Seuraa 

Ajattelin alotella uutta pinoa, toivottavasti kaikki löytää tänne =)

Millaset on olotilat?? Itellä kuvottava olo tuntuu olevan kovin iltapainoitteinen, eikä nyt vieläkään mitään järkyttävää ilmassa. Tuo ilta sopii sen puoleen kyllä hyvin että sillon on isäntä jo kotona ja on paljon helpompi olla raatona kuin aamusta yksin kahden lapsen kanssa ;)

Tajusin eilen että eihän ne hammasjomotukset reikiä ole vaan kolme jo paikattua siellä kuumottaa??!! Vähänkö ärsyttävää, onneks viime yönä ainaki hetkeks helpotti ja muutaman tunnin sai nukuttuakin.

Eilen olin kälyn kanssa lenkillä ja varmaan meinas että ompa mulla huono kunto kun hengästyin ihan älysti!! Fyysisesti olisin jaksanut vaikka mimmosen matkan mut minkäs teet kun pelkkä puhuminen saa läähätyksen partaalle ;D Tää oon oikeasti tooosi ärsyttävä oire!! Onko muilla samaa??

Tällä viikolla ajattelin varailla sen ajan sinne ultraan, jospa parin viikon sisällä pääsis kurkkimaan sinne masuun =P

Hippuskainen ja hippu 5+1 (tai jotain)

Sivut

Kommentit (53)

mulla on kaikista raskauksista kunnon oireet alkaneet vasta kun 6+ viikot paukahtaa käyntiin. Lievää väsymystä ja minimaalista etomista saattaa esiintyä ennen. Myös hengästyminen ja palelu on jo kehissä. Mutta jos pelkistä oireista pitäs huomata olevansa raskaana niin kyllä se vasta 2 viikkoa menkoista alkais kunnolla huomata. Nää muut menee tässä vielä vaikka kevätflunssan/väsymyksen piikkiin jos ei tietäs ;)

Tissitki yleensä aristuu vasta sillon! Toisillahan oikeen mitään oireita ei tule missään vaiheessa. Just juttelin yhden kaverin kanssa ja hällä ekasta ei ollu muuta kuin väsymystä!!

Vaikka kuvottava olo ei mitenkään kiva ole niin jotenkin sitä pikkasen kaipaakin että tuntuis konkreettisemmalta =)

Mä voin laittaa esitteyt alulle juu...mut en osaa siitä mitenkään hienoa tehdä ja niistä päivitysjutuista mitä muilla on erivärisinä yms. mulla ei oo hajuakaan ;)

Ja niitä tarrasukkia!! Niitä tarvitaan vielä kovasti itsekkin, eihän tässä viikot huimat ole oikeen kellään vielä ;) Ja pinojakin ennestään vaan yks viime viikosta.

Ekaan ultraan kannattaa mennä vasta siinä 7+ viikoilla että varmasti näkyy jotain. Ei tule sitten turhia murheita odottamisesta jos viikot onkin vähäsemmät =) Itse meinaan mennä nyt ekaa kertaa..tällä viikolla aikaa ajattelin kumminkin jo varailla. Kahdesta ekasta en käynyt, mutta nyt en taida sinne 12+ viikoille jaksaa odottaa.

Oireista..mulla jokasesta aikasemmasta ne iskee kunnolla päälle vasta kun 6+ viikot alkaa. Nyt välillä jotain pientä kuvotusta ja väsymystä. Tyhmää kaivata huonoa oloa mutta tuntuuhan se kovasti todellisemmalta kuin pellkä oireettomuus ;)

Tänään hammaslääkärille ja vähän jänskättää olla selällään suu amollaan, sitä kuvotusta kun kumminkin lievästi on jo ilmassa ja tänään enemmän jo kuin esim. eilen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

On mennyt jokunen päivä kirjoittamatta, hässäkkää. Aloitin eilen uudessa työpaikassa, ja siellä ei ehdikään surffailla työaikana, höh.

Tervetuloa joukkoon kaikki uudet, kiva että on paljon plussanneita! Aika monella tuntuu tärpänneen nopeasti, hienoa.

Viime viikolla valitin oireiden puuttumista. Enkä tainnut koputtaa puuta. Nyt väsyttää aivan älyttömästi koko ajan, töissä meinaan nukahtaa koneen ääreen ja illalla on pakko ottaa päikkärit. Ja silti mennä nukkumaan tunti aikaisemmin kuin ennen. Mulla on tietysti sinänsä hyvä tilanne, että lapsia ei vielä ole, joten saan nukkua jos huvittaa, nostan hattua Hippuskainen ja muut pienten lasten äidit! Kuvotus on myös alkanut, ei saisi päästää nälkää tulemaan, kun sitten olo on tosi kurja. Mikään makea ei maistu, mikä on mulle poikkeuksellista :) Yritin tänään kaupassa etsiä jotain sopivaa suolaista käsilaukkuun sopivaa, mutta ei oikein löytynyt. Wasalla on uusia täytettyjä näkkäreitä, mutta niissä on tuorejuustoa, eikä pastöroinnista puhuta mitään, joten ei sovi. Hyviä ideoita jollain? Suolapähkinöitä ostin hädissäni varalle, mutta ei tunnu kovin hyvältä vaihtoehdolta. Ehkä pitää alkaa tehdä jatkuvasti eväsleipiä ja kulkea niiden kanssa joka paikassa...

Onko teillä nälkä lisääntynyt? Mulla on ihan älyttömästi, syön käytännössä yhden aterian enemmän kuin ennen. Saa nähdä miten paino nousee :( En tajua miten tässä vaiheessa joku puolen herneen kokoinen mollura mahassa voisi tarvita energiaa näin paljon, luultavasti se siis jää ihan omaan varastointikäyttöön.

Minäkin varasin tänään neuvolan. Sain sen parin viikon päähän, ilmeisesti siksi niin aikaisin, että olen ekaa kertaa asialla. Tosi kivan tuntuinen neuvolantäti oli puhelimessa, huh. Ensin ajanvarauksessa oli joku sijaispösilö, joka tarjosi mulle toukokuun lopulle aikaa - onneksi olen lueskellut täällä keskusteluja ja osasin kysyä, että eikö se nyt vähän aikaisemmin pitäisi olla! Aiotteko ottaa miehen mukaan neuvolaan?

Manna rv 5+2

Meillä ikäeroa jo olemassa olevilla lapsosilla on 1v11kk ja nyt nuorimman ja tämän uuden väliin jää 2v 6kk. Jospa tää 2v uhmis kerkeis väistyä ennen sitä ;) Viimeeks se osu justiinsa kohille =O Mutta muuten musta toi nafti 2v ikäeroa on ollu aika passeli! Meidän vanhimmalla neidillä onkin jo kova vauvakuume ja odotan malttamattomana että saahaan kasaan viikkoja sen verran että voidaan tytöille kertoa =)

Mä olen jo muutamalle hyvälle ystävälle kertonu mutta isovanhemmat on vielä täysin tietämättömiä..ajateltiin kanssa että jos sen ekan ultran jälkeen sitten!

Olo on kyllä itellä kanssa aika uskomaton että onko siellä masussa oikeesti joku kun ekaa tehtiin melkein 2v ja sanottiinki jo että ilman leikkausta ei mitään toivoa, mutta niin vaan raskaaksi luomusti tultiin. Tämä tosin todettiin keskenmenneeks ekassa ultrassa viikolla 13+ =/ (sikskin kammo np ultraan on jäänyt) Vanhin tyttömme onneks sai alkunsa sitten heti seuraavasta kierrosta km jälkeen ja tämä nuorimmainen sai alkunsa noin 4-5 kierron jälkeen..tämä täällä masussa onkin sitten ihan huima juttu!! Seksiä kun ilman ehkäsyä harrastettiin 2krt:aa koko kierron aikana..Ei me todellakaan kuviteltu olevamme näin hedelmällisiä kun ihan muuta on kerran annettu ymmärtää!!

Tästä papusesta ollaan ihan hirmu innoissamme ja pelottaakin ja jännittää että voiko oikeesti meillä olla kolmas tulossa!! Siks myös haluan sinne ultraan, jotenki sinne viikolla 12+ ei kyllä kykene nyt millään oottaan ;D

Elikkä tänään näytti testi plussaa ja sen mukaan la ois sitten 12.12.07.

Turkulainen pariskunta ollaan, kovasti vauvakuumetta ollut ilmassa ja nyt sitten ekalla yrityksellä natsas. Toivon mukaan menis nyt sitten kaikki hyvin. Ihan pää pyörryksissä ollaan molemmat, tää ois meidän ihka eka vaaveli molemmille.

Koskas tän sitten mahtais sisäistää oikein niin kuin kunnolla että todella sisällään kasvattaa pientä elämää???

Rvko:lla 5+0, rinnat erittäin arat ja pinna erittäin kireä.....

ONNEA LASTWISH ja tarrasukkia, kuten kaikille muillekin joulukuisille. Kiva saada joukkoon lisää joulunyytin saavia!

OIREISTA: Mullakin esikosta oireet alkoi n. rv 7+, mutta tiesin jo ennen testiä olevani raskaana. Silloin päätä särki, kuvotti jne. Nyt ei mitään sellaista. Tällä hetkellä mulla on vatsa sekaisin (kuten esikosta), turvoksissa. Lisäksi valvon aamuyöt! Muita? Muuten ei oireita, jos ei lasketa mukaan sitä, että hermot tuntuu olevan aika kireellä... Ennen plussaa pissanhaju oli erikoinen, siitä ajattelin raskauden olevan mahdollinen.

Kiitos Hippuskaiselle listan tekemisestä, liityn siihen mukaan mahd.pian!

-Terppari ja pikkuinen salamatkustaja, 4+4(?)

Kävin siis tänään hakemassa pari apteekin testiä, kun niin jänskätti. Nyt mun on pakko odottaa miestä kotiin iltavuorosta varmistamaan, koska viiva on NIIN hento, etten oikein usko sitä todeksi. Epäilen, että mielikuvitukseni tuo sen siihen...

Jos nyt kuitenkin se toinenkin viiva siinä on, niin laskurin mukainen la olis 6.12. mutta viivan hentoudesta ja petipuuhien ajankohdasta päätellen todellisuus lienee viikon verran myöhemmin. Uskaltaudun kai kuitenkin ilmoittautua plussanneiden joulukuun odottelijoiden pinoon =)

Aiemmassa pinossa kyseltiin vähän ikä ja kotipaikkatietoja: minä 37 pian 38-vee ja mies täyttää tänä vuonna 34. Asumme Etelä-Pohjanmaalla ja toista vauvaa odottelemme, esikoinen 04/06 eli 1 v + 7 kk olis tulossa ikäeroa. Ikä ja lapsirakkaus pisti kiirehtimään haikaran kutsua ja olen enemmän kuin onnellinen, jos nyt menee kaikki hyvin ja jouluna meillä on jo kaksi lasta =D

Noh pitää vielä toppuutella tuuletuksia, kun vielä mitä vaan voi sattua ja tuo viivakin oli niin hento... Ensimmäinen raskaus 04 todettin tuulimunaksi 11+ viikoilla ja senpä takia minäkin mahdollisimman aikaisin ultraan. Onneksi meidän kaupungissa on keskustan neuvolassa ultra ja siellä voi käydä tämmönen jännittäjä..

Kuulemisiin ja jännittämisiin!

t. Hoobee

ps. Aikomus oli muuten aloittaa työt syyskuun alussa, mutta enpä taida kuukaudeksi mennä sekaamaan systeemejä, jos siis kaikki menee hyvin...

Mulla tuo rintojen arkuus ilmeni jo ennen kuin olin menkat myöhässä..

Lisäksi, kun otin muutaman siiderin oletettuna menkkojen alkamispäivänä, alkoi jo ensimmäinen etomaan, vaikkei varsinaista pahoinvointia ole vieläkään ollut.

Närästys on se ihana vaiva, jota on riittänyt molemmissa aikaisemmissakin raskauksissa.. Pitää varmaan jättää teenkin juonti kokonaan, että pysyy vatsa kunnossa.

Heippa!

Onnea kaikille plussanneille!

Hippuskainen; joo, olin tosiaan nopea ultran kanssa ;). Käytiin esikon odotusaikana ultrassa samalla gynellä jo rv 6+3 ja tuli hyvä fiilis, kun kaikki oli ok. Nyt viikkoja pitäis tossa vaiheessa olla n. 7+2. Mäkin haluan tarkistaa, että siellä on elämää eikä esim. tuulimuna. Voihan ikäviä asioita sattua senkin jälkeen, mutta mukavammalta tuntuu, kun vauvan saa todeksi aikaisemmin.

Soitin neuvolaan ja eka neuvola on tämän kuun lopussa. Np -ultra on sitten vasta toukokuun lopulla. Siihen asti ei millään meinaa jaksaa odotella. :/ Tämä alkuvaihe on kyllä ehdottomasti ärsyttävin vaihe koko raskaudessa, kun ei voi vielä koko maailmalle julkistaa tätä onneaan. Ja koko ajan saa kytätä oireita ja oireettomuuttaan.

ON: mitään oireita ei edelleenkään ole. Toisaalta tosi hyvä, mutta toisaalta vähän epätoivoinenkin olo, onko raskaus tottakaan?. Muistuttakaahan tästä oireiden toivomisesta, jos jossain vaiheessa valittelen sitten oireitani ;).

Mä aloitin työt uudessa firmassa 2/07, koeaika vielä meneillään, joten hissuksiin meinaan olla vauvasta vielä jonkin aikaa. Vaikkei sen mitään pitäisi vaikuttaakaan. Toivottavasti en sitten jää kiinni verekseltään vaikka pää pöntössä ;). Mähän sain kivan duunin yllättäen (ilman hakemista) ja jouduin laittamaan esikon hoitoon, vaikka suunnittelin jääväni pitkäksi aikaa kotiin. Nyt sitten otan esikon hoidosta, kun jään äippälomalle ja saan sitten viettää aikaa kotosalla niin kuin toivoinkin. Nyt en kiirehdi töihin. Vaikka on tässäkin puolensa, etenkin kun esikko viihtyy hoidossa niin hyvin.

-Terppari

Heippis!

Tänään plussasin ja huomenna (9.4.) juhlitaan esikoisen 1-v. synttäreitä! Aikas hassu ajoitus on tällä pikkukakkosella! La vaikuttaisi olevan 13.12. (Miehen synttäri 10.12., likelle siis menee.)

En ole vielä puoliskolle saanut edes kerrottua, kun tämän päivän olen itsekin uutista vasta sulatellut...fiilikset vielä aika sekavat, vaikka aavistelinkin jo.

Lähinnä päiviä laskeskellen vaan ollaan menty koko vuosi ja vähitellen touhu sitten muuttui tjottailuksi. Edelleen imetän esikoista muutamia kertoja päivässä (ja myös öisin... :-/)

Poikamme on aina ollut tyytyväinen ja helppo lapsi, joten rauhallisin mielin tulevaisuutta tässä miettii... uusi vauvahan toki voi olla sitten ihan toista maata.

Jännittäviä aikoja luvassa. Ihan hyvät fiilikset. ei vielä mitään oireita, pelkästään vähän menkkamaista kuplintaa mahassa.

tasan vuosi sitten näihin aikoihin aloin rakasta pojan palleroamme maailmaan ponnistaa... kyllä vuosi on mennyt nopeasti.

Ja uusi tapahtumarikas vuosi edessä.

Pidetäänpä itsestämme ja rakkasitamme huolta.

Papsun (1v.!) emo rv 5+3

Nukahtaessa ei meinaa uni millään tulla vaikka väsynyt on ihan varmasti!! Ja jos/KUN yöllä joutuu herään nuorimman takia ei uni meinaa millään tulla uudelleen silmään =/ Aika raivostuttavaa =/

Eilen yritin vähän jumppailla ja jälkeen vähän mahaa juili..toivottavasti nyt kumminkin vähän pystyis liikkumaan!! Mä EN halua tällä kertaa +25kg:a niinkuin molemmista tytöistä on tullut. Mutta ei stressata sitä vielä ;))

Sit miehenkin mielestä tooosi hyvä oire on iskeny muhun...mun on nyt pari viimosta päivää tehny ihan sikana mieli seksiä!!! En muista koska minä olisin ollut se joka tekee alotteen ja että niin " himottas" . Ollaan joka raskaus kirottu, että missä se mun pupuolotila oikeen on kun monessa paikassa luvataan...jospa meilläkin tässä raskaudessa ;P Mulla puol vuotta sitten oli ihan ok seksihaluvietti mutta " kokeilin" 2 viikkoa syödä pillereitä ja sinne hävis halut ihan totaalisen täydellisesti, se kaks viikkoa myös sekotti kaiken muunkin...et sikski ihme että näin helpolla uusi vauva meille tärppäs.

Jep, mut lakkaan kiusaamasta teitä ikävillä yksityiskohdilla ;D ja menen pukemaan lapsia kerhoon.

Tänä aamuna tehdyn testin perusteella plussaa näytti!

Unessa asia on kyllä ollut varma jo kauan :) Nyt kyllä jännittää ja pelottaa, takana on nimittäin keskenmeno viime joulukuussa (rv 13 eikä mitään oireita ultrassa vaan paljastui karmea totuus). Nyt siis pyörii mielessä, mitä kaikkea voi mennä pieleen :(

Meitä on siis minä 28 v ja mies 32 v lapsia ei vielä ole, toivottavasti joulukuussa olisi! Laskurin mukaan laskettu aika olisi 1.12.2007.

Voi kun olen niin iloinen! Ja heti kohta surkea... Eli siis mielialat heittelee ja väsyttää ihan mahdottomasti. Taitaa kuulua tämän " taudin" kuvaan...? Onko muuten normaalia että nyt kahtena iltana on lämpöä ollut 37.1 kun normaalisti lämpöni on 36 tai jopa vähän alle?

kääk, mulla on niitä kolme takana mut aika muistamista on silti ;)

Paino otetaan, pissanäyte, verikoe muistaakseni, jutellaan aika paljon ja kyllä siihen pöydällekkin kivutaan ja täti tutkii kohdun koon siitä mahan päältä. Jos on tarpeeks viikkoja niin voivat yrittää kuunnella sydänääniä.

Meniköhän se noin ;DD

Mulla aika jo ens viikolle; tarkistetaan se alkion paikka, kun on jo toinen munatorvi menetetty kohdun ulkoisen takia kaks vuotta sitten.

Oireita ei vielä pahemmin *koputtaa puuta*. Mitä nyt rinnat arkoo, hengästyn ja hermot meinaa mennä ukon seurassa. Onneksi on kokemusta jo kahdesta aikasemmasta raskaudesta, niin tietää mistä tuo pinnan kiristyminen johtuu... ei vaan taida tuo mieheke sitä aina muistaa, kun sille on kuitenkin eka kerta.

Kavereille ollaan jo uutisoitu, mutta sukulaisille ei vielä, kun arvaa millainen saarna sieltä tulee... (edetty siis vauhdilla; miehekkeen kans seurusteltu pari kuukautta vasta, kuten edellisessä pinossa mainitsin).

Elikkäs, eilen tein raskaustestin, päiväpissasta, ja tuli ihan selkeä viiva, ei ihan yhtä vahva kuin kontrolli-ikkunan, mutta eihän sen kai tarvitsekaan olla =D. Tänään olisi sitten noin 4+4 viikot.

Aika jännittävältä tuntuu että meille olisi tulossa toinen vauva, ja vielä joululahjaksi. Meillä siis on yksi ennestään syntynyt 9/03.

Ei muutakuin hurjasti onnea kaikille, niin ja sitä liimaa!!

heiluri

Musta tuntuu et mulla on kaikki maholliset oireet, päätä särkee, turvottaa, mahaa nipistele ja väsymys on ihan hirveä... ällötys olo tulee välillä mut se on hyvin pientä ainakin vielä. Tilasin yksityiseltä sen alkuraskauden ultran jospa se helpottas vähän tätä epäuskoisuutta.. Mut nyt täytyy kiirustaa töihin.. Hyvää pääsiäisen alkua kaikille kanssa sisarille.. =)

-jonskeli 5+1

Moikka!

taas yksi uusi ilmoittautuu joukkoonne. Aprillipäivänä plussattiin täysin odottamatta. Odottelin kuukautisia ja ihmettilin rintojen helv etillistä arkuutta ja tein testin... Heti kaks viivaa, hyvä kuin ehti virtsaan koskeakkaan...

Taustoista vähän, olen 27-vuotias, tämä on kolmas raskauteni ja kaksi edellistä on päättynyt keskenmenoihin joten odotukset ei ole kovin korkealla. Päivä kerrallaan mennään. Alkuviikosta oli jo päivän verran ruskehtavaa vuotoa pyyhkiessä mutta sekin loppui lyhyeen... Alkuraskauden ultraan menen ehdottomasti, psyyke kun ei meinaa tätäkään paria viikkoa jaksaa odottaa, viikot siis nyt 5+1 ja LA 7.12.

Edelliset raskaudet ovat olleet -99 päättyi 11+5 ja -04 päättyi 9+1. Koko tämä aika ollaan oltu ilman ehkäisyä joten tahti ei ole mikään hirmuinen... Syynä järkyttävä ylipainoni, luulisin...

Mutta katsotaan josko kolmas kerta toden sanoisi vai onko se että ei kahta ilman kolmatta...

Mintho

Zeria..mulla tai meillä kanssa eka vauveli todettiin keskenmenneeks ekassa ultrassa myöskin viikolla 13+ Jälkikäteen pohdittuna, oireet ehkä loppu jossain vaiheessa tyystin mutta muuten mullakaan ei mitään vihjettä antanut, eikä ultraaja sanonu asiaa ees suoraan van kolahti sitten täysillä naamaan kun alko varata mulle kaavinta aikaa!! Mutta tämä takia itse meinaan nyt mennä myöskin alkuraskauden ultraan..nuo kaksi edellistä hyvin mennyttä raskautta en ole käynyt ja täytyy sanoa että 12 vko:a ON liian pitkä aika saaha varmuus.

Mutta vaikka meitä kaikkia varmasti asiat huolettaakin niin muistetaan myös nauttia =) Niinkuin mieheni sano niin ollaan ees hetki onnellisia, eikä murehdita valmiiks niin kovasti! Jos jotain tapahtuu niin hukkaan meni sekin alun onni, jos ymmärrätte pointin. Näin äitinä ja sinä raskaana olevana vaan niin pirun hankalaa välillä, eikö ;D

Pitäskö meidänki muuten tehdä erillinen esittäytymislista??

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat