Kommentit (16)

meillä taitaa sittenkin olla edessä lääkärireissu. mä en osaa enää viiviä auttaa, harmittaa kun toinen on niin kipeen olonen. tuosta kun hän herää niin mitataan kuume, on niin kovasti nyt hikoillu ja nukkuu todella levottomasti. ei kiva kun 5,5 viikkonen sairastuu. sit olen ihan pihalla jos ei ole kuumetta..

Heinä: Asutaan täällä varsinais-suomessa Salon lähellä. Ja huomasin et olin laittanut vähän reilusti noita kilometrejä sinne mummolaan...liekö johtuu siitä että on miehen vanhemmat ;O)

Meillä onneksi eskariin mennään yhdeksäksi ja taksi kyyditys...muuten ei varmaan minnekään ehdittäiskään. Mun muksut siis 5-01, 3-04 ja 1-07. mulla oli tuo laskettuaika helmikuussa mutta pikkumies päätti sitten syntyä jo tammikuussa.

calmus

Sisältö jatkuu mainoksen alla

CALMUS; me asutaan Mikkelin lähellä, missäs te? On tosiaan samanikäiset lapset (6-01, 5-03 ja 2-07) ja olen vm-76. Huvittavaa, et mummolakin lähikunnissa, Punkalaidun on tosiaan lähellä Huittista. On kiva, että lähellä meitä asuu yks pph, jolla on kaksi 4-vuotiasta tyttöä hoidossa joten uskon et heidän tapaaminen lähihpuistossa riittää keskimmäiseni kavereiksi kun esikoinen menee eskariin. Sitä ihmettelen, kuinka saan eskarilaisen ajoissa vietyä näiden kanssa joka aamu kahdeksaksi!

Näitä ruoka-aineita minä nyt koitan välttää:

kahvi, musta tee, kaakao, suklaa, sokeri, voimakkaat mausteet, herneet, kaalit, omena ja paljon lisäaineita sisältävät ruuat (periaatteena ei yli kaksi lisäainetta)

Niitä yleisesti mahavaivoja auheuttavia ruokia on: paprika, sipuli, lanttu, herne, papu, kaalet...

Itse oon miettinyt että sokeriahan ei pysty kokonaan jättämään kun sitä on joka paikassa, mutta koittaa mahollisuuksien mukaan välttää, ja nuo kaikki muut voi jättää pois kokonaan.

Hyvä kirja on ollut tuo " Koliikki - apua hieronnalla ja ruokavaliolla" . Siitä saa vinkkejä tuohon ruokavaliohommaan. Sain tuon kirjan siltä vauvahierojalta lainaan.

VAUVA-G: Oletteko aloittamassa/aloittaneet vauvanne kanssa vauvajumpan, vauvauinnin tms? Meidän harrastukseksi vois vaikka sanoa tuon hieronnan =o) Sitä aion jatkaa säännöölisesti, senhän sanotaan vaikuttavan mm. korvatulehuksiin ja ties mihin. Vauvauinnin haluan alottaa mutta täällä ne jä kesäksi tauolla joten sen voi alottaa vasta syksyllä. Harmi!

HANNELE

on varmaan niitä pieniin vauvoihin liittyviä ikuisia mysteerejä, ja meilläkin on päästy sitä pohdiskelemaan. Maidot on juotu, vaipat vaihdettu, ei pitäisi olla kylmä eikä kuuma, mutta saman tien alkaa huuto, jos ei pidä sylissä, ja välillä sylissäkin itkettää. Maitoon on vaikeimpina hetkinä sekoitettu mallasuutetta, mikäli vatsassa on ummetusta, mutta aina ei kakkaaminenkaan helpota tilannetta. Koliikista ei kuitenkaan ole kysymys, eikä vaiva ole jokailtainen, mutta päivisin tätä ei esiinny koskaan.

Pari kertaa olen helpottanut ummetustilannetta " vanhan kansan tempulla" eli heilutellut kuumemittaria varoen peräaukolla ja näin saanut kakan kulkemaan - käsittämättömän isoja ja kovia pökäleitä voikin olla pienessä vatsassa !!! Tästä tempusta minulle kuitenkin sanottiin neuvolassa, ettei sitä nykyään enää suositella, etteivät limakalvot vahingoittuisi - siis miten ihmeessä ne tästä vahingoittuisivat, kun varoen tekee liukkaalla mittarilla, eikä laita liian syvälle ? Osaako joku valaista, mikä tässä tempussa on niin vaarallista ? Tämä on nimittäin jonkin verran helpottanut, mutta nyt en ole uskaltanut sitä enää tehdä, kun niin kiellettiin.

Toinen mielenkiintoinen juttu on tämä siirtyminen muuhun ravintoon. Muistan, kuinka 7 vuotta sitten annoin esikoiselle peruna-porkkanaa jo alle 3kk ikäisenä ihan neuvolan suosituksesta ja heti oli ihan toisenlaista koko oleminen, kun ei tarvinnut vähän väliä herätä kittaamaan plisua korviketta, jonka voimalla ei jaksanut kuin pari tuntia kerrallaan. Nyt vaava on hieman yli 2kk ja vetää jo reippaasti yli litran korviketta päivässä, joten siirtyisin hyvin mielelläni parissa-kolmessa viikossa antamaan hiukka muutakin. Vaan kuinka ollakaan, suositukset ovat taas muuttuneet, eikä missään nimessä pitäisi antaa mitään muuta kuin maitoa ennen kuin 4kk on täynnä. Kuulema uusimpien tutkimustulosten mukaan vauvan vatsa ei ole vielä valmis vastaanottamaan vahvempaa ravintoa. Ihmetyttää vaan hiukka, miten me " entisajan lapset" olemme vielä hengissä, vaikka 2kk vanhana minäkin sain jo muussattua perunaa ja kastiketta ???

Jotenkin tuntuu taas vahvasti siltä, että nykyajan äideille tuputetaan ihan liian paljon hössötystä ja hömpötystä, kun vähemmällä tulisi varmasti paremmin toimeen eikä olisi aina niin syyllistetty olo kaikesta, mitä ei ole osannut tehdä kunnon äitien tavoin....

Mutta tosiaan, otan ilolla vastaan kaikki neuvot siitä, miten saisimme iltaitkemiset rauhoitettua.

kirsi-mama ja Jenna 2kk

HARRASTUKSET: oon käynyt isompien lasten kanssa pari vuotta äiti-lapsi-jumoassa. Aloitin sen kun keskimmäinen olil 1v ja välillä pidin painoina puntteja. Nyt on taas elävä paino, ollaan käyty jo kolme viikkoa vauvan kanssa. Siellä on ikäraja 0-6v, eli isommat juoksee siinä tatamin ulkopuolella omissa hillumisleikeissään ja vauvat on siinä jumppapaikalla. Sopii hienosti meille kun lapset on 0-5,5v. Ehkä ensi talvena vielä pystyn ujuttautumaan mukaan kun esikoinen on sen verran hentoinen ettei kukaan ehkä huomaa että hän täytti jo 6v... Muutenhan en voi käydä missään kun kaikissa harrasteissa pitäis olla joko vauva tai iso lapsi, ei molempia. Kun on kolme eri ikäistä, se rajoittaa joskus. Tosin esikoinen menee jo eskariin syksyllä, mutta kotiin jää myös 4-vuotias. Täytyy katsoa viihtyykö 4-vuotias mun ja vauvan kanssa kotona vai haluuko mennä kerran viikossa hoitoon. Todennäköisesti hän haluaa olla kotona ja sehän sopii mulle kyllä.

Nyt heräs vauva ja tiskit jäi laittamatta...

..ei niin ihanaa vauva-arkea. Tässä nyt kummastelen mikä meijän Viiviä mahtaa oikein vaivata. Muutamana iltana on ollut ihmeellistä itkeskelyä. Ja sitä kestää sitten monta tuntia ellei sylissä pidä. Siis syliin rauhottuu ja ehkä nukahtaakin mutta kun vie sänkyyn niin johan ollaan taas hereillä. Koko eilisen päivän aikana Viivi nukku vähän päälle 2 tuntia ja yöunille jäi vasta 00.15, alkoi siinä keinotkin jo loppua ja miehen kanssa vuorotellen hyssyteltiin (itse olin todella väsyny). Tietenkin kun Viivi oli koko ajan tissillä niin oli varmaan jo paha olokin. Ilmaakin oli mahassa kun niin kovin piereskeli pahan hajuisia pieruja.. D-vitamiineja en nyt anna, tuttelia vaan kun oikein tarvii ja mietinkin että onkohan omassa ruokavaliossa muuttamista? Kahvi pois? Kertokaa vinkkejä, oon ihan neuvoton jos tätä jatkuu.. Ei siis ole koliikkimaista itkua.

Muuten Viivi on mitä rauhallisin ja ihanin lapsi mitä äiti voi lapsestaan toivoa. Hymyjä satelee varsinkin meille vanhemmille (tais mummukin minihymyn saada) ja kovasti yritetään jo jutella. <3

Meillä on kanssa vähän samaa lajia tuo mies SPORTTARI, tosin meillä istuu vaan tietokoneella päivästä pitkään. Vähemmästäkin alkaa tympiä.. Tosin jos haluan/jaksan/viitsin siivoilla niin laitan vaan Viivin hänen olkapäälleen sanomatta mitään, nukkumisen kanssa onkin sitten jo ihan eri asia.. Eilen ehdotin että mennään kaikki hiukan ulos ja siivotaan (vihdoinkin jo) tuo auto, mut ei..

HOROSKOOPPI: En ole tutkinut paremmin mutta täytyy katsoa jos eteen joskus sattuu. Noitahan on varmaan paljon netissäkin?

VAUVA-G: Oletteko aloittamassa/aloittaneet vauvanne kanssa vauvajumpan, vauvauinnin tms? Olen ajatellut tuota jumppaamista, vois auttaa ehkä mahavaivoihin. Kokemuksia?

Ehkä meilläkin tuo masu pian paranee, eikä pahempia itkuskeluja tule; siis toivorikasta maanantaita toivottaen

ruujsal & viivuska

Oli näköjään Heinäkin alottanut uuden pinon, tulekkos Heinä tänne sinäkin? Aina niin hankala kun ei taho pinoa huomata, helposti tulee kaksi ja sitten molempiin tekstejä. yhtä puusilimiä siis kaikki!

HEINÄ: mää näin kanssa viime yönä unta että olin synnärillä ja saatiin kelmille pikkusisko! Mikähän yhteensattuma tämä nyt on...?

HANNELE

Heissan kaikille. Viime viikko meni ristiäisjärjestelyjen ja lääkärissäkäyntien parissa joten nut kuulumisia.

Eli pikkumies kasvanut hienosti: paino 5530 pittus 57 ja pipo 38. Ja ikää siis 2 kuukautta ja lääkärin tarkastus. Hyvin kasvaa ja jäntevä oli lääkärin kommentit. Vatsallaan ollessa meinasi poika väkisin lähteä kääntymään ja ryömimään ja lääkärikin naureskeli että onpas varhaiskypsä ;o) Eli rintamaidolla jatketaan kun sillä kerran pärjäillään.

Itsellä oli jälkitarkastus samalla reissulla ja kaikki kunnossa, repeämä paratuneet. Liikunnasta tai vatsalihaksista ei tullut ohjeita.

Sitten oli vielä 3-vuotiaan lääkärineuvola: paino 13.7kg ja pituus94.5. Olikos muilla näitä kolme vuotiaita, minkäs kokoisia ovat?

Sitten on vielä toukokuussa 6 vuotiaan lääkäri neuvola...

Itse kävin viimeviikolla tapaamassa kirurgia poliklinikalla kun raskausaikana löysivät sappikiven joka aiheutti aivan hirvaitä kipuja. Nyt sitten edessä leikkaus joka ei onneksi ole kiireellinen vaan ,marraskuulle suunniteltiin. Kun täytyy varmaan saada imetys sitä ennen loppumaan...

Ristiäiset olivat siis lauantaina ja pidettiin ihan kotona. Poika sai nimen Onni Evald. Vieraita oli parisen kymmentä ja ruoka ja kahvit tarjottiin. Onneksi oli tosiaan noita apujoukkoja, sisko hoiti keittöpuolen niin ei itse tarvinnut huolehtia. Mukavasti meni ja Onni jaksoi olla hienosti ja välillä jaksoi hymyillä, varsinkin lapsivieraille.

HarrastusG: Kotona vauvahierontaa ennen yöpuvun vaihtoa. Vois hieroa useamminkin kun näyttää kovasti pitävän. Sitten käydään perhekerhossa ja isosiskon muskarissa eli käytännössä Onni nukkuu nämä ajat kun kerhot aamupäivällä.

Heinä: Meillä aikas saman ikäiset lapset kun mullakin esikoinen menee syksyllä eskariin. Olen sitten kotona näiden pienempien kanssa. Hoitopaikkaa en aio hakea tuolloin 3,5 vuotiaalle vaan omakerho x1 viikossa ja sitten perhekerho ja ehkä muskari. Vauvalla saa riittää tuo perhekerho harrastukseksi ;O)Niin ja jos tuo vuosiluku nikissäsi on syntymävuosi niin ollaan sitten samanikäisiäkin;O] Missäspäin asutten jos saa udella...meillä mummola punkalaitumella ja sinne 300km. Eikös se ole Huittisten lähellä..

Aurinkoista viikkoa kaikille!!!

terkuin:calmus ja pesue

Eilen oli niin kiireinen päivä, etten ehtinyt ollenkaan koneelle ja nytkin kirjoittelen toisella kädellä..vauva on sylissä..

Meillä oli tänään neuvola.

Vilppu oli kasvanu pituutta 2cm, mutta paino oli laskenu..! Tosin vaan 40g mutta silti..Epäiltiin th:n kanssa että viime mittaus on menny vähän pieleen, kun Vilppu kuitenkin syö tosi hyvin! Kahden viikon päästä on taas punnitus.

Miten teidän vauvat nukkuu? (tästä on ollu aikasemminkin puhetta, mutta kysyn kuitenkin) Onko muilla sellasia päiviä, että vauva käytännössä nukkuu koko päivän ja yön perään vain välillä syöden?

Meillä oli eilen sellanen päivä ja tämän päivänkin on oikeestaan vielä nukkunu, nyt on sit ollu hereillä pari tuntia..

Vilppu on nyt siis tasan 1kk:n ikäinen.

Me lopetettiin nyt vähäks aikaa kokonaan ne Jekovititkin, kun toissapäivänä yritin jo lisätä tippoja kahteen, niin illalla poika huusi niin kovasti, että yöunille päästiin vasta lähempänä puoltayötä!

Eilen nukahtikin jo kahdeksalta yöunille, eikä huutanut yhtään kun en ollut antanut niitä tippoja.

Ristiäiset yritetään pitää tän kuukauden aikana.. Mitähän mahtaa mahtua päälle.. Ei olis kyllä varaa mihinkään uusiin juhlavaatteisiin just tälläerää.

Eilen " myytiin" meidän asunto ja omakotitalo odottaa.. Vimeistään heinäkuun lopussa päästään muuttaan uuteen, tilavampaan kotiin!! JEE!

Kauppoja ei olla siis vielä kenenkään kanssa tehty, mutta suullisesti ollaan sovittu, että tämä myydään ja uusi ostetaan..Myöhemmin sitten tehdään sopimukset ja kaupat.

Nyt alkaakin sitten uuden kodin sisustuksen suunnittelu!

Onneks on tarpeeks aikaa miettiä, mitä kaikkea hankitaan ja tehdään uuteen paikkaan..Tosin remppaa ei sen kummemmin tehdä, pientä pinta laittoo vaan.

Nyt menen tekemään pojalle iltapesuja ja laitan sen nukkumaan..

mammutti ja Vilppu 1kk

Huh miten kylmä oli ulkona tänä aamuna. Palelin leikkipuistossa ja jännitin ettei vaan tissit palellu. Onneksi vauvalla oli hyvä ja lämmin nukkua vaunuissa.

Kävin ekan kerran ihmisten ilmoilla vauvan syntymän jälken kotikylää kauempana lähikaupungissa, jonne on 50 km. Oli erikoista olla jossain. Tosi hyvin meni reissu, käytiin isomummoa tapaamassa vanhainkodissa, ROssossa ja isommat lapset kävi mummon kanssa uimahallissa ja mä vauvan kanssa ostoksilla sillä aikaa. En muistanut, että vaatteiden sovittaminen on aika vaikeeta yksin vaunujen kanssa, kun vaunut ei mahtunu koppiin ja joka paikka kuhisi porukkaa. Jäi siis mahtuvat housut ostamatta.a.. Mutta virkistävää käydä kuitenkin jossakin. Parin viikon päästä ois mummilan reissu Huittisten lähelle, matkaa 400 km. MItenhän mahdumme ees autoon, kun on vielä kaksi kissaakin sullottava mukaan. Ja kisut on saatava johonkin kiinni. Toiselle on pieneen tilaan menevä kantokassi, toinen panikoituu kassissa ja se katti on oltava kantolaatikossa. Kai se johonkin jalkatilaan on laitettava!

VIime yönä vauva nukkui ihanan sikeästi, herätti yhdeltä ja söi ja nukkui sikeästi vieressäni, söi kerran aamuvarhaisella eikä örissyt tai piereskellyt. Usein menee aamuyö pyöriessä ja tutia laittaessa suuhun. Jos noin hyvin nukkuis jatkossakin, voisin siirtää omaan sänkyyn aina syötön jälkeen. Mua valvottaa jos vieressä nukkuu örisevä vauva varsinkin kun on laitettava pari kertaa tunnissa tutia suuhun. Nyt kun nukkui makeesti, ei tarvinnut koko tutia.

NÄin unta että oli neljäs lapsi tulossa ja olin järkyttynyt. Mietin unessa, kuinka saan tän vauvan hoidettua -mulla kun oli tässäkin odotuksessa 25 viikkoa täyttä yrjöä ja loppuun asti hirmu pahoinvointi vuorokauden ympäri. Vauvoja tai lapsia sitä ottais vaikka kuinka monta mutta raskaana olo ja ponnistusvaihe riittävät mun osaltani jo!

Jaahas, mutta jos menis laittamaan tiskit ennenku beibi herää.

Ohoh, poitsu on jo 7 viikkoa!

Empä ole kerennyt kirjoittelemaan. Mulla tosissaan iski kiva rintatulehdus, kävin torstaina lääkärissä ja sain antibioottikuurin. Kuume nousi seuraavan yön aikana tuonne liki 40 asteeseen ja olo oli ihan hirveä. Nyt on rinta siis jo parantunut mutta, vauvan vatsa on noista antibiooteista tullut tosi kipeeksi ja meidän päivät ja yöt on yhtä itkua!! Tänään käytiin neuvolassa ja olihan tyttö taas kasvanut. Pituutta oli 55.5 cm (53cm) ja painoa olikin jo 4,550 kg (3,855 kg). Mä sainkin ajan jo tuonne jälkitarkastukseen 26.4 (6 vko synnytyksestä) ja vauvalle varattiin lääkäri aika 9.5 ja sitä ennen ei sitten neuvolaa olekaan.

Kuinkas usein teillä muilla käydään neuvolassa?

Calmus ja heinä: Mulla myös melkein saman ikäiset muksut, tosin esikoinen on vasta 4,5 v, mutta kakkonen täytti juuri 3.v. Meillä ei toistaiseksi ole mitään harrastuksia. Perhekerhossa ajateltiin ruveta käymään ja sitten täytyy suunnat jossakin vaiheessa johonkin puistoon riekkumaan, kunhan puistot vähän tuosta kurasta kuivuu. Meidän kun on autolla sinnekin kuljettava. Niin ja ikää mulla onkin sitten vuosi vähemmän kuin teillä " isot" bileet siis tiedossa!

Tänään sain viimein varattua meille papinkin eli meillä ristiäiset ovat sitten 15.4, vielä pitäisi kummit keksiä ja nimikin on vielä vähän hakusesssa.

En kerenny vielä lukea kunnolla pinoja joten en nyt kommentoi sen kummemmin, palaan asiaan myöhemmin.

Iloista päivää kaikille!

T.Kaisa

Nyt minäkin kerkeän vihdoin koneelle. Viikonloppu vierähti ihan silmissä kun eilen käytiin Tampereelta hakemaan mummu tänne hoitaan Sinnaa. Minun kun pitää tehdä noita ennakkotehtäviä tuohon AMK-yhteishakuun.. Minä olen siis tätä ' juniori' -sarjaa meistä äideistä ja ammatti vielä hankkimatta! :/ Mutta pidetään peukut pystyssä, et pääsisin sisään! :) En muuten ole ennemmin edes tosissani hakenut, kun on ollut aina kaikkea muuta.. :)

Meillä oli esikoisella kanssa flunssaa viime viikolla ja nyt se on tarttunut minuun ja mieheenkin. Lisäksi kova yskä päällä. :( Onneksi ei Sinna ole vielä ainakaan sairastunut. Pitää toivoa ettei sairastukaan!

Meillä sitten loppui maidontulo. :( Vaikka olen yrittänyt imettää, niin koko ajan on maidon määrä vähentynyt ja nyt sit viime yönä jouduin pyytämään miestä hakemaan pullon kun Sinna oli varmaan tunnin lussuttanut tissejä eikä ollut saanut mitään irti.. Joten korvikkeella sitten tästä eteenpäin, kuten esikoisenkin kanssa (tosin eri syystä)..

Minä annan tuota DeVitolia 3 tippaa kun käytämme korviketta. Hyvin on Sinnan maha sitä kestänyt. Otin sen kun esikoinen on sen valinnut parhaimmaksi maultaan aikoinaan, joten en sitten jaksanut alkaa muita edes kokeilemaan.

MAMMUTILLE onnea asuntokauppoihin! :) Jos tarvitset apua sisustuksessa, niin autan mielelläni (olen alalta osatutkinnon suorittanut) ja teen niitä hommia tässä äitiysloman ohessa jonkun verran. :)

-frog2 ja Sinna

mulla on taanut jäädä taas useampi päivä välistä... Huh huh, täällä on ollut taas sellasta menoa tuon pikku-ukon kanssa...

HENNAKOS se just viime viikolla kirjotti että huomaa mun teksteistä että huudot helpottunu. Niin oli! Mutta nyt on täällä taas huudettu 3 päivää tosi pahasti ja mää tein sitten radikaalin päätöksen: maitotuotteet kokonaan pois ja lisäksi koitan välttää herneitä ym. mahavaivoja aiheuttavia ruokia, sokeria ja paljon lisäaineita sisältäviä ruokia. Jokuhan se on kun toinen huutaa, eikä mun sydän kestä kattoa sitä lohdutonta parkumista, jos vaan mitenkään voin kelmiä auttaa niin sen teen!

Hieronnassa käytiin taas perjantaina mutta sielläkin Kelmi huusi joten se jäi ikäänkuin kesken. Eilettäin aamulla taas oli kova huuto päällä, ei mikään auttanut niin varsin kokeilin että mitä tykkäis hieronnasta - hiljeni heti ja tykkäs taas selvästi, rauhottu syömäänkin sen jälkeen ja sitten vein ulos niin poika nukkui 4 h! Lisäksi nyt on monena yönä peräkkäin nukkunut ensimmäisen pätkän 4-4,5 h mitä se ei oo tehnyt tosi pitkiin aikoihin joten uskon sen olevan hieronnan ansiota!

Eli vaikka siihen itse itkuisuuteen ei oo ollut vaikutusta niin uniin selvästi on! Huomenna taas mennään sille hierojalle, tässä on nyt viime keskiviikosta asti Kelmiä hierottu joka toinen päivä ja samaa aion jatkaa sitten omin päinkin.

Mutta tänään näyttäs aamu ainakin olevan helpompi! Sitä mietinkin että oisko sitten Rela-tipat aiheuttaneet ne 3 päivän huudot, jätin ne nimittäin sitten pois. Ja lisäksi Disflatyl näyttäs jonkun verran auttavan siihen pierujen itkemiseen.

ONKO MUITA JOTKA EI SYÖ MAITOTUOTTEITA? Mää oon aina ollu semmonen maitovasikka ja lisäksi vielä syön paljon jugurttia ja muroja välipalana joten oon vähän ihmeissään että mitäs tässä pitäis syyä?! Suklaa tulee myös olemaan ongelmakohta! Mutta nyt on motivaatio niin kova karkinkin välttelyyn kun tosiaan sokeriakin pitäis välttää. Nämä ohjeet on siitä Kirsti Rikalan Koliikki-kirjasta. Mutta ilmeisesti jos vain pari viikkoa on syömättä niin sillon ei tartte ruveta ottaan kalsiumia purkista???

KAKSOSNAINEN: Onko siellä vauva yhtään parantunut? surkea kun noin pieni sairastaa!

IHO-G: Meillä on ollut tosi kuiva iho, posket välillä melko pahatkin, niitä koitin vähän rasvailla, ja ovat nyt parantuneet. Nyt on sitten tullut karstaa hiusrajaan otsalle.

SPORTTARIN JA JONZUN kanssa samoilla linjoilla, täälläkään mies ei tunnu kauheesti osallistuvan kotitöihin ilman pakotusta, ruuan laittaa siinä kaikki. Olenkin miettinyt että miten oon tuollasen miehen ottanutkin, se on nimittäin sanonutkin että kun minä oon pävät kotona niin kyllä mun sillonpitää tehä kotityöt, ja lisäksi tosiaan on kova vonkaamaan seksiä (nyt on vissiin tajunnu ku ei oo muutamaan päivään puhunu mitään!) ja voi ku tietäsitte mitä sammakkoja se päästelee mun ulkonäöstä! Ja sitten ensimmäisen seksin jälkeen kysyin oliko se erilaista ku ennen synnytystä niin ukko vastas että " no ehkä sun pitää niitä lantionpohjalihaksia tehä" . Voi &¤" /%¤! Tuntuu että ollenkaan ei saa ymmärrystä että se synnytys on vaikuttanut ja vaikuttaa edelleen paljon minuun, seksi ei oo ensimmäisenä mielessä, 7 viikkoon en oo nukkunut kokonaista yötä vaan 1-4 tunnin pätkissä... En mää tajua. Että miten tuo ukko ei tajua!

IDOLS: Mää toivon toisaalta Annan voittavan mutta toisaalta se on niin nuori että hirvittää kun sen ikänen lähtee sitten suomea kiertään.

Ristiäiset on meillä siis ensi lauantaina. Muutamia nimiä nyt pyöritellään, pitäis piakkoin päätös tehdä. Sukunimi ja toinen nimi on sentään saatu päätettyä!

Mukavaa alkanutta viikkoa

HANNELE + kelmi 7 vko 2 pv

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat