Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (47)

Tuo ma 16. pvä käy miulle ihan hyvin. Kellonajalla ei väliä, jos neito nukkuuu silloin päiksyt, niin saanpahan välipäivän lukemiseen ;))) (mikähän tääkin päivä oli???) Paikka sopii hyvin... tosin muista stockasta juuri mitään, kun kerran vai kaksi siellä vieraillu....

Niin ja tulen pimun kanssa kahden......nautin " omasta" ajasta ;)

Ruokavaliosta: meillä kiinteitä maisteltu jo tovi, kun ei tuo " laihuusmaito" tuntunut enää pitävän nälkää riittävästi. Ei sitä paljon tarvi kiinteää, kun auttaa jaksamaan paremmin.

Muisteloita: En muista milloin mie sen testin tein, mut pahoinvoinnista tai paremminkin järjettömästä vatsakivusta edeltävänä viikonloppuna ja sen jälkeen useamman päivän jatkuneesta " orvosta" olosta päättelin. Pakko oli testi tehdä, kun töissä noiden säteiden ja luusementtien kans tekemisissä, niin täytyy ajoissa tietää..... Ja sit saa tietää työkaveritkin - joutuu vaihtamaan salia, tai seisomaan käytävällä sen aikaa, kun kuvataan :))))

Meillä muutamana iltana kitisty vähän enemmän, eikä tissikään tahdo kelvata. TÄnään kitinä oli vähän pidempiaikaista ja voisin kuvitellla neidin tekevän hampeja. Kun lypsin maidon ja annoin munakupilla hörpyttämällä ja pullosta sit pakastettua maitoa, niin kelpasi kyllä.... Nyt on sitten huomista varten purulelut kylmässä......

Vois yrittää vaikka vielä vähän lukea, ennen kuin saunaan menee, joten vilkuttaa tältä illalta \o_

--Mirpa ja pimutin--

Minulla näyttää nämä aamut olevan SE hetki, kun pääsen rauhassa koneelle. Lapset heräävät jo kyllä klo 6 ja sen jälkeen onkin hulinaa, kun päivä pitää saada käyntiin, mutta sitten Maria nukahtaa ensimmäisille päiväunilleen ja muut leikkivät omia leikkejään.

Meillä on myös aloiteltu kiinteitä. Siis todella aloiteltu. Marialla kun tuo lusikalla syömisen tekniikka on vasta alussa. Ruoka näyttäisi maistuvan, mutta kieli ei ole mukana vaan tekee samaa liikettä kuin imiessä eli todellinen saldo on ehkä 3tl ja sotku on mahtava. Mutta onhan tässä aikaa opetella..

Raskaudesta: Itse en viellä tähän aikaa aavistanut mitään, että odottaisin vauvaa. Minulla kun oli ihan huhtikuun lopussa menkat, jotka kesti viisi päivää. Tai siis mikä lie se vuoto oli, mutta toukokuun puolessa välissä alkoi tuntua siltä, että taidan olla raskaana. Heti sain vahvan positiivisen tuloksen ja ihmettelin, että näinkö herkkiä nämä testit on nykyään. Alkuraskauden ultrassa käydessäni odottelin, että monitorilla näkyisi pikku papu, mutta siellä olikin ihan selvä vauva, joten laskettu aika aikaistui kolmella viikolla!

Itselläni ei ole tullut ollenkaan kaipuuta raskauteen, onhan tämä jo meidän kolmas lapsi ja nyt meidän lapsiluku on täynnä. Mies kävikin sterilisaatiossa, joten senkin puolesta minulla on turha haikailla uusista vauvoista.

Oulun tapaamisesta: Olisiko nyt sitten sovittu, että 16.4. klo 14 Stockmannin 4.krs ravintola Vintti? Meitä löytyy varmaan nyt ihan mukava porukka tapaamiseen.

Bambi3 ja kauneusunilla uinuva Maria

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Menin käymään odotuspuolella ku hoksasin että alkaa olla jo sitä aikaa että uudet joulukuiset alkaa plussailemaan ja niinhän siellä oli jo pinoa... Nyt sitten on ihan kauheen haikee olo ja tuntuu siltä että minä myös minä myös =/ Pitikin mennä... Sen siitä saa kun on liian utelias =)

Onneksi en jääny lukemaan enempää ku oisin varmaan pimahtanu =o

[b]Leenu[/b]: Aikamoinen sattuma kyllä että Lumi ja Lassi on syntyny joulukuussa 2006, me ollaan synnytty joulukuussa -84 ja vielä meidän äidit on syntyny -63 =O Sanohan vielä että sun äiti on syntyny helmikuussa -63 =D

Juu, se klo.13 ois tosiaan vähän " pimmiystävällisempi" (hih) aika kun tuokin aika vaatii sen että meidän pitää lähtä kahdeksalta aamulla ja me ei olla kovin aamuvirkkuja... Mutta jos me tuolloin kahdeksalta päästäis liikenteeseen =o

Nyt taas iltapuuhiin ja nukkuja nakkeleen...

Pimmi ja Lassi

PS. Aikamoinen pino muuten [b]yhdeltä[/b] päivältä =)

Lähdemme vasta ylihuomenna autoilemaan toiselle puolelle Suomea, mutta huominen menee varmasti pakatessa. Esikoinen aloitti loman päiväkodista tänään, mutta mies joutuu sinnittelemään vielä huomisen töissä. Sitten hänellä alkaa 2 viikon isyysloma, jee! Osaan siis samaistua [b]joulunlapsen[/b] tunnelmiin. :-)

Niin, meillä ei ymmärtääkseni ole nikottelemista ollut tuon isyysloman kanssa. Tai sen verran, että mies siirsi sen suosiolla alkamaan ensi viikolla, sillä hänen kollegansa halusivat olla jo tällä viikolla lomalla.

Nyt menee sitten kommentoinnit ulkomuistista:

[b]Kaipuuta uuteen raskauteen[/b] ei kyllä löydy täältä. Toki tulee haikea olo, kun muistelee tuota viimeistä raskautta. On kiva muistella ensimmäistä raskaustestiä, ja sitä toistakin, jonka taisin tehdä melko lailla tasan vuosi sitten. Eihän se ihan mutkatonta ollut tuo raskaana olo, mutta lopputulos on totisesti sen arvoinen, on meillä niin ihana tyttö! Yhtä kaikki, tämä raskaus oli viimeinen eli meidän lapsilukumme on tosiaan näissä kahdessa.

[B]Rusinalla[/b] taisi olla surkeita öitä takana. Toivotan kovasti tsemppiä! Toivottavasti saat ladattua pääsiäisen tienoilla akkuja! Itse ainakin toivon, että saisin ottaa päiväunia ja mies voisi joskus nousta tytön kanssa ylös.

Kiitos [b]Pimmi[/b] hyvän matkan toivotuksista. Samaten kuin muutkin, jotka ovat tsempanneet tuolle pitkän pitkälle automatkalle.

Öistä oli kai (taas) puhetta. Meillä [b]yöt[/b] sujuvat useimmiten siten, että eka unipätkä on noin 4-5 tuntia, toinen sitten 3-4 h, kuitenkin aina niin, että pidempää ekaa pätkää kompensoi toinen lyhyempi pätkä.

Yöunet ovat edelleen sen 8-9 tuntia, mikä tuntuu itsestä aika vähäiseltä, mutta onhan sitä selvitty hengissä PALJON surkeammillakin unilla.

Mitähän muuta täällä puhuttiin?

Niin, oikein mukavaa tapaamista Tampereella! Olisi kiva, jos joku räppäisisi valokuvan teistä kaikista ja me muutkin voisimme ihmetellä sitä sähköpostin kautta. :-) Saman voisi tehdä sitten Hesan tapaamisessakin. Jos ajatus ei innosta, ymmärrän kyllä! Uteliaisuus nimittäin vaivaa, hih.

Jep, tsemppiä kovasti teille, jotka kamppailette huonojen öiden kanssa! Kärsivälllisyyttä myös noihin kiinteiden aloituksiin. Meillä se rumba on vielä toivottavasti kaukana edessä. No, ehkä ensi kuussa voisi ottaa harkintaan, jos vain maitoa riittää.

Oikein mukavaa pääsiäistä! " Nähdään" reilun kahden viikon päästä!

Iituli

kurkkimassa. Mun pömppiksestä vois myös kuvitella, että olen raskaana, paitsi että se on sellainen löllö-masu. =) Vatsalihaksia pitäis jaksaa tehdä, mutta, mutta... Kilojakin pitäis saada pois, mutta, mutta. Ja kesä lähestyy uhkaavasti. Jos meikäläinen satsaa tohon beach 2008!! Jos silloin olis entisissä mitoissa. =)

Neiti on ulkona päikkäreillä. Kova tuuli vaan kiusaa. Onneksi meillä on tuo etupiha tosi suojainen, ettei siihen ota tuuli. Tänään neiti maistoi peruna-porkkana-äidinmaito sekoitusta, mutta se ei ollut hyvää! =) Kyllä se yks lusikallinen meni alas, mutta kyökkien. Peruna maistui tosi hyvin ja sitä menikin koko annos mitä olin laittanut. =) Toivottavasti tämä näkyy myös torstaina neuvolassa, kun puntarille pitää mennä. Ettei tule th:lle sanomista, että neiti on edelleen liian kevyt.

Viime yö oli aika kurja. Siis neiti söi ties kuinka monta kertaa!! En edes jaksanu enää aamuyöstä laskea montako kertaa hän oli syöny, kun tuntu että heräs tunnin välein. Muutaman kerran nukahti uudestaan puoleksi tunniksi tutin kanssa, mutta muuten söi kyllä tissiä. Tuli vaan mieleen, että ei kai mulla ole maito loppumassa, vai tilasko hän vain lisää??

Täällä alko sataan lunta nyt!! Kiva myräkkä! =(

Tampereen tapaaminen sopis mullekin paremmin siinä klo 13 aikoihin. Mutta ihan 100% varma pääsystä en vielä ole. Hyvältä kuitenkin näyttää. Ei vissiin mennä niille synttäreille, mieskään ei halua, mutta on eri asia sit kehdataanko olla poissa.

Nyt mun pitää ruveta laittautumaan, meen kolmen muun äidin kanssa kahville kaupungille. Kivä vaan tällaisessa myräkässä mennä vaunuttelemaan, mutta minkäs voi! =/

rusina & M 2päivää vajaa 4kk

Onpas iloisen aktiivista palstalla näin alkuviikosta. Aika vaihtelevaisia syöjiä ja nukkujia joulukuiset tuntyuvat olevan.

Medän poju on myös enemmän kova seurustelija kuin liikkuja, pari kertaa on vahingossa kääntynyt. kovaäänisesti jokeltelee ja pärisyttää huulilla hauskasti;)

OULUN tapaaminen: olisi kiva tulla, mutta täytyy tarkistaa kalenteri ensin.jos esikoisella ei ole hoitopäivä vi olla että kaupunkireissu jää väliin, on sen verran vilkas kaveri...

MAITORUUALLA meilläkin mennään, tosin olen miettinyt aloittaisko prunan, nimittäin viikon verran yöt ovat olleet tosi kurjia 4 kertaa on vähimmäismäärä syöntikerroissa, väliin poika tissittelee ½-1 väleinkin.Pulloa on annettu nyt päivittäin ja sinnikkäästi kun yrittää niin tulosta tulee, johan on pullo kelvannut;)

Itse olen ollut tosi uupunut, jo ennen puoltapäivää tuntuu siltä että sais mies tulla jo töistä...

Neiti nukkuu ulkona ja mulla taas omaa aikaa. Heti piti tulla koneelle, ennen kuin teen ruokaa ja jatkan pakkaamista. Asunto ei ole vielä mennyt kaupan, mutta oon aloittanut jo pakkaamisen. Esim talvivaatteet, osan petivaatteista, pyyhkeistä ja vielä ajattelin jotain astioita laittaa laatikoihin. Toivottavasti asunto nyt sitten menee kaupan. Pitäkää peukkuja!!

Eilen mulla alko toiset [color=purple] menkat [/color] raskauden jälkeen (34 päivää välissä), eli taas ollaan siinä kierteessä. Otin sit ensimmäisen cerazette- pillerin kans. Toivottavasti ei sitten ole mitään viikkokausia kestävä vuoto edessä. Ekat menkat kesti 6 päivää, normaalisti korkeintaan 4päivää.

Viime yönä neiti on syönyt 3 kertaa, mikähän kasvupyrähdys nyt on kyseessä kun on myös nukkunut enemmän viime päivinä. Jaksaa olla hereillä max 2h kun ennen oli jopa 4h välillä hereillä. En tiedä.

Neiti söi tänään oikein hyvin [color=purple] pottua [/color]. Suu aukeaa jo kunnolla kun lusikan vie lähelle. Taitaa olla hyvää!! =)

[color=purple] Pimmi [/color] kyselit miten perunan laitan, eli sauvasekoittimella sekoitan perunan ja äidinmaidon. Aika paljon maitoa laitan, eli se on melkein kuin jugurttia mitä neidille syötän. Hänen on helpompi nielaista ja saa ensin totutella pikkasen paksumpaan tavaraan kuin maito. Ja ihan yhdellä teelusikallisella aloitin, että sai hieman vain maistaa perunaa. Huomenna olis tarkoitus laittaa sekaan porkkanaa. Toivottavasti [color=purple] Lassilla [/color] ei ole mitään allergiaa!

[color=purple] Heini [/color] Tervetuloa takaisin Suomen maahan! Miten matka meni pikkuisen kanssa? 2 viikkoako olitte?

[color=purple] Kirsikkka [/color] Pikaista paranemista sinne!

[color=purple] Tinuri [/color] Kylläpäs teidän neiti konttas aikaisin!! Meidän neiti on torstaina 4kk eikä konttaamisesta ole vielä merkkejäkään. =) Niin yksilöllistä se on! Ja

Lainaus:

tosi

mukava kuulla että veljesi on parantunut! Mukava uutinen teidän perheelle!

[color=purple] Iituli [/color] Tsemppiä sille 750km matkalle!! Kyllä se hyvin menee!! =)

G:[color=purple] Millä hedelmäsoseilla ootte aloittaneet?? [/color]

rusina & M 3päivää vajaa 4kk

Niin, piti minunkin kommentoida []Pimmille[/b] tuota Lassin reaktiota, että kyllä se allergiselle kuulostaa, ainakin tuo peruna kannattaa laittaa nyt jäähylle! Ja ehkä lykätä muitakin kiinteiden kokeiluja kunnes tilanne rauhoittuu. Peruna on yllättävän yleinen allergian aiheuttaja, munan, maidon ja vehnän jälkeen seuraavaksi yleisin prick-testatuilla lapsilla.

[b]Iituli kyseli: Onko vielä muita, joiden vauvat ovat vielä pelkällä nestemäisellä ruokavaliolla?[/b] ...Tätä samaa juuri eilen mietin, kun tuntuu että niin monet joulutähdet saavat jo kiinteää ruokaa. Johtuuko tämä aikainen aloittaminen sitten siitä, että niin moni on ollut joko osittaisimetyksellä tai jo kokonaan korvikkeella? Kun se suositusikä on yksilöllisesti 4-6 kk. Meillä mennään pelkällä tissillä niin pitkään kun vain kehdataan :) Allergiataustankin vuoksi.

No nyt pitää lähteä pankkiin avaamaan pojalle omaa tiliä :)

Tinuri ja Alpi, joka on ihan raivoissaan lelukaaren leluille, kun ne eivät juttele! Peilivauva ;-) sen sijaan on huippu, se kun SEKÄ hymyilee ETTÄ juttelee hänelle vähintäänkin yhtä ihastuneesti :DDD

Huikkaan täältä kesken pakkaamisen, että meille tuo " pimmiytetty" :DDD aika eli klo 13 --> sopii aivan hyvin siihen Treen tapaamiseen lauantaina 28.4. Siperiassa. Eihän siihen ole kuin reilut kolme viikkoa, kivaa! *miettii jo, miten me oikein tunnistamme toisemme, noin nelikuisista vauvoistako?*

Ja välikahvit odottavat, heh, joten lyhyestä virsi kaunis. Huomenna reissuun joten toivotan [b][color=00EE00]ILOISTA PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE![/color][/b]

Tinuri ja Alpi ♥

Maria nukkuu nyt ja isommat tytöt leikkii keskenään, joten ehdin vähäksi aikaa koneen ääreen.

Minäkin voisin kyllä osallistua Oulun tapaamiseen. Minulle noista päivistä sopisi parhaiten 13. tai 16. päivä. Paikaksi ehdottaisin Stockmannin yläkerrassa olevaa Vinttiä niin samalla voisi kahvitella ja sinne mahtuisi vähän isommalla porukalla. Kellon aika olisi mielellään aamu-iltapäivä. Illalla ei mielellään. Aiotko Mirpa ottaa koko katraan mukaan vai tuletko vain vauvan kanssa? Mukavaa jos saadaan porukka kasaan!

Nyt takaisin pyykin pariin...

Bambi3 ja tyttäret

Vielä jaksaa aurinko näyttäytyä on vaan melkoinen tuuli ulkona,ettei viiti Johannaa viedä ulos nukkumaan. Laitoin sitten pinnikseen päikkäreille,saa nähdä miten pitkään jaksaa siellä nukkua, kun normaalisti siellä ei uni maistu tuntia pidempään.

Meille kävis myös ihan aamupäivä siihen Oulun tapaamiseen ja se stockmannin vintti vois olla hyvä paikka. Minä jo isännälle ilmoitin,että menen sinne tapaamiseen kaksin Johannan kanssa ja isäntä saa olla sitten kahden vanhimman tytön kanssa.

tintti ja Johanna 3kk

Ainakin [color=blue]Joulunlapsi, Tinuri ja Iituli[/color] ovat lähdössä reissuun et toivottelen jo nyt hyvää matkaa! =)

[color=blue]Päivikki[/color]: Mulla on kyllä semmoinen mielikuva että sekä joulunlapsen että rusinan tytöt ovat Minni-nimisiä eli kyllä ne Mikki ja Minni tapaavat toisensa =)

[b]Oulun tapaaminen[/b]

Kävin lukasemassa pinoja ja sain nyt aikaseksi tämmösen suunnitelman että...

[b]Aika: ma 16.4. klo.14

Paikka: Stockmannin Vintti-kahvila[/b]

Ja paikalle ois näillä näkymin tulossa

[color=blue]mirpa1

himpura

bambi3

tintti211

MrsCruiser (+kaveri?)

ja minä[/color]

[b]Käykö kaikille ja unohdinko jonkun?[/b]

Tuohon [b]Tampereen tapaamisesta[/b], että on kyllä tosi hyvä kysymys että mistä ihmeestä me toisemme tunnistetaan =o Varsinkin ensimmäisenä paikalle saapuvilla voi olla vähän hankaluuksia kun kyllä siellä voi olla muutakin " vaunukansaa" . Viimeisenä tulevien on helppo bongata vaan semmonen iso vaunukeskittymä ;)

Minäkään en Tampereesta tiedä oikein mitään ja mulla ei oo mitään hajuakaan miten osaan sinne ostoskeskukseen (tai miten me edes saadaan auto jonnekin parkkiin) mutta onneksi saadaan miehen isältä navigaattoria lainaan ja ehkä sen avulla löydetään edes se Tampere =D Tuon kartan voisin kyllä tulostaa että ois vielä joku apuväline =)

Mut tunnistaa ainakin hyvin kun näytän eksyneeltä ja turistimaiseltaja törmäilen ympäriinsä vaunujen kanssa =))) Onhan se kahvila muuten ensimmäisessä kerroksessa (tai onhan siellä hissi)?! =O

[b]Soseista[/b] vielä... Oltiin tänään mun vanhempien luona kylässä ja kun äiti kuuli että Lassi on maistellu pottua niin hänhän alkoi heti penkomaan kaappeja että löytyiskö sieltä jotain mitä hän vois syöttää Lassille... Lassi on sitten syönyt tänään 1/3 pilttipurkkia päärynä-persikka-sosetta ja tykkäs niin paljon että nosti mummulle metelin kun ei saanut enempää =) Tiedän kyllä että ei noita makeita sais ihan ensimmäisenä antaa, mutta äiti oli niin tohkeissaan että en nyt kehdannu valittaa asiasta =) Vielä ei ainakaan oo tullu mahakipuja eikä muutakaan, mutta saapa nähdä minkälainen yö tulee =o

Hmm... Vielä oli joku juttu mutta kun ei tuu nyt mieleen ei millään...

[color=blue]Rusinalle[/color] jaksamisia kehnon yön jälkeen! Toivottavasti oli vain väliaikaista =)

Pimmi ja Lassi Matrixia odotellessa =)

*Haukotus* Oli taas viime yö kurja. En tiedä neidin unipätkistä mitään, ollu hereillä varmaan kerran tunnissa. Ei aina nälkä, ei kunnolla itke, tutti kelpaa, muttei sekään aina. Mikä on?? Meillä kun meni jo muutama yö niin mukavasti yhdellä syötöllä ja nyt näin. Huoh! Toivottavasti on tilapäistä.

Päivällä nukkui eilen jopa [color=red] 5h [/color] vaunuissa!! Sit oli hereillä klo 17-21 ja meni yöunille. Nukku tunnin söi ja sit nukkui klo 01 asti ja siitä alko valvominen. =(

Tänään kokeillaan lisää porkkana-peruna sosetta. Jos menis 2 lusikallista. Ostin myös porkkana-peruna velliä eilen ja ajattelin pääsiäisenä kokeilla jos alkaa toi sose ensi maistua.

Pitäis jatkaa pakkaamista tänään. Lauantaina haluaa se mahdollinen asunnon ostaja tulla uudestaan katsomaan kämppää, joten pitää saada vähän ylimmääräistä tavaraa pois, että näyttää paremmalta. Meillä kun on nyt joka seinällä jotain, ahtauden vuoksi. Ihanaa päästä omakotitaloon, kunhan vaan saadaan aloittaa remontti!! Hiukan odotan sitä!!

Nyt lukeen aamulehti, kun saa istua rauhassa. Jos neiti nukkuis sen 30min. =)

Päivänjatkoja, sori omanapaisuus...

rusina & M huom. 4kk

Huomenta tähtöset!

huomenna olis sit Allun 3kk neuvola viimein.

Meillä on viimeiset 3yötä ollut melkoisen kamalia, kaikki lapset heräilleet jatkuvasti, vaellusta meidän sängyn ja oman sängyn välillä, sit vessaan...

Siihen sit Allun syötöt ja muut tissillä roikkumiset. Huomaan et olen nukkunut sellasia 30min-1h pätkiä nyt jo kolme yötä peräkkäin.

RASKAUDESTA: Olin niin sekaisin viimeisten tenttien takia et en tosiaan tainnut tähän aikaan vielä tietävän et Allu luuraa masussa.. testikin tuli vasta tehtyä vapun aikaan. Silloin kyl jo ties et siel taitaa asukki olla.

Nyt pitää ruveta suunnitelemaan menua pääsiäiseksi. Meille tulossa syömään siskot perheineen ja isovanhemmat... ihan kuin jouluna :)

nefili ja Adam 3kk

Ja piti muuten tuonne ryömimiseen vielä lisätä, että ihan samalla tavalla kuin siskokin aikanaan niin Alpi kovasti jo yrittää päästä eteenpäin :D! Ja suuttuu ihan hirveästi kun vain nytkyttää mahallaan, hih, pää punaisena hytkyttää itseään ja korkeintaan saa alustan rutattua kainaloidensa alle... Voi pientä turhautujaa!

Tinuri

Mirpa: minutkin on rakennettu raskaana olevaksi :) tämän verenpainetautisen paineet olivat ihanteelliset koko raskauden ajan eikä lääkkeitä tarvittu :)) hmm... voisi olla aikamoinen lapsikatras jos koko ajan olisi reppu täynnä :o Onneksi ikä tulee jo vastaan siinä asiassa :)

Olipas viikonloppu: lauantaina sain hurjan kipinän siivota :o Mennä toohotin pitkin kämppää ja tietenkin siinä kävi niin että ensin hajosi silitysrauta, sitten astianpesukone ja illalla vielä kipusin kylmään saunaan tunnin lämmityksen jälkeen :(( huoh...

Aprillipäivän vietimme sisareni luona hänen syntymäpäiviään juhlimassa. Mukavaa kun suku oli taas koolla :)) Akseli sai ansaitsemaansa huomiota ja naureskeli isompien serkkujensa touhuja :))

Täällä poika vaihtoi päivärytmiä. Nyt nukutaan ulkona kaksi kertaa eli rytmi on seuraava: herää edelleen 07.00 ja ulos nukkumaan 10.00. Parin tunnin tirsojen jälkeen n.12.00 herätään taas ja valvotaan n. 16.00 asti ja taas pari tuntia ulkona jonka jälkeen yöunille 21.00. Eli on jo valveilla aikasmoisia pätkiä :))

Akselille on hyvin tavalliset viljat sopineet. Lempparia on puolukkapuuro, nam :)) sitä syödään halulla. Kuukauden kuluttua aloittelen sitten hiljalleen lihaa antamaan :)) Voi hurja kun poika kasvaa kovaa vauhtia :o

No, pitänee tästä soittaa pesukoneen korjaajalle ja siirtyä tiskaamaan aamiaisastioita... ihan outoa taas käsin tiskata :o

Palaillaan astialle

RauPotar ja Akseli piirun verran yli 4kk

Ensiksi voimia mahatautia sairastaville, ei todellakaan ole mikään kiva tauti-etenkään jos koko perhe sairastaa. Ihan mielellään maksaa sen 150 euroa rotarokotteesta, jottei rotaa tarvitsisi ainakaan molempien lasten kokea. Norossa oli jo ihan tarpeeksi kestämistä.

Meillä ei herra D vielä kääntyile mihinkään suuntaan. Niin ne vauvat kehittyvät eri tahtiin, Tinurin päivän vanhempi lapsonen kun jo kierii ja meidän ei juurikaan edes yritä. Meillä esikoinenkin kääntyi selältä mahalleen melko myöhään, joten ilmeisesti saadaan sitä kääntymistä odotella vielä toista kuukautta. D tykkää tosi paljon jumppailla, etenkin käsistä vetäminen saa aikaan hillittömän kätkätyksen. Juttua tulee kanssa tosi paljon, tuntuu ettei itse juurikaan ole hiljaa päivän aikana. Mulla kun on jäänyt esikoisen vauva-ajoilta sellanen tapa että vauvalle vastataan AINA kun vaan jokellusta kuuluu. Tulipa sitten keksittyä eräänlainen ikiliikkuja, tämä kakkonen kun ei sitä jutustelua haluakaan ihan helpolla lopettaa :). Siinä sivussa kun sitten pitää keskustelua yllä esikoisen kanssa ni ei paljon tarvitse hiljaa olla. Ihana on kyllä seurata esikoisenkin kielen kehittymistä, joka päivä tulee uusia sanoja, taivutusmuotoja ja lauserakenteita. Olen koettanut pitää päiväkirjaa lasten kehityksestä, mutta tuntuu ettei aika ja muisti enää riitä kaiken kirjaamiseen ylös. Hassulta tuntuu että vuosi sitten esikoinen oli vasta alkanut konttaamaan ja vaan jokelteli ja nyt jo juoksee ja puhuu pitkiä lauseita. Aika menee kyllä tosi nopeasti.

Meilläkin vielä mennään maitolinjalla, toivottavasti sinne 6kk ikään asti. D kasvaa kyllä hyvin, mutta on viimeaikoina viihtynyt rinnalla vähän turhan tiheään. Toivottavasti kyseessä on vaan tankkausvaihe (tai hampaiden tuloon liittyvä juttu), eikä maidon riittämättömyyteen liittyvää. Mutta saa nähdä sitten 4 kk neuvolassa miltä näyttää.

Joku taisi miettiä " laihdutuskuurille" ryhtymistä. Itseäkin on alkanut vähän häiritsemään tämä edelleen pömpöttävä maha. Kaksi viime kesää kun on ollut raskaana niin olisihan se ihan kiva tänä kesänä näyttää jo ihan " tavalliselta" kesävaatteissa. Kumma juttu kun viime kesänä se pieni pömppis oli niiiiin ihanan hellyyttävä, mutta nyt se jotakuinkin samankokoinen kumpu saa aikaan hieman toisenlaisia tunteita...Ei kun vatsaa treenaamaan vaan, täytyy kai koettaa vihdoinkin ottaa itseä niskasta kiinni.

Taidan kömpiä sänkyyn vauvan kainaloon, tämä ilta on onneksi sujunut ilman itkuja. Nätit hampaanalut pilkottavat jo yläleuasta :). Öitä!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat