Seuraa 

Aloitellaas taas uutta viikkoa :)

Sivut

Kommentit (37)

että kyllä muakin välillä kauhistuttaa tämä maailman meno. Toisaalta mietityttää miten voisi " suojella" lapsia kaikelta pahalta, vaikka ei sitä täysin pystykään tekemään. Toisaalta mietityttää miten osaa olla hyvä vanhempi ja kasvattaa niin, että niistä omista lapsista tulisi kunnollisia ja hyviä ihmisiä.

Ja näihin liittyen välillä mietityttää myös mikä olisi hyvä asuin- ja elinympäristö lapsille ja miksei koko perheelle asua. Mielestäni täällä Helsingissä kyllä näkee paljon enemmän spurguja ja narkkareita ja yleensäkin kaikenlaisia räyhääjiä kuin esim. entisessä kotikaupungissani. Tosin varmaan se riippuu asuinpaikastakin, ja monesta muustakin seikasta. Ja joka paikassa omat hyvät ja huonot puolensa, joten en sen isommin yleistä :)

Gerda

Nyt kotonakin netti toimii ja luin viime viikkoista pinoanne tarkemmin.

KIITOS kaikille onnitteluista, ne ilahduttivat kivasti. =)

Jotenkin tuntuu uskomattomalle, että olenko oikeasti raskaana, voi juku, kyllä kaksi viivaa tuli ja vähän on heikotellutkin.

Meilläkin kun on ollut sitä riitaa miehen kanssa aika paljon niin jotenkin tuo plussauutinen muutti meidän ilmapiirin ihan kivasti. =) Oli mieskin sekaisin ja lähti harjoituksiin silloin niin sanoi että on ihan ajatukset hukassa ja naureskeli, että voi että meille on tulossa jo toinen. =)

Hertta: Tilasin kans ekan neuvolan ja menen kans kun oon jo 9+, mun laskujen mukaan. Menen siis 17.4. Koska sinä tai te? Koska sulla la? Mä laksin täältä vaavisivuilta niin ois 25.11.

Oli juttua kuinka on rasavillejä lapsosia niin on täälläkin, jestas sentään. paikalla ei olla. Mutta leikkii paljon myös itsekseen ha varsinkin autoilla ja sellaisella autolla, missä saa ite ajaa eli potkutella ja sen kanssa jo hyppiikin, jestas sitä menoa. Ja kun jo juostaan, ei kävelyvauhti riitä.

Laivalla oltiin la-su ja kivaa oli, vaihtelua rempan keskelle, niin siellä kanssa tuli parit kerrat oikein kunnolla pojalla kiukut, kun piti vaihtaa paikkaa tai lähteä leikkipaikasta, jestas. Tuntuu että omaa tahtoa on.

Muskarilaiset: Te jotka käytte muskarissa niin leikkiikö teillä lapset kiltisti teidän kanssa? Meidän poika aina välillä lähtee omille seikkailuilleen ja niin pari muutakin lasta. Ei millään ole sitä aikaa laulamassa ja leikkimässä siinä paikalla tai kyllä nyt välillä kävelläänkin. =)

Mutta lopettelen ja menen pian pehkuihin kunhan ensin noita laivakarkkeja vähän vielä syön, hih.

puhihaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vielä tämä päivä on vapaata. Oltiin Annin kans jo aikaseen aamulla liikenteessä. Käytiin katsastaan auto. Läpi meni, onneks. Taas sais vuoden ajella.

Sain varattua Annille 1,5v. neuvolan ja itselle ekan äippäneuvola ajan. On taas jotain mitä odottaa. Loppukuulle meni mun eka aika, vasta rv 10+ jotain. Jospas silloin kuulis jo pienen sydämen sykkeen.

Kamala tuuli on kyllä täällä, eikä ilma ollut lähellekkään niin keväisen lämmin kuin viimeviikolla. Kyllä taitaa vielä takatalvi iskeä ennen kesää.

Yritin etsiä itselle kevättakkia kaupoista. Joko olen pahasti myöhässä takin oston suhteen, tai täällä ei yksinkertaisesti myydä takkeja kaupoissa. Muutama hassu riepu roikkui jossain nurkassa. Täytyy kai tyytyä vanhaan reuhkaan.

Minä myös olen haaveillut uusista hiuksista. Jostain vain pitäs repäistä aika käydä siellä kampaajalla. Haluaisin ihan uuden mallin ja värin tähän päähän. Jotain oikein piristävää siis kesäksi.

Nyt on mentävä laittaan toi ruoka loppuun.

+ auto meni katsastuksesta läpi

+ vapaapäivä

+ sain neuvola ajat varattua molemmille.

Hertta

Moi!

Otsikossa se tärkein.

Puhihaalle lähetän enemmän kuin ikinä peukkuja, että tuhruvuoto olisi vain sitä normaalia. Niin kuin joku jo kirjoittikin niin se on varsin yleistä, ja näin myös sinun kohdallasi. Näin uskon!

On aivan ihanaa joka päivä käydä lukemassa teidän vakkareiden kuulimisia. Sitä suorastaan huolestuu jos ei Noema,Auringonkukka, Hildaliina tai joku muu teistä ihanista vakkareista ole " ilmottautunut" . Toivotaan että Manna pääsee kohta kertomaan muutostaan.

Pidettäiskö muuten kuvienvaihtotalkoot taas 1,5 v?? Siihenhän ei ole enää kauaa, jo toukokuussa. Ois kyllä tosi kiva!

Meille kuuluu normaalia. Rahallisesti erittäin köyhää, mutta niin antoisaa aikaa, nyt kun teen vain 3 päiväistä työviikkoa. Meidän pikkuinen puski pari poskihammasta nyt ja ovat olleet aika tuskaisia. Maaliskuu selvittiin lähes terveinä, mutta tänä aamuna vaikutti kipeältä. Päivä hoidossa meni ok, mutta illalla mittasin 38 astetta. Voi pientä. Meillä siis vissiin sairastetaan tämä pääsiäisloma. En ole tänä vuonna niin pääsiäiseen panostanutkaan, kun kas kummaa kaikki koristeet on hukassa meidän jättiremontin jäljiltä. Tiedän tasan tarkkaan että muovikassillinen on pikkutipuja, posliinkoristeita ym. mutta en niitä nyt löytänyt. Onneksi pääsiäinen on joka vuosi :)

Parin viikon päästä esikoinen täyttää 6 v, joten täytyy alkaa niit' järkkäilemään. Voi voi, vastahan tuo syntyi...

Nyt nukkumaan, mutta siis oikein ihanaa pääsiäisen aikaa kaikille!

En saa nyt lueskeltua pinoa, kun tuo yksi haava vähän vaivaa...

Meille siis syntyi poika 4.4. klo 3.51, mitoin 54 cm, 4500 g ja py 38 cm. Kilon enemmän kuin samu ja pää 5 cm isompi ! Kyllä sen synnyttäessä huomasikin... ;) Imukupilla jouduttiin avittamaan, kun sydänäänet laski heti ponnistusvaiheen alussa, muuten oli aika joutuisa juttu. Noin neljä tuntia.

Samu katselee tulokasta ihmeissään ja välillä vähän käy nipistelemässä. Jotenkin jännä ilme sillä välillä on, kun pikkuveikkaa katselee. Kait Samu yrittää ymmärtää, että mikä toi on. Vahtia noita saa kyllä kovin. Samulla on aika rajut otteet, jos pääsee koittelemaan vauvaa.

Hyviä pyhienjatkoja kaikille

Noemalle tsemppiä :)

Jänskään myös puolestasi, varmasti suoriudut loistavasti!

Olen aivan samaa mieltä kuin Tiituliitu, että niiin mukava on kuulumisianne lukea. :) Ihania olette :)))

Vaihdellaan vaan kuvia :)

Käyettiin illalla varuiksi Perttua päivystyksessä korvien takia, kun niin levottomasti nukkunut ja korvaa ronklaa yhtenään. Tulehdusta ei ollut, punotti kyllä ja jos tilanne muutu, nin huomenna uudestaan pitää käydä.

Tunnin verran jouduttiin odotella. Kyllä äidin huulirasvasta oli iloa pitkäksi aikaa, Perttu otti korkin pois ja laitto takisin paikoille x 100.Ja nauroi ihan hillittömästi, kun oli niin hauska juttu.

Meillä ollut täällä aika rauhallista, kun neiti nötterö mummulla, huomenna saamme hänet takaisin :) Lohdutti mua ennen lähtöään " äiti kyllä mulle tulee sua ikävä, mutta kyllä pärjään" Onkin kyllä pärjääjä luonne.

Hyvin siellä mummulassa on mennyt ja kivaa touhua ollut. Huomenna

käy virpomassa, uimassa ja synttärijuhlissa ja sitten kotiin.

Perttu on kiinnostunut kovasti yhdestä kalapalapelistä. Kaloissa on metalliosa ja ne saa ongella ongittua pois. Hienosti nappaa kalan ja osaa laittaa kalat takaisin omille paikoille.

Kyllä meilläkin pohdintaa maailman pahuudesta on ollut. Kunpa vain omat lapset pahalta välttyisi. Tässä vanhemman roolissa niin hurjasti kyllä joutuu huolta kantamaan.

Toivottavasti Mannalla muutto sujunut hyvin ja asunto tuntuisi edes vähän kodille.

Iloista pääsiäistä!

Hilda

jos vaikka joku vielä meidät muistaa..n ole yhtään pinoa lukenu varmaan 2kk, meillä on menny vähän vauhdilla täällä asiat. Ollaan sittenkin ostettu rivitalo asunto4h+k johon päästään muuttamaan touko-kesäkuun vaihteessa, että ei tuu talopakettia sittenkään. nyt asutaan kerrostalossa johon tehtiin pika muutto helmikuun lopulla, se olikin oma tarinansa. töissä mulla riittää puuhaa ja vastuu tulee lisääntymään. ja kaiken kukkuraksi pistäydyttiin eilen papin puheilla saamassa siunaus tälle yhteiselolle.

teemu kasvaa hurjaa vauhtia, puhu ei juurikaan, tapailee vaan sanoja mutta ymmärtää puheen je toimittaa pikkuaskareita ihan innoissaan. iso poika 1v3kk neuvolassa oli mittaa jo 81cm. tämä viikko on meillä mennyt sairastaessa norovirus iski ja vietettiin teemun kanssa joap yksi yö sairaalassa, onneksi jo parempaan suuntaan. sittemmin sairastui mies ja on edelleen kipeä, joten meidän vkl-hanimoon jäi nyt sit väliin. ite olen onneksi ja toistaiseksi säilyny terveenä.

yritän tulla useammin lukemaan ja kirjottamaan kuulumsia, olen ihan pudonnut eidän jutuista, mutta meillä ei voi olla tietskalla teemun hereillä ollessa, sekun näpeltää ja räpeltää kokoajan ja kaikkea, joten iltasin onv aan mahdollisuus(töistäkääne i voi) ja silloinkin aika jää lyhyeksi ku meinaa simmut väkisin painua kiinni.

oikein mukavaa ja puuhakasta pääsiäistä kaikille.

ei se niin pitkälle tuntunut. =)

Jaksoinkin ihan intona tehdä ruokaa, kun vanhempani ja veljeni avovaimonsa kanssa oli syömässä ja kerroimme myös uudesta tulokkaasta. Poitsu antoi askartelemansa pahvimunan, minne oltiin kirjoitettu: minusta tulee isoveli.

Vanhemmillani meni tovi että siis mitä, toinen tulossa, oikeasti? Ihanaa onnea ja sit kaikki halattiin!! Isä heti mietti että sitten pitää ostaa toinen mopo heille..jen. =) Olivat siis mielissään. =)

Tuhruvuotokin loppui kun olin neuvolaan soittanut. =) Onnekis.

Heikottaa vaan ja tekee aamupalan jälkeen pahaa. Ei kauheasti maistu syömiset.

Mitäs mun piti muutakaan kirjoittaa... en muista, joten munarikasta pääsiäisen jatkoa!!!!!!!!!

Pikainen pyrähdys tännekin ennen iltapuuron keittoa..

viikonloppu sujahti nopsaan meilläkin, lapset , siis pikkumieskin, kävi eilen vähän virpomassa! Olivat hauskan näköinen kolmikko oksineen:)

Saivat valtavat määrät karkkia ja keksejä jne..

Mullakin on uusi tukka:) Aivan ihana väri,repäisin vähän ja laitatin kunnon kevät lookin! Mies vähän aikaa katteli ja sanoi viimein että piristää mua kyllä oikein hyvin:) Joten kaipa se sit miestäkin miellyttää....

Meillä oli itkuinen pe-la yö. Poikanen alkoi alkuyöstä itkeä ja huutoa jatkui amuyölle jolloin korva puhkesi! Ei mitään ennakko-oireita eikä milläänlailla haronut korvaansa tms..vain itkeskeli.No aamulla sit mentiin lääkäriin ja siellä se sit todettiin varmaksi puhkeamiseksi ja putsattiin mädästä pois. Nyt ollaan tiputeltu tippoja kolmesti päivässä korvaan ja luulen että joudutaan hakeen kunnon lääkekuurikin. On ollu nimittäin tänään melko kärttyinen ja outo..No ensi yöhän sen näytttää varmaan onko korva oikeasti kipeä vai mikä se nyt sitten hiertää..

Että näin meillä..Mukavaa viikkoa kaikille!!

niin ja plussat vielä..

+ uusi tukka!

+ veroilmoitukset vihdoin valmiit ja postissa!

+ saan uudet aurinkolasit varmaankin huomenna!

äitykkä

Kiitos uusista onnitteluista!!

Heti kerron kun minua painaa nyt kumma olo tai siis kun eilen tuli vähän ruskeaa limaa pyyhiessäni ja sitten myöhemmin vähän kirkasta verta pyyhiessäni. Nyt äsken oli pikkuhoususuojaan tullut ruskeaa vähän. En muista ekasta mitään tälläistä ja on vissiin normaalia että voi olla alussa vuotoa? Tosin tätä en sillain vuodoksi voi sanoa, mutta huolestuttaa.

Kauheaa pääkipua olen taas kärsinyt ja miten voi olla olo näin voimaton ja ei kiinosta tehdä mitään, ei vain jaksa. Veikö raskaus tosiaan näin kaikki voimat? Ja pahaakin on alkanut tehdä.

Poika nukkuu vielä ulkona, ihan kauhee tuuli, nukuttiin 10 asti aamulla, kun yöllä meidän välissä nukkui niin vehtasi kokoajan. Nukuin niin huonosti. Pieni nuha oli pojalle aamulla tullut.

Keitin vähän kahvia, jos mahtaa maistua, ainakin haisee pahalle. Jos joisi ennen kuin poika herää

Tulipa vaan omaa...

Teillä näyttää olevan plussia ja miinuksia listattu. Mikäpä siinä. Minä voin listata kanssa kun en juuri nyt ehdi muuta kirjoittaa.

- Amalialla otettiin PVK, jossa todettiin kohonnut trombosyyttien määrä. Nyt sitten yritellään parantaa kuukausia jatkunutta nuhaa, yskää ja ajottaista kuumetta että saatas otettua uudelleen nuo arvot :o/

- Olen hirveän väsy parin reippaamman viikon jälkeen. Tietty raskauskin voi sitä aiheuttaa, mutta näin keväisin kärsin kai jostain kevätmasennuksesta.

+ lapset ovat todella omatoimisia oman huoneensa siivouksen kanssa ja leikkivät Amalian kanssa hurjasti

+ Amalia on hyvä nukkumaan ja tosi tottelevainen ja fisku muksu :o)

Niinpä, neiti ei ole mikään höösääjä vaan rauhallinen tapaus, joka tykkää tyhjentää tiskikoneen (antaa astiat sieltä meille), siivota lelunsa eikä tee " töllöntöitä" ! Meillä nukutaan edelleen paljon ja pitkään : 4 tuntia vähintää vaunuissa ulkona ja yöunetkin kestää yli 10 tuntia. Siinä saa jo itsekkin vähän levättyä.

Pääsiäistä ois pitäny valmistella, mutta tytöt menevät isänsä luokse, joten en viitsi laitella niin kauheasti ettei tule sitten itse syötyä. Suklaata tietty pitää " vähän" varata :o)

Meillä typykkä ei syö itse vielä lusikalla : en ole antanut kun on helpompaa syöttää hänet itse. Joo, tiedän, laiska minä. En ole myöskään neitiä istuttanut vielä potalla kun ei siinä tunnu istuvan, joten siskojensa kanssa samaa rataa mennään : päättivät itse 2 v että nyt ei enää tarttee vaippaa ja siihen se jäi :o)

Mutta nyt pitää laitella tytöille iltapalaa

Rapuäiti, Amalia + katras sekä masu rv 22+1

[color=green] Voi vitsi Noema! Mulla meni kylmät väreet kun luin juttuasi.

Saarna on kyllä iso juttu ja vielä pääsiäisenä, WAU :) Onnitteluni.

Missä olet harjottelussa, jos vaikka jossain lähikulmilla niin tulen vakoilemaan ;) No, älä pelkää, asutaan edelleen täällä Riihimäellä.

Espoon tuomiokirkko on kuulema pääsiäisenä aikas tupaten täynnä. Ajattelin jos itsekin menisi pitkäperjantai-yön messuun (jos semmoisia löytyy).

Tosiaan, Jerekin kyläilee välillä viikonloppuja mummolassa ja tekisi parin tunnin päästä aina hakea takaisin poika. Ei kyllä olla haettu kotiin ainakaan vielä.

Eilen taas kirosin meidän pihan lapsia (joita ei siis kovin ole mutta sitäkin hirviömäisempiä!!).

Siis leikkipaikalle rikottu semmoinen iso auto tuhannen p***n päreiksi, varmaankin ihan huvikseen, cd-levyjä ainakin neljä rikottu sinne, pulloja rikki jne. Siivoilin pihaa ja kirosin kaikki tämän pihan vanhemmat alimpaan helvettiin.

Lapset jotka tuolla käyvät terrorisoimassa ovat 6-11 vuotiaita. Ja tiedän tarkkaan kyllä kuka on rikkonut pullot, kuka auton ja kuka cd-levyt.

Sanoisin vanhemmille jos tietäisin sen auttavan. KOkemuksesta voin sanoa ettei hyödytä YHTÄÄN mitään!

Eilen tuli etuovelta ilmoitus että toisella alueella olisi 84m kolmio vapaana 1.5. alkaen. Vuokra tosin on 730euroa, että voi olla ettei varaa ole siihen, tällä hetkellä vuokra on 620e, johon rahat riittävät hyvin.

Toivotaan että mies valmistuu syksyllä ja saa vakipaikan äkkiä, se on omatalo HETI!

Puhihaa: Jereä odottaessa vuosin aika pahasti, omasta mielestäni. Ja usein. Menin joka kerta päivystykseen äpolille, ottavat sinne täällä ainakin samana päivänä.

Ja tuolla tuo marraspoika huutelee ja mesoaa.

aatun_äippä: Minäkin näen aina välillä unia nettitutuista.

En tiedä miten he sinne eksyvät :D

Mutta lähdemme kohta kukkakauppaan ostamaan pääsiäiskukkia, joten katsotaan ehdimmekö takaisin 11 mennessä, kun isi tulee ruokatunnille kotio.

Hyvää pääsiäistä kaikille!

10kaks

Ja samalla nostelen pinoa, oli tippunut aikas kauas.

Samoja ajatuksia maailman pahuudesta myös täällä on mietitty. Miten sitä osaa kasvattaa lapsensa niin, ettei tule narkkaria, rikollista tai muuten vaan hulttiota. Ja miten saisi lapsensa varjeltua joutumasta liian varhain kokemaan liian suuria juttuja (telkkarista uutiset ym. tai väkivalta tai tai... näitä riittää). Kait sitä on vaan luotettava itseensä ja opastettava lastaan parhaan taitonsa mukaan. Toivottavasti se riittää.

Puhihaa: mulla on eka neuvola 25.4. ja laskettuaika on tän vauvalehden laskurin mukaan 16.11., neuvolan täti kyllä sai 17.11., mutta varmistunee viimeistään ultrassa sitten.

vielä päivän plussat:

+ pitkästä aikaa kiva päivä töissä

+ Anni on ollut aamusta asti aurinkoisella tuulella (kuulema myös päivällä siis)

Ohhoh, nyt laatikon sisältö on päätynyt lattialle Annin toimesta, täytynee mennä keräileen tavarat takas lootaan!

Hertta

Pikaisesti halusin tulla toivottamaan kaikille oikein iloista Pääsiäistä! Jesse istuu sylissä, joten saas nähdä mitä tästä tulee. Katselee nimittäin jo nyt kiilto silmissä näppistä, kohta täällä on varmaan kaksikymmentäsormijärjestelmä käytössä. ;-)

Noemalle paljon tsemppejä saarnaan ja liturgiaan, mua jänskättää sun puolesta. :-) Kaikki menee varmasti hienosti!

Aatun äippä: Kiva että ollaan päästy unitreffeille! :-) Oon muuten itsekin joskus nähnyt unia teistä nettikavereista, niin paljon olette kuitenkin mielessä. Ihania ihmisiä täällä marraskuisten porukassa!

Lähdetään nyt aamupäivästä mun vanhempien luo Keravalle pariksi päiväksi, Jesse on innoissaan kun ollaan puhuttu että mennään ukille ja mummille. On ihan ukin poika. :-) Jesse on itsekseen yökylässä ensi yön, kun käväistään miehen kanssa istumassa iltaa Espoossa ystäväpariskunnan luona. Idols-finaali tiedossa, herkullista ruokaa, juomaa, saunomista ja ennen kaikkea loistavaa seuraa. Tuskin jaksan odottaa. Nyt ei ole kyllä tarkoitus hillua koko yötä hereillä. ;-)

Nyt lähdetään Jessen kanssa aamiaiselle, meidän pieni " herätyskello" kun soi tänään jo ennen seitsemää. Mukavaa Pääsiäistä! Jesseltä vilkutusterkkuja kaikille marraskavereille! :-)

Täällä takana melkoisen levoton yö, aatu nuhassa ja nukkui meen välissä ja pyöri koko yön.. Tuo räkätauti on kyllä inhottava, varsinkin kun pojan mielestä nenän niistäminen ja putsaaminen on jotain ihan totaalisen kamalaa.. Toivottavasti muut marrasmurut ovat jo tervehtyneet!!

Kovin näyttää taivas mustalta, ei taida uskaltaa ulos lähteä! Mies lupasi että pääsiäispyhinä maalataan keittiönkaapit ja vaihdetaan vetimet siis JOS on hieno ilma. Mun tuurilla sataa rakeita ja lunta ja vanhoja akkoja :)

Plussat vielä

+ uusi tukka :)

+ pian saa tuoreita suklaamuffinseja :) :)

+ vointi hyvä lapsilla ja vanhemmilla :) :) :)

Jep jep, nyt leipomishommiin!! :)

[color=purple] Ei kerennyt millään viime viikolla käydä kirjottelemassa, sisko lapista oli meillä. Tänään sitten lähti kotio.

Hitsi, voi miksi en mennyt sinne messuille. Tuntuu että kaikilla on jotain hyvää sanottavaa niistä. Emme jaksaneet lähteä sinne, kun olimme perjantaipiävän Tallinnassa.

Hauska reissu sekin oli, ei sieltä mitään erikoista löytynyt.

Edullisia lastenkenkiä tosin mutta en sitten ostanut kumminkaan.

Näköjään monella uus hiuslookki, mekin kävimme siskon kanssa eilen kampaajalla leikkauttamassa. Kävin tänään varaamassa uuden ajan toisesta paikasta, en ollut tyytyväinen. Olisin sittenkin halunnut lyhyemmät. Onneksi oli yhdessä paikassa opiskelijatyöt -50%. Ei tarvitse maksaa täyttä hintaa uudelleen.

Oliko marraksilla Emmaljungan Ceroxeja? Oletteko olleet tyytyväisiä?

Meillä on ne City Cerox 360 ja ajateltiin syksyllä vaihtaa Ceroxeihin.

360 on taas huollossa ja Ceroxit varavaunuina ja on ihan kivan oloset ja väriset! Sitä väriä vain ei ole saataville, oiskohan toi viime vuoden väri, t.puna-musta.

Vitsi, kaikki te plussaatte ja täällä tuli täti vierailulle :( Ei kiva ei. Toivotaan että jossain vaiheessa tärppäis. Vaikka kuinka ei saisi liikaa suunnitella, niin en haluaisi vauvaa joulukuulle.. Itse olen syntynyt joulukuussa enkä ole koskaan tykännyt :D Ihme juttu.. Tammikuu ois kiva. Oikeastaan pelkään että laskettuaika menisi joulun tienoille. Vaikka mikä olisi ihanampi joululahja kuin oma lapsi.

Mutta lopettelen, palataan taas!

10kaks

Tänään on ollut pyörityspäivä, kaikessa hyvässä tosin. Meillä oli kolme jumista päiväkotilaisille. Kerralla paikalla oli aina noin 150 lasta. Puolentunnin tauko jokaisen jumiksen perään ja taas sama homma uudestaan. Kyllä olivat liikuttavia lapsia! Aivan ihania tapauksia :)

Mua jännittää. Maanantaina mulla on elämäni ensimäiset liturgiat. Kaksi liturgiaa eri kirkoissa peräkkäin. Laulan siis kaikki laulettavat osuudet ja se jännittää todella. En ole ennen laulanut mikkiin. Sunnuntaina saan pitää saarnan, aika hurjaa. Siis, että antavat harjoittelijan pitää vuoden " tärkeimmän" saarnan. Iloinen olen tästä mahdollisuudesta :)

Iltapäivällä väsäsin sitten 3 tuntia liturgiaa kasaan ja viimeistelin saarnan. Nyt on sellainen olo, että huh. En ole koskaan aiemmin tajunnut, kuinka iso homma liturgiassa on. Se papin oleminen näyttää aina niin helpolta ja vaivattomalta, mutta siihen liittyy hurjasti valmisteluja.

Hertalle pidän peukkuja, että sydämen tykytys saataisiin jo bongattua. Onnista äänet kuului vasta rv 15 ja tästä Sisusta saatiin kuuluviin jo 9+! Istukan paikka vaikuttaa näköjään hurjasti.

Äitykkä, aika hurjalta kuulosti teidän pojan korvaralli. Auts! Toivottavasti nyt pysyvät korvat terveenä. Mä ajattelin kanssa repäistä ja värjätä hiukset jotenkin räväkästi!

Toivottavasti Tintan kaverin vauva voi edelleen hyvin. Hurjan aikaisin syntyi, mutta nykyään lääketiede on kehittynyt niin hurjasti, että pienillekin on toivoa. Varmasti kaikki menee hyvin, kun ovat jo kriittisimmän ajan selvittäneet.

Niin ja samoja mietteitä on täällä käyty läpi maailman pahuudesta ja pikkuisen sinne sukeltamisesta. Mies on suunnitellut jo kaikenmaailman harrastukset Onnille, ettei olisi luppoaikaa hölmöilyyn. Kaiketi joku harrastus, josta siis itse nauttii, on hyvä keino ehkäisemään pahimpia töppäilyjä.

Gerdan enolle toivon paranemista. Toivottavasti tilanne rauhoittuu, eikä ole enää niin kriittinen. Kyllä teille tuntuu näitä sattuvan vähän liikaa :(

Me muutettiin tälle uudelle alueelle juuri siksi, että tämä on rauhallista aluetta. On ainakin muutama esimerkki vähemmän opettamassa huonoille teille. Tosin tiedän, etten voi lastani akvaariossa kasvattaa, eikä alue paljoa vaikuta, kun Helsingissä kuitenkin asutaan. Tuskin sentään kotipihassa lapsonen koko elämäänsä viettää :)

Toivottavasti saat 10kaks haluamasi hiuslookin toisella kerralla! Ja kyllä se plussa sieltä pamahtaa vielä :)

Kuulosti Auringonkukka ihanalta tuo sun reissu, jolta tulit vasta aamupäivällä kotiin :) Tuollaiset kavereiden kanssa valvotut yöt piristää kummasti. Mulla jääneet nyt raskauden myötä taas pois, mutta odotan kyllä sitäkin, kun pääsen likkojen kanssa parantamaan maailmaa yömyöhään ;)

Tosi ihanaa kuull, että Jesse on alkanut niin iloisilla mielin jäämään tarhaan! Kyllä siinä varmasti tulee helpotuksen myötä äidille sellainen hämmennys, että mitäs mitäs, eikö enää kiljutakkaan perään. Hienoa, että poika sopeutui ja nauttii jo tarhassa olostaan. Varmasti ihana fiilis viedä hoitoon, kun ei tarvitse koko päivää olla sydän syrjällään pikku-ukkelin pärjäämisen perään.

Puhihaa, toivotaan, että tuhruilu on ihan harmitonta. Käsittääkseni puolella raskaanaolevista alussa tulee tuhruilua ja muutama tippa saataa tulla ihan kirkastakin verta. Onnista mulla ei tullut mitään vuotoja, mutta tässä toisessa tuli 8+ viikolla parina päivänä hiukan verta ja tuhrua. Kyllä minäkin säikähdin, mutta neuvolassa sanottiin, että on ihan normaalia.

Niin ja minä olin ainakin alkuraskaudessa todella väsynyt. Paljon väsyneempi kuin Onnista. Välillä pidin oikeasti sormilla silmäluomia ylhäällä, etten nukahtanut. Järkyttävää, mutta meni onneksi ohi rv 12 tienoilla. Samaan aikaan loppui pahoinvointikin, jota Onnista oli rv 16 saakka ainakin. Toivotaan, että sinullakin väsymys ja heikotus helpottaa nopeasti! Niin ja älä välitä, jos et jaksa kaikkea tehdä niin kuin ennen. Alkuraskaus on niin lyhyt aika, että sen jälkeen ehtii taas tehoilla supermammana :)

Hildan Fanny se jo reissaa mummolaan lomalle :) Ihanaa, mutta varmasti samalla hiukan haikeaa, kuten kerroit. Äitiys on eriskummallinen tila, todella ristiriitaista on tämä oleminen nykyään. Toisaalta välillä kaipaa omaa rauhaa ja sitten kun sitä saa, haluaakin sen saman hälyn ympärilleen äkkiä :)

Toivottavasti Rapuäidin Amalia paranee pian ja saatte uudet kokeet otatettua. Toivotaan, ettei mistään vakavammasta ole kyse. Auringonpaistetta lähettelen sinulle vielä sinne kevätmasiksen keskelle. Sulla ei tosin taida jäädä paljoa aikaa edes vaipua mihinkään kunnon depikseen ;) Katrasta kun riittää.

Päivän plussat vielä:

+ Viikonlopun kirjalliset työt tehty!

+ Onnin kanssa oli tänään pari oikein herkkää halihetkeä, kun olin ollut puolipäivää poissa ja poika oli ihan äitifanina siksi.

+ Ihanaa Mövenpickin jätskiä riennän nyt hakemaan pakkasesta :)

+ Sisu pitänyt oikein potkunyrkkeilyharjoituksia tämän illan.

Noema

Puhihaa: Minä olen ymmärtänyt, että pieni vuoto normaalia. Minulla oli tästä marraspojasta tosi väsy ja heikko olo pitkän aikaa, kun taas esikosta ei juuri mitään. Voimia sinulle ja toivottavasti väsy ym. pian helpottaa!

Voithan sinä perua pääsiäissuunnitelmat, varmasti ymmärtävät tai sitten yhdessä miehen kanssa laitatte paikat kuntooon ym.

Suurin osa porukasta on kyllä raskaana :) IHana asiahan se :)

Saa jännätä teidän puolesta :)

Meidän neito lähti mummulaan ja tulee lauantaina takasin. On se vaan haikeeta laittaa tyttö reissuun :( vaikka niin innokkaana ja reippaana lähtee eikä mitään hätiä ole aikaisemminkaan ollut.

Voi kuinka on Jesse reipas poika :) Ihan tarhan ammattilainen :)

Meilläkin levottomia öitä takana, hampaat ne tuskaa tuottaa. Välissä poju nukkuu ja pyörii ja hyörii.

Jospa ottaisin käsityön esille, kun poju touhuilee omiaan.

+ Sukulaisia kylässä

+ Laitoin sukulaisten matkassa äidille suuren tulppaanikimpun

+ Saan syksyllä uuden tyttöserkun :)

Hyvää pääsiäistä kaikille jo etukäteen :)

Hilda

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat