Seuraa 

Toivottavasti kaikilla oli mukava viikonloppu! Oma viikonloppu meni ulkoillessa, shoppaillessa ja lisäksi maalattiin makkarin seinät uusiks. Kevään herättämää sisustusintoilua... tai ehkä jotain lapsettomuustyhjiöön liittyvää puuhailua.

Piinailuun ei kuulu mitään erikoista, ei sen kummallisempia tuntemuksia kuin yleensäkään tässä vaiheessa kiertoa. Toivoisi edes JOTAIN merkkiä, mutta kun ei. Toisaalta eihän se oireettomuuskaan tarkoita suuntaan eikä toiseen, mutta... Mitäs Leia?

Agra

Sivut

Kommentit (37)

Anteeksi muut, vien keskustelua nyt Wintterin kanssa ihan sivuraiteille.

Tää on mulla menny ihan ohi. Sä oot kanssa sairaanhoitaja? Siis mä en ole, vaan mun puoliso on. Onko tää ettei hoitajille löydy töitä ihan koko saarta koskeva ongelma? Kun musta silloin yhdessä vaiheessa oli ihan toisin päin, töitä olis saanu vaikka miten ja paljon paremmalla palkalla kuin täältä. Me jopa yhdessä vaiheessa mietittiin että ois muutettukin Englantiin mun porukoiden lähelle jos tämä lapsiprojekti ottaisi tulta, kun siellä ymmärtääkseni hän voisi adoptoida synnyttämäni lapsen. Se on nyt kuitenkin vähän jäänyt, niin kuin moni muukin asia.

Toivottavasti teillä on äidin kanssa oikein mukavaa!

(.) Tissit pingottaa, pierettää ja tekee mieli chiliruokia - ne on mulla ne ykkösoireet aina joten optimistisesti eteenpäin. Ai niin, ja eilen sain hysteerisen naurukohtauksen. Olin hihitellyt lukiessani karhuherra Paddingtonia kun vilkaisin telkkaria, kolmosella tuli CSI:n mainoskatkon jälkeen sellainen yläkulmassa pyörivä formula-auto jonka tarkoitus oli varmaan mainostaa kisoja mutta musta se näytti siltä kuin auto olisi pudonnut pilvenpiirtäjän katolta. Nauroin niin että vedet tuli silmiin, jonka ilmeisesti mun kroppa tulkitsi itkuksi ja niin se nauruhysteria kääntyikin itkuhysteriaksi saman tien ja siis ihan oikeasti ilman mitään syytä. Koiraparka tuli makuuhuoneeseen paheksumaan puolisoani, jonka tulkitsi tehneen jotain kun ulvoin nenä tukossa. Ihan hullua, mutta sama on käynyt kyllä aikaisemminkin piinaviikkojen loppupuolella. Nyt on siis TOSI aikaista (pp 7 jos oikein laskin) tällaisille oireille!

Täällä möllyttää aurinko kunnolla. Tuullut on jo monta päivää mutta tänään ehkä vähän vähemmän. Viikonloppuna pitäisi taas tulla kevät.

Sitä odotellessa aurinkohalit kaikille,

Hupsu-Tiuhtis

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tiuhtiainen: Onnea siirtoon!! Ma niin toivon etta saadaan clubiin lisaa onnellisia uutisia!!

Leia: toivottavasti paasiaisena on hyvat hiihtokelit, ma olen hieman kateellisena taalla. En edes muista milloin olisin hiihtanyt viimeksi, joka talvi olen ajatellut kuinka kivaa se on ja taalla siihen ei ole edes mahdollisuutta ellei sitten matolla halua hiihtaa. Ja kylla tuo 2 viikkoa pian menee ja paaset testailemaan. Tsemppia vain kovasti.

Tirppa: Ihana kuulla uutisia. Nayttaa silta etta masu-asukilla on kaikki hyvin ja tulossa on parkkettien partaveitsi ja vilkas taapero.hih. Ihanaaa!!

On: tanaan mennaan siis kukkia varaamaan ja mies oli (nakojaan) yovuorossa tehnyt meidan alustavat kutsut ja jopa netista katsonut + printannut kukka ideoita. Taidan menna antamaan sille nyt pusun tuonne ylakertaan...

Erityishuokaus vielä tämän väsymyksen takia. Ei sillä että se mikään oire olisi mistään, mutta kun pari viimeistä yötä on mennyt tosi levottomia unia katsellessa ja välillä näin ollen hereilläkin. Tänään sitten kello soi 4:50 ja matka suuntasi kohti pohjoisempaa Suomea työreissun puitteissa. Kunhan täältä keskiviikkona kotiudun, niin sitten suunnataan kohti pohjoista pääsiäisen viettoon... Aikamoista sahausta.

Olipas helpottavaa kuulla, ettei sullakaan Agra ole sen kummempia oireita. Itsellä on ollut ainoastaan punktio-oireita (tärinäarkuutta tms) niin ja luget kiusaa tissejä. Punktio-oireetkin menivät viikonloppuna ohi, joten yhteenvetona: ei erityisiä oireita. Kuinkahan tässä oikein kestää tuonne 13.4. saakka? Tosin eikö olekin aika myöhäinen testipäivä - vasta pp16??

Ihanalta kuulostaa kyllä nuo meidän ulkomaan vahvistusten keväät.. Meillä vielä odotellaan niitä puutarha kelejä kuitenkin, mutta jos nyt ensin hiihdettäisiin pääsiäisenä ja sitten vasta ryhdytään kevättä vartoamaan.

Terkut kaikille

Leia

Agra: iso ja lammin lohtuhalaus siulle. Ihanaa etta jaksat katsoa tulevaisuuteen ja seuraavaan hoitokertaan. Niin sita pitaa nainen! Oikeaa kissanais asennetta ja tays tsemppi paalle etta se plussa tulee.

LeiaK: testaat vain, ei se perjantai 13. aina huonoa onnea tuo, ties vaikka olis teidan onnen paiva. Ma jannitan taalla jo aivan kamalasti. Tuun kattomaan huomenna heti aamusta sun testailu tulokset. pbpbpbpbpb.

Tiuhtiainen: No ehka en maratoniin, olo on huomattavasti parempi tanaan. Mulla on ollut vatsa kamalan turvoksissa ja eilinen kavely todellakin helpotti, ei ole turvonnut olo tanaan ja heti aamusta laitoin mittarin taas vyotaisille. Tassa siivotessa taloa on tullut jo pari tuhatta askelta. Mutta tanaan taitaa jaada askeleet 10 000. Mika on mun paivittainen vahimmais tavoite. (loppu illan varmaan ravaan ympyraan olohuoneessa etta mittari tulee tayteen).

Talo alkaa olemaan siisti, viela olis iso pino vaatteita silitettavana. Kummasti sita homaa tulee vain siirrettya ja siirrettya. Pomo soitti aamulla ja pyysi toihin, en mennyt. Ma en enaan suostu tekemaan toita vapaa paivina kun ei siita hyody yhtaan. Ma olisin valmis vaihtaman tyopaikkaa myos. Harmi vain et sairaanhoitajille ei ole hommia taalla. Joten ma joudun paiskimaan hommia muulla alalla, no ei auta kuin pistaa hanta pystyyn ja jatkaa toiden etsintaa.

Halit kaikille, Wintteri

SUVITUULIA hienot kelit teillä eteläisessä euroopassa. Tänne luvattiin huomiselle lumisadetta ja kylmenevää. Joten ihania hetkiä auringossa.

AGRA ja LEIA muistakaa, että mulla oli tässä PASsissa siirrosta lähtien menkkamaisia (ja mielestäni jopa aivan selviä sellaisia) oireita. Ei mitään ns. raskausoireita ollenkaan vaan menkkatuntemuksia ja silti se plussa tuli. Joten oireettomuudesta ei kannata hermostua vaan sehän voi todellakin olla SE oire bdbdbd

TIUHTIAINEN onnea tulevaan siirtoon. Sullahan onkin heti kunnon lääkearsenaali tukena, eiköhän se noilla tropeilla onnistu. bdbdbd

WINTTERI sullahan on häävalmistelut jo tosi hyvällä mallilla. Ja on sulla kyllä aivan ihana mies, askartelutaitoinen ja kaikkea. Saiko hän lääkäriä kiinni? Ajattele mitäs sitten kun teillä on ne häät, niin mahdutkohan siihen aiemmin valittuun pukuun bdbdbd

Kaipailitte kuulumisiani joten

ON Elikkäs eilen oli toiseksi viimeinen tutkimus ultra ja pikkukaveri oli taas kasvanut hienosti. Ollen nyt 2,03cm iso :o) ja viikot oli 8+2. Siellä se heilutteli päätään ja lääkärikin kysymään, että tunsitko tuon *hih hih* Tais pikkukaverilla jäädä tanssi päälle kun edellisenä iltana katsoin Tanssii tähtien kanssa ja heiluttelin jalkaa musiikin tahdissa... Oireista sen verran, että tissit edelleen kipeet, mahaa ja selkää juilii aika lujastikin sekä iltaa kohden etova olo voimistuu. Aamulla olen virkuimmillani mutta iltaisin on aina sellainen olo kuin olisi pieni krapula. Ei okseta mutta on sellanen etova olo.

Mahtaavaa kevään jatkoa kaikille

tirppa ja nökkönen 8+3

Kyllä tuolla molluskalla sitten on vaan kummallinen vaikutus ihmismieleen. =)

Tirppa, ai ne tutkimusultrat jatkui vielä plussan jälkeenkin. Varmaan tosi ihana päästä kurkkaamaan pikkuista moneen kertaan. =D

Toivottavasti pahaolo ei tuosta " kankkusolosta" edes pahene, niin että ei tarvitsisi pyttyä halailla. Tsemppiä sinulle jatkoon ja ihanaa masunkasvatteluaikaa tietenkin.

|.| Laskeskelin tuossa juuri kiertoani ja mahdollista seuraavaa hoitoa... no lähinnä mietin että mihin aikaan ovis olis suunnilleen, kun pitäisi kuitenkin noita lentojakin varailla. Näyttäisi vahvasti siltä että viikko17 ois se h-hetki. Vielä vähän toppuuttelen kun oottelen että miten tässä kierrossa käy, no en varmaan voi niin pitkään ootella että menkat alkaa mutta josko niitä ihania PMS oireita alkais vähitellen ilmaantua niin tietäis sitten että kierto ei ainakaan kauheesti ois venymässä.

Mutta menkkojen pitäs tosiaan alkaa vasta ens viikon lopulla, että ehkä ei nyt vielä kuitenkaan tarvis noita vaivoja ilmaantua.

Aurinkoiset terveiset ja huiskutukset [b]\0/[/]

ai säkin oot tullu tänne takaisin! Kiitos peukutuksista. Jos sulla on nyt joku toimiva sähköpostiosoite, laita viestiä (ihan sama mihin, vaikka siihen mun duuniosoitteeseen) niin höpötellään!

Haleja teille molemmille ja Penalle masupäristys.

Toinen on nelisoluinen, biologin mukaan niin nätti ettei enää parempi voisi ollakaan. Toinen menetti puolet neljästä solustaan, mutta kaksisoluiseksi reppanaksi kuulemma hyvä hänkin. Lääkäri lohdutti että sehän on siis tavallaan kuin toinen identtisistä kaksosista.

Siirto meni helposti, mutta sen jälkeen olen tihkuvuotanut. Taitaa johtua siitä hepariinista, lisää vuotoherkkyyttä. Täytyy vaan toivoa että se tihkuminen nyt vähitellen lakkaisi, ei ole kivaa jo tässä vaiheessa joutua tuijottelemaan vessapaperia. Vähän vääntääkin - kumpaakaan ei ole aiemmissa siirroissa ollut.

Oikein ihanaa ja aurinkoista pääsiäistä kaikille, toivottavasti kelit ei huonone!

Jäi tosiaan vähän töpöksi tuo minun edellinen viestini. Oikeasti toivottavasti Agralla oli kyse jostain vaarattomasta eikä kunnon vuodosta. Oon ymmärtäny, että monella on raskaudenkin aikana ihan harmitonta pikku vuotoa. Ja ne kuuluisat kiinnittymisvuodotkin on kai mahdollisia?

Se on ihan hirveää kun vaan alkaa tihkua ja koko ajan tutkii että oisko tää vielä vähäistä vuotoa ja toivoo ja rukoilee ja sit tulee enemmän ja miettii että jos kuitenkin ja sit (jos on siis sattunut plussaamaan) saakin jo mennä sairaalaan varmistamaan spontaanin keskenmenon. Yök. Alkaa oikein puistattaa kun miettii. Mä oon joka keskenmenossa ensin vuotanu semmosen kolme päivää ihan vähän vaan ja sit on alkanu tuntua ettei enää ole kaikki hyvin ja sit tosiaan on käyty ultrassa toteamassa ja sen jälkeen kun tukilääkitys on lopetettu, onkin alkanut kunnon tulvat.

winter, onnea ihan älyttömästi suklaamunasta elikkä kirjeestä! Joko sait ajan varattua? Miten ne nyt muka vois enää kieltää mitään, eikös se ollut jopa niin että NHS korvais? Kiukuttelet kunnolla, et ota vastaan mitään tuollaista hankalointia enää. Sun pitää sit olla varovasti häävalmistelujen aikaan, ettei ala suppailemaan etukäteen ja sit joudutkin ottaa hääpukua aika paljon saumoista sisään jos lapsi tuleekin masun ulkopuolella juhliin! Kiva diagnostinen kriteeri toi että on nuori ja kaunis, enpä ite oo moista kuullu... Mikähän lie syynä ;-)

Toivottavasti kaikilla on kaikki hyvin. Leia, joko oirehtii kovasti?

...mutta kyllä se negaa on. Kun luget loppui niin vuoto alkoi kuin hanasta :(

Mutta uusi IVF kierros tehdään ennen Väestöliiton kesälomaa eli tähdätän punktioon/siirtoon kesäkuussa.

Onko kukaan muu halukas vaihtamaan työpaikkaa? Haluaisin kamalasti vaihtaa paikkaa ja olen lähetellyt aika paljon hakemuksia. Ens viikolla yks haastattelukin. Tuntuu, että joku muutos on elämään saatava... Miestä en vaihda, mutta jos edes työtä!

Naismaiseen tapaan tietysti jo huokailen että mitä jos tuun raskaaksi ja uus työnantaja (jos sellaisen saan) on kauhean pettynyt, mutta eihän sille mitään voi. Eihän tätä elämää voi aina suunnitella.

Toisekseen mietin että miten nuppi kestää jos on uusi työ ja hoidot päällä, mutta en oikein kestä nykyistäkään tilannetta työpaikalla. No, katotaan nyt huoliiko kukaan tällaista lapsentekoiässä olevaa...

Mitäs muut piinailijat? Leialla taitaa olla huomenna piina ohi??

Agra, pohdiskelevalla päällä

Sain vihdoin askemittariini (eilen ostettuun!) 15 000 askelta talle paivalle. Kavin pienella iltalenkilla kun toista kotiin tullessa oli vain 7000 askelta talle paivalle ja tuplasin sen reilusti lyhyella iltalenkilla. Taalla on todellakin ihanan lampoista. Tanaan meilla oli +22 C ja viikonlopuksi on luvattu jopa lampimampaa. Kiva, silla aitini on tulossa ekaa kertaa kylaan meille.

Ma en viela tieda tarkkaa hoito suunnitelmaa, mut luovutettuja munasoluja tarvitaa joten IVF:aan menossa ollaan kovaa vauhtia. Ilmoitan sit vappu viikolla mita laakari sanoo.

Tiuhtis: Koita nyt jaksaa sinnitella siella testaamatta, on sit mukavampi tuijottaa ja testata lisaa sita aivan selvaa plussaa!!! Kylla sielta plussa on tulossa ja olishan se mukava jos sielta tulis tuplaplussa.

Peukut siulle ja muillekin piinailijoille. Missas muut on?

Wintteri

Hienosti meni siis tiuhtiaisenkin siirto, nyt meillä on sitten kolme piinistelijää clubissa. Joten kohta niitä plussa uutisiakin voi sitten pian alkaa odottelemaan. Viimevuoden kevät kun oli todellisen plussa-aallon aikaa, niin eiköhän naiset tehdä tästä keväästä samanlainen. =)

Nauttikaahan pitkästä viikonlopusta ja rentouttavasta oleilusta oman kullan kanssa, se auttaa jaksamaan taas arjen pyörteissä. Niin ja älkääkä unohtako niitä suklaamuniakaan. ;)

HUI!!

Tänään on siis virallinen testipäivä, mutta enhän minä ole uskaltanut testata. Ihan oikeasti, en uskaltanut. Mitään merkkejä ainakaan raskaudesta ei ole, joten ajattelin, että testaan vasta illalla. Saapahan sitten itkeä silmät päästään rauhassa. Aamulla tarkastin vielä nuo Progynovan sisällöt (lääke jota Lugejen lisäksi olen käyttänyt), niin vahvasti epäilen, että ne ovat pitäneet mekat näinkin kauan poissa.

Ei siis ollenkaan toivekas olo. Mutta illalla tai huomenna siis on ne uutiset sitten mitkä ovat. On ihanaa, että olette kiinnostuneita vaiheistani - ISO KIITOS KAIKILLE! Se lämmittää tosi paljon!

Tiuhtiksellahan on oireita sitten vaikka muille jakaa - voi kun toivoisin, että itsekin kokisin jonkin tason ' valaistumisen' ja tuntisin että kyllä nyt on tärpännyt. Edes joskus....

Leia

Täällä sitä ollaan, malttamattomana, epätoivoisena, toiveikkaana ja taasen aivan toivon menettäneenä. Siis en yhtään osaa sanoa mitä tästä tulee, tällä hetkellä en ainakaan plussaan usko. Ei ole tuhrua, muttei paljon muutakaan kuin menkka oireita (alaselkää jomottelee jne.) En oikein tiedä uskallanko huomenna testatakaan kun on se kuuluisa pe ja 13. päivä.

Lohdutushali Agralle! Ihanaa, että jaksat jo ajatella seuraavan hoidon aikatauluja. Niin ja samassa venessä ollaan tuon työpaikan suhteen - vaihtaisin heti kun vain saisin jostain mielenkiintoisen paikan. Hakenutkin olen, mutta ei vielä tärppiä sielläkään suunnalla. Kaikenlaisia asioitahan sitä töidenkin suhteen risteilee aina mielessä, mutta täytyy yrittää keskittyä kuitenkin elämään!

Ihania uutisia Wintterillä - pääset sinäkin tähän ihanaan hoitorumbaan ihan pian mukaan! Ja mistäs sen tietää vaikka tosiaan häissä olisi mukana kolmaskin perheen jäsen.

Tiuhtiksen piinahan on alkanut lupaavasti. Pidetään peukkuja edelleenkin!

Leia

Vitsiläinen, onpa jännää. Mikä hoito teillä nyt on siis edessä? Huihuihui. Olispa se sievää, jos olis pikkuinen morsiusneito tai -poika käsivarrella!

(.) Oon saanu kehitettyä itelleni jo sellaisen määrän edellisistä raskauksista tuttuja oireita, että joko mulla on ihan hirveän vilkas mielikuvitus, tai sitten molemmat alkiot on tainnu yrittää kiinnittyä. Saa nähdä miten pitkälle sinnittelen testaamatta, yleensä oon maailman huonoin odottamaan testitikkujen kanssa, niitä haamuja pitää alkaa tihrustelemaan jo erittäin hyvissä ajoin. Sitäpaitsi, on ihan kohtuutonta että muka vielä pitäis odottaa puolitoista viikkoa, eiköstä vaan?

Täällä Etelä-Suomessa on niin kamala tuuli, että koiraa taluttaessa saa pitää remmistä tiukasti kiinni ettei raukka lähde leijaksi. Mutsi kertoi, että siellä teidän saarella on +19 ja kirsikankukat puhjennut. Meille tuli aikamoinen takapakki kevään kanssa, tai siis onhan tuolla ihan nättiä mutta kylymää pakkaa.

Ei vaan. Nyt on nälkä, pitää mennä maistamaan pääsiäisen tähteistä tekemääni espanjalaistyyppistä kasvisvuokaa. Veikkaan, että on aika hyvää! Riittävästi chiliä ja valkosipulia niin mikä vaan maistuu :-)

Kyllä se on aina kova paikka, kun ivf epäonnistuu.

Töissä erehtyi yksi hoidoista tietävä kysymään tulosta juuri epäonnistuneet hoidon jälkeen ja kyllä repesin täysin...

Sen jälkeen eivät hoidoista kyselleetkään, vaan odottivat, että itse kerron kun ja jos on jotain kerrottavaa.

Pidinkin seuraavat hoidot ihan salassa, oli helpompaa..

Mutta ei muuta kuin katse tulevaisuuteen päin, vielä se päivä tulee, että sen plussan saat.

Tiutiaiselle kovasti peukutuksia, haamu vaikuttaa jo lupaavalta.

Agra kyseli minun maratoniharjoittelusta. Eli tosiaan olen palstaillut aktiivisesti ja viime syksynä plussasin useiden hoitojen jälkeen.

Nyt on menossa jo rv 35+6 eli loppusuora häämöttää.

Itselläni on diagnosoitu endo eli se lapsettomuuden ilmeisesti aiheutti.

Olen aina ollut aktiivinen liikkumaan, mutta viime kesä meni todellakin ihan juostessa : )

Ylipainoa minulla ei oikeastaan ole ollut, mutta koskaan en ole ollut niin hoikassa kunnossa, kuin viime kesänä. Harjoitus vaan tiputti painoa ja juuri ennen puolimaratonia tulikin plussa testiin.

Maraton jäi siis juoksematta, mutta ehdin 18 km harjoituslenkin tehdä jo tämän maha-asukin kanssa..

Itse siis kyllä epäilen tuota harjoittelua eli se jotenkin edesauttoi raskautumista.

Tosin nämä on ihan minun omia mietteitä eli mitään tieteellistä ei ole osoittaa..

Mutta aurinkoista maanantain jatkoa clubi-siskoille.

T:Minerva

Paasiainen ohi, olin koko viikonlopun ja eilisenkin toissa ja tanaan eka vapaa paiva. Hommaa olis vaikka kuinka paljon kotona. Aiti tulee viikonlopuksi ja tarvis tietenkin siivota. Kuinkas muiden paasiainen meni?

LeiaK: Joko olet laskeutunut puuterilumilta?

Agra: Voih... ei. EI voi olla. Ei saa olla. Peukut on kovasti pystyssa etta kyseessa ei ole muuta kuin kiinnittymisvuotoa. Toivottavasti kaikki kaantyy parhain pain. Paa pystyyn!

Tiuhtiainen: Onnea matkaa ja paljon tarraliimaa!!

Tirppa: Ihana kuulla etta teilla kaikki hyvin ja kayt viela morjestelemassa meita taalla puolella vaikka kylla me kaikki viela toiselle puolelle tullaan.

Omaa napaa: Paasiainen toi meille iki oman suklaamunan!!! OIKEESTI. Postissa tuli lauantaina (kusti polkee taalla lauantaisinkin) kirjeen sairaalasta, just kun meidan piti soittaa ja kysella missa mennaan. Joten tanaan soitan sinne ja varaan ajan. Jannitys ja sit kauhun sekainen pelko vuorottelee mun mielessa. Mita jos sielta tulee kieltava vastaus jalleen???? Mies on innoissaan ja sanoo koko ajan et jos ollaan raskaana ennen syyskuuta meilla on oma vauva ennen haita ja jos hoidot on vasta syyskuun jalkeen ollaan hieman vaarallisilla vesilla. Kovasti raskaana haissa. Synnyttaa ei kuulemma saa alttarilla. hih.

Ystavattareni lohdutti et sit vaikka peruutat haat jos et halua raskaana alttarille kavella, mut jos niin onnellisesti kay niin kylla mie taidan tyllertaa alttarille masu pystyssa. Mie meen nyt suihkuun ja sit soitan sairaalalle. JANNITTAAAAAA!!!

Ai niin..en enaan muista kerroinko et kavin sydamesta jalleen sairaalassa sanoivat etta tahdistin operaatioon ei viela lahdeta, olen kuulemma liian nuori ja kaunis (SE OIKEESTI SANO NOIN!!!) hih hih, ja lisas et mun pitaa vain opetella elamaan oireiden kanssa ja osallistuttava lontoon olympialaisiin kun sydan on kuin huippu-urheilijalla. Maratonia suositteli. No yksi huoli vahemman siis. Vaikka oireet on ja jatkuu.

Tiuhtiainen: Kylla mie olen muistanut joka paiva miestakin muistuttaa udesta diagnoosistani " nuori ja kaunis" .

Varasin ajan sairaalaan ja isoksi yllatykseksi saimme ajan heti toukokuun ensimaiselle viikolle. Mieskin kysy heti toista kotiin tullessa etta joko meilla on aika. Kysyin jonohoitajalta etta onko kuinka pahat jonot, ja se sano et ei mitaan mahdottomia, ja hoitoisin saattaisi paasta jo kesalla. APUA! Jannittaaa ja mun pilvissa leijuminen vain jatkuu...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat