Vierailija

Vai oletko vaihtanut kuukuppiin tai kestositeisiin? Mulla on kuppi käytössä ja en pois enää antaisi!

- Rahaa säästyy

- Luonto säästyy

- Paljon mukavampi käyttää kuin muut suojat

Sivut

Kommentit (32)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ollut kolmisen kk käytössä. Sitä ennen muutama vuosi kestoja (lähinnä ph-suojia). Hormonikierukka on minullakin, joten vuodot ovat niukkaa tiputtelua. Kuppia en enää pois antaisi, on se niin kätevä ja huomaamaton.

Tosiaan yksi päivä menee vessan lattialla maatessa, kummastakin päästä tulee tavaraa ja koskee yhtä paljon kuin synnytys :/

Seuraava päivä menee pitkällään tästä toipuessa - ja sitten menkat taas loppuukin ja odotan kauhulla taas kolme viikkoa.

Nyt kyllä etsin tietoa tuosta hormonikierukasta, voi kun nämä menkat loppuisi kokonaan....

Sitä ennen testasin kuukuppia, mutta se tuntui ikävältä eikä oikein toiminut pahimman vuodon aikana fiksusti. En ole koskaan voinut käyttää myöskään tamponeja, nekin on tuntuneet jotenkin kammottavilta. Kierukanlaittoa emmin tosi pitkään tämän takia... harmi, kun tuli turhaan pitkitettyä tähän vuodottomaan tilaan pääsemistä (alkuun oli 2kk tiputtelua). Ihanaa, kun ei ole enää kipuja eikä vuotoa!

Uskon, että kuppi on hyvä, mutta en pysty tunkemaan sisälleni mitään ylimääräistä.

Tampoonin käyttö ei onnistu, sillä tunnen sen jatkuvasti vaikka on oikein asennettu. Olen tampooniasian ihan lääkärissä selvittänyt - EI SOVI.

Nostan hattua teille jotka voitte käyttää! Minä kierrätän kaiken mahdollisen ja säästän luontoa siten! Tapoja on monia.

3. asteen repeämät ja kaksi korjausleikkausta.......

Kestositeet eivät toimi mulla, ei imukyky riitä.

Mutta molemmilla meidän lapsilla on kestovaipat (tuo 8 kk ja 1 v 10 kk), ja käytin ennen kuopusta kuukuppia, mihin toivon vielä joskus palaavani.

Mulla on ollut Lunette käytössä 1,5 vuotta ja sinä aikana en ole koskaan tarvinnut pikkuhousunsuojia tai muitakaan kertakäyttöisiä. Kuppi riittää todella hyvin, ei mitään pahaa sanottavaa siitä. :)

Vierailija:

Lainaus:

Vai oletko vaihtanut kuukuppiin tai kestositeisiin? Mulla on kuppi käytössä ja en pois enää antaisi!

- Rahaa säästyy

- Luonto säästyy

- Paljon mukavampi käyttää kuin muut suojat

Mullakin oli aivan kammottavat menkat eikä e-pillerit sopineet (tulin niistä tosi ailahtelevaiseksi ja vähän haluttomaksikin) eikä vieneet kipuja muutenkaan kovin tehokkaasti pois, vaikka vuotopäiviä toki vähensivätkin (ennen vuosin jopa 10vrk!).

Älä ihmeessä kärsi, vaan mars gynelle puhumaan tilanteesta! Mulle apua toi hormonikierukka, joka alun tiputteluvuortojen jälkeen päästi mut koko vuotoriesasta :) Ja kivut loppuivat samantien. Jos se ei tunnu hyvältä, pyydä nyt ihmeessä edes kunnon kipulääkkeet (Clotam esim), ei tollaseen tilanteeseen saa alistua/tottua!

Siitä kuukupista ei mulle ollut muuta kuin riesaa, koska se ei kestänyt valtaisaa vuotoa falskaamatta ja tuntuikin ikävältä :( Onneksi uskalsin mennä laitatuttamaan hormonikierukan, vaikka jännittikin...

Vuodon alkupäivinä täytyy vielä pitää kestopikkuhousunsuojaa varmistuksena, kun olen käyttänyt kuppia vasta niin vähän aikaa. Kertiksiin en palaa enää ikinä. Sen verran tuskaisia menkat oli aina niiden kutittavien, hautovien kemikaaliläpysköjen kanssa. Ei kiitos enää noita myrkkyjä niin herkän alueen lähelle.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat