölyinen ilma saa päänsärkemään.

Meillä on tänään kihlajaispäivä 5-vee. Järjestin miehelle pääsiäisaiheisen aarteenetsinnän, mieluisalla aarteella. En millään malttaisi odottaa, että tulee kotiin töistä! Kaksi tuntia vielä... No nopeasti se menee, kunhan tuo pikkuinen kohta herää unilta.

Hyvää ja iloista pääsiäistä kaikille!

Limetti rv36+3

7viikon sairaalassa lusiminen on nyt ohi ja vauveli saa syntyä sitten kun on syntyäkseen. Pelko tietysti on, että lähtö tulee jo ensi yönä, mutta sitten niin on tarkoitettu.

Tänään tuli siis 34 vkoa täyteen ja laskivat kotiin odottelemaan ja ennen kaikkea lepäilemään. No, ei tässä kunnossa - lue: täysin lihaksettomana ja kunto nollassa tee mielikään lähteä urheilemaan. Vauva on edelleen masussa ja voi hyvin. Aamulla on viimeksi ajettu sydänkäyrät, jotka näyttivät hyvältä. Supistuksia ei ole nyt ollut, mitä nyt yksittäisiä, mistä ei tietenkään pidetä.

Painoarvio oli eilen 2100g, mikä on tosi hyvä jo, kun sairaalaan joutuessa kasassa oli 920g. Nyt ei siis enää mitään hätää, vaikka pienokainen päättäisi syntyä. Hoikka poika on arvioiden mukaan tulossa...

Lapset vaativat nyt huomiota, joten näiden kuulumisten päätteeksi ei muuta kuin muna rikasta pääsiäistä kaikille!

Pirpaliina ja Manu jo rv 34+0!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olipas taas sellainen aamu, että toivottavasti ei

toista tule! Olin aamulla neuvolassa ja neuvolantäti

ei löytänyt sydänääniä. No, toinen terveydenhoitaja

tuli kuuntelemaan ja sama tulos -ei ääniä. Kävi vielä

hakemassa kolmannenkin tädin, eikä edelleenkään ääniä.

Tässä vaiheessa ääniä oli etsitty 40 MINUUTTIA (!!!!!)

ja aloin olla jo ihan paniikissa. Tämä kolmas

neuvolatätsä, ei ennestään mulle tuttu, sanoi, että

mun pitää mennä kiireellisesti synnärin päivystykseen

selvittämään tilanne. Totesi vielä hyvin kylmästi,

että ' onhan tuo sinun kohtusi kasvanut ihan

normaalisti, että ei vauva ainakaan ole kovin pitkää

kuolleena kohdussa ollut' . Siinä vaiheessa mulla pääsi

itku.

Lähdin taksilla synnärille, miestä en tietenkään

saanut kiinni, kun hänellä oli palaveri. Yritin

soittaa varmaan 20 kertaa, mutta aina sama tulos -meni

suoraan vastaajaan. Itku kurkussa menin

päivystyspolille ja pääsin jonottamaan vuoroani.

Ystävällinen kätilö tuli sanomaan, että voin mennä

lepohuoneeseen, jos haluan ja tuli sinne vielä minun

tueksi (miestä en ollut edelleenkään saanut

kiinni...). Pääsinkin melko pian lääkäriin ja ultrassa

näkyi ELÄVÄ JA LIIKKUVA VAUVA :-) Taas pääsi itku

-helpotuksen kylläkin. Vauva oli vaan peppu masuun

päin, joten ei niitä sydänääniä sillä neuvolan

dopplerilla pystynyt kuulemaan...Tosi liikkuvainen oli

ja lääkäri sanoikin, että varmaan kohta alat jo

liikkeitä tuntemaan.

Olivat kyllä aivan ihania siellä synnytyssairaalassa. Mä tulen

suuressa hädässä itku kurkussa ilman miestäni sinne.

Toivottelivat hyvää jatkoa ja onnea tulevaan. Sitä

vähän ihmettelivät, että miksi ne siellä neuvolassa 40

minuuttia niitä sydänääniä yrittivät etsiä

-vähemmästäkin menee paniikkiin. Ja kun mullakin on

km-historia...

No, joo, loppu hyvin kaikki hyvin :-) Mä tulin

loppupäiväksi kotiin -en jaksanut aamujärkytyksestä

lähteä enää töihin. Huomenna vielä puolikas työpäivä

ja sitten alkaa LOMA! Lauantaina suunta kohti

Kyprosta...

Vastailen viesteihinne vähän myöhemmin...

-Ultsi + Lahja 17+0-

En olekaan aikoihin päässyt tänne, koko perhe vuoron perään sairaina sun muuta kiirettä.

Masun seutuun ei kuulu ihmeitä. Taitaa se kasvaa kun joudun varmaan pääsiäisenä siirtymään mammavaatteisiin, tähän asti olenkin selvinnyt käyttämällä vanhan garderobin varusteita löysemmästä päästä. Hiukan on taas huoli nostanut päätään että onko siellä kaikki kunnossa kun olin tuntevinani muljahtelut jo pari vkoa sitten mutta sitten on ollut hiljaisempaa. Rakenneultra luvassa 12.4. eli ehkä sitten taas ajatukset helpottavat, toivottavasti :)

Eipä tässä muuten ihmeitä. Yhä ei olla varustauduttu ihmeemmin vauvan tuloon. Parhaillaan ihmetellään lähinnä että mikä olisi paras tapa kertoa 2v esikoiselle, jolla on parhaillaan oikein tosi kovia uhma-kiukkukohtauksia... Pakko olisi pikku hiljaa jotain sanoa, kun hän on varmaan jo poiminut puheistamme yhtä sun toista + vatsa alkaa nyt väkisinkin näkyä.

Menipäs oman navan ihmettelyksi. Kunhan nyt halusin " huikata" että tallessa ollaan ja luen kyllä tekstejä aina kun ehdin, kirjoittamaan pääsen harvemmin.

Oikein aurinkoista pääsiäisviikkoa ja hyvää vointia kaikille ex-haahuille!!

t Joululahja rv 18+4 (??)

Yksi laiskamatonen täällä....

Siis oikeesti! En tajua mihin tää viikko meni? Varsinkin kun olen lököillyt kotosalla saikulla torstaista lähtien..

Jep, meidän beibi päätti haluta puskea mun kylkiluista läpi minkä seuraksena seisominen, istuminen ja ihan mikä tahansa normaaliasento oli pannassa. Myöskin tuo keuhkojen kapasiteetti pieneni oleellisesti, joten eihän mun töissä olosta tullu mitään.

Oli kyllä pienoinen ylläri, et sain pitkäs saikun, kun aattelin et pääsen kotiin ähkimään vaan muutamaks päiväks!

Ja ähkimistä se pari päivää kirjaimellisesti olikin... =S

Ja tuo kylki oli sit niiiiiiiiin hellänä, et ei paljon naurattanu.

*Mä alan olla vakaasti sitä mieltä, et odotusaika sucks...*

No ilmeisesti Maraktin vilkkaus ympättyny ilmeisesti jonkin sortin jättiläis vauvaan niin mun raskausaikani tulee olemaan loppuvaiheessa from hell... Joten oiskos mahdollista saada se vauva vaan suoraan tähän syliin, kiitos.

Nii ja sain käskyn ottaa neuvolassa puheeks tän asian ens viikolla, en kyl tajua miks, mut ehkä lääkäri täti oli huolissaan mun kylkiluiden kestävyydestä tai jotain...

Onko muita tälläsiä 165 senttisiä odottajia, jolla ihan himpun verran lyhkäsempi selkä kun normisti, ja maha super iso? Miten teillä on menny osotusaika, jos vauva alkaa tunkemaan kylkiluihin?

Iiks, nyt tuli unohdettua tässä sivussa sit kaik mitä piti kommentoida!

Ainoostaan Ultsin kauhun hetket on tallentuneet verkkokalvolle, siis ihan järkyttävää!! Mä oisin varmaan vetäny sitä yhtä ämmää korville moisesta " kuolleena" -kommentista...

Luojan kiitos, et kaikki oli kuitenkin kondiksessa!

ja tuo on muuten mun pahin painajainen, et jos jotain sattuu ja mies ei kuule/ei pysty vastaamaan puhelimeen...

*Tartteekin tehä joku varasuunnitelma siihen asiaan!*

Nyt toivottelen näin huonomuistisena hyvät pääsiäiset ja tsempitykset munajahtiin! ;)

Psst.. Mulla on myös sit ilmeisesti alkanu liitoskivutkin rassaamaan, juilii ja vihloo välillä ihan sikana...

T Helga-noita & Maris rv22+6

Kamala sentään, olit varmasti ihan järkyttynyt, mä olisin ainakin. Ja sitten miettisin haastavani neuvolan tädit oikeuteen... Kivat loppukommentit vielä sillä yhdellä terkalla, tuoko se on sitä kannustavaa äidin tukemista. Uskomatonta.

No, loppu hyvin, kaikki hyvin kuitenkin. :)

Ihanaa, huomisen jälkeen pääsee pääsiäislomailemaan!

Niin ne sitten taas poksuu. Poksuu ne teillä muillakin ihan samaan tahtiin! :)

Tari: Minä en myöskään ole kuullut tuosta sinun polyypista, kerro nyt ihmeessä lisää mikä juttu se oikein on. Me halutaan tietää täällä kaikki ;) Voimia np-ultran odotukseen, odottamiset on juuri niitä inhottavimpia hetkiä näissä asioissa. Tuntuu että koko ajan odottaa jotakin.

Helga: Kyllä me vaan mennään niin lähekkäin viikoissa, katsotaan kumpi ehtii ensin maailmaan vauvelin pötkäyttämään :D Ai teillä on koirulin yhteishuoltajuus exän kanssa. Inhottava tilanne toki hänen kannaltaan jos lasta yrititte ja nyt sinulla vauva mahassa kasvaa. Toivotaan että hänellekin tämä ilo viedä suodaan. Musta se uusi äippäpakkaus on ihana, minä ainakin pitkitän lappujen viemistä niin pitkälle että saisin jo uuden pakkauksen. Toukokuun puolella kun laput vie, niin eiköhän se uusi sieltä silloin tule. Onneksi on vielä vähän varaa venyttää noita lappuja. Minä sain sen synnärille toimitettavan lapun samaan aikaan kelan lappujen kanssa ja nyt seuraavalla neuvolakerralla se pitää neuvolaan palauttaa. Mulla seuraava neuvola on kahden viikon päästä. Eli varmastikin ensi viikolla saat laput. Siinä kysyttiin tosiaan hätäkastenimiä, leikkauksia, edellisiä raskauksia yms. muuta perustietoa.

emunainen: Paljon haleja takaisin ja jaksamista siellä päässä! Höh jos teillä kamera hajosi juuri kriittisellä hetkellä, äkkiä se kuntoon niin saatte vielä viimeiset masukuvat :)

Tuutis: Onnea sinullekin viikkojen poksumisesta! Pitkällä olet sinäkin :)

omaa naperoista: Mies tulee tänään kotiin loman viettoon ja huomenna lähdetäänkin sinne reissuun. Pitää illalla pakkailla ja muutenkin laitella juttuja kuntoon. Käydään viemässä anoppilaan nuo matkarattaat säilytykseen, ovat olleet viikon verran auton takakontissa. Anoppilan alakerta alkaa olla meidän tulevan pienokaisen varusteilla vuorattu, onneksi on iso talo niin ei haittaa.

Vaavi tuntuu masussa liikuskelevan päivittäin, ihan hauska seurata sen elämöintiä. Jokohan se kohta alkaisi uloskinpäin näkyä... Lääkärineuvolaa ja ultraa jo kovasti odotellessa, haluaisin niin kovin tietää kumpi meille on tulossa... :)

Palaan asiaan loppuviikosta kun reissulta kotiudumme. Oikein ihanan rentouttavaa pääsiäisaikaa kaikille ja kovasti jaksamista ja hyviä vointeja!

D.O. ja nappula rv 24+0

Eipä kummempia. Töissä ollut kovasti hulinaa, joten koneella en ole kerennyt juurikan istua.

Masumies tömistelee säännöllisesti joka päivä, hassua vaan , kun ihan edessä ei tosiaan istukan takia tunnu mitään, vain sivuilla ja ylhäällä.

Tuutis ja Masuli rv 16+0 (Huimaa, taas uudet viikot!)

Kiitos vaan JOULULAHJA, TUUTUPII ja SANI sanoistanne ;-) Nyt on jo parempi fiilis!

TUUTUPII: arvaa vaan tekisikö mieleni haastaa oikeuteen ne neuvolatädit? Vähintäänkin avaan salaisen arkkuni neuvolan toimintaa kohtaa seuraavalla kerralla...Mies tosin eilen sanoi, että älä mene enää koko neuvolaan, jos ei ole pakko -hän kustantaa mulle yksityisellä neuvolakäynnit, joissa on ultra tällaisten varalle. No, joo, ehkä vähän liioittelua, mutta olen kyllä ollut välillä tosi pettynyt neuvolan tapaan toimia...

SANI: hyvää reissua sinullekin Budapestiin! Meillä kaikki odottavat jo kuin kuuta nousevaa, että päästään reissuun! Vaan pitäisi ruveta pakkaamaan...

TARI: tsemppiä sulle vuotoihin! Valaises tätäkin, että mikä se polyyppi oikein on ja missä vaiheessa se sinulla huomattiin?

DREAMONELLE hyvää risteilyä! Taisit jo sinne lähteäkin :-)

EMUNAISELLE kans tsemppiä viimeisille viikoille! Mitäs LIMETILLE kuuluupi?

Joo, jotain muutakin piti kirjoittaa, mutta tämä RaDe vaivaa ;-) Eilen olin tuntevinani jo vähän potkujakin, mutta saattoi olla taas mielikuvituksen tuotosta...No, ainakin tiedän, että kaikki on kunnossa ja eilisen ultran mukaan vauveli on melkoisen liikkuvaa sorttia (niin kuin edellisetkin). Hyvillä mielin siis ansaitulle lomalle. Olen siis nettitauolla seuraavat 1,5 vkoa...

HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE!!!!

-Ultsi + Lahja 17+1-

Ultsi olipa sulla kauhea aamu! Järkyttävä kokemus! Onneks kaikki oli sitten kuitenkin hyvin! :) Oikein ihanaa lomamatkaa teille! :) Meikäläinenkin on lähössä tiistaina Unkariin Budapestiin, tosi ihana lähteä vähän rentoutumaan..

D.O:lle hyvää pääsiäisreissua/lomaa!

Tari: onpa kurja juttu tuollainen vuotaminen! Onneks kuitenkin tiedät mistä johtuu, ettei tarvi ihan paniikissa olla! Mutta ens viikko voi tuntua pitkältä, ennen kun pääset sinne polille.. Ei muuta kuin jos alkaa tuntua siltä, niin painele suoraan sinne polille, kyllä ne sen tarkistaa kun sinne meet ja kerrot asian.. Rauhallista pääsiäistä sulle!

Joululahja: oottako jo kertonut esikoiselle? Me kyseltiin ensin, että oisko kivaa jos meille tulis vauva ja sitten vaan kerrottiin, että äitin masussa kasvaa vauva.. Meidän lapset on jo 3 ja 5 vuotiaat, että vähän eri tilanne ja ne (varsinkin nuorempi) on kovasti toivoneet vauvaa.. Kannattaa varmaan kertoa, että ehtii hyvin totutella ajatukseen uudesta perheenjäsenestä, vaikka toki tuo aika tuntuu pienestä tosi pitkältä.. Meillä on muuten sellanen kirja kun vallaton vauva valtaa vatsan, ihan hauska kirja ja meidän lapset ainakin tykkää sitä lukea.. Jokin vastaava kirja vois konkretisoida asian pienelle ja valmistaa näin paremmin, niin kuin joku jo totesikin.. Ja vielä liikkeistä, niin mullahan oli niin, että ensin niitä aloin tuntea ja sit meni joku viikko etten tuntenut juuri ollenkaan, nyt jo onneks tuntuu kunnolla. Eli kaikki on varmasti sullakin hyvin, vaikkei niitä liikkeitä vielä niin jatkuvasti tuntuskaan! :)

Olikohan se koala viime viikon pinossa, kun jo kyselikin mun kuulumisia.. Kiitos kysymästä ihan hyvin täälä voidaan ja masu on jo aikas valtava, alkaa olla jo pieniä vaikeuksia kengän nauhojen yms kanssa (huh mitähän se on lopussa)! :) Tosi kiva oli kuulla sunkin kuulumisia, kun tosiaan niin samoissa mennään! Oon kyllä välillä lukenut niitä tuolta kesä-heinistä, vaikka en sinne ite ookkaan jaksanut ilmottautua, kun tahtoo jäähä tähän yhteenkin pinoon vähän vähäks tää kirjoittelu.. Kerrohan säkin taas jatkossa kuulumisia aina välillä.. :)

Oma (.): Mulla on huomenna viimenen työpäivä! Sitten jään vuosilomailemaan ennen äippälomaa.. :) Ihan kiva jäähä on viime aikoina alkanut olemaan aika väsy olo.. Tiistaina lähetäänkin heti käymään kaverin kanssa Budapestissä! Vähän käy kaveria sääliks kun mun kanssa lähtöö, kun vähän epäilyttää miten sielä jaksaa liikkua.. No toivottavasti kuitenkin jaksais! Tänään kävin sokerirasituksessa.. Tuskin siinä mitään on, mutta laittovat lähetteen kun on vähän ylipainoa.. Mitäs vielä? Vauva on taas viime päivät ollu aika vilkkaalla tuulella, tosi ihanaa! Ei mulla kyllä potkut yhtään ainakaan vielä kipeätä ota, kun välillä oon lukenut, että tässä vaiheessa jo jollakin tekee kipeää.. Saas nähä, en kyllä muista että vanhemmilla lapsilla ois tehny missään vaiheessa liikkeet kipeää, miten tämän kanssa loppua kohden..

Eipä tästä tullukaan pikainen puumerkin raapustaminen.. ;)

Hyvää pääsiäistä kaikille!

-sani rv 28+2

.... että ULTSI HUI!! Ja onneksi selvisit säikähdyksellä. Muistan henk koht nuo tunteet ihan liian hyvin sillä km havaittiin silloin viime vuoden keväällä samalla tyylillä. IHANAA että kaikki oli teillä sitten hyvin. Isot halit ja nyt nautit lomasta täysin palkein eikös joo :)

DO:lle piti myös kommentoida että saas nähdä onko rv 20 ennen kuin otan mammavaatteet vihdoin käyttöön... salaisuus on tietenkin enimmäkseen siinä, että mulla on varastot täynnä vanhoja mustia housuja eri " paksuuskausilta" ja nyt on nämä isoimmat käytössä, eli kokoa suurempia kuitenkin kuin tavallisesti :)

Ja se on sitten niin kuin hyvää pääsiäistä kaikille! Täällä on vielä töitä tehtävänä huomenna ja tarttis päättää lopullisesti missä sitä påskia oikein vietetäänkään. Rospuuttokeliä luvassa mutta Helsingissä, Merikarvialla vai Heinolassa, kas siinä pulma :)

t Joululahja rv 18+6

Täällä ollaan, on vaan ollu niin paljon kaikkea touhua, ettei muka oo kerenny teille kirjottamaan ja pah......niin kiire ei sais ollakkaan, mutta antakee anteeksi!!!! Mä tuun varmaan huomenna tarinoimaan enemmän, kun nyt pitäis lähtee viemään kamera huoltoon, kun päätti hajota eli kaikille terkkuja ja hyviä vointeja tasapuolisesti ja palaan asiaan paremmalla ajalla, tyttelit!!!! Paljon haleja!!!!!

-Emunainen ja luteen poikanen 33+3-

P.S. Dream-one!!!!!!! Sä oikeesti fuskaat noissa viikoissa;-) Ei niitä voi tulla tohon tahtiin muuten!!!!!!!! Epistä........;-) Ei nyt kai......hienoa, kun poksuttelet siellä taas meijän muidenkin edestä!!!!

Nyt tulee omaa napaa sitten pikaisesti.Eli lauantaina alkoi heittelemään veristä vuotoa, jota tulee edelleen.Ilmeisesti tuo polyyppi tuolla kohdunsuulla on suivaantunut ja päätti ruveta sitten vuotelemaan. Eilen neuvolassa, vauvan sydänäänet kuitenkin kuuluivat hienosti ja karkasikin kokoajan alta pois ,että liikkuva kaveri siellä on masussa. Paino noussut 2 viikossa 1kg!! Mutta täti ei pitänyt vielä pahana. Nyt sit odotellaan np-ultraan pääsyä joka on 16 pvä. Ärsyttävää vaan se kun, neuvolassa eivät ota mitään kantaa tuohon polyyppi vuotoon,jota tulee välillä paljon. Kun kuulemma ei sille mitään voi tehdä...Poistaa ei voi kun on keskenmeno riski jne...Mut vois kait sen vuodon ainakin tarkistaa et tulee varmasti sieltä polyypista. No kokoajan vain sanoi et katsoovat sit 16 pvä äitipolilla. No odotellaan nyt sinne asti,et tietää edes et mitä voi tehdä ja mitä ei tämän vuotavan polyypin kanssa. Vuoto rauhoittuu aina levossa, mut ärsyttää kun mitään ei oikein kestä tehdä kun se suivaantuu. Anteeks oma napainen tilitys.

Tari rv 10+4

Kohtapuoliin ollaan reissuun lähdössä, mutta ihan pikaisesti on pakko tulla Ultsin kokemusta kommentoimaan.

Siis aivan KAMALAA! Miten tuollaista voi edes tapahtua?! Olit varmasti kauhusta aivan jäykkänä! Ihan kylmät väreet menee kun tekstiäsi lukee. Täytyy myös ihmetellä neuvolan terkkojen toimintaa. Itsellänihän meni viimeksi jonkin aikaa ennenkuin sydänäänet löytyivät, mutta ei tietenkään mitään tuohon sinun juttuusi verrattuna. Mutta minulle th sanoi, että älä kuule huoli jos ei ääniä löydetä, laitetaan sinut sitten äippäpolille ultraan. Ja kertoi vielä että edellisellä viikolla oli tapaus jolloin ei oltu ääniä saatu kuulumaan, niin ultrassa oli sitten todettu hyvinvoiva sikiö. Lohdutteli vielä, että siinäkään vaiheessa ei mitään hirvittävää hätää ole vaikka lähete jouduttaisiinkiin tekemään. Selitti vielä kuinka pieni sydänalue vauvalla on ja pitää löytyä juuri oikea kohta jotta äänet kuuluvat.

Ihanaa reissua teille Ultsi ja toivottavasti lämmintä piisaa! Nauttikaa!

Kiitos kaikille matkatoivotuksista, tämä miniloma tulee kyllä tarpeeseen :) Hyvää pääsiäistä kaikille :)

D.O. ja nappula rv 24+1

Hyvää uutta viikkoa kaikille rakkaille exille! Kirjoitelkaahan kuulumisia :)

Minulla työt alkaa tänään vasta klo 10, on saanut rauhassa juoda aamukaffet ja tehdä suihkutukset ynnä muut meikkaukset. Palataan myöhemmin asiaan!

D.O. ja nappula rv 23+5

Ihan ekana muut ennen kuin unohtuu...

Tari: Mulla on ehkä menny jokseenkin, ohi mut siis missä vaiheesa sulla huomattiin se polyyppi? meinaan siis ilmeisesti sä et tienny sen olemassaolosta ennen kuin olit jo raskaana?

Mä oon aina ihmetelly et mimmonen ihme öttömönkiäinen sellanen polyyppi oikein on....?

Joululahja: Sullakin viikot vaan kasvaa kohisten! ja piti mun jotain muutakin sanoa, mut lahopää, lahopää...

Dreamone: Siis ei herra jumala sentään.... Tiiääkö mä luin sun tekstiä, kunnes mun silmät jämähti sun viikkoihin kiinni.

ja taas mä aloin päässäni kelaamaan, et oonko mä taas seonnu viikoissa, vai onko sulla tullu joku moka, kun eihän me voida nyt niiiiiiin lähekkäin mennä!

Mut kyllähän me vaan mennään... =O

Hauskaa risteilyä muuten! Mäkin tahtoisin jonnekkin pienelle pakomatkalle.... Mut en oo uskaltautunu kysymään vielä exältä tän raskauden paljastuttua, et kiinnostaisko meidän yhteisen koiran huoltajuus hetkellisesti...

Vähä jännittää, et mitähän siellä päässä on ajateltu tästä mahasta.

(Ennen meillä oli selkee yhteishuoltajuus koirasta.) ja eikait sillä muuten mitään merkitystä ois, mut kun exänkin kanssa yritettiin lasta vuoden ajan ilman tulosta, niin voipi olla et tää maha kirpasee sitä kuitenkin.

Ja sitten omaan napanaperoiseen...

Mä oon nyt hokaillu tässä erinäisiä juttuja silleen ihan suit sait sukkeleen!

Kuten sen, että töitä on enää jäljellä minimaallisesti, jes... ja mä jään kans " ennen aikojani pois" ja pidän kesälomasta osan.

Mietittiin pojan nimiä lapselle siipan kanssa eilen, tytön nimihän multa löytyy jo plakkarista. ;)

En tiedä edelleenkään otanko äippälaatikon vai rahan? Jos tää lapsi ois tyttö niin sit egdottomasti ottaisin laatikon, mut jos tää on poika niin mulla on jo sukulaisilta saatuja pojan vaatteita laatikollinen!

Tarttis niitä vaunujakin käydä tsiikailemassa uudestaan...

Siis tuntuu, et muistamista ja tekemistä nyt vaan kertyy ja kertyy entistä enemmän!

Missä vaiheessa teille muille on annettu sairaalan laput, joihin täytyy täyttää nimi molemmille sukupuolille mahdollista hätäkastetta varten? Ja jotain muutakin siinä vissiin kysellään?

Mun käsityksen mukaan täällä meillä ne laput annetaan samaan aikaan kun neuvolankin laput, eli mun tapauksessani ens tiistaina.

Niin ja tästä eteenpäin nää rv viikot vaan hupenee, ne ei enää kasva! Senkin tajusin ihan äskettäin...Hurjaa...

T. Helga 6 Maris rv 22+1 (Myöhäinen pikku *Poks*) =)

Täällähän kaikki menevät jo vallan hurjilla viikoilla. Niin se aika vaan rientää. Olette olleet mielessä päivittäin, mutta kyllä täällä on ollut mehut nyt ihan pihalla itestä kun koko perhe tultiin ristiäisten jälkeen siihen kauheeseen flunssaan. Pikkumies sinnitteli viikon, jonka jälkeen nousi hänellekkin kuumetta. No TAYS:ssahan sitä piti parina päivänä peräjälkeen käydä sitten päivystyksessä näyttämässä ja ottivat tarkkaan kaikki kokeet, ettei vaan kuumeilu johdu vahingossakaan mistään synnytyksestä jääneestä jutusta tai sairaudesta jota ei ole huomattu. Kaikki oli kuitenkin ok ja ite vähän huokas. Poika on tosin ollut nyt räkäinen jo kaksi vkoa ja nyt alkaa vähän jo helpottamaan. Lukekaa siis rivien välistä, nukkunut huonosti ja niin myös sitä kautta äiti ja isä ovat zombieita. Onneksi kuitenkin syö hyvin ja kasvaa, niin ei tarvi siitä murehtia. Kyllä tuon pojan kanssa vielä olis jaksanut huhkia jos ite olis pysynyt terveenä, mutta nyt vasta eilen oli itelläkin kahteen vkoon eka kuumeeton päivä. Mulla kuume huiteli sielä 39:ssä monta päivää ja voinette uskoa, miten poikki olin kun poika piti kuitenkin huolehtia ja imettää. Vei kyllä ihan loputkin mehut. Mieskin oli kipeenä, joten kaikki oli ihan kanveesissa. Onneksi mies toipui nopeempaa ja on ollut apuna niin paljon kun mahdollista, mutta tuota tissiä kun ei voi pojalle mun puolesta antaa, niin siihen oli vaan voimat löydyttävä. Kauhea yskä on vielä itellä, mutta muuten alan olla jo kunnossa. Käytiin tänään pienellä kävelylläkin jo ulkona. Univelkaa on PALJON, mutta toivotaan että tästä tasaantuu jos nyt ei uudelleen pikkuinen tule kipeeksi ja itse paranen kunnolla. Kyllä huomaa, että oma toipuminenkin hidastuu kun ei pysty heti lepäämään yhtäjaksoisesti kun on kuumeessa. En muista koska olisin ollut kuumeessa 1½ vkoa. Hui!

Eipä sitä aikaa paljon ole jäänyt tulla tänne kirjoittelemaan vaikka mieli olis tehnyt. Ei vaan ehdi/ jaksa. Mutta onnellinen olen edelleen ja kaikesta kyykkyhyppelystä huolimatta, tuo pieni ihminen tuo ihan sanatonta iloa tänne isin ja äidin elämään. =)

Nyt menen, että ehdin vielä hetkeksi lepäämään ennenkö tuo pikku-ukko taas heräilee. Juon kupin kaffetta ja syön mämmiä! =D

Pääsiäistä ja vatsakasta odotusta kaikille!

titi75 ja pikku C 5vkoa ja 1 pvä

Joululahja: Kiva kuulla sinustakin! Aika hyvin olet säästynyt jos vasta nyt siirryt mammavaatteisiin. Itse siirryin jo viikolla 10 kun kaikki puristi niin kauihiasti. Aivan varmasti teillä on kaikki kunnossa, välillä vauva vaan on hiljaisempi. Itsellekin tulee usein epävarmuuden tunteita kun liikkeitä ei tunnu välillä pitkään aikaan, mutta siellä se vaavi vaan nukkuu tai on kääntyneenä jotenkin niin etteivät potkut tunnu. Eikä ole kauaa rakenneultraan ja siihen että näet pikkuisenne :) Valitettavasti en osaa antaa vinkkejä esikoiselle kertomiseen kun itsellä on vasta ensimmäinen tulossa. Eikös niitä ole sellaisia kirjoja joissa kerrotaan kuinka äitillä vauva masussa? Sellaistahan olisi kiva yhdessä taaperon kanssa lukea. Oikein mukavaa pääsiäisviikkoa sinullekin! :)

Omaa napaa: Enää kaksi päivää risteilyyn, ihanaa! Odotan sitä kuin kuuta nousevaa. Jouduin viikonloppuna käymään vähän vaateostoksilla kun alkaa nuo samat vaatteet tympimään. Ostin reilut collegehousut, siistimmistä päästä, joten voin pitää niitä ihan julkisillakin paikoilla ja nyt loppuajan töissä. Lisäksi ostin tuonne reissuun puseron, niin saa vähän jotain muuta päälle kuin aina nuo samat paidat. Mulla nimittäin ei juuri mitkään vanhat vaatteet mene päälle, siisteimmistä asuista puhumattakaan. Kaikista paidoista nousee helmat tosi korkealle ja niitä saa olla koko ajan nykimässä ettei napa vilku. Housuistahan mulla ei ole mennyt enää pitkään aikaan päälle muuta kuin mammaversiot. Mutta onneksi on töitäkin niin vähän jäljellä, että loppuajan kyllä menee näillä mitä nyt on.

Huomenna poksuu taas viikot, mua naurattaa taas kun emunainen mun viikkoja aina ihmettelee. Kuten sanoin, niin ensikertalainen saa näköjään vaan puolet ;)

Terveisiä lähetellen

D.O. ja nappulainen rv 23+6

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat