Seuraa 

Huomenta kaikille!

Täällä ollaan oltu hereillä jo muutama tunti. Esikoisen sain kouluun ja pikkulikka (huomenna 8 kk) istuu sylissä kun kirjoittelen tätä.

Aika kiukkuinen on ollut koko aamun ja yön nukkui huonosti, liekö hampaita tulossa.

Mulla on ihan sellainen tunne, että tästä kierrosta ei vielä tärpännyt, mutta sunnuntaina sen sitten tietää. Pitänee käydä greippimehua ja jotain vitamiineja ostamassa jos ne vaikka auttaisi, edes henkisesti jos ei muuta.

Joku kyseli imettämisestä. Meillä neiti lopetti jo 3 kuukautisena mutta tiedän ihmisiä jotka ovat imettäneet raskauden aikanakin. Lisää ainakin teoreettisesti keskenmenon riskiä. Voi tulla supistuksia imetyksen aikana.

Viime viikon pino

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9922343&p=1&tmode=1&smode=1

Viola kp 21 tai jotain sinne päin

Kommentit (17)

Täällä ollaan vähän alakuloisissa tunnelmissa... :( Mies ei haluakaan lasta veilä, tai siis ei yritettäisi vielä kesälläkään. Hänen mielestään ei ole oikein, että meidän esikoinen olisi päiväkodissa. Hänen mielestään lapsen paikka on kotona äidin kanssa. Itse ajattelin, että esikoinen voisi olla minun raskauaikana päiväkodissa ja kolmannen synnyttyä kotona. Se on helpottanut paljon minun arkea, että poika on 4 päivää viikossa päiväkodissa, mutta mieshän sitä ei tajua kun on töissä. Meillä kun on kaiken lisäksi miehen 3 lasta samassa taloudessa (mies on leski). Niin kyllä siinä vilinää riittää. Ja pitäisi muka vielä enemmän tehdä kotitöitä ja joka päivä pitäisi olla ylies siistiä. En minä jaksa koko ajan olla siivoamassa.

No, katsotaan nyt miten tässä käy. Itse olen nyt sitä mieltä,e ttä haluan viettää kesän rauhassa; olenhan ollut jo kahtena kesänä peräkkäin raskaana. Jos katsotaan sitten syksyllä mikä on tilanne.

Sori nyt valitus. Mutta oli pakko purkaa tämä jonnekin.

Hyvää pääsiäistä! =)

T.Kahdenpojanäiti-74

Kirjoitin viime viikolla, että masennus ilmeisesti uusinut. No, härkää sarvista, tänään kävin psykiatrilla ja psykologilla ja sain selittää kaikki maailman asiat ja jo helpotti. Sain kyllä vielä reseptinkin, jonka pitäisi olla turvallinen myös raskausaikana. Siis sen lääkkeen, en ajatellut reseptiä syödä =)

Pelkästään se, että viikkoon pääsi ekan kerran ulos, vaikkakin sataa lunta ja pakkasta melkein -10, piristi. Tosiaankin kumpikin lapsista kipeänä eivätkä nuku ja itselläni tänään lämpöä ja kyllähän tämä aluillaan oleva raskauskin väsyttää. Eiköhän tämä tästä.

Tsemppiä muille yritykseen ja toivotaan, että se kevätkin saapuu joskus sentään!

Salima

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kiitos Viola71 virtuaalihalista, piristi mieltä. Kirjoituksessasi oli kyllä pointtia.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja aurinkoista mieltä!

Salima

Meidän lapsiluvun kun piti alunperin jäädä kahteen... :-D Kuopus oli pienempänä sen verran valvottava ja vaativa tapaus, että vannoin ja vakuutin ettei enää lisää lapsia. Vaan kuinkas ollakaan, vauvakuume tuli hiipien ensin mulle ja nyt on mieskin kuumeessa :-)

Tytön eskarikaveri sai pikkusiskon joku aika sitten. Kertoi siitä innoissaan mulle. Kysyin sitten tytöltä, että oisko kiva jos hänkin saisi pikkusiskon tai -veljen. Haluaa kuulemma isosiskon :-) Pettyi kovasti, kun sanoin ettei se taida oikein onnistua. Pikkusiskon kelpuuttaa, mutta veli jos tulee, niin sen saa sitten kuulemma palauttaa... :-)

Galluppiin, meillä on kaksi kissaa. Norjalaisia metsäkissoja. Kumpikin on tullut taloon parin vuoden sisällä, joten saa nähdä miten suhtautuvat vauvaan aikanaan.

Laitoin tuonne jo esittelyä meistä. Nyt siis viimein päätettiin, että kolmas saa tulla. Pillerit lopetin eilen, joten menkkoja pukkaa kohtapuoliin. Sen jälkeen sitten yritys todenteolla päälle :-) Ihanaa!

Meillä on siis ennestään 6-vuotias tyttö, joka aloittaa koulun syksyllä (kääk!) ja 4-vuotias poika.

Täällä sitä odotellaan tätiä kylään. Mahassa tuntuu siltä kuin olisi tulossa. Tänään on kp29/29.

Eilen testailin puhtaan negan. Tänään en uskalla testata, vaan odottelen " rauhassa" kuinka käy. Huomenna testailen jos ei tänään mitään tapahdu.

YÖK alkoi sataa lunta =( Olis vaan pysyny mieluummin aurinkoisena.

Onpas täällä edelleen hiljaista...???

Eipäs mitään sitten torstain. Lentsusta toivun pikkuhiljaa, älytön yskä vielä päällä. Nuorempi poika jäi koulusta tänään kotiin, flunssaa pukkaa hänellekin. Itse vapaapäivää viettelen.

Eipäs ihmeempää kerrottavaa... nyt ollaan pupuiltu jtp. Tuntu ainakin siltä että ovis oli loppuviikosta. Tiedä sitten kun edelleen alavatsaa juilii. Toivossa on hyvä elää. Katsotaan nyt sitten kuinka käy.

Kirjoitteluintoa kaikille!!!!

Ja tietysti PLUSSA-onnea!!!!

mp73, yk 5, kp 16/??22-64??

Mä oon ottanut tämän pitkän vapaan ihan levon kannalta. En suostunut tekemään mitään ennakkosuunnitelmia enkä varsinkaan lupauksia kyläilyistä mihinkään suuntaan. En ole yhtään katunut! :-) Lapsetkin ovat nauttineet kiireettömyydestä. Muut katsovat tuolla parhaillaan formuloita ja mä innostuin siivoamaan tätä omaa nurkkaani työhuoneessa. Kuka kumma tätä käykin aina sotkemassa... :-)

myLove ja yk1, kp3/24-29 (ainakin ollut joskus muinoin...)

Viola71: Kiitos kun kerroit hormoonikierukasta. Olen itsekin miettinyt sitä ja oli mukava kuulla, että se sopi vaikka pillerit eivät käyneetkään. Haluaisitko sinä sen raskaustesti?

Salima: Ikävää, että mies päästi suustaan sellaisen sammakon. Miehiltä tuntuu muutenkin kestävän kauemmin tottua vauva-ajatukseen. Toivottavasti hän tulee ajan kanssa toisiin aatoksiin. Siihen asti toivon sinulle kovasti voimia (myös avun hakemiseen). *halaus*

Täällä saa purkaa kaikki asiat. Sitä vartenhan me muut olemme.

Äiti1972, joka alkaa päästä yli pahimmasta vauvakuumeesta, muttei palstailusta.

Itse ollaan pidetty matalaa profiilia myös jo aika pitkään. Josko sitä pääsisi oikein kunnolla jo aloittamaan. On tämä vaan kumma juttu kun itsellä se vauvakuume tulee ja menee. Sen lokakuisen alkuraskauden keskenmenon jälkeen olen ollut kummam ailahtelevainen tämän vauva-asian suhteen. Ja kiertokin heittelee ihan kummallisesti 26-31 päivän välillä. Ennen km:a oli ihan tarkka 28 pvää.

Mutta en halua miestänikään enään pidempään " pompotella" tällä asialla joten tuumasta toimeen.

Ansku78, kp ei hajuakaan ja yk ei siitäkään ...

Salimalle paljon voimia!

MyLove77: Meille syntyi tosiaan elokuussa pikkuneiti. Toinen kissoista pelkäsi vähän alussa, luimisteli mennä pitkin nurkkia ja nuorempi kissa oli vähän liiankin kiinnostunut vauvasta. Muutaman viikon päästä vanhempikin kissa kävi haistelemassa vauvaa ja hyväksyi porukkaan.

Tyttö on tosi kovakourainen kissojen ja koiran kanssa. Halailee koko ajan ja repii turkista. Pitää olla koko ajan vahtimassa.

Niin, kuten jo kerroin, ne menkat sitten alkoivat viime lauantaina. Enää ei ota nuppiin ihan niin pahasti, mutta kuitenkin.

Väsyttäis ihan sikana vaikkei mikään raskas duunipäivä ollutkaan. On vaan sellanen suuni että tuskin siellä kovinkaan kauaa viihdyn...

Käytiin ostamassa tytöille kengät ihan kenkäkaupasta tänään töitten jälkeen ja reissu meni oikein mallikkaasti. Jostain syystä mua aina hirvittää kaikenmaaiman ostosreissut noiden tenavien kanssa mutta reissun mentyä aina äimistelen sitä kuinka hyvin tytöt osaavat käyttäytyä " ihmisten ilmoilla." Ja sen jälkeen äimistelen sitä että aika hirvittää ne ostosreissut. =)

Kylläpäs on hiljaista. Johtuneekohan vaan pääsiäisestä? Itselläni ainakin on enemmän aikaa lueskella ja kirjoitella näin pyhinä kuin normaali arkena. Loppuvuodesta täällä oli porukkaa niin paljon, ettei enää muistanut yhden lukukerran jälkeen mitä kuului kenellekin. Siitä ihmettelinkin kun täällä on niin rauhallista.

Kävin lukemassa kotiloidenkin kuulumisia ja siellä ensimmäiset 3-kuumeilijatutut olivat jo saaneet nyyttinsä kainaloon. Jännä sinänsä kuulla, kuka oli saanut sen tytön/pojan, jota niiiin hartaasti tehtiin eri konstein..;0)

Moi vaan anskulle! Ja kaikille pupuiluintoa pääsiäiseksi, joilla ovis käsillä!

vuma

Uusvanha kuumeilija vm. -74 ilmoittautuu taas messiin!

Kirjoittelin viime vuoden lopulla 3-kuumeilijoissa ja pikkukolmosta yritettiin enemmän ja vähemmän tosissaan. Opiskelujen aloittaminen kuitenkin siirsi projektia muutamalla kuukaudella. Opiskelut päättyy alkuvuodesta 2008, joten eiköhän kohta yritys ala uudestaan.. jos mies vielä on sitä mieltä. Tätiä odottelen alkuviikosta.

Meillä kaksi poikaa, -01 ja -03, vilkkaita ja kekseliäitä molemmat, eli tekemistä piisaa! Mutta kuume on armoton!

Taitanee kaikki vuoden lopulla yrityksen aloittaneet siirtyä kotiloihin?

vuma, kp 23/24-26

ON: Ei mitään oireita mihkään suuntaan, ja en aio testailla ollenkaan, ennen kuin menkat ovat myöhässä jos ovat. Kun en jassa uskoo et het ekast kiekast niinkään tärppäisi km:n jälkeen. Mut siis tosiaan sitten vasta jos tätiä ei näy eikäs kuulu!!

Omasta puolestani toivotan ovistelijoille munarikasta pääsiäistä, piinailijoille PLUSSA onnea ja kaikille yhteiseksi viel:

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Me vetäydytään kans sukuloimaan joten en varmaan ennen maanantaita pääse tänne käymään!! TSEMPPIÄ!!

Shani@ kp23

Käytiin eilenä Tavastialla mulkkaamassa Finntrollia (noin kymmenennen kerran...) ja olipas peikkohumppa taas kuuloelimiä hivelevää. =) Himassa oltiin jossain 02:30 kieppeillä, eli kerrankin " ihmisten aikoihin." Tytöt ovat varamummolla pääsiäisen.

Mulla alkais taas oviksen bongailu ja jos menee samaa mallia kuin edellisessä kierrossa niin se on huomenna. Pitää kuitenkin kusasta kuppiin tänään ja katsoa.

Linnut laulaa ja aurinko paistaa, eilen tosin kevät otti takapakkia kun satoi räntää.

Tervetuloa mukaan myLove77. Aika kiva ikäero tulee teille. Isommista on jo sitten hurjasti apua vauvan hoidossa. Mulla on 9-vuotias poika ja 8 kk tyttö. Poika hoitaa siskoaan kovasti ja osaa viihdyttää ja katsoa perään jo kummasti. Tää on mennyt niin hyvin, että haaveilen jo toisesta vauvasta.

Äiti1972, en taida tarvita sitä testiä, mutta kiitos kuitenkin.

DeFeis: perästä tullaan. Mulla taitaa kans täti olla tulossa kylään. Alavatsasta on juilinut jo eilisestä asti. No eka yrityskuukausi vasta menossa, joten no hätä.

Mutta, mutta... missä luuraa kaikki muut kolmannesta haaveilevat? Onko tosiaan niin että meitä on näin vähän, vai onko vaan niin että kahden lapsen kanssa on niin kiire, ettei kerkeä pinoutumaan ollenkaan?

Gallup: onko teillä kotieläimiä? Meillä on koira ja kaksi kissaa, joten vilskettä riittää jo nyt ilman sitä kolmattakin lasta.

Terkuin Viola eka yrityskuukausi / kp 25/28-29

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat