Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (20)

Voi, vitsi että tää aamu alko ihanasti! Löysin tuossa viikonloppuna sen puhnumeron sinne lapsettomuuspolille, ja soitin tuossa kymmenisen minuuttia sitten sinne, ja kysyin että koska olis mahis päästä uusiin hoitoihin, ja se ihana hoitaja tokas " vaikka heti!!!" JEEE! Elikkäs tilas nyt sit mun kuoret sinne polille, ja lupas lähettää vielä mulle reseptejä kotiin, joten tästä tää lähtee...

Mä en nyt pysty muuta miettimään, kuin noita tulevia hoitoja... Voi, vitsit että on MAHTAVA olo!!!

napero onnensa kukkuloilla ja Eetu hölisevä reilu yksi vuotias...

Meillä sen kun huono onni vaan jatkuu. Rintatulehdus siitä sitten tuli, ja antibioottikuurille jouduin. Eikä siinä vielä kaikki.

Pari päivää kun olin syönyt sitä kuuria, aloin ihmettelemään kun pojan naama mielestäni hieman punoitti. No, ajattelin että hormoni nypyt on vaan pahentuneet. Lauantai iltana pojan silmät alkoi turpoamaan ja naama oli tulipunainen. Pieni raukka huusi kun iho kutisi niin paljon. Terveyskeskukseen lähdettiin ja lujaa. Onneksi päästiin melkein heti lääkärille ja saatiin kortisoni rasvaa pojalle. Kyllä pelästyttiin miehen kanssa ihan hirveästi. Luulin että pojalla menee seuraavaksi hengitystiet tukkoon. Mutta ei sentään. Lääkäri määräsi lopettamaan heti kuurin ja nyt pojan iho on paljon parempi. Mutta kuulemma Kefeksinillä saattaa olla haittavaikutuksia imevälle lapselle.

No ehkä se aurinko pian alkaa paistaa tähänkin risukasaan

Menkat sentään loppu vihdoin ja viimein kun ne kesti yli viikon ja vuosin ihan hirveästi. Huh.

Onko kenekään vauvalla ollut sammasta? Milolla on ja mielestäni se haittaa kovasti syömistä. Alkaa aika nihkeesti imemään mutta syö kyllä kun alkuun pääsee. Lääkäri kirjoitti siihen hiivalääke reseptin. Kuinka kauan siinä kestää että se sammas lähtee?

Koska ne Tampereen treffit on? Me voitaisiin tulla nyt Milon kanssa.

Mulla ei tosiaan oo kanssa noita mammakavereita yhtään. Kun kaverit vaan opiskelee ja viettää baari elämää. Ei ne enää paljon oo kiinostunut mun jutuista ja perheelliset kaverit asuu muissa kaupungeissa.

Mykiksen Sasulle onnea uudesta nimestä.

Itulle puolivuotis onnittelut

Naperolle onnea hoitoihin. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Q. Ihania ultra kuulumisia. Paljon onnea!

Milo hermostu täytyy lopetella. Hyvää päivän jatkoa kaikille.

Hermione ja Milo ( huomenna tasan 8 vk)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

MYKIS, onnea Sasulle upeasta nimestä! :)

Me ollaan noiden o-puolen enskojen kanssa suunniteltu treffejä OULUUN vapun jälkeen. Vielä on tarkka pvm auki, mutta jos jotakuta OULUN SEUDULLA tai MISSÄ HYVÄNSÄ asuvaa enskaa kiinnostaa, niin ilmoittakaa! :) Tällä hetkellä meitä on ruhtinaalliset 3 henkilöä ilmoittautunut mukaan. Vastaan otetaan ehdotuksia paikasta, ajasta ynnä muista. Itse ehdotin torstaita 3. päivä tai perjantaita 4. päivä toukokuuta, joskus puolilta päivin. Paikkana voisi olla jokin mukava kuppila tai mahdollisesti ravintola.

AURORA, vaude, Oliver tuntuu kyllä kasvavan hyvin! Onko teillä suvussa pitkiä/isokokoisia henkilöitä? Meillä Sampo kasvanut ainakin nopeammin kuin minä aikanaan, mutta en tiedä, miten mies on vauvaiässä kehittynyt. Sampo oli kyllä isompi kuin minä tai mies syntyessään... Mun suvussa ei ole pitkiä nähtykään, mutta miehen puolelta löytyy kyllä pitkiä/kookkaita henkilöitä. Minäkin oon pistellyt pieneksi käyneitä talteen (äitiyspakkauksen laatikkoon) seuraavaa varten, mutta ei meillä sentään 62cm ole vielä pieniä :)

MIAMIK, tehosekoitin on kyllä pop! :D Jospa se Iitukka innostuisi enemmän porkkanasta tehosekoittimella sekoitettuna, saas nähdä :)

JENNILLÄ alettu syömään! Toivotaan, että D syö jatkossakin! :)

Nyt muihin puuhiin.

Han ja Sampo

Me ollaan miehen kanssa kyllä ihan lahopäitä. Lauantaina me muussattiin pottu haarukalla ja ihan hyvin sen sai sileäksi tissimaidon kera. Ilmeisesti eilen se pottu jäi illallakin niin kököksi, että sen takia Ida sylki sen pois. Tänään huomattiin, että meillä ei olekaan pottua ja keitettiinkin porkkanaa. Sitä muussasin sihvilällä, mutta kaikki jäi siihen sihvilään kiinni! No, pari teelusikallista Iitu sitä kuitenkin söi. Äsken vasta tajusin, että mehän ostettiin viime viikolla tehosekoitin ja 5 sekkaa siihen tarvittiin kun porkkana ihan muusia :) Ajattelin vielä iltapäivällä kokeilla miten uppoaa ihan sileä porkkana. Miten näin yksinkertaisesta asiasta saa näin pirun vaikeeta :D

Aurora, meidän Iitukka oli pikkuisen vajaa 2kk 5520g ja 56,2cm (s. 3765g ja 49cm). Nopeasti teillä kyllä menee vaatteet pieneksi. Meillä taidettiin siirtyä 68-senttisiin vaatteisiin siinä 3kk-ikäisenä. Nyt osa niistä jo pieniä, eli pääasiassa 74cm nyt käytössä.

Pikku-millin Aksusta oli ihania kuvia! Multa on nyt kyllä ihan totaalisesti mennyt ohi, että missä te olitte reissussa? Tuutteko ke treffeille? Mites sen liinan kanssa?

Ai niin Noelista ja Ronjastakin oli söpö kuva :)

Milo oli saanut ikävän allergisen reaktion, onneksi ei mennyt hengitysteihin asti! Onko se sun tulehdus jo helpottanut? Ja tulkaa ihmeessä treffeille tapaamaan muita mammoja :)

MiaMik ja Ida 6kk

Kandia unohdin onnitella mahdollisesta uran alkamisesta! Olisi kyllä todella hienoa, jos saisit sen työn!

Sasulle onnittelut nimestä!

Han, ai on ollut täysikuu vai :D En mä oo mitään huomannut. Voi ihan hyvin olla, että se on Sampoon vaikuttanut...

Vai ryömii se Ossen neiti siellä jo täyttä häkää. Sillon kun kävin teillä viimeksi, niin neiti meni jo vähän etiäpäin ja oli se hauskan näköistä :) Hitsit kun ei keskiviikkona taida olla treffeillä mitään paikkaa, missä P voisi näyttää tätä uutta taitoa!

Naperolla oli aivan ihanan mahtavia uutisia!!! Tehdäänkö sulle siis koti-inssi vaiko sairaalassa?

Amy, meilläkin avattiin eilen grillauskausi, kylläkin miehen veljen luona :) Tuutteko Tampesterin treffeille? Entäs bejbi ja Aurora?

Burden poppoo edelleen kipeänä :( Harmi jos ette pääse treffeille!

Iitu se täyttää tänään tasan puoli vuotta :D Onnittelut siis Karssulin Ainollekin ;) Puoli vuotta kun neiti täytti niin olihan sitä eilen aloitettava tavuttelu. Tä-tä-tä, äi-tittii, an-nannaa jne... Kuulostaa ihan erilaiselta kuin se tavuton jokeltelu. Myöskin äänihuulet on löytyneet ja sen vuoksi välillä kokeillaan möreätä bassoa ja välillä taas kiljutaan kuin sopraano ;)

Eilinen pottukokeilu ei mennytkään yhtä hyvin kuin toissapäiväinen. Kaikki jotka meni suuhun, syljettiin pois tai sitten ei vaan suu auennut ollenkaan. Muutaman kerran siis eilen kokeiltiin. Jennin D kävi siinä kyllä muutaman kerran mielessä ;)

Nyt on mentävä laittamaan Iitukka ekoille päikkäreille...

MiaMik ja Ida tasan 6kk :)

ihan ekaks pakko hehkuttaa että mä löysin kuin löysin nettikaupan josta sain tytölle sellasen i play:n vaippauikkarin:) eihän mulla mennytkään kuin melkein viikko metsästäessä:) kyllä meidän nyt sit passaa mennä polskutteleen:)

tänään käytiin neuvolassa. neidin paino nyt 6050g (sp3980g) ja pituus 58.5cm (sp 52cm). meillä ei kahden kuukauden neuvolaa ollutkaan, mutta 6 vko-neuvolassa mitat oli 5100g ja 55,7cm.eli onhan neiti ihan kasvanut, mutta saatiin lupa alkaa pikku hiljaa maisteleen soseita. kun iltaisin neidillä on varsinainen tankkaus-kausi, ja meinaa äiti tissit tyhjetä. täti sano et noita soseita vois alkaa maisteleen tai sit alkaa antaa iltasin vastiketta, jotenkin musta tuntuu että mielummin tässä vaiheessa siirryn noihin soseisiin kun alan vastiketta säännöllisesti antaan, kun näinkin pitkällä jo ollaan. " x on jäntevä, tyytyväinen tyttönen. kasvu ok. pulauttelua edelleen. päätä kannattaa hyvin, lelua seuraa upeasti ja juttelee sille somasti" :) meitin tyttö:) ja tiätty piikinkin sai tänään. mä niin pelkäsin että tyttö täysin hermostuu hommasta mutta pöh ja pah! isin mukaan pakara vähän värähti. mutta muuten neiti jutteli mun heiluttelemalle nalle-helistimelle eikä minkäänlaista parkasua päästänyt. päivällä oli sit vähän pahalla päällä ja nukkuminen oli vaikeeta niin annettiin suppo peppuun.

jospas siinä oma napa, mitäs täällä muuta tänään onkaan tapahtunut...

p on alkanut ryömimään:) onneaonneaonnea vaan:) täytyykin jossain vaiheessa näyttää teidän neidin näyttää meidän tytölle mallia:)

ja naperollakin on hyvällä tolalla asiat! hienoa ja onnea hoitoihin! (ai niin, tuosta sairaalaan soittamisesta tuli mieleen et neuvolasta käski täti jo meidän soitteleen sinne kuulokeskukseen kun ei aikaa vielä oo tullut)

jenni: okei voitit ton hää-jutun:) tylsiä naapureita teillä:( meillä molemmilla puolilla uudet naapurit, kesän aikana varmaan näkee millasta väkee ovat.

kyllä ois jo aika hermionen onnen kääntyä!

auroran poika se vaan kasvaa:) mä en oo omia talvitakkeja vielä uskaltanut minnekkään viedä, kun on vielä lupailtu tännekin pakkasia, ja keski-suomeen ollaan lähdössä loppuviikosta.

milli on back in business:) tervetuloa. treffeillä varmaan ehtii kuulumisia vaihtaan.

jaa mutta nyt pumppan ja kattoon big lovea ja sitten sänkyyn miehen kainaloon kuunteleen iltasatua (se lukee mulle tytön nimikkosatua:))

tikru ja ronsku 3kk

Reissusta ollaan kotiuduttu!!! Ihana loma oli lopulta, vaikka vähän meinas mennä pipariks kun oltiin Aksun kanssa molemmat kipeinä koko alkuloma. Molemmilla oli niin kova nuha ja yskä, että käytiin kertaalleen lääkärissäkin. Aksu kun yhden yön huusi niin, etten meinannut saada mitenkään rauhoittumaan ja käytiin sitten korvat tarkastamassa. Onneks mitään ei ollut ja flunssa sitten molemmilla helpotti.

Aivan ihanat ilmat oli koko loman. Aurinko paistoi ja +10 oli monena päivänä mittarissa. Kyllä kelpas pulkkailla =) ja moottorikelkkailla¿ ja ratsastaa¿ ja lasketella :D

Koitin pinoja kahlailla läpi, mutta oli niiiiiin paljon tekstiä että nyt ei paljon kommentteja irtoo¿ Q:lle ja Marikalle onnittelut ihanista ultrakuulumisista!!!

Ja Heidikös oli ryömimään lähtenyt ja Ossen typykkä myöskin!!! Onnea pienille uusista taidoista!! Ja onnittelut myös kaikille nimen saaneille!

Napero, oi hienoja uutisia sait polilta!!! Nyt sitten vaan peukut pystyyn että hoidot tärppää!!

Han, meillä Aksu on ainakin ihan kuuhullu. Illalla täysikuun aikaan valvoo pitempään ja yöt on vielä levottomampia kun normaalisti.

Jenni, onpas kurja naapuri¿ toivottavasti saatte aisoihin. Meidän uudessa asunnossa ei oletettavasti oo odotettavissa mitään hirmubileitä ainakaan toisessa naapurissa¿. toisena seinänaapurina kun on sekä mun että miehen yläasteaikainen uskonnonopettaja perheineen =D

Iitulle onnittelut puolivuotispäivän johdosta!!!

Hermionen, Treen treffit on keskiviikkona 4.4. klo 13 ja paikkana Siperian Wayne¿s coffee. Meillä Aksulla oli jossain vaiheessa sammasta. Mä en lääkekuuria hakenut kun saatiin se aisoihin ihan kotikonstein eli sitruunalla ja puolukalla.

Niin me tosiaan saatiin eilen kotiutuessa heti uuden asunnon avaimet ja tänään mennään sitten hakemaan sohva ja sänky sinne kun loman aikana tuli ilmoitus että ne on saapuneet ja sit mennään maaleja ja tapetteja valkkaileen. Tavoitteena olis päästä ens viikon aikana muuttamaan eli kiirettä pitää!!

Aksun kanssa menee entiseen malliin. Yöt edelleen nukutaan max 3,5 tunnin pätkissä¿. ja syömisen kanssa tapellaan. Pienen pilttipurkillisen liharuokaa Aksu voi syödä sen kaks kertaa päivässä kunhan vanhemmat esittää riittävästi sirkustemppuja samalla¿ ja hampaaton poika löytyy täältä edelleen. Saa nähdä tuleeko yhtään hammasta ennen synttäreitä :D tuntuu ihan hurjalta ajatella, että Aksu täyttää tässä kuussa vuoden!!!!!! Apua!!!

Ai niin... Aksu oppi reissun aikana sanomaan mitä lehmä sanoo ja mitä pöllö sanoo =D Tosin Aksun mielestä ne molemmat sanoo samalla tavalla kun lehmä sanoo ammuu ja pöllö huhuu. Aksun mielestä ne siis sanovat PYYYYY =D

Nyt purkamaan matkakasseja¿

Pikku-milli & Akseli 11kk

Ja tuolla pari tuoretta kuvaa reissusta http://irc-galleria.net/archive.php?nick=millipilli&album_id=634106

Olenkin vaan pikaviestitellyt viimeaikoina, kun Noelin mielestä pitkät päiväunet on ihan passé ja kuuluvat vaan pienille vauvoille. Isot pojat nukkuu vaan tunnin tai puolitoista ;) Eli äiti ei surffaile netissä samaan malliin kuin ennen. No, vastaavasti yöunet ovat pidentyneet selkeästi, nyt saan pojan nukkumaan 21.30 ja 22.30 väliin, ja sitten aamulla heräillään 8-9 kieppeillä.

Voi kun Hermionella ja Milolla nyt on tosiaan kaikkea ikävää! Noelilla oli sammas ihan pienenä. Sehän sai sairaalassa leikkauksen yhteydessä antibiootteja, se kai usein laukaisee sammaksen. Teilläkin saattoi siis johtua sun alkaneesta ab-kuurista. Noelille määrättiin sellasta Gynodactarin -nimistä lääkettä, mikäli nyt enää oikein muistan. Ja viikon jälkeen lopetettiin antaminen, kun sammas oli kadonnut. Pikkaisen tuli takaisinkin, mutta hävisi itsekseen aika nopeasti. Se oli niin karsean makuista mömmöä ettei me raaskittu antaa pitempää kuuria.

Aurora kyseli mahallaan pitämisestä. Pidä vaan joka päivä vähäsen, säästyt huolelta ja stressiltä myöhemmin jos neuvolasta kehotetaankin pitämään enemmän. Harva vauva tykkää siitä heti, mutta kyllä siihen tottuu ajan kanssa. Noelia ollaan pidetty viisiviikkoisesta, ja nykyisin se itse pönkee mahalleen kun kyllästyy olemaan selällään. (Se pääsee helposti kyljelleen mutta mahalleen mennessä käsi jää alle. Siinä pitää vielä äipän auttaa, että saa sen käden pois mahan alta.) Noin päin Noel on kääntynyt kolmikuisesta (nyt ~3.5kk). Ja mahalta selälleen meni ekan kerran 2.5kk, ja sen jälkeen on aina silloin tällöin toistanut tempun. Ei kyllä mitenkään joka päivä onnistu edelleenkään.

Niin ja Noel painoi 2kk1vk iässä 5.8kg, pituutta 59cm. Syntymämittoihin lisäystä reilut 2kg ja 9cm. Sillä olikin tuossa vaiheessa iso kasvupyrähdys takana, nyt on painonnousu ollut maltillisempaa viimeaikoina :)

Millillä on ollut kiva reissu. Ihana tuttisuu siellä pulkkamäessä :)

Osselle ja tietty typylle onnittelut uudesta taidosta! On se varmaan vaan jännää, kun se yhtäkkiä liikkuukin jo paikasta toiseen :) Mäkin olin ihan haltiossani, kun Noel oli nakuna kylvyn jälkeen viltillä, ja poika hoksasi miten pyöritään viisarina. Parissa minuutissa olikin pää siellä missä äsken oli varpaat...

Niin ja naperolle hurjasti onnea ja tsemppiä tonskan " tekoon" !

Ja Q pääsee kohta kuulemaan sen ihanan jumpsutuksen dopplerin kautta... Nyyh, kyllä se mullekin kelpais! Mitenköhän mä pysyn nahoissani sitten kun nähdään jollain enskatreffeillä ja sulla on suloinen vauvamaha... :)

Omat kuulumiset taisikin tulla tuolla kommenttien seassa. Noel tosiaan kääntyy jo molemmin päin, tosin ei kovin usein. Ja kerran on pyörinyt viisarina matolla, saa nähdä toistuuko. Sylissä herra kovasti pönkee itseään istuvampaan asentoon, jos yritän puoli-istuvassa pitää. Eikä tosiaan malta nukkua, kun on niin paljon nähtävää. Kaiken kaikkiaan, ihan hirveän utelias ja seurallinen pikkumies meillä täällä. Mä olen kuulemma ollut samanlainen (pikkuNAINEN vaan ;)), joten ei tarvitse kaukaa hakea mistä nuo ominaisuutensa perii.

On se muuten kivaa, mutta sitten pitää tosiaan koko ajan viihdyttää poikaa, kun se ei yksinään viihdy. Ja jos herää vaunuissa, pitää päästä heti pois sieltä, mielellään syliin naama menosuuntaan. Mun oma aika on tosiaan nykyisin aika minimissään, kun ei niitä päikkäreitäkään enää nukuta pitkinä. Toisaalta, nyt en enää mene pojan kanssa nukkumaan, vaan nousen sängystä kun se on simahtanut syötyään. Saan edes pari tuntia ilta-aikaa.

Ja miehen mukaan Noelille tulee pian hampaita, on kuulemma ikenet turvoksissa. Mä en kyllä huomaa mitään, mutta kyllähän tuo jäystää ihan hirveästi mun sormia jos ne suuhunsa saa. Siis nimenomaan pureskelee niitä, ei juurikaan imeksi. Ei tarttis vielä kyllä tulla mitään hampaita... Haluisin täysimettää sen 6kk, mutta miten se onnistuu jos toinen puree aina syödessään?! No, ehkä niitä hampaita ei vielä tule. Toivotaan parasta.

Kandi & Noel ~3.5kk

Onhan se aika ihmeellistä ja aikaista, mutta kyllä meidän neuvolan täti tätä povasi jo 2kk:n iässä. Toivotaan nyt, että kävelyyn on vielä matkaa kovasti, en tiedä miten käy, jos typy kävelemäänkin oppii tuota tahtia. Kun ei sitä järkee oo ihan hirveesti... :)

Oli metkan näköistä, kun yks jyrsii vanhan singerin metallijalkaa. Varmaan tosi hygieenista.

Tuon hillittömän liikuntasuorituksen vastapainoksi meillä on nukuttu ja syöty paljon! Typylle iskee nälkä vähän väliä ja sit nukuttaa. Eli koko ajan kitistään jostain. :D Pitkästä pitkästä aikaa suostu nukkumaan yli 2 tuntia vaunulenkillä. Sen jälkeen mä olinkin sit ite ihan poikki.

Maisteltiin illalla vielä persikkaa, vähän oli tytöllä hauskat ilmeet!

Han, meillä ei kyllä oo kuu vaikuttanut uniin, onneksi!

Jenni, toivottavasti tuo D:n syöminen on nyt pysyvää. Ainakin sillä mun veljen pojalla syöminen oli vaikeeta 10kk asti mut sit onnistu jo ihan hyvin.

Mykiksen poju oli saanut kivan nimen, on meinaan meilläkin lähipiirissä yks oikein kiva Sasu. :)

Iitulle ja Ainolle onnea 6kk:n rajapyykistä! Luin muuten tänään tuota Nestlen ruokaopasta ja siinä sanotaan, et ruoan sylkeminen on vaan ruokaan tutustumista eikä siitä pidä huolestua, ei siis kerro välttämättä ruoan maistumisesta mitään.

Hermionen vastoinkäymiset sais nyt loppua! Mut tulkaa ihmeessä treffeille keskiviikkona!

Aurora, me on pidetty ihan pienestä lähtien joka päivä mahallaan jonkin aikaa. Alkuun inhos sitä, mutta vähitellen on tottunut ja nykyään ei suostu enää olemaan selällään.

Meidän typy oli 2kk iässä n. 5,5 kg ja 57,5 cm (s. 3,9 kg ja 52 cm).

Kiva ku millikin tuli takaisin! Meinasin jo aamulla toivottaa tervetulleeks, kun huomasin et olit ilmoittautunut treffeille. :) aika hurja aikataulu teillä on remontille....

Larsku, hyvä et jäätte Pirkkalaan. Käytiin eilen kävelyllä siellä raksan ympärillä, vähän siellä on kivat lenkkeilypolut! Hätyytän sut sit heti kesällä mun kans kärryttelemään. :) Toivottavasti pääsette miehen kans yhteisymmärrykseen tuosta uudesta vauvasta ja sopivasta ajankohdasta. Sä oot kyllä niin nuori, et sulla ei oo hirmuinen kiire koulutuksenkaan kanssa! Toivottavasti pääset treffeille, olis kiva nähdä.

Q:n paha olo sen ku jatkuu. Ehkä se tuossa kuukauden päästä vähän hellittää...

Kandi, mä pelkään kans hampaitten tuloa, mutta monet kyllä sanoo, ettei välttämättä haittaaa imetystä mitenkään. Teidänkin Noel jo osaa pyöriä, pieni ihminen...

Miille vilkutukset, kiva kuulla sustakin!

Jaahas, nyt täytyy mennä tarkastamaan miks typy yskii koko ajan. Huomenna pitäis lähtee taas Hml:aan, toivottavasti ei oo tulossa kipeeks. Ja sit voisin ottaa toisen kupillisen mansikkarahkaa...

-Osse ja ryömijämestari jo yöunilla

Voi Osse sitä teidän typykkää! Se tuntuikin siellä treffeillä olevan tosi topakan tuntoinen neiti, joten en ihmettele yhtään että on lähteny jo liikkeelle! Kyllä varmasti isi ja äippä nyt on siellä polleina :D

Ja ei me täältä Pirkkalasta näillä näkymin olla pois muuttamassa :D Minä oon sanonu miehelle, että kun vihdoinki oon tutustunu uusiin ihmisiin täällä ja muutamat kaverit oon saanu muuttamaan tänne, niin en kyllä pois nyt sit halua.

Napero, voi kun ihanaa että pääsette hoitoihin vaikka heti! Jospas vaikka tärppäis piankin :D

Niin, ja tosiaan rivari/luhtitalokämppää etsitään. Tällä hetkellä kiikarissa luhtitaloasunto.

Quulle onnitteluja ihanasta uutisesta ultrassa! Ja paranemisia!

Onpas Jennillä kurja uus asukas talossa. Toivottavasti saatte sen tytön kuriin!

MiaMik, kyllä se Iitun kiinteiden maistelut alkaa siitä pikkuhiljaa luonnistuun. Ei meidänkään Eemeli oikein potusta pelkästään tykkää, mut porkkanan kans on namia!

Hermione, kylläpäs teillä oli käyny kurjasti. Onneksi saitte kuitenkin Milolle avun pian!

Ja muuten, kohtalotoveri täällä, jolla ei juurikaan mammakavereita. Tai no nyt oon vaavinkaisissa tutustunu ja sit yks hyvä mammakaveri entuudestaan. Mutta, mua niin nyppii, että ns." vanhat kaverit" ei juurikaan pidä yhteyttä ja sit jos pitääkin, niin ne vaan selittää baarireissuistaan. Eikä niitä kiinnosta mun jutut koskien meidän perhe-elämää. Noh, ehkäpä nekin siinä vaiheessa kun itse hankkivat lapsia tajuavat, miten inhottavaa kun tehdään noin.

Hui, kylläpäs Auroran Oliver on jo iso poika! Meillä ollaan vasta 5kk:n ikäisenä siirrytty 62 senttisistä vaatteista pois. Mutta niin ne vaan kaikki lapset kasvaa niin erilailla, että ei niitä vaatteiden ikäsuosituksia kannata katsoa.

Niin, ja meillä tosiaan käännyttiin selältä mahalleen 5kk:n ikäisenä. Meidän Eemelikään ei oo koskaan tykänny olla mahallaan ja ehkä siks sitä ei vieläkään ihan hirveesti kiinnosta kääntyä mahalleen.

Ihanalta kuulosti Pikku-millin reissu. Ja onneks on jo flunssakin teillä hellittäny!

Tjaahas, mitäs sitten kirjoittais. No, kun oon täällä lueskellu noita teidän vauvakuume-juttuja ja kun täällä jo pari onkin raskautunut, niin oon itsekin alkanut ajattelemaan toista lasta. Mä niin haluaisin olla kotiäitinä ja tehä toisen lapsen aika pian perään. Tosin, eihän sitä edes tiedä tärppäiskö toinen yhtä helposti kun eka. Mutta kuitenki... Puhuin eilen miehelle asiasta, mutta se ei halua vielä toista :( Ja toisaalta munkin tarvis kyllä joku ammatti opiskella ehkä eka... Mutta kun mä niin nautin tästä kotiäitiydestä! En haluais lähtee mihinkään opiskeleen tai töihin... Mutta, kai se on vaan pari vuotta odotettava ennenkuin alkaa seuraavaa suunnitteleen.

Jaahas, Eemelikin heräs. Tarvii siis mennä... Mutta mä en tosiaan osaa sanoo niistä Tampereen treffeistä vielä, että päästäänkö. Meidän kun pitäis mennä sitä asuntoo katsomaan just keskiviikkona ja voi olla, että jos lähetään Eemelin kans sinne Treelle niin sit tulis vähän turhan kiire tulla pois sieltä. Mutta katsotaan!

No, mä meen ny... Moikka!

-Larsku ja Eemeli 5,5kk+

Viikonloppu meni ihan hujauksessa.. Eilen illalla yritin ehtiä tänne, mut oli pakko olla bitch ja käydä naapurissa valittamassa, joten en ehtinyt..

Meillä on ilmeisesti suht uus alakerran naapuri (ei edes asu suoraan meidän alapuolella), koska nyt on jonkun viikon kuulunut ihan järjettömän kovaa musiikkia sieltä (sanoistakin saa selvää). Joka ilta on ihan tuskaa saada D nukkumaan, kun se heräilee vähän väliä siihen musiikkiin. Eilen sit kyllästyin ja kävin soittamas ovikelloa, et oisko mitenkään mahdollista vähentää melua. Ensin kävin kysymäs meidän seinänaapurilta, et eihän se musiikki tule sieltä (mitä en kyllä uskonut, kun se nainen on asunut tossa koko sen ajan kun mekin). Tää naapuri sano, et on valmis lähteen mukaan ihan mihin valitukseen vaan, kunhan se melu loppuu. Sit kun kävin siel alakerrassa, niin siellä näky jotain lappuja olevan tiputeltu postiluukustakin.. Kuitenkin se tyttö laitto musiikkia hiljemmalle (ei enää kuulunut sanat, mut jyske kuitenkin). Ke meillä on taloyhtiön kokous ja luulen, et tosta tulee vielä jotain..

Meidän lapsi ehkä alkaa syödä soseita vähitellen :). On nyt syönyt melkein joka aterialla about puoli purkkia! Kuulostaa vähälle, mut on meilä ihan älytön määrä :D.

MiaMik: Kestovaippoja lähinnä kyttään ja myyn omia, mistä en oo tykänny tai ei istu D' lle. Jotkut rattaat haluun kyl pian, mut niis Emmaljungis on niin pieni kori, ettei tule toimiin meillä :(.

Karssuli: Muksulla on sellanen riisipuuro, mikä tehdään lapsen käyttämään maitoon. On siis jauhepaketti ja eka lämmitetään maito ja sit sekotellaan hiutaleet siihen. Ei tarvii keittää tms.

Q: paranemisia! D osaa kontata ihan todistettavasti (joskus konttaa pitkiäkin matkoja), mut yleensä ryömii vaan. Ei kontaaminen ole mitenkään " pakolista" , jotkut kai siirytt suoraan mahaltaan pystyyn. Se q' n ikäinen mun kaverin poika ei koskaan ryöminyt :). Kohta sun ihana aika alkaa käydä vähän työläämmäks, kun q alkaa nousta pystyyn ;). Meillä ei ainakaan D' n hereillä ollessa voi tehdä oikein mitään, kun herra haluaa vaan seistä. sohvaa vasten, jos suostuu seisoskeleen niin voin tehdäkin jotain, mut tv-taso, hella, vaunut, syöttis on sen verran " vaarallisia" et on pakko olla vieressä..

Napero: Mä menisin kyllä tonne lapsimessuille uusikskin. Vauvoille on paljon shoppailtavaa ja isommille puuhaa ja ohjelmaa. Pienten vauvojen (etenkin herkkäunisten) kanssa voi olla aika raskasta, kun siellä on kuulutukset aika kovalla ja ainakin D heräs niihin aina. Mä löysinkin ton ketjun silloin pe.. Tosi inhottavaa.. Just sellasta täällä on monissa ketjuissa, et jos vastaat johonkin niin heti tulee turpaan. Tuolla moku-perheet palstallahan mä sain kuulla esim. et afrikkalaiset on lukutaidottomia ja kouluttamattomia ym. (siis ihan kaikki afrikkalaiset) kun osallistuin johonkin keskusteluun ;). Mullao n siellä onneks kavereita (jotka tunnen ihan irl) ja niiden kanssa yleensä laitetaan noi jutut ihan leikiks, mistä taas nää toiset suuttuu :D. Eetulle onnea kävelyn aloittamisesta! Mä olen nyt myös katellutn oita Carenan kuomurattaita, kun niis Scootereissa on ihan onneton kori. Pitäis päästä jonnekin liikkeeseen vaan testaileen.. Mun mielestä selkänoja menee ihan alas.. Ja niinhän tässä ainakin sanotaan http://www.lastentarvikepikkuhurmuri.fi/tuotteet.php?pid=40.

Marika: mä ja D oltiin kans noro-virustaudissa. Oli ihan kamalaa! Onneks olette jo kuntoutuneet!

Q: Ota sinne etelään jotain masutuubeja tms niin saat peitettyä auki jäävät housut :).

Tikru: Mä pistän vielä paremmaks, meidän häissä oli kaks todistajaa. Näistä toisen oli pakko mennä heti vihkimisen jälkeen takas töihin. joten juhlaan (eli kaljalle) lähti 1 vieras ;).

Sasulle onnea omasta nimestä!

Burdelle ja Heidille paranemisia! ja onnea Heidin uusista taidoista ja hampaista! Koskahan meillä tulee lisää hampuja.. Kuolaa tulee ihan älyttömästi ja kaikki on suussa purtavana jatkuvasti. Sohvaa vasten seistessäkin on yleenäs harso suussa koko ajan..

Amy: Meillä on kans muksahdeltu useamman kerran nyt kun tuo ukko harjottelee seisomista ja kävelyä.. Huuto on ihan hillitön aina vaikkei ois sattunutkaan (jos kaatuu matolle eikä edes kovaa niin silti karjutaan yhtä lujaa kuin jos pää osuu kovaa lattiaan). Silloin, kun mulla oli se noro, niin ekat ajatukset oli " en juo enää ikinä" :D. Ja juonu oon siis viimeks heinäkuus 2005 ;).

Osselle bd asuntokauppoihin! me muutettiin mun raskausaikana 2 kertaa, ensin uutena vuotena ja sit kesäkuussa. Tokaa muuttoa itkin kyl paljon, kun en ois jaksanu millään, mut nyt onkin sellanen koti, ettei ihan heti muuteta :). Typykälle onnea uusista ulottuvuuksista! Maailmasta tulee paljon jännempi kun voi ite mennä minne haluaa. Tosin meillä tulikin aika pian ryömimisen jälkeen myös " apua, missä on mun äiti" -kausi, joka jatkuu edelleen etenkin väsyneenä ja oudoissa paikoissa..

Napero: Hienoa, että sait hyvää apua/palvelua sieltä polilta! onnea matkaan :)!!

Jenni ja aamu-unilla oleva D 9 kk

Piti päästä heti aamusta hehkuttaan, että nyt toi hokas, miten hauskaa hommaa ryömiminen oikeesti on! Tuolla lattialla jo kohta puoli tuntia on möyrinyt paikasta toiseen. ilmeisesti viime viikon ahaa-elämys kierimisen suhteen + viikonloppuna tupla-annos puoli vuotta vanhemman serkun touhuja inspiroi uuteen taitoon. :)

Isi kuvasi ennen töihin lähtöä kännykälle pätkän ja niin polleena meni töihin... :D Mietti vielä lähtiessään, et pitääkö jotain raivata ylemmäs. ihan ku tuo nyt vielä tajuis mennä kaikkea sorkkimaan, onnessaan vaan omien lelujensa perässä mönkii.

Muuta mun päässä ei tietenkään nyt ole, ku vaan oman lapsen ehdoton täydellisyys...

Ylpeydestä pakahtuva Osse ja multitaituri typykkä 4,5kk+

Hih ja hei!

Tääl yksikätinen pomppaus pinoon! Niin pitkästä aikaa.. kuten aina! :-/

Q:lle onnittelut! Että tosiaan miniQ on jo matkalla maailmaan! Voi viude! Tää on nyt kyl yhtä huutomerkkiä koko viesti :D. Ihan vaan vertailuksi meidän tilanne, jossa mulla ei vielä oo edes kuukautisia kuulunut vaikka poika on kohta 8 kk... Ei tässä tosin toisesta vielä haaveilla - yksi riittää vielä pitkään! vannomatta paras tietty...

Ja Aksu jo noin iso poika! :) Meidän pikku " paco" ... hih

Mulla täs sylissä just hikoilee ja venkoilee Viljo kohta 8 kk. Painaa 11,5 kg, heiluu ja pyörii, mut eteenpäin ei ryömimällä pääse, eikä istua vielä osaa. Paljon viime aikoina " jutut" lisääntyneet/monipuolistuneet. Hokee satunnaisesti mm. " tättättää" . Hampaita kasvattamaan ja syömisen opetteluun keskittyy nykyään - hampaita jo 8 kpl :)

Pitää lähteä taas kehittelemään pojalle jotain viihdettä.. tai puuroa kai jo...

Mii

OSSE, vai on teidän typykkä oppinut ryömimisen jalon taidon! Voin kuvitella, kuin siellä on kaksi ylpeydestä halkeavaa vanhempaa :)

NAPERO, hieno juttu, että pääsette hoitoihin heti! :) Nyt vaan onnea matkaan, niin meillä on kohta kolmaskin " tonska" täällä ;)

Oonkohan mää ihan pöpi, kun kuvittelen, että täysikuu vaikuttaa Sampon uniin....? Viimeksikin, kun oli täysikuu, Sampo nukkui pari yötä TOSI levottomasti, heräili jatkuvasti ja ähelsi hereillä parikin tuntia. Ja sama viime yönä! :O Muuten Sampo nukkuu kohtuullisen hyvin, herää muutaman kerran syömään ja yleensä jatkaa unia. Tiedä sitten vaikuttaako... Nyt herra nukkuu aamutorkkuja, joskin heräsi omaan yskintäänsä :p

Pitää palata myöhemmin asiaan...

Han ja Sampo tasan 2kk

Mykiksen Sasulle onnittelut nimestä!=) Ja tosiaan kiitokset itsellesi viime treffeistä, ilmoittelehan kun haluat taas lähteä Selloon shoppailemaan!

Ossella mennään kovaa vauhtia eteenpäin, wau! Kyllä sitä jo kovasti odottaa koska alkaa tapahtua jotain meilläkin..

Milloin muuten Enskoilla käännytty mahalta selälleen tai selältä mahalleen?? Ja pitäiskö masullaan pitää lattialla kuinka usein, kun ei ainakaan Oliver kauheasti siinä asennossa viihdy kun välillä kokeillaan;)

Huomenna 2kk neuvola. Hauska nähdä miten Poitsu kasvanut=) Laittakaahan muutkin niitä 2kk mittoja jos jaksatte kaivaa esiin! Aleksin 2kk mitat tais ollakin, oliko jo yli 6kg siinä vaiheessa vai, hurjasti kasvanut?=) Kun kotivaaka meillä näytti eilen jotain 5,4kg paikkeilla ja 1kk neuvolassa kolme viikkoa sitten oli 4,4kg. No, huomenna luvut tarkentuu.

Olen kevätsiivousta tehnyt. Talvitakkeja pessyt ja vienyt vaatehuoneeseen, samalla Oliverin kaappia katsonut läpi. Alkaa 62cm olla jo niin tiukkoja, että osan jo suosiolla siirsin pois. Ja 68cm on sopivia olka-haarovälistä, mut hihoja joudun vähän kääntämään. Mut no 62cm puristaa jo ja pahasti, ainakin hm ja name it vaatteet. Huoh, eikös ton 62cm pitäis olla 2-4kk koko ja meillä ikää vasta 7 viikkoa:( Ja nyt jo otettu 68cm käyttöön!

Kuulostaa toi Tonskien odotus niiiiiin ihanalta, vaikka itsellä ei vielä vauvakuumetta olekaan:=) Saas nähdä koska iskee, vai iskeekö..

Pepsis oli käynyt moikkaamassa, vilkutuksia sinne!

Oliver jatkaa hyviä yöunia, nyt ollaan nukuttu jo yli 8h putkeen:)) Ja äiti ja iskä on tyytyväisiä;)

Nyt silittämään tota vaatepinoa pienemmäksi, eilen silitinkin miehelle 16 kauluspaitaa kun oli vähän jäänyt rästiin kun oli käsi niin kipeä=( Eli olin muutaman tarpeen vaatiessa silittänyt...

Aurora & Oliver HUOMENNA 7vkoa

Täällä oli puhuttu vauvakuumeesta... Ihme kyllä, mullakin tuntuu olevan jonkun sortin vauvakuume, vissiin aivan krooninen tauti meikällä :D Tällä hetkellä enemmän kyllä plussatestikuume kuin varsinainen vauvakuume. Meillä kuitenkin vielä sen verran pieni vaavi kotona, että ehkä en ihan tähän hätään tosissani haaveile kakkosesta, mutta en pistäis pahakseni, vaikka olisin uudelleen raskaana kun Sampo olis esim. 1-vuotias :)

Joop, nyt kuuluu vaativaa ähinää, puhinaa ja örinää vaunuista, pitää joutua :)

MiaMik, joo ollaan tulossa treffeille ja otan sen liinan mukaan. Me oltiin puoltoista viikkoo Lapissa. Eka oltiin viikko Pyhän tuntumassa miehen vanhempien mökillä ja sit oltiin vielä viikonloppu Ylläksellä miehen koulukaverilla.

Napero, aivan ihania uutisia!!! Onnea kovasti hoitoihin, toivottavasti plussa napsahtaa teille pian ja pääset tonskailemaan. ;)

Hitsi vieköön, Ossen typy lähti tosi aikaisin liikkeelle! Onnea uudesta taidosta myös ylpeille vanhemmille! :)

Pepsis ja Samuel oli käynyt moikkaamassa, kiva! Rankalta kuulostaa noi max 2h unipätkät, mutta toivottavasti se jo pian siitä helpottaa. Syödäänkö teillä jo iltapuurot yms.? Meillä ne auttoi selvästi yöheräilyihin, mutta kaikilla ei valitettavasti käy niin. Samuelkin jo liikkuu tosi ketterästi ja meinaa jo kontatakin, hui! Tulethan taas kirjottelemaan kuulumisia, kunhan ehdit ja jaksat. Niin ja kuvittele, kohta moolikin jo poksahtaa! :)

Pikku-quu ei vielä näytä edes harjoittelevan konttausta. Ja niinhän se on kuin jenni sanoi, että ei kaikki edes koskaan konttaa. Saas nähdä kuinka meillä käy.

Pikku-millin reissu kuulosti mukavalta, mutta kiva kun oot taas takas linjoilla. Meidän quullakaan ei ole vielä yhtään hammasta. Kuulostaa hurjalta esim. se, että Aleksilla on jo kaksi vai peräti kolme hammasta. :)

Tää aamu oli taas kurjaakin kurjempi. Tai oikeestaan voin yölläkin niin huonosti, että oksetti koko ajan. En tosin ole oksentanut, mutta yököttää. Vasta klo 14 sain raahauduttua kunnolla ylös sängystä ja syötyä kunnon ruokaa ja johan helpotti. Voi kun tää loppuis ennen ens perjantaita, kun sillon me lähdetään matkalle. Varasin äsken np-ultraan ajan. Se on 4.5., eli täytyy tässä vaan malttaa odotella vielä kuukausi... Onneksi välissä on neuvola, niin päästään kuuntelemaan sitä ihanaa jumpsutusta. Kyllä se varmaan viikolla 11+ kuuluu.

-Q- ja -q- kohta 8kk ja miniquu 7+6

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat