Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä käydään kaupassa kerran kahdessa viikossa, ostetaan hurja määrä ruokaa, rahaa menee kerralla noin 300 euroa. Joka kerta jonossa joku päivittelee ruokamäärää, kuvittelee varmaan että me syömme kaiken kerralla. Viikolla voidaan toki täydentää ostoksia tuoreilla hedelmillä, leivällä ja maidolla. Itse en jaksaisi kuluttaa aikaa joka päivä kaupassa roikkumiseen ja ihmettelen, olenko ainoa joka ostaa tuollaisia jättimääriä ruokaa kerralla?

Kommentit (13)

Kerralla ostetaan noin 4 kassillista ruokaa,rahaa menee 60-200¿. Käymme lähikaupassa pienellä paikakunnalla jossa kaikki tuntevat toisensa. Joskus kun miehen kanssa ollaan käyty isommissa kaupoissa kahdestaan niin kieltämättä on saatu katseita.. Ollaan molemmat tosi nuoria.

Se 4 lapsen äiti.

Maidot ja leivätkin riittävät viikoksi, mutta hedelmät ja tuoreet vihannekset ehtivät loppua. Sitten syödään pakastimesta marjoja ja pakastevihanneksia. Meillä on 7-henkinen perhe ja kissa. En ole koskaan kiinnittänyt huomiota toisten ostoksiin enkä siis usko, että meidänkään ostoksia kukaan päivittelee tai edes katsoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Neljä henkeä, liuta eläimiä, n. 100-150 e/vko.

Toisen kerran joutuu usein hakemaan maitoa yms. Ihan tarpeeksi tulee turhaa ostettua näinkin, kamala jos joka päivä kävisi. Ja varsinkin inhoan aikaa joka kaupassa notkumiseen menee, ei turhemmin voisi ihminen aikaansa käyttää.

Olen pyrkinyt siihen, ettei tarvitsisi käydä kuin kerran, ilman mitään täydennysostoksia, mutta käytännössä käyn vähintään kolme kertaa kahdessa viikossa.

Suunnittelen maksimissa vajaan viikon syömiset, koska se helpottaa arkea ja tulee syötyä oikeasti terveellisesti, eikä mitään hätäranskalaisia, kun ei tiedä, mitä muuta laittaa. :) Mutta en mä halua kahta viikkoa etukäteen suunnitella, elämässä pitää olla myös yllätyksiä. Plus käytän paljon tuoreita vihanneksia yms, jotka menee meidän kylmäkaapittomassa kämpässä pian pilalle. Jos olisi kunnon kylmäkaappi tai kellari (oh!), niin voisin ehkä vielä harventaa kauppakäyntejä.

Mutta kyllä sen huomaa, että kun käy harvemmin kaupassa, säästää rahaakin. Ei tule ollenkaan niin paljon nameja yms. mukaan. Ja tosiaan meillä ainakin syöminen on silloin terveellisempääkin.

yleensä ostetaan 3-4 muovikassillista ruokaa, leipää pakastimeen asti, liha- ja makkaratuotteita useiksi päiviksi ja jos tarjouksessa esim jauhelihaa niin sitäkin voidaan ostaa useita kerralla, maitoakin ainakin 7-8 litraa jne

Toki joskus maidonhakureissulla tulee sorruttua " yllätyksiin"

-ap-

Vierailija:

Lainaus:

Olen pyrkinyt siihen, ettei tarvitsisi käydä kuin kerran, ilman mitään täydennysostoksia, mutta käytännössä käyn vähintään kolme kertaa kahdessa viikossa.

Suunnittelen maksimissa vajaan viikon syömiset, koska se helpottaa arkea ja tulee syötyä oikeasti terveellisesti, eikä mitään hätäranskalaisia, kun ei tiedä, mitä muuta laittaa. :) Mutta en mä halua kahta viikkoa etukäteen suunnitella, elämässä pitää olla myös yllätyksiä. Plus käytän paljon tuoreita vihanneksia yms, jotka menee meidän kylmäkaapittomassa kämpässä pian pilalle. Jos olisi kunnon kylmäkaappi tai kellari (oh!), niin voisin ehkä vielä harventaa kauppakäyntejä.

Mutta kyllä sen huomaa, että kun käy harvemmin kaupassa, säästää rahaakin. Ei tule ollenkaan niin paljon nameja yms. mukaan. Ja tosiaan meillä ainakin syöminen on silloin terveellisempääkin.

Minä lähden kaupasta mukanani viisi kassillista ruokaa, säästöpakkaus vaippoja, talouspaperia, vessapaperia ym. Täytyyhän sitä toisten tietenkin ihmetellä...

Vierailija:

Lainaus:

yleensä ostetaan 3-4 muovikassillista ruokaa, leipää pakastimeen asti, liha- ja makkaratuotteita useiksi päiviksi ja jos tarjouksessa esim jauhelihaa niin sitäkin voidaan ostaa useita kerralla, maitoakin ainakin 7-8 litraa jne

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat