Seuraa 

me ollaa ajateltu kesällä aloittaa kolmannen yritystä. haluaisin olla sitte sen 3 vuotta kotona.

Ensimmäinen alotti päivähoidon 4 vuotiaana. Toinen oli sillon 1v.8kk. ja nyt olen saanu olla kohta vuoden töissä. En ole vakituinen. Esikoinen alottaa syksyllä eskarin. Keskimmäinen jäisi siis äitin ja vauvan kanssa kotiin=)

Miten muut haaveilevat saavansa olla kotona. Vai olisko kivempi mennä heti äitiysloman jälkee töihin??

Kommentit (3)

Olen parasta aikaa hoitovapaalla vakituisesta työstä. Äitiysloma päättyi helmikuun puolivälissä ja tarkoitus on olla kotona heinäkuun loppuun. Valitettavasti varaa ei ole jäädä kotiin sen pidemmäksi aikaa, kun nytkin tulee tooosi tiukkaa. Talolainan lyhennykset laitettiin jäihin muutamaksi kuukaudeksi, mutta pitemmäksi aikaa sekään ei onnistu. Jos asuntolainaa ei olisi, voisin olla kotona vaikka sen kolme vuotta, mutta näin siis meillä. Vaikka kuinka säästeliäästi elettäisiin muuten, niin miehen tulot eivät riitä elättämään koko perhettä + hoitamaan asuntolainan lyhennykset.

Ja meidän kunta luopuu sitten hoitotuen kuntalisästäkin :(

Kohta loppuu äitiysloma ja hoitovapaalla on tarkoitus olla kunnes kuopus täyttää kolme. Siis myös siinä tapauksessa että syntyy uusi kuopus. ;) Rahasta on tiukkaa mutta meille on tärkeintä että lapset saavat olla ensimmäiset vuotensa kotihoidossa. Kuljetaan sitten 20 vuotta vanhoissa ja kirpparivaatteissa eikä matkustella tai ylipäätään kuluteta mihinkään muuhun kuin elämiseen. Ehtii sitä myöhemminkin.

Esikoinen ehti kolmivuotiaaksi ennen kuin kakkonen syntyi. Hoitovapaalla jaksamista helpotti se, että mies oli välissä puoli vuotta kotona ja minä työelämässä. Teki tosi hyvää kaikille osapuolille! Tähän kaikki yleensä sanoo ettei ole taloudellisesti mahdollista, mutta voihan sitä esim. ottaa asuntolainalle lyhennysvapaata muutamaksi kuukaudeksi. Suosittelen lämpimästi!

Tämä viesti ei sitten ollut tarkoitettu syyllistämään vaan kannustamaan. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

... jään lomalle kolme kuukautta ennen synnytystä (tuo aika kuulemma kaikkein kriittisin olla ilman stressiä, vauva imee kaiken itseensä ja olen todella stressaavassa työssä) ja tulla töihin kun vaaveli täyttää vuoden, jos olen löytänyt perhepäivä hoitajan, muussa tapauksessa olen kotosalla, kunnes hoitopaikka löytyy. Kunnan hoitoon en haluaisi lasta laittaa... olen vakituisessa työssä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat