Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Ja tästä lähtee uusi viikko!

Sivut

Kommentit (39)

kiva ku osaan tuon äidinkielenkin näköjään....

Mulla olis ongelma liittyen tuohon raskaustestiin... onko sillä viivan vahvuudella väliä? tein eilen uuden testin kun sen edellisen viiva oli haalee, mutta erittäin selvä, se viiva on edelleen haalee.... merkitseekö se sitten ettei kaikki ookkaan ihan niinkun pitää????

Oireita kyllä on väsymystä, kuvotusta mut rintojen arkuus puuttuu... sekin on ollu mulla aika merkittävä oire aikasemmissa raskauksissa...

mua pelottaa ihan kauheesti että kaikki menee taas mönkään....

tää mun viesti on taas niin omaa napaa mut oisin kyl kiitollinen jos joku vastais!

Plussia tässä kaikille +++++++++++++++++++++++++++++

ottakaa omanne :)

S

Kun on niin hiljaista että tekisi mieli kiljaista :o)

Neppis: siitä se lähtee,eikä me mitään pahanilman lintuja täällä olla ;o)

).( jännään alkaako ensimmäiset luomumenkat vai ei. Ja jos ne alkaa niin sitten pitää jännätä loppuuko ne ilman lääkkeitä... hyvältä näyttää. Mieluusti tietenki ottaisin Tammi vauvan kuin loppu vuoden vauvan vaikka ei sillä loppupeleissä ole mitään väliä :o)

Niiloakseli kp22 dpo10 yk9 näin se etenee hitaasti mutta varmasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Voi kun tulee ihan omien tyttöjen syntymät mieleen... *niisk* Kyllä se imetyskin siitä, ja jos ei, niin älä stressaa!! Yhtä hyvin kasvaa pullollakin ruokittu (sanon silläkin uhalla että saan imetysfanaatikot kimppuuni..)!!

Täällä käytiin vaihteeksi setä tohtorin juttusilla, kun puolet viimeyöstä kiljui keskimmäinen kipeää korvaansa. Juuri kun meinasin lähteä tuohon yli 40km:n päähän yöpäivystykseen, neiti otti ja nukahti (tuhdin kipulääkkeen turvin), joten riitti että aamusella soitin omaan päivystykseen. Kuuria viikon verran sitten. Pelkään vaan nyt kovasti, kun tämä on meidän korva-neiti, ja putket on tulleet ulos, että tästäkö se kierre alkaa uudestaan? Joulukuussa oli korvakäytävän tulehdus, viimekuussa angiina, ja nyt välikorva taas.. *huokaa* Ja kuopuskin on kolme kuuria jo pistellyt (onneks elämänsä ekat) joulun jäljestä, jännätään nyt korvakontrollia viikon päästä. Kai tämä joskus helpottaa??

Juuh, mutta pyykkikone huutelee niin viehkeän kutsuvasti tuolta pesuhuoneen nurkasta, että on sitä käytävä tervehtimässä taas...

Plussat vielä! ++++++++++++

Ädä katkipoikkiväsynä

Pitkästä aikaa....

Ihan ensin Leannalle täältäkin HURJASTI onnea vauvan johdosta!! Minä myös olen kurkkinut maalisten pinoa " sillä silmällä" . Ja tulihan niitä uutisia :) Vaikka sitten täällä puolella.

Täällä mennään viikoilla 26+3 ja tänään olisi vuorossa 4D-ultra. Me ei olla siinä koskaan ennen käytykään ja nyt jännittää kyllä aika paljon. Muuten raskaus sujuu ihan hyvin, mitä nyt tuo maha alkaa jo olla tiellä ja riippuen vauvan asennosta liitokset välillä paukkuvat.

Tännekin on tullut paljon uusia ja joillekuille myös niitä plussia! Onnea niistä! Teretulemast vaan tuonne odotuspuolelle aktivoimaan suurperheisten pinoa :) Tai muuten käy niin, että me ollaan kohta kaikki takaisin täällä :)

Mutta nyt lasten luo, meillä kaksi flunssaista hilluu täällä kotona. Tai nyt, kun lääke vaikuttaa, eivät ole vähimmässäkään määrin sairaan oloisia, vaan jaksavat tuossa riekkua :)

Misti ja masu 26+3

Itse olen myös lurkkinut sivuja jo jonkin aikaa ja nyt kirjoittelen.. Sain neljännen lapsen, tytön, viime heinäkuussa. Väliä edelliseen tyttäreen oli kuusi vuotta ja kaikki vauvatavarat totaalisesti hävitetty, koska jo kolmannen kohdalla piti lapsiluvun olla täysi. Mutta niin vain vauvakuume koputteli ja iski päälle sellaisella vimmalla ettei voinut kuin alkaa unelmoida ja sitten tuumasta toimeen! Heti tärppäsi! :)) Aikaisemmat raskaudet olivat menneet loistavasti ja kaikki lapset ovat olleet uskomattoman terveitä, joten ajattelin kans, että voiko olla neljännelläkin kerralla yhtä hyvä tuuri! Oli!!! Tytär on aivan uskomaton ja rakas!!! Ja ikäero on vain hyvä juttu, isommista on jo apua ja vauva on kaikkien silmäterä! Itselläni on kaksospojat -98, tytär -00 ja siis tämä pikkutytär -06. Ja...vauvakuume...USKOMATONTA, MUTTA TOTTA! Kaikki mietityttää, raha-asiat, töihinpaluu, tila kotona ja autossa jne jne... mutta tiedän, että kun kuume tulee, se on vahva! Tottakai mietin taas sitäkin, että saisinko vielä viidennen terveen lapsen... ja isukkikin pitäisi taas puhua ympäri.. ;) mutta mutta- minä haaveilen. Menkat alkoi muuten just ekaa kertaa synnytyksen jälkeen ja imetänkin vielä. Jos vain haluat soffala, vaihtaisin mielelläni ajatuksia kanssasi!!! :) Upeaa jatkoa!!!

Ruusun nuppu syntyi 28.3

klo 12.18

Mitat 3700g/50cm/py 35cm

Rv oli 40+5

Jännistystä synnytyksessä ja alku kankeutta imetyksessä-näin lyhykäisyydessään-vieraalta koneelta ilmoittelen,oma sanoi sopimuksen irti!

Onnellinen Leanna ja puoli tusinaa;)

Ihana ihminen, Kiitos!

Paljon kiitoksia Pikkis sun kirjoituksista! Kyllä tuli hyvä mieli, kun kirjoitit just sellaista tekstiä jota tämä pää tänään kaipasi :-)! Vahvistusta ajatukselle, että tähän perheeseen vielä mahtuu omia pienokaisia....Ainakin minun puolesta.

Periaatteessa tilaa vauvakamppeille on, mutta käytännössä välillä näyttää, että jotain vois laittaa pois. Lähinnä mies se on jota nuo vauvajutut häiritsee :-/. Tyttö-ja poikavaatteita olen myynyt pois just sillä ajatuksella, että vaatteita saa suht edullisesti. Mutta molemmille sopivat vauvavaatteet on varastossa :-) sekä kaikki " isommat tavarat" turvakaukalosta eteenpäin. Toivonkipinä siis on, että niitä vielä tarvitaan.

Toivon sinulle pikaista plussaa, että hoitopolku ei käy pitkäksi!

Raskaudethan on yksilöllisiä kuin synnytykset. Kaikki oireet ei päde ja mitään säännönmukaisuutta ei taida olla. Ole ihan rauhassa vain ja yritä nauttia!

Mulla ei ole ollut rinnat kipeänä kuin yhdessä raskaudessa ja muulloin rinnat ei reagoinut mitenkään. Pahaaoloa oli kahdessa raskaudessa neljästä joten raskautta ja synnytystä koskien oikeen mikään ei taida päteä aina.

Hyvin se menee usko pois!!

Niiloakseli tsemppaa!

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Sylin täydeltä vauvaonnitteluja Leannalle!

Täytyy tunnustaa, että mä oon odotuspuolella kurkkinu, koska saat nyyttiä syliin!

Ihanaa, vauvat tuoksuu niin hyvälle...

Tuutko kohta sitten taas tänne kuumeiluosastolle?! Tervetuloa vaan takasin!

Toivottelen antoisaa vauva-arkea!

Hemppa

Täällähän on ihanaisia uutisia!

Onnea Neppis plussasta! Hieno homma.

Leannalle vauvanhuuruiset onnittelut. Voi kun voikin kuvitella, miten ihanaa aikaa teillä vietetään pienen ihmisenalun kanssa. Sniif, ihan haikeus iskee, saakohan sitä itse enää koskaan...

HAALEISTA VIIVOISTA testeissä, en nyt muista kuka niistä kyseli. Mä oon tunnetusti tikkutuhlari, joten olen aloitellut testailun aina vähän aikaisin, jopa 11pv punktiosta (vai olikohan 10) ja saanut noita haamuviivoja ja haaleita viivoja. Ja muistaakseni tupliltakaan ne eivät oikeaan testipäivään mennessä vielä vahvistuneet. En oo ihan varma. Mä olen myös monesti lukenut ja kuullut, että viivan vahvuudella ei ole mitään väliä. Jokos sinä hailakan testannut olet testaillut uudelleen? (Nolottaa näin kysellä ilman " oikeaa osoitetta" , mutta kun en kertakaikkiaan muista kuka oli)

Pipsa, meillä tuplat nukkuivat samassa sängyssä sulassa sovussa keskenään =) Musta oli ihanan herttaista, kun kaksi nökeröä siellä vieretysten pötkötteli. Ja kun alkoivat enempi huitoa ja heilua, meillä nukkuivat jonkun aikaa kantapäät vastakkain. Taisivat olla jo lähempänä puolta vuotta, kun vasta hommattiin toinen pinnis.

Sulla on totisesti siellä ihanat ajat, voi että. Mulla on melko tuoreessa muistissa, kun tuplat täyttivät jokunen aika sitten 2. Niin, kyselit synnytyksestä. Mulla on kaikki lapset käynnistetty, en tiedä kuulunko niihin harvinaisuuksiin, joilta kenties puuttuu se jokin käynnistävä juttu, hormoni tai joku muu. Mutta yksöset ovat menneet reippaasti reippaasti yli, ja siksipä aloinkin ajoissa kerjäämään käynnistystä. 37+5 sitten sain käynnistyksen, kun tilanne näytti hyvältä ja valmiilta. A-neiti oli 46cm ja 2818g, B-herra 50cm ja 3690g. Jos olis annettu mennä loppuun, olis herra varmaan ollut samanlainen yli nelikiloinen jötikkä kuin aiemmat pojat. Olin minä melko näky loppuajasta tuon hirveän mahani kanssa, kun itsellä ei tätä vartta ole kovin pitkästi suotu =)

Tsempit sulle odotuksen jatkoon, koitahan jaksaa vielä joku hetki kärvistellä. Mitä isompia vauvat ovat, sen paremmin niitten kanssa sitten pärjää. Niin, piti sanoa vielä tuosta kypsyydestä, mulla oli myös paikat kypsät viikkotolkulla, mutta se ei välttämättä tarkoita, että sieltä tulisivat ihan vielä, jos ollenkaan itsekseen.

Innostuinpa taas niin, etten enää muista yhtään mitään mitä kellekään piti sanoa. Plussia siis vain kaikille.

Minä lähden nyt tuikkaamaan ensimmäisen piikin masunahkaan. Saa nähdä miten hirveät vaihdevuosioireet iskee. Mutta kaiken se kärsii, kaiken se kestää..... ;D

Pikkis

voisinkohan mä olla jo nyt raskaana taas kun mulla on viikon verran ollu tämmösiä oireita:pahoinvointi,lämpö koholla ja vessassa täytyy käydä vähän väliä..oishan se kyllä kivaa saada se neljäskin,mutta oliskohan se mahollista että näin pian kun edellisestä synnytyksestä on kulunut nyt noin 3kk..eilen testasin apteekin omalla ja siihen tuli tosi himmeä viivanpaikka..ja meillä on jo ennestään tytöt 12/04,12/05 ja 01/07

meriutu:

Joo, kyllä siinä jonkun aikaa menee ennenkuin uskaltaa päätöksen tehdä. Vauvakuume kiusasi minua useamman vuoden ennen kuin vasta nyt uskalsimme miehen kanssa päätöksen tehdä että kierukka poistetaan. Eihän se varmaa edes ole, tuleeko sitä koskaan enää raskaaksi. Mutta nyt siis ainakin kokeillaan :) Voi että olen täpinöissä!

Omppuäippä:

Ihanaa! Tosi kiva kuulla että kaikki meni teilläkin ihan hyvin ja ikäerokaan ei haittaa. Sitä minäkin ajattelin että varmaan vaan mukava kun vanhemmat lapset jo vähän isompia ja varmasti haluavat olla apuna siinä vauvan hoidossa.

ponnari:

Minustakin olisi paljon kivempi jos vauva syntyisi enemmin keväällä kuin loppuvuodesta. Jos ei kiire ole esim. iän puolesta niin voisin ehdottomasti vähän suunnittella milloin sitä yrittää raskautua... Oletko yleensä tullut helposti raskaaksi?

Ihania vauvauutisia.. onnea sylikaupalla :) Eräs koulutoverikin sai esikoisensa eilen.

Niiloakseli: vielä on toivoa !

Ja sit toisaalta, mä en luota niihin haaleisiin viivoihin, valitettavasti vaikka Pipsa tais saada sellaiset kaksosiltakin.. mulla on nyt kolmessa kierrossa peräkkäin tullut niitä haamuja. Haamuttelu on jatkunut parikin viikkoa kunnes täti sitten kaahasi vahongoniloisena paikalle. Täti osasi naamioitua punaiseen haamuviittaan ja kääriytyi jopa ökslötyksen harmaaseen kaapuun.. Eihän niitä vääriä positiivisia olekaan mutta Uljas Voittokin heitti henkensä viimekuussa.. ei jaksanut taistella elintilasta.

).( sit omaa napaa. Testasin markkinoiden vähiten herkällä, predictorilla, tänään plussan. Selkeä pallukka siihen ilmestyi. En saattanut aprillipäivänä tehdä.. olis vähän liian katkeraa pilaa taas..

Ei siis onnitteluja sillä tämä Wilhelm Walloittaja etenee suuressa pimeydessä, hyytävässä kylmyydessä ja henkensä puolesta peläten. Alavatsa on kipeä ja koko ajan on tädin piinallinen läsnäolo väijymässä.

Ehkäpä hormonia olis nyt enemmän kun Predictorkin siihen reagoi, taitaa olla herkkyys 50...

nyt siis kp 42/28-45.

Pelkään, että kun sen tänne ilmoitin niin huonosti taas käy. Pitäsi osata pitää suunsa kiinni kuten Tuulitii ;)

Kaikille +++++++++++ tälle viikolle

Neppis The Epäluuloinen

Enpä ole kirjoitellut miesmuistiin vaikka lueskellut olenkin teidän kirjoitteluja säännöllisen epäsäännöllisesti (0= !

Leannalle hurrjasti onnitteluja prinsessasta!

Sekä kaikille plussaneille paljon tarrasukkia ja onnea matkaan !!!

Heti aloitan hieman omanapaisesti kun tuossa viikko takaperin sain huonoja uutisia; toinen munasarja kystinen (kuten aina), mutta toisessa munasarjassa jokin ihmeellinen tiiviimpi kudos, josta joudun kontrollissa käymään )0= ... Molemmat munasarjat ovat lisäksi suurentuneet johtuen luultavasti noista ylimääräisistä " tavaroista" joita sisältävät. Se ihme kudos juttu mua kyllä jäi vaivaamaan, gyne teki raskaustestinkin jottei ole kohdun ulkoisesta kyse, testi oli nega kp tuolloin 16/26-30. No eiköhän asia jossain vaiheessa selviä. Lääkäriin menin kun oli niin hirviät alamahakivut.

Mitenkäs aijotte pääsiäistä viettää, kotona vaiko kyläillen tai mökillä ? Me olemme pääsiäisen ihan kotosalla ja mukavaa on se, että mieskin on silloin kotosalla muutaman päivän (0= !

Suklaista pääsiäistä kaikille !!

Mami +4

.. kiitos onnitteluista.. onnea tässä kaivataankin.. mä kyllä en haluais tällä vielä hehkuttaa, enkä ottaa onnentoivotuksia vastaan-- vielä.. Kun on niin epävarmaa koko homma.

Mites Sederiina? Toivottavasti en lannistanu/ pelotellu sua liiaksi omilla jutuilla. Nykyisin on itsellä ollu sellainen asenne, että kun ei toivo mitään eikä odota mitään niin ei pety. Kai pitää tätä pääkoppaa jollain suojella.

Siis toivon, etten pahoittanut mieltäsi.

Käyhän kertomassa kuulumisia.

I.I palelu jatkuu, lämmöt 37.3 ja sydän hakkaa ylikierroksilla, välillä heikottaa mut johtuu varmaan siitä, etten ole oikein muistanut syödä. Paino on laskenut, näytti tänä aamuna vaakakulta 49 kg..En siis ole oksentanut mutta ei ole nälkä ja liikkeessä saa olla ton kuopuksen kanssa. Kiipeilee ihan hirveästi ja on koko ajan otsa mustelmilla. Milloinkahan nuppi halkeaa kokonaan? Vieläkin saa iltatissiä ja väliin aina valvottaa yönkin..

Kolmosella on niin paljon asiaa, että on pakko poistua.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille :)

Neppis the pessimisti

Ja erityisesti Pipsa!

Mun kaksosilla oli viikonloppuna jo 9-vuotissynttärit, mutta silti kaikki kohtalaisen tuoreessa muistissa, paitsi ne huonot hetket...

No siitä nukkumisesta piti sanomani..

Mä verhoilin ne äitiyspakkauksen lootat ja niin meni muutama kuukausi, sitte muutettiin ja saatiin lapsille omat sängyt omaan huoneeseen, mutta tuo on varmasti hyvä idea laittaa ne samaan pinnikseen aluksi, onhan ne mahassaki ollu lähekäin niin tulee " pehmee lasku" tähän maailmaan. Sairaala-aikana(8vrk) kärräsin niitä ympäriinsä samassa pleksilootassa, kun kahden kans oli aina käytävän tukkeena!

Mun synnytys meni silleen, että alko syntymään ihan normaalisti alakautta (lapsivettä oli tiputellu pari päivää ja olin siitä syystä jo sairaalas). Yöllä noin yhden aikaan alko melko napakat supparit ja edeisty ihan mallikelposesti liki auki asti, mut sitte pysähty synnytys ja päädyttiin kiireelliseen sektioon. Syytä ei oikeen selvinny, mutta ainakaa A-vauvan pää ei kunnolla laskeutunu. Aamupäivällä klo 10.37 ja 10.38 synty pieni tyttö:2300g ja 44 cm ja pieni poika 2370g ja 45 cm. Viikkoja oli 36+6 tai tasan 37, ei muistu mieleen, mutta ei kai sen niin päivän päälle..

Ja toiset kaksoset olis kyllä ihana yllätys! Niin helpolla mä sillon pääsin.. Toki työmäärä on oikeesti kaksinkertanen tietysti, mutta niin on sitä ilooki VÄHINTÄÄN tuplaten. Lisää iloo tiedossa siinä vaihees, kun vauvat huomaa toisensa!

Onnee sulle paljo loppuodotukseen, maha mahtaa olla jo huikeen kokonen! Sulla on mielenkiintoset ajat tulossa!

Ja tuuhan heti kertomaan, kun jotain tapahtuu, kaikki varmaan odotetaan uutisia.

Voikaa kaikki hyvin!

Hempan hemppa, kuume nousee vaan!

Suht ahkerasti käyn lueskelee teidän kuumeilua, kun oma mieli ei tiedä, mitä tekis...

Tuhannesti onnea kaikille plussanneille! Käyn silloin tällöin lueskelee myös odotuspuolen suurperheellisiä, jotta se odotusaika vaivoineen pudottais minua aina alas vauvakuumehuumasta :-)!

Mies ei antanut lupaa kierukan poistoon, (kun menin kierukan tarkastuskäynnille), eikä halua neljättä lasta, muttei aio sterilisaatioonkaan mennä. Mutta näillä näkymin menen poistamaan kierukan, koska menkat usein ja kestää viikon-pari ja välillä ihmeellistä tiputteluvuotoa. Kävin otattamassa papanäytteen, kun vuodot miten sattuu, mutta näyte onneksi puhdas! Niinpä nämä vuotojutut johtunee tuosta kierukasta tai kierukan väärästä asennosta(näin ainakin terkkari sanoi ja itse olen vauvakuumepäivinä ehdottomasti samaa mieltä, että syy kierukassa ;-)!).

Nyt sitten miehen mielestä myös ok, että poistan kierukan, mutta kumit otetaan käyttöön. Ensi viikolle olen ajan lääkärille varannut. Mietin vaan, että aikaisemmin kortsuehkäisy jonkin ajan kuluttua jäänyt ja ollaan menty keskeytettyyn yhdyntään, jonka jälkeen mies yleensä lämmennyt seuraavalle vauvalle. Mutta nyt en usko tuohon viimeiseen vaiheeseen, koska neljäs lapsi tois tullessaan mm.auton vaihdon sekä lisää taloudellista menoa.

Nyt halusin tänne kirjoittaa ihan vaan tyhjentääkseni näitä ajatuksia päästäni, enkä tiedä kenelle kirjoittaisin. Mm. senkin takia nämä vauva-asiat mietinnässä, kun kuopus on nyt vähän yli kaksivuotias ja leikki-ikäisen touhut mielessään. Pinnasänky pitää vaihtaa lastensänkyyn, enkä tiedä raskinko myydä pinnasänkyä pois, muttei olis oikein tilaa säilyttääkään. Hankalaa, kun myös vaunujen ja pikkuvaatteiden suhteen alkaa olla myynti ajankohtaista, mutten tiedä raskinko vielä myydä. Jos mies kesän tullen sittenkin suostuu?!?

Välillä vielä mietin, että onko minulla oikeasti vauvakuume ja miksi ihmeessä haluan lisää " työtä ja huolta" . Kun nämä meidän kolme lasta ei ole helppoja tapauksia... Mutta jotenkin vaan tunnen, että minä olen sellainen monen lapsen äiti. Harmi vaan, että tähän ajatukseen tarvitaan kaksi aikuista, eikä tällaisilla haaveilla tienaa mitään....

en ole kirjautunut esittelylistaan, koska oikeasti meillä ei kuumeilla vauvaa...Nämä on vain minun omia höpöajatuksia :-). Omanapaista juttua, mutta kommentoikaa, jos jollain tuli jotain mieleen.

Pitkasta aikaa tallakin puolella; kun samoin kuin muut etsin Leannan uutisia!! ONNEA TUHATKILOA TYTTEROSTA!! Niin se sunkin sissi oli sitten tytto; toivottavasti jatkossakin kaikki sujuu joustavasti!*halaus!

Meitin sissi voi ihan hyvin olosuhteisiin nahden, eli hematooman kanssa olen jo naitten viikkojen aikana oppinut elamaan, valuttaa joka paiva, mutta jos ja kun vauva kasvaa ja voi hyvin, niin minkas tuolle verenpurkaumalle voit?!

Viimeksi yritettiin jo vilkuilla sukupuoltakin, ei vaan halunnut itse paljastaa ja istua jokottaa ihmeen tiiviisti viikkoihin nahden, 10 pv paasta uudelleen tarkastukseen...

Oma vointi on lahinna tylsistynyt, kun en mitaan voi tehda; kiellettyja ovat nostot ja sextailut ja stressaukset sun muut: lomaillaan nyt sitten taman viimeisen sissin edesta etta terveena syliin saataisiin...

Voikaahan kaikki hyvin ja plussainneille suuret onnittelut!!

- levinia ja hope rv 17+1 ulkomailta -

Vielä en heitä kirvestä kaivoon mutta kyllähän se vähän veti mieltä synkäksi tuo nega :o( toivoa on aina eikö?

Nyt voi alkaa asennoitua kouluun pääsemiseen.

Niiloakseli kp 21 yk 9 dpo 9

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat