Seuraa 

Vaikka nyt suositellaan selällään tai kyljellään nukuttamista. Siis kyse on alle kuisesta vauvasta.

Kommentit (8)

En kyllä nukuttais sängyssä mahallaan. Sylissä kyllä pidän mahallaan nukkuvanakin jos on pieruvaivaa, mutta sänkyyn en laittais noin. Sitten kun itse osaa kääntyä, nukkukoot miten päin haluaa. Mun vauva 7 viikkoa. Enkä kyllä nukuttanut mahallaan kahta edellistäkään, vaikka toinen heistä oli koliikkivauvakin.

mutta tiedän, että moni nukuttaa. Oma äiti kertoi, että kun meidän perheen lapset olimme pieniä, niin neuvolassa suosutettiin vatsallaan nukuyttamista (-70luvulla) ja silloin " kaikki" vauvat nukkuivat vatsallaan, kun olivat oppineet päätä kannattelemaan.

Nykyäänhän ei suositeta, kun joidenkin tutkimusten mukaan kohonnut kätkyt-kuolema riski ja sitten tietty se tukehtumisriski, jos ei vielä osaa käätää päätä. mä muutenkin kauheen varovainen ja vieläkin tarkkailen vauvan (7kk) hengitystä öisin (nukkuu vieressä), joten en olisi uskaltanut!

Tytöllä kovat koliikkivaivat ja koska nukkui parhaiten vatsallaan, niin iltaisin otin kyllä vauvan oman vatsan-rinnan päälle vatsalleen ja välillä siihen nukahtikin. Mutta sängyssä vatsallaan vasta sitten kun itse oppi kääntymään niin päin eli n. 4kk jälk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä koliikkivauva, joka ei nuku muuten kuin mahallaan. Joten ollaan annettu heti alusta asti nukkua mahallaan. Meillä tosin osattiin kääntää ja kannatella päätä heti syntymästään asti. Sairaalassakin nukuttivat heti mahalleen, kun huudot alkoivat jo siellä. Olivat sitä mieltä, että koska pää kääntyy jo niin voi nukkua mahalleen. Apua tästä onkin ollut suuresti.

nyt vauva 3 kk. Ja hyvin nukkuukin, jopa reilu 8 h yhtä kyytiä. selällään/kyljellään nukkuu pari tuntia, valitsen pitkät unet -myös itselleni.

esikoinen nukkui myös vatsallaan.

tuo edellinen viesti...

siis kyllä uskaltaa nukuttaa mahallaan.

Meidän poika on nukkunut mahallaan noin kuukauden ikäisestä lähtien. Siihen saakka nukkuminen oli hänellä hankalaa, mut kun käännettiin masulleen niin johan mies nukkuu. Selällään suostuu nukkumaan ainoastaan vaunuissa.

Toki aluksi kannattaa tarkistaa, että vauva pitää päätä sivulle käännettynä eikä patjaa vasten..

Kysyin myös neuvolassa tuosta ja vastaus oli, että mikäli lapsi niin nukkuu parhaiten niin toki saa nukkua mahallaan ja että ne tutkimukset kätkytkuolemista on tehty USA:ssa tai briteissä, joissa patjat pehmeempiä ja peitot paksumpia kuin meillä Suomessa.. Neuvolan tädin mielestä on hankala tietää, että onko syynä sitten mahallaan olo, pehmeä patja vai kuumat oltavat.

hoidan itse yöt ja suurimman osaa vuorokaudesta miehen töiden takia, joten pakko on itse nukkua, jos saa vauvan nukkumaan, joten unen täysin valvominen ei meillä onnistu. Pääasia oman jaksamisen ja vauvankin kasvun kannalta on, että edes jonkin verran nukutaan. Nyt tosin alkanut helpottamaan! Vauva 10 vkoa.

...nukkunut mahallaan. Tämä on ainoa asento,jossa uni on maistunut. Aluksi olen kaikkia yrittänyt nukuttaa kyljellään,mutta koska ei ole onnistunut,olen jo pariviikkoisena kääntänyt mahalleen. Ja niin on uni alkanut maistua. Tietenkään en käytä mitään tyynyjä ja huolehdin muutenkin, että hengitystiet pysyvät vapaina

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat