Sivut

Kommentit (24)

Lueskelinkin tuossa viikonlopun ja tämän päivän pinot!

Aliisa ja enkeli olivatkin ainakin UÄ:ssä käyneet ja kaikki siellä hyvin, onnittelut!!!

Täällä kiirettä pitää huomisen ja sitten keskiviikkona onkin se odotettu ultra. Vauva potkii päivittäin aika lailla pitkin päivää. Oma olo on tosi hyvä, tosin pieni flunssanpoikanen on eilisaamusta vaivannut, mutta toivotaan, että menisi nopeasti ohi. Oma vointi on ihana, ei supista, ei kolota mistään, verenpaineet hyvät ja olo on nyt tätä flunssaa lukuunottamatta aika energinen.

Kävin tuosta äitiyspakkausketjun linkistä katsomassa kuvia uudesta pakkauksesta ja ihan kivalta näytti eli ilmeisesti, jos tuon uuden pakkauksen haluaa niin kannattaa hakemus laittaa sitten vähän myöhemmin.

Eipä kummempia, tulen sitten varmaan keskiviikkona kertomaan uä-kuulumisia! Jännittää, toivottavasti kaikki on kunnossa.

wintergirl h 18+6

Parkettimiestä odotellessa käyn äkkiä kertomassa ne meidän eiliset uutiset...

Eilen oli siis aamulla neuvola, eli tässä infoa sieltä..

Rv 20+2

painoa tullut: 650g/ viikko!!

RR: 118/69

hb: 128 (laskenu)

Sf: 17 cm

Sydämen sykettä ei ensin meinattu saada ku on niin kova menijä. Terkka piti vauvaa paikallaan niin sai ne kuuluviin..

Tilattiin paperit edellisestä synnytyksestä (ku oli eri neuvola missä silloin kävin) ku on ruvennut painamaan tuo kaikki mitä silloin tapahtu ja kaikki se mitä on mennyt ohi mun korvien ja älyn...jos vielä sen jälkeen ei kaikki ole mun hallinassa, tilataan äippäpolille keskusteluaika, jossa he saavat käydä läpi sen...

Tubi-rokotetta ei sitten anneta meidän vauvalle syntymän jälkeen..

Sokerirasitukseen täytyy tilata aikaa toukokuulle...

Rakenneultrauutisia siis tässä...

yllätys yllätys meille tulee aivan ihana kolmas POIKA! Kysyin lääkäriltä että näkyisköhän sukupuoli..

niin samassa pikkuherra levitti jalkansa ja siellähän se pikku pippeli törrötti pystyssä ja meillä on nyt sellanen sivuprofiili kuva jossa se on rinta rottingilla ja pippeli pystyssä :) muuten niin vilkas pikkumies nukkui nyt ultran ajan, haukotteli ja venytteli..ihan on oikein tuo " teko-nimi" ollu np-ultrasta asti :) (joten oikein minä tunsin ku poikaolo mulla oli mutta en sitä kovin isoon ääneen uskaltanu sanoa...mies kyllä sano että oikein kyllä arvasit/tunsit)

Kaikki tuntui olevan ok tai normaalia...painoa herralla oli jo 345g joten iso taitaa hänestäkin kasvaa :)

Isoveljet oli mukana koko ajan ja kyllä oli pojille mieluisa uutinen pikkuveljestä, kuulemma parempi vaihtoehto :)

Oltiin siis 4d-ultrassa, hintaa 40minuutin toimitukselle tuli 112euroa. Lääkäri oli Tiina Posa Hemosta (Lahti) ja voin kyllä häntä suositella, ultrasi kaikki mahdolliset ja myös pyynnöstäni istukan ku ed raskaudessa siinä oli ongelmia..mutta kaikki siis tällä erää on hienosti! Sydämen kyllä tämä lapsi äidiltään vei, olen ollut siitä asti ihan liikuttunut ;) ja täpinöissäni oli niin ihana kokemus!

Näin meillä siis tällä erää..kamalaa remonttiaikaa eletään; aamusta iltaan ollaan miehen kanssa siirretty kamoja ja maalattu..tämmönen pomminjäljiltä kämppä meillä on nyt. Ite alkaa olemaan jo ihan puhki ja lapsi protestoi olemalla " vilperitön" eli aika hiljainen lapsi ollut nämä kaksi päivää..mutta välillä kyllä ilmoittaa itestään, onneksi!

eli tämän vuoksi itelläni hiljaiseloa nettipuolella..

Ja oman navan jälkeen (parkettimiestä ei vielä näy..)

onnea ultrassa käyneille, en niin tarkkaan ehtiny pinoa lukemaan mutta ainaki Aliisa ja enkeli oli rakenneultrassa käyneet, jos unohdin jonkun , suonet anteeksi..

Pikaista paranemista sairastaville!

Hyvää lomaa ainakin Västikselle..

anteeksi ku olen näin omanapainen tälläkin kertaa, mutta koitan tulla paremmalla ajalla kommentoimaan juttujanne!

Hyvää viikonjatkoa!

Nani76 ja Vilperi 20+3 (ihanaa puoliväli ohitettu)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Moips!

Terkut neuvolasta, kaikki tuntui olevan hyvin..

Hemppa laskenut 140:stä 120... Taidan alkaa nappailemaan rautaa, ettei alemmaksi mene, muuten olen tosi väsy.. Koettu on!

Siellä se pikku sydän puksutti kovaan vauhtia, karkuun meinasi mennä koko ajan..

Painoa tullut tähän mennessä viisi kiloa lisää.. En edes halua vertailla, miten edellisissä raskauksissa. Täti siellä lohdutteli, ettei se ole tavattoman paljon.. Kuuluu asiaan, johan sitä ollaan perjantaina puoli välissä ja vatsa kovasti kasvanut.. =) En uskonut kun mies aiemmin sanoi samaa.. =) Nää on näitä prinsessakriisejä..

No.. ensi viikolla sitten rakenneultraan..

Nyt alettava kotitöihin kun pitää tänään vielä duunissakin käväistä..

Piiu JA 007 rv 19+3

Viikonloppu meni pitkälti siinä kun lapsilla taasen vatsatauti eli pyykkäystä ja valvomista jne. Aikas väsy olo mutta positiivisesti ajatellen tuleepahan jo totuttua noihin yöheräilyihin hyvissä ajoin =)

Perjantaina mies kävi pistämässä piuhat poikki eli nyt on sitten varmaa että meidän lapset on tässä. Oli ollut kuulema ihan helppo toimenpide eikä tuo ole kipeäkään ollut vaan jo seuraavana päivänä oli käynyt ostamassa moottoripyörän ja sillä nyt päristellyt koko viikonlopun.

Ja sitten itse asiaan eli tänään oli se odotettu rakenneultra. kamalasti jännitti mutta kaikki oli ok. Hyvin näkyi kaikki mitä pitikin. Painoa pikkuisella 325g eli ihan ok kokoinen. Viikot vastasi suht hyvin sitä mitä pitikin. Istukka oli yllätyksekseni osittain kohdun suun päällä joten kontrolli siitä sitten viikolla 32. No pääsenpä vielä kerran kurkkaamaan vauvelia ultralla. Kuulema ei ole kovin paljon kohdunsuun päällä ja että todennäköisesti se sieltä vielä nousee mutta tarkistettava asia on silti.

Kysäisin myös että näkyyköhän kumpi olisi tulossa ja näkyihän se ja oikeasta kuvakulmasta itsekin selvästi näin että pippelipä siellä pystyssä jalkovälissä jöpötti. Eli kolmas poika meille sitten näyttää tulevan. Kuvankin jalkovälistä sain todisteeksi. Ehkä lievä pettymys kun olisi ollut kiva vaihteeksi saada tyttö mutta toisaalta nuo pojan pallerot ovat kyllä olleet helppoja ja ihania joten kelpaa niitä vielä yksi joukon jatkoksi. Olkoon esikoinen sitten perheen prinsessa ylhäisessä yksinäisyydessään. Sukupuolen selviäminen ratkaisi myös sen että otan äitiyspakkauksen nyt sitten kuitenkin sillä ehdin poikien vauvanvaatteet yms. jo myydä pois joten mitään pojalle sopivaa ei ole valmiina. Tytölle olisi ollut isot läjät kun siskoni olisi antanut oman tyttönsä vaatteet käyttöön mutta en oikein viitsi pukea pientä poikaa vaaleanpunaiseen ja röyhelöön. Nyt sitten pitää ruveta kirppiksiltä vaatetta haalimaan pikkuiselle kun pelkällä pakkauksen varustuksella ei pitkälle pötkitä.

Arvon nyt tässä että joko kertoisin lapsille vauvasta vai vieläkö panttaan. Nyt olisi jo helppoa kertoa kun kaikki ok ja tietää sukupuolenkin vaan vielä on kovasti pitkä aika elokuuhun joten odotus voi pienille olla pitkä. No täytyy nyt sitten katsoa mitä teen.

Edessä olevasta istukasta joku pinossa puheli ja tosiaan siitä ei ole mitään sen kummempaa haittaa/eroa takana olevaan verrattuna. Ainut mitä tekee on juuri tuo että liikkeet eivät tunnu niin selvästi. Mulla oli istukka etuseinämässä kun odotin esikoista ja liikkeet tuntuivat tosiaan aina vaimennettuina ja vatsan päältä ne ei oikeen missään vaiheessa näkyneet selvästi. Vauva potkikin yleensä enemmän minun kylkiluihini ja siellä liikkeet sitten tuntuikin selvästi. Kova isku vatsaan tosin voi olla haitallinen kun on istukka edessä mutta itseäni mm. potkaistiin vatsaan kun olin viimeisilläni eikä siitä mitään onneksi seurannut.

Jotain muutakin piti kommentoida vaan enää muista joten mukavat päivänjatkot. Lähden tästä laittamaan makkarasopan valmiiksi ennen kun pitää esikoinen hakea eskarista.

aliisa ja ylläri rv 20 tasan

Eipä sitten eilisen jälkeen mitään uutta mutta kommentoinpa tuhon makuuhuone asiaan. Meillä tosi pieni makkari ja päädyttiin jo aikaa sitten siihen että sinne mahdutetaan vain sänky. Ensin oli kuopuksella pinnasänkykin mutta myytiin se pois ja tilalle 80cm runkopatjasänky. Meillä nyt siis kolme 80cm runkopatjasänkyä vierekkäin ja sänky menee seinästä seinään. Vain jalkopäässä on hieman tilaa parille lipastolle ja telkkarille. Eli siis nyt tulevalle vauvalle ei aiota pinnasänkyä hommata ollenkaan vaan saa nukkua siinä meidän sängyssä jossain kohden. Aluksia ajattelin että vauva voi nukkua äitiyspakkauslaatikossa sängyn päässä ja seinä ja sängyn päädyssä oleva lipasto estävät laatikkoa tippumasta. Ja nykyinen kuopuskin mahtuu sitten vielä siihen toiseen päähän sänkyä missä nyt nukkuu. Saa nähdä toimiiko suunnitelma.

Äitiys vaatteet jouduin nyt tosissaan minäkin kaivamaan esiin. Jonkin verran vaatteita on esikoisen ja kakkosen odotus ajalta joita äitini osti silloin minulle kun opiskelija paralla ei itsellään ollut rahaa. Osan tosin ehdin jo myydä pois. Ja sitten on jonkin verran housuja joita ostin täältä kirppispalstalta nyt kun odotin kolmosta ja sitten siskoni raahasi omat äippävaatteensa myös minulle. Kirppareita kierrellessä nyt muutamana päivänä on mukaan tarttunut myös ihanat lantiomalliset äitiysfarkut, minihame, muutama äitiys pusero ja masutuubi. Eli vaatetta on vaikka kuinka paljon. En siis mitään tarvitsisi mutta hitsi kun tekisi mieli ostaa vaikka mitä kun noita kesäisempiä äitiysvaatteita alkanut ilmaantua kauppoihin. Järki vaan kieltää kun ei niille enää tämän jälkeen ole käyttöä ja ilmankin pärjäisi ihan hyvin. No tarttee katsella.

Eilen tarttui kirpparilta mukaan myös ihan pieniä vauvan vaatteita. Nyt kun sukupuoli tiedossa niin uskaltaa jo paremmin ostella eli sinisävyisiä ja ruskeita tuli matkaan tällä kertaa. Naapurille myös kun kerroin että poika tulee niin kantoi meille kasan poikiensa vauvan vaatteita joista saan katsoa josko jotkut kelpaa ja kelpaahan niistä. Nyt sitten pakko toivoa että ei ultran näyttämä ennuste ollut väärä. Aika varmasti tosin uskon siihen että on poika kun itsekin sen pippelin selvästi näin ja näkyy kuvassakin jonka sain ultrasta mukaan.

Tämä päivä onkin sitten mennyt miettiessä että ei mene kovin kauaa kun olen kolmen pojan äiti. Hassua että vaatii yllättävästi sopeutumista ajatukseen että noita viikareita on kolme ja tällä hetkellä on vaikea keksiä millainen pienokaisesta tulee kun kaksi edellistä ovat aivan ääripäät. Josko kolmas sitten sellainen neutraali tapaus.

Lapsille kerroin myös nyt sitten vauvasta ja kommentit oli seuraavat. Esikoistyttö " Jee kivaa kun tulee vauva" ja " Ääh mä en jaksaisi enää noita pikku prinssejä. Voisiko se olla kuitenkin tyttö jos on vaikka kuvassa virhe" . Keskimmäinen poika " Joo kivaa kun tulee toinen pikkuveli kun musta on kivaa olla isoveli. Sitten meillä on kaksi Jokkea (kuopus). Voisko sen nimi olla vaikka Jomppe?" ja kuopus " Ei vauvaa. Jokke vauva." Mies nyrpisti ensin poika tiedolle nenäänsä mutta kun kysyin että olisiko tosissaan mieluummin ottanut yhden inisijän lisää (esikoinen ihan hirveä inisemään ja vinkumaan joka asiasta) niin mies totesi että " No ehkäpä näin parempi. poikien kanssa pääsee helpommalla." Siskoni kertoi olevansa pettynyt kun toivoi niin tyttöä. Jännää miten tuo sukupuolikin jakaa ajatuksia. Itse tällä hetkellä taidan toivoa vaan että vauva saisi syntyä elävänä ja mieluiten terveenä.

Tytön koulukypsyys arvio oli tänään myös ja tyttö pääsee aloittamaan koulun ihan normaali luokalla eli mitään häikkää ei testeissä löytynyt. Opettajalle vaan viestitellään tytön motivoinnin tarpeesta ja siitä että häntä pitää patistella mukaan ja että hän ei kysy neuvoa jos ei jotain osaa, sekä suorittus painotteisuudesta ja siitä että turhautuu herkästi. Iso huoli vierähti kyllä sydämeltä sillä jännitin tosi paljon kuinka käy. Nyt myös ihanaa kun voin olla kotona tytön ekan kouluvuoden ajan niin saadaan homma sujumaan jouhevasti.

No joo ei pitänyt mitään asiaa olla vaan tuli taas romaani kirjoitettua. Nyt antamaan kuopukselle mehua kun sitä tossa vieressä kärttää.

aliisa ja ylläri rv 20+1

rv 12 osittain kohdunsuulla ja etupuolella.Rv 20 rakenneultrassa todettiin istukan nousseen ylöspäin eteen,joten tän puoleen omalla kohdalla alatiesynnytys on mahdollinen.Mä oon istukan sijainnista huolimatta tuntenut liikkeet päivittäin rv 14+2 lähtien.Silloin jo tosin kohtu oli reilusti yli navan korkeuden.

Nyt pikkuinen on potkinut tosin alhaalle paljon,kun näyttää viihtyvän loistavasti perätilassa.

Vauveli03: Sf-mitta oli rv 20+4(neuvolan kiekon mukaan)22cm,eli reilusti yläkäyrän yläpuolella,mul on mennyt joka raskaudessa käyrän yläpuolella ainakin jonkin aikaa.Viime raskaudessa en päässyt edes yläkäyrälle ollekaan,vaan kohdunpohjankorkeus oli ihan omissa korkeuksissaan.

Enkeli81:Onnea tyttölupauksesta!

Aliisa:Onnea poikalupauksesta!

Lumina ja Lahja rv 22+3

Ihanaa, kun on loma. Täytyy käydä mammavaateostoksilla taas. Alkaa olla vaikea enää pukea mitään " normaaleista" paidoista päälle, kun helma loppuu kesken.

Ihanaa, kun eilen sai nukkua pitkät päiväunet. Nyt tuntuu taas, että jaksaa myös yöherätyksiä. Tunnin pidempään saa nukkua aamuisin lomalla, sekin on ihanaa.

(.) Eilisistä jalan venytyksistä oli ainakin hetkeksi hyötyä. Jalka on taas parempana, vaiva vaan taitaa olla aika sitkeässä. Nyt on muuten hyvä olo, mutta kuumassa ja kosteassa suihkuhuoneessa ollessa (kun tyttöäkin suihkuttelin) meinasi lähteä pitkästä aikaa jalat alta. Kyllä taas säikäytti. Minusta ei kyllä ole saunomaan pitkiä aikoja.

Mukavaa maanantaita!

Västis ja Taimi 20+3

Meni tänään vähän myöhäseen tämä kirjoitteleminen.

Saatiin tänään se uusi sänky ja totesimme heti kjoontivaiheessa että ainakaan tähän makuuhuoneeseen ei sitten mitään muuta mahdukkaan.

eli tulee uuden makuuhuoneen hankinta ajankohtaiseksi ennen ku vauva syntyy. Yksi pikku ongelma tässä on nimittäin huomasimme tuossa kootessamme sänkyä että toinen jalkopään jaloista on melkein poikki tai ainakin siinä on hirveä " haava" oten saa nähdä kestääkö tämä nukkumista ainakaan pitemmän päälle. oli kyllä sen verran arvokas ostos että olisi luullut olevan kunnon tavaraa. No pitää ukon huomenna soittaa sotkalle ja kysyä toimittaisiko ne meille uuden osan pikimmiten ja voisikai sitä tästä jo jonkinlaista rahallista hyvitystäkin olla vailla kun viallisen tuotteen myivät. No pitää kattoa mitä ne sieltä sanoo.

Massuasukkaansta ei edelleenkään mitään uutta :0( alkaa kohta tuntua ettei se aijokkaan alkaa ilmoittelemaan itsestään liikkeiden muodossa.

Huomenna tulee jo 20 viikkoo täyteen " mihin tämä aika katoaa"

Mutta ei kai tässä muuta kun uutta sänkyä testaamaan

Teresa81 +ötökkä 19+6

Viikonloppu meni kyläillessä ja herkutellessa. :-p Oltiin siis vanhemmillani ja pöydät notkuivat herkkuja. Tuli syötyä, mutta nyt palaan taas arkiseen ruokavalioon. Paino sahaa koko ajan +-500 g eli painoa ei ole tullut vieläkään koko raskauden aikana.

Olo on hyvä ja vauva ilmoittelee tasaisesti itsestään. :-) Ihanaa kun tuntee pieniä potkuja.

Neuvolassa olen käynyt viimeksi rv 16+6 ja ens viikoilla pitäis mennä näytille. Saan sitten kelan paperit.

Eipä tässä kummempia. Mukavaa viikon alkua teille kaikille!

T: Ona rv 21+3

Hei kaikki pitkästä aikaa!

Neitiniiskuselle pikaista paranemista!

Täällä menee vähän kehnosti, sillä puolitoista viikkoa on kärsitty jonkinverran kivuliaistakin suppareista, eikä bakteeritulehduslääke näyttänyt niitä ollenkaan vähentävän. Kurjaa. Huoli vauvasta on suuri, mutta vielä ainakin paikat ovat kiinni... Onko muilla suppareita?

vauvaprojekti 22+0

Meille on tulossa poikavauva! Asia selvisi tämän päivän rakenneultrassa. Mies ei aluksi halunnut tietää sukupuolta, mutta tuli vastaanotolla sen verran uteliaaksi, että myöntyi asialle. Kätilö sanoi, että asia on noin 100 % varma ja otti meille vielä todisteeksi kuvan, jossa pippeli erottui selvästi. Kasvusta: Tänään viikkoja 19 + 0 ja vauva vastasi viikkoja 19 + 5 eli yläkäyrillä mennään. Sydän löi 147 x min ja rakenteet olivat normaalit. Täytyy sanoa, että ihana tämä poikauutinen, ihan kyynel vierähti silmäkulmasta. Meillä on entuudestaan 4-vuotias tyttö, joka saa nyt pikkuveljen. Kätilö oli sitä mieltä, että vauva on syntyessään kookkaan puoleinen ja taustoistani johtuen edessä taitaa olla sektio (ahtaat lanteet). Juttelen asiasta lääkärin kanssa, kun aika lähestyy. Kätilö kehoitti menemään lääkärin ultrattavaksi viikolla 29.

Yhtä ihanaa päivän jatkoa kaikille!

Olipa mukavaa käydä shoppailemassa mammavaatteita.. Juhlavaatteita pitäisi ostaa ensi kuussa, mutta se varmaan tulee olemaan hankalaa.

Onnea ultrakuulumisista enkeli ja Aliisa!! Aliisalla on tainut olla aika kurja sairasteluputki kotona. Eikös teillä ole ollut vaikka mitkä sairaudet tämän kevään aikana?

Vauvaprojekti: minulla oli aiemmin enemmän supisteluja, mutta nyt ne jäivät pois. Toivottavasti saat levättyä ja supistelutkin loppuisivat.

Piiu: no, painoa on tullut minullekin ja vielä enemmän.. Parempi ehkä se, että ei kamalasti mieti sitä painoa, vasta kuin sitten, jos se kertoo ylimääräisestä turvotuksesta tms. Pyysin kampaajalta hiusmallia, joka kaventaisi kasvoja, kun kilot näkyvät minulla myös naamassa.. ;)

Minullakin istukka on edessä, ja se tarkoittaa tosiaan sitä, että istukka vaimentaa liikkeiden tuntemista mahan päältä. Loppuvaiheessa ne liikkeet kyllä tuntuvat aina jostain, vain tässä alussa joutuu odottelemaan kauemmin. Paineen tunne voi olla myös pientä supistelua, jos kohtu liikkuu/kasvaa.

Neitiniiskunen: paranemisia. Ota mahdollisimman paljon panadolia, vaikka huonostihan se sitä kuumetta laskee. Kai se äidin kehon stressitila on sellainen, jonka se vauvakin vaistoaa. Lääkäri sanoi minulle silloin 4 vuotta sitten (kun raskaana sairastin influenssan), että parempi yrittää saada lääkkeillä kuumetta/kipuja alemmaksi, jos se vain onnistuu, kuin olla ilman lääkkeitä. Toisaalta influenssaan ei oikein mikään muu auta kuin lepo.

Vauveli03, kyllä minullakin maha on ISO, mutta kohtu ei tosiaan saman kokoinen. Mitättömät vatsalihakset antavat niin hyvin periksi.Minulla sf-mitta viikolla 19+3 vain 14,5 ja esikoisen kanssa viikolla 18 mitta oli 16 ja viikolla 20 jo 20,5. Nyt ihan huolestuttaa tuo pieni kohdun koko välillä, kun esikoisesta oli koko ajan isot mitat.

Kermakarkki: kuulostaa ihan tutuilta jutuilta. Minulla tosin on noita unohduksia/tavaroiden hävittämisiä on muulloinkin. RaDe (Raskausajan dementia) on kyllä tehnyt myös osansa..

Nyt täytyy mennä kaaosta setvimään. Vieläkin löytyy pöydiltä höyheniä vitsojen vääntämisen jäljiltä..

Västis

En ole ehtinyt pitkään aikaan kirjoitteleen, nyt täytyy välillä kertoa kuulumisia. NEuvolassa tänään kaikki ok, tosin hb oli laskenut rajusti ollen vain 113, joten Obsidan kuuri on tarpeen. Sf mitta mitattiin ekan kerran ja se oli 18, vatsa kyllä on isomman näköinen kun mitta, mutta taitaa olla jotain pehmytkudosta joukossa :) Painoa on nyt tullut 4,5kg ja nyt alan oleen normaalipainoinen. Olen siis normaalisti hoikka. Verenpaine on alhainen, 102/65. Mitäs teillä muilla sf mitta/viikkoja ? Mulla viikkoja nyt 22+4.

täällä kans noita heikotusoloja vielä. hengäsyttää. olo kyl heti paljon parempi kun muistaa ton raudan säännöllisesti ottaa.

väsymys kyl tekee temppujaan. nytkin kävin äsken ostama meijän 4,5 vuotiaalle lenkkarit. piti ola kokoa 30 ja kattelin kahta eri nro 30 paria. kotona si huomasinkin ottaneeni parin numeroa 27. argh.ei auta kun lähtee vaihtamaan. viikonloppuna luulin jo et mun käsilaukku oli varastettu kun olin lasten kans maeketissa kun se roikkukin vaunun aisassa mihin olin sen ripustanutkin. esikoinen vaan totes et ota nyt äiti ihan rauhallisesti ja mennään vuokraan sitä elokuvaa, itellä oli naama punasena ja hiki pukkas.päätin poistua nopeaan kaupasta.

viimeyönäkin tuli taasvalvomista kun heräsin 01 akaan ni en saanukaan sit unta kun vasta 03.30 aikaan varmaan. taas väsyttää.

joonyt on jo pääsiäinen ja pian perään tulee vappu.

kyl se aika juoksee jos i sitä varsinkaan koko ajan kalenterista tuijotele.

taidan ottaa päikkärit nyt on täys semmonen olotila. just toi et muistais itsekin levätä ja hoitaa itseäänkin.

voikaa hyvin.

äippä ja masuasukas tänään tasan 21+

Kävin aloittamassa pinon ja yhtäkkiä tuli mieleen, että ilmeisesti pitäisi neuvola aikaa itselleni tilata. Lupasin soitella helmikuussa, kun olin unohtanut kalenterini kotiin...eihän nyt elätä kuin huhtikuuta ja viimeisin käyntini on viikolla 14+ :-/ Eikä sieltä nyt edes vastaa ketään.

Mitään ihmeempiä ei tämän raskauden tiimoilta olekkaan tapahtunut. Liikkeitä tuntuu yhä säännöllisemmin ja nyt ei enää se seksikään maistu päivittäin :-D Kenellekään emme ole vielä kertoneet, mutta kait kaikki jo viimeistään syyskussa tietävät, että perheemme on saanut vahvistuksen.

Täällä odotellaan " sydän ruvella" , kuinka kylmää on tulossa, kun säätiedottajat ovat kylmällä uhkaillleet. Illan ohjelmassa onkin tulppaanien ja raparperien suojaus, kun ovat jo hyvässä kasvuvauhdissa. Meillä on erittäin lämmin rinnetontti, joten kasvua on alkanut jo tapahtumaan.

Tässä kait ne tärkeimmät. Olenkin vapaalla tämän päivän, kun tuo " iso lapseni =mies" menee allergiatesteihin ja tarviihan " äidin" olla saattamassa...ihanaa, että saa kerrankin piruilla miehen kustannuksella.

Möykkyräinen

enkeli-81

tarkoitit varmaan että istukka on etuseinämässä (ei siis kohdunsuun edessä)? mulle ei ainakaan ole mitään erityistä siitä sanottu.samalla lailla mennään kuin että se olis takaseinämässä.esikoisesta oli takaseinämässä ja liikkeet siitä raskaudesta tuntu näillä viikoilla paremmin.

mutta sen olen kuullut että jos sattuu kaatumaan *isot koputukset* tai tulee joku muu töyssähdys kunnolla vatsaan,on istukka alttiimpi onnettomuuksille sen ollessa etuseinämässä.

mutta ollaanhan varovaisia kaikki,oli se istukka sitten missä tahansa.

Hiljaista viikkoa vietetellään, mutta ei niin hiljaisesti ainakaan meidän perheessä. Tämäkin aamu oli ihan mukavan " hektinen" , mutta onneksi ei ollut kova kiire.

Mulla masu on jo riittävän iso ja töpöttää tuossa edessä. Monet sanoo, että aika pieni on, mutta olen normaalisti hoikka. niin kyllä tämä masu jo itsestä aika isolta näyttää. Kävin viime pe neuvolassa ja SF-mitta oli 20,5, hemppa vähän noussut, verenpaine oikein hyvä ja painoa tullut nyt tähän mennessä 3,5-4 kg? Vauvan syke oli vahva 150.

Olen nikistäkin näkyen tosi liikkuvainen ihminen ja vielä yritän hölkkäilläkin. Parhaimmat lajit tällä hetkellä ovat uinti ja spinning. Sekä tietty kotijumppa ja -venyttely.

Voikaa hyvin!

Ikis rv tasan 20

Auts. Eilinen liian pitkä (1,5tuntia) kävelylenkki sai vaihteeksi taas kunnon liitoskivut aikaiseksi. Jalkakipu lähti eilen siivotessa, mutta tilalle tuli uusi vitsaus, vähän oli omaakin syytä. Shoppailu, siivoilu ja pitkä kävelylenkki samana päivänä on kai jo vähän liian rankkaa minulle.

Makuuhuoneen koosta. Meillä remontoidaan vielä meille vanhemmille makuuhuone kesällä. Sinne ei oikein tule mahtumaan kunnolla pinnasänkyä. Mietin, että tarvitaanko sitä ollenkaan, kun perhepeti oli esikoisenkin aikana ihan mainio ratkaisu. Pitäisi vain ehkä mukavuuden nimissä ostaa 180 senttiä leveä sänky. Katsoo mitä sitten kesällä tehdään..

Västis

pikku pippelistä. Vaikka siis ihan tavallinen ultra oli kyseessä.

Mullakin tahtoo mennä usein omanapaiseksi tekstit tai jos kommentoin niin yleisluontoisesti kun mulla nimimerkit aina unohtuu siinä vaiheessa kun jollekin pitäisi jotain sanoa.

aliisa ja ylläri

Olo on niin " hyvä" kun olen taas elävien kirjoissa,ainakin suurimmaksi osaksi.viikonloppu meni 39 kuumeessa ryveten,on se kummallinen miten kipeäksi sitä voi tulla.itku silmässä joutui miltei vessaankin raahautumaan,kun voimat oli niin kertakaikkisen poissa.

nyt on pientä lämpöä.äsken tulin juuri työterveyshoitajalta,kirjoitti epävirallisesti jälkikäteen tuon viikonlopun sairaslomaa ja tämän päivän.

seuraava työpäivä onkin vasta lauantaina,ehdin kunnolla parantua!

poika saa olla suosiolla ainakin alkuvkn tarhassa.nyt jaksan olla jo vähän pystyssä,mutten mitään sen enempää vielä.hiki tuppaa heti tulemaan,jo kun ripustin pyykit narulle.eli suosiolla lepoa lepoa lepoa...

masustakin olin jo huolissani että millaiset olotilat sillä mahtaa olla kun kuume oli sitkeästi 39,mutta onneksi vain tuon kolme päivää.pulssi mulla oli kokoajan vähän yli 100,ilkeä tunne kun sydän hakkaa kun mikäkin.onneksi masu ilmotteli olemassaolostaan.

tunsin ekat liikeet masun päältä lauantaina,ihan kuin ois ilmoittanut mulle että " kaikki hyvin" eli rv 19+2 =D =D =D miehelle ei oo vielä suostunu juttelemaan.

hyvään aikaan tässä sairastelin sen puolen,että päästään tuonne OMAAN asuntoon alottamaan remppa reilun viikon päästä.ja sitten tarvitaan kyllä jokaista toimivaa kättä,ja pojankin kanssa tarvii jonkun olla,ja töissäkin käydä.onneks asuntoa on aikaa rempata reilu kk,joten ei tarvi ihan kieli vyön alla edetä.vaikka onhan tossa sarkaa,kun kaikki laitetaan lattiasta keittiöön....ym ym

torstain rakenneultraa odotelleen =D toivottavasti kaikki on masussa oikein oikein oikein hyvin!on se jänskää jos oiskin tyttö tulossa,menee koko vaatekaappi uusiksi=D(oon kyllä muutenkin aika shoppailija)mitään hankintoja mihinkään suuntaan ei olla vielä tehty,edes ajateltu.tosin isommat hankinnat onkin jo ennestään.

neitiniiskunen rv 19+4

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat