Seuraa 

[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]

[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]

[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]

[color=blue][size=1] [b]Adette[/b] Minä 27 ja mies 27 ja esikoisen yritys aloitettu 9/05. Terolutit ja clomit avuksi 4/06. Alkuraskauden keskenmeno 8/06.

[b]bambiino[/b] 25 v. mies 27 v. Meillä on tyttö 04/05, ja keskenmeno 12/06 (rv 11+5).

[b]Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Kemiallinen raskaus 07/06.

[b]Essi78[/b] Vauvalle annettiin lupa tulla 12/2006, plussa 01/2007, km 02/2007 Vauvakuume jatkuu edelleen!

[b]-Idaliini-[/b] Kaksi km takana ensimmäinen 12/05 (rv 5) ja toinen 2/06 (rv 8 ja lääkkeellinen tyhjennys) Minä kohta 20 v ja mies pari vuotta vanhempi ja oulun seudulla asustellaan. Vauva ois todella tervetullut.

[b]Irmeli72[/b] Ikä 34 ja mies 38. Lapsia kaksi 99 ja 02. Kolmatta kuumeillaan. Raskaudet alkaneet clomifenilla joka käytössä myös nyt. Kaksi tuulimuna raskautta 96 ja 08/06.

[b]Isotikru[/b] olen 37-v lähihoitsu pääkaupunkiseudulta ja mies on kahta vuotta vanhempi.

Lapsia on 4, poika vm-93, tytär-vm-96 ja kaksostytöt vm-00.

[b]Jellonamami[/b] Ikää 40. Neljä km välillä tammikuu - marraskuu 2006 (viikoilla 2 - 8). Onneksi lohtunani on 2,5 vuotias pieni prinsessamme. Häntä ennen ei yhtään km, joten tämä on ihan uusi tilanne.

[b]Jonttu82[/b] 25-vuotias esikoista toivova. Keskenmenoja kolme, 01/04 rv 9+6, 09/04 rv 8+0 ja 01/07 rv 11+1

[b]Leijonanhymy[/b] Olen 24-vuotta ja mies samoin, pohjoisemmassa Suomessa asutaan. Itselleni on tullut kaksi km tänä vuonna. Ensimmäinen riipaisi kesäkuussa, rv 12 uä:ssä todettiin alkio kuolleeksi rv8 eli keskeytynyt km ja kaavintaan siitä sitten.

[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.

[b]Menier[/b] eka km rv5-6 1/06. Uutta yritystä ekojen kuukautisten jälkeen, plussa 6/06 joka meni kesken nyt 10/06 rv 19+6. Luultavasti yritystä jatketaan...

[b]miukkeli75[/b] Olen 31-vuotias ja ensimmäistä lasta odottamassa yhdessä miehensä kanssa. Koin keskenmenon 12/2006.

[b]Moila[/b] Olen 26-vuotias, mies 28. Meillä on 1,5-vuotias poika. Toukokuussa annoimme toiselle luvan tulla. Heinäkuussa sain plussa. Viime tiistaina kävin yksityisellä rv9+0. Sikiön todettiin kuolleen rv8+4. Torstaina mulla oli kaavinta. Putosin kovaa ja korkealta, vaikka osasin olla varuillani.

[b]Nannu81[/b] Olen 25 vuotias, mies 39 ja yksi poika vm-04. Aloitimme yrityksen .10.06 toiveena saada pikku sisarus pojalle. Raskaaksi tulin heti, mutta valitettavasti raskaus todettiin tuulimunaksi rv 11+3.

[b]Norkki2[/b] Minä olen 27v. ja mies 29v. Yritystä takana 1/06 ja 11/06 ollaan aloitettu lapsettomuushoidot, hoidoissa yksityisellä puolella. Minulla todettu pco. Eka plussa 2/07 ja km rv 5+6.

[b]puddighinu[/b] olen 30v, vielä kuukauden, mies 35v. asumme Sienassa Italiassa ja ekaa yritetään. Alkuraskauden km vkolla 5, kaavinta vkolla12. Nyt innolla odotetaan koska jälkivuoto loppuu ja menkat alkaa niin päästään taas tositoimiin.

[b]puhbear[/b] oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.

[b]Rouvavauva[/b] 2.11.2006 rv. 7+0 alkuraskauden ultrassa löytyi kaksi sikiöpussia, mahdollinen tuulimunaepäily. Uusi käynti 9.11.2006 rv. 8+0 oli selkeää kehitystä tapahtunut sikiöpusseissa ja sikiöissä ja kaksi viikkoa myöhäisempi hedelmöitymisaika nähtiin myös vahvaksi mahdollisuudeksi. Kolmas ultra määrättiin 23.11.2006 ja siellä tuli tuomio, sikiö(ide)n kehitys on pysähtynyt, lähete naistentautien poliklinikalle. 24.11.2006 rv 10+1 tehtiin kaavinta.

[b] Shani@[/b]

[b]siru-sofia[/b] Olen 24-vuotias, mies 28-vuotias. Ensimmäisestä haaveilemme. Yksi raskauden keskeytys 03/07.

[b]toivoilmari[/b] Olemme molemmat 38 ja yritämme neljättä. Minulla on 17,14 ja meillä 3v lapset. Sain km 04 vkolla 11 ja 05 viikolla 15 (Np ultrassa kaikki oli hyvin).

[b]Trappa[/b] Olen 33 vuotias pojan (05/05) äiti. Km kaavinta 5.1.07 rv 12+5, sikiön kehitys oli loppunut rv 8+5. Nyt täällä vielä odotellaan tädin tuloa ja miehen lopullista päätöstä yritetäänkö pientä sisarusta pojallemme.

[b]Viiputin[/b] Olen 32v 1,5 vuotiaan ihanan tytön äiti. Mies on 33v ja asumme Länsi-Suomessa. Alkuraskauden km 3/07.

[b]villiina83[/b] Aviomieheni kanssa olemme molemmat 23-vuotiaita, ja esikoista kovasti haaveillaan. Yritys alkoi 06/06, mutta ensimmäinen raskaus oli tuulimuna, joka keskeytettiin 08/06. Uutta raskautta nyt yritellään paremmalla onnella.

[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]

[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]

[b]porkkana05[/b] plussa 17.7.2006, la ?

[b]limetti1[/b] plussa 25.8.2006, la 1.5.2007

[b]Pirpaliina[/b] plussa 8.9.2006, la 17.5.2007

[b]Juuliar74[/b] plussa 6.10.2006, la 12.6.2007

[b]ÄIPPÄ_80[/b] plussa ?, la 17.6.2007

[b]sani-74[/b] plussa 17.10.2006, la 26.6.2007

[b]Koala-72[/b] plussa 19.10.2006, la 28.6.2007

[b]Pikkutiikeri76[/b] plussa ?, la ?

[b]DreamOne[/b] plussa 13.11.2006, la 25.7.2007

[b]Moment[/b] plussa 20.11.2006, la 29.7.2007

[b]pumpsu[/b] plussa 1.12.2006, la 3.8.2007

[b]Helga76[/b] plussa 2.12.2006, la 13.8.2007

[b]kaisuli79[/b] plussa 5.12.2006, la 13.8.2007

[b]77mm[/b] plussa 10.12.2006, la 24.8.2007

[b]nipsu-79[/b] plussa 11.12.2006, la ?

[b]Ultsi75[/b] plussa 7.1.2007, la 13.9.2007

[b]levinia[/b] plussa 9.1.2007, la 16.9.2007

[b]Tuutupii[/b] plussa 12.1.2007, la 23.9.2007

[b]lumipyry70[/b] plussa 22.1.2007, la 30.9.2007

[b]fairytales77[/b] plussa 8.2.2007, la 18.10.2007

[b]Tari[/b] plussa 19.2.2007, la ?

[b]72oinas[/b] plussa 26.2.2007, la 4.11.2007

[b]Pakkastaivas[/b] plussa 7.3.2007, la 15./16.11. 2007

[b]Isotikru[/b] plussa 16.3.2007, la?

[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color]/b]

[b]Nimimerkki:[/b]

[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b]

[b]Ongelmakohdat:[/b]

[b]Keinot:[/b]

[b]Tavoite:[/b]

[/quote]

[/quote]

Kommentit (18)

Villiina: Toivottelen paljon onnea sinulle sekä mahdollisiin tutkimuksiin että niiden " peittojen hulmutteluun" .. =]

Itse olen myös taas aikas positiivisella mielellä. Tällä viikolla pitäis menkkojen alkaa, ja toivon, että ne ovat viimeiset yli kymmeneen kuukauteen. Saa nyt sitten nähdä miten käy. Jos nämä keskenmenot kuitenkin ovat olleet huonoa tuuria, ja seuraava raskaus menisikin loppuun asti.. =] kohta mulla alkaa silti taas työtkin, joten saan paljon uutta ajateltavaa. Mut nyt pihahommiin, vaiks ei kovin aurinkoinen päivä olekaan!

Munarikasta pääsiäistä! =]

jonttu

Ensiksi kiitos kaikille ihan mielettömästi tsemppauksesta vaikeana hetkenä! Olette ihan parhaita, ja niin ihania kaikki :) Taas tänä aamuna kun heräsin, hiipi tuttu ahdistuksen tunne rintaan :`( Mieli on kuitenkin jo paljon parempi, kun tulin tänne lukemaan pinon ja tekemään uuden listan.

Todella usein on käynyt niin, että ihmiset ovat toivomalla toivoneet ja tekemällä tehneet lasta kuitenkaan siinä onnistumatta. Sitten on menty hoitoihin tai adoptoitu lapsi, ja pam!, kohta oletkin luomusti raskaana. Kun paineet purkautuvat, voi näin todellakin käydä. Tämän vuoksi yritänkin olla stressaamatta, koska ei se ainakaan hyvää tee. Ja varmasti ihan yhtä suurelta ainainen pettyminen tuntuu, oli kyseessä sitten esikon tai sen neljännen yritys.

Mulla on torstaina se lääkäriaika. Menen sille samalle sedälle, joka totesi tuulimunan todeksi viime kesänä. Olen aina vannonut, etten ikinä mene miesgynelle. Tämä lääkäri on ollut koko tämän ajan kuitenkin ainoa, joka on osannut suhtautua tähän asiaan menetyksenä, minuun menetyksen kokeneena naisena ja sanonut suoraan, miten hankala paikka on, kun ensimmäinen raskaus menee kesken. Naislääkärit eivät ole osoittaneet minkäänlaista empatiakykyä, ei vähäisintäkään. Ehkä 23-vuoden ikä on sitten liian vähän heidän mielestään lapsen yrittämiseen...En tiedä, enkä välitä tietääkään. Pääasia, että olen löytänyt lääkärin, joka ottaa minut tosissaan ja on luvannut viime joulukuussa, että alustavat tutkimukset aloitetaan nyt. Vaadin siis verikokeita, joista katsotaan ovuloinko sekä hormonitasot. Vähän pelottaa mitä löytyy :`(

Täti on häädetty ja uusi yritys valmiina alkamaan. Mielikin on ehkä hitusen positiivisempi :) Ei meidän seksihaluja ainakaan tämä jatkuva epäonnistuminen vie; hyvä kun taas maltettiin tädin lähtöä odottaa, kun jo peitot pöllysivät ;)

*Halauksia teille kaikille ja " munarikasta" pääsiäisen

odottelua ;)*

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ei se viela tati voi olla, kaavinta oli 11 paivaa sitten. Tatia saa viela odotella...Eka meinasin itsekkin etta josko tati olis yllattanyt etukateen kun vuoto alkoi uudelleen reilu viikko kaavinnasta ja munasarjat julmuili mutta eikohan se oo vaan tata ianikuista jalkivuotoa joka ei tajua tulla kaikki kerralla ulos. Perjantaina lahdetaan paasiaisen viettoon anoppilaan, toivottavasti siihen mennessa on loppunut ettei tarvii jannata laivassa olisko vai eiko, siella kun vessatkin on sita tuttua turvallista italialaista hygieniatasoa...

Hiljaiseksi on Haahujen pino mennyt, mutta hyvä niin :) Jos se tarkoittaa vähemmän km:ja.

Tulin vaan moikkaamaan jäljelle jääneitä ja omaa napaa kertoilemaan... Edellinen km oli siis 1.2 ja se jälkeen on yhdet menkat ollu. 18.10 syntyneen Enkeli-tytön (rv20+2, keskeytys pahan sydänvian vuoksi) patologin lausunto saatiin pari viikkoa sitten: kromosomeiltaan terve, mutta sydän oli vielä huonommassa kunnossa, siis enemmän vikoja kuin oletettiin. Helpottavaa kuulla, että päätös oli oikea. Ei olisi Enkeli selvinnyt :' (

Nyt on sitten kp 33/ ---40--? Ihan pihalla olen kierroistani ja kropastani tuon helkikuun alun km:n vuoksi. Silloin nimittäin vuodin yhteensä 24 päivää... Vaikeaa nyt sitten kierron pituutta arvuutella. No, hätähousuna olen testaillut erittäin herkällä ClearBluella jo 2 negaa =( Kp 31 ja tänään kp 33. Ei oireita mistään: tädistä eikä raskaudesta. Nyt on odoteltava vaan, mutta se ei ole vahvin lajini. Sunnuntaina voisin taas testailla, jos sinnekkään asti maltan...

Välillä on niin raskasta ja sekavaa tämä olo, että uskaltaako sitä enää edes raskautta toivoa, ja jaksaako näitä pettymyksiä? Ei auta kuin mennä päivä kerrallaan.

Kaikille toivon aurinkoista kevättä ja plussia ~~~~~~~

Rakkaudella Sofia

täällä kanssa yhä tuskaillaan vuodon kanssa...nyt siihen sekaan on ilmestynyt sellasia tätimäisiä paloja, onkohan se ihan normaalia? eihän se täti mitenkään voi tulla kylään puolitoista viikkoa kaavinnasta? Mulla kun täti on muutenkin aina käynyt aika pitkin väliajoin kahvittelemassa.

Mä hyvin ymmärrän miltä susta tuntuu viiputin, mulla kanssa kaavinnasta seuraavana päivänä yks kaveri eka kysyi miten menee ja sitten alkoi selostaa miten oli mennyt rakenneultrassa...kyllä se koville otti. Mutta nyt tytöt yritetään joukolla uudestaan, kyllä se vielä meiltäkin onnistuu!

...vuotaa...Minä kun jo luulin että se jälkivuoto on loppunut kun pariin päivään ei vuotanut, mutta eikös taas iltapäivällä ilmestynyt ystävämme vuoto kuvioihin, hohhoijaa. Taitaa tää sitten mennä sen pidemmän kaavan mukaan. Minä olen niin kaikkimullenytheti ihminen, etten millään jaksaisi odottaa että toi vuoto lakkais, ja että sais sen negan testistä ja että pääsis taas yrittämään. Täytynee opetella olemaan hieman kärsivällisempi. ;-)) Ei se stressaaminen ainakaan tässä auta!

Täällä minä vaan pyörin, mutta harvemmin. Tuntuu, että käyntien harventaminen tekee todella hyvää, ei ahdista niin paljon. Eilen taas googletin jotain " hormonitasapainon palautumista keskenmenon jälkeen" , päädyin vahingossa jonnekin lapsettomuus-sivustolle ja ahdistuin niin paljon :`( Mun ei saisi lukea tuollaisia asioita ollenkaan... Huomenna mulla on se lääkäri, pitäkäähän peukkuja :) Tämä lääkäri on kyllä yleensä tosi positiivinen, toivottavasti nytkin. Toivotaan myös, että kaikki olisi hyvin. Vähän pelottaa sekin, että " alakerrassa" olisi jotain muutoksia km:n seurauksena...viimeksi ultrattu ja paikat katsottu joulukuun lopussa :/ Apua, hirvittää... tuun huomenna kertomaan miten kävi ja miten toimitaan jatkossa.

puddighinu: Tsemiä vuotojen kanssa. Kyllä se siitä rauhoittuu ajan kanssa, mutta tiedän kyllä miten turhauttavaa tuollainen on :( Voimia ja kärsivällisyyttä!

siru-sofia: Minua niin itketti, kun luin tanssikavereidesi reaktiot :`( Voin vaan kuvitella ne fiilikset siinä tilanteessa kaiken kokemasi jälkeen. Meillä ei oikeastaan kukaan ulkopuolinen tiedä keskenmenosta, joten heidän silmissä olemme niin kuin ennenkin. Jos joskus raskaudun ja kaikki menee hyvin, niin aion " astua kaapista" ja kertoa meidän tarinamme. Luulen, että se päättäisi asian käsittelynkin lähes lopullisesti. Tähän kaikkeen kuitenkin tarvittaisiin se uusi raskaus, jota ei vaan kuulu ei näy :`( Voimia teille uuteen yritykseen, taival on raskas, mutta yritetään uskoa onnelliseen loppuun :)

Jonttu: Peukut on pystyssä plussan puolesta ;) Menisikö LA jo tammikuun puolelle? Vuoden 2008 vauvoja tässä toivotaan jo itse kullekin...myönnetään, olen laskenut :)

Sofia: Koeta kestää sinäkin kropan temppuiluja...täällä ihan sama murhe, vaikka keskenmenosta jo 7kk. Kyllä me tästä noustaan, eiks jeah? ;) Voimia sinullekin!

Hei kaikki, nyt tehtailemaan vuoden 2008 vauvoja :D Me onnistutaan, me onnistutaan, me onnistutaan :D

Tilannetietoa...

Tapani mukaan hätähousuna taas... en malttanu tähän päivään odottaa, vaan eilen jo 3. negan testasin :( Nyt siis kp 37/40--? Koko ajan sellanen olo, että menkat alkaa joku päivä. Voihan paska. Nimittäin on jo sellanen olo, ettei enää jaksa tätä odotusta ja pettymyksiä.

Katsotaan nyt loppuun asti tämä kierto, muuta ei voi. Sitten voi olla, että pidän taukoa koko touhusta. Psyyke ei muuten kestä.

Teille kaikille kultaisille ihmisille toivon sitä, mitä eniten odotatte!

Sofia

Kiva, että oli vähän positiivisia ajatuksia luettavana.

Itselläni oli taas tänään vähän huonompi päivä. Olin ensimmäistä päivää siellä uudessa työpaikassa. Arvatkaahan vaan oliko kanssani samassa työvuorossa tyttö, joka on raskaana? Oikein mukava tyttö ja olen ihan oikeasti iloinen hänen raskaudestaan, mutta silti... Oli vähän oudot fiilikset kun olisi pitänyt tarkkaavaisesti kuunnella kaikki uudet jutut, mitä eteen tuli ja minun ajatukset vain olivat meidän Paaperon luona. Saas nähdä minkä verran tänään opituista asioista on oikeasti jäänyt mieleen.

Harrastan tanssia ja myös opetan sitä. Tänään oli myös ensimmäinen opetustunti tämän tapahtuneen jälkeen. Onneksi sain vedettyä tunnin, vaikka ei se ihan täydellisestikään kyllä mennyt. Pahin paikka oli kun rakkaat tanssiystäväni tulivat halailemaan ja kyselemään, että kuinka olen jaksanut. Kyllä siinä itku meinasi tulla itse kullakin. Erityisen tunteikkaan asiasta tuossa porukassa tekee se, että samassa porukassa on kaksi tyttöä, jotka ovat raskaana. Meillä kaikilla oli laskettu aika hyvin lähellä toisiaan. Tai siis kahdella on vieläkin. Vaatii varmaan vielä hetken aikaa ennen kuin uskallan täysipainoisesti palata harrastukseni pariin.

Enpä muista koska olisin näin kovasti odottanut kuukautisia. En kyllä varmaankaan ikinä. Nyt ottaisin tädin vieraisille hyvin mielelläni, jotta tietäisin elimistön palaavan normaaliin tilaan. Eipä vaan ole vielä kuulunut. No, minä jään odottamaan ja lupaan tarjota pullakahvit jos vaan viitsii tulla kylään. :)

Positiivisia ajatuksia ja aurinkoisia päiviä kaikille!

Siru-Sofia

Kylpylässä on tullut käytyä ja pääsiäistä vietetty sukulaisten kanssa. Ja sama jatkuu vielä huomenna ja ylihuomenna!

Siru-Sofia: Jep, kyllä täti onneksi löysi tiensä kylään, toivon tosiaan että olisi viimeisiä kertoja taas hetkeen! =] nyt kierto oli kyllä päivän pidempi mitä normaalisti, mutta eiköhän se tästä.. =]

Mulla on muuten käynyt samoin kuin sulle: normaalisti kierto on 26 päivää, mutta jokaisen keskenmenon jälkeen seuraava kierto on ollut 31-32 päivää, ja vasta sen jälkeen palautunut taas normaaliksi! Mut nyt tosiaan oli 27 päivää. Ja keskenmenot on hoidettu lääkkeellisellä tyhjennyksellä kaikki kolme...

Villiina: kiva kuulla että lääkärikäynti meni hyvin! Ja että ovulointi yms otetaan tarkkailun alle. =]

Täällä alkaa yritys kunhan täti katoaa... =] ei se silti vielä ihan heti ole lähdössä mut kuitenkin. Ovulaatiotestejä en ole koskaan käyttänyt enkä aio nytkään käyttää, katsotaan kuinka onnistuu ilman! =]

Iloista pääsiäisen jatkoa! Muuten hienot ilmat mutta tuo tuuli haittaa " harrastuksia" .. =]

jonttu

Heipparallaa.

En ole raskautunut uudelleen ja sitä edes auttaa varmasti tämä jatkuva stressi ja kierron tarkkailu. Kohta alkaa uusi työ ja muut uudet kujeet, joten yritän unohtaa koko vauva haaveen ja keskittyä tarmolla esikon hoitoon ja uusiin työkuvioihin. Käyn varmaan joskus salaa kurkkaamassa mitä teille kuuluu, mutta yritän senkin lopettaa. Siis vauva-asiat kokonaan pois silmistä ja yritys hyvä ainakin myös pois mielestä.

Kiitos kaikille teille ihanille ihmisille, vertaistukenne on ollut korvaamatonta. Pidän peukkuja jokaisen raskautumiselle!!! bdbdbd!!!!

-Nannu-

Lääkärireissu takana ja hyvillä mielin ollaan :) Kaikki näytti olevan kunnossa, mutta alustavat tutkimukset aloitettiin. Nyt sitten kuukautiskierron eri vaiheissa käyn gynellä, jotta nähdään tapahtuuko ovulaatio normaalisti. Samalla otetaan myös verikoe, josta nähdään hormonitasot.

Lääkäri oli yhtä positiivinen kuin ennenkin :) Sanoi, että syytä huoleen ei todellakaan vielä ole, koska raskauden mahdollisuus yhdessä kierrossa on niin vähäinen. Laski minulle oikeen päivät, kuinka monena päivänä ylipäätään on ollut raskauden mahdollisuus tähän asti :) Eipä noita päiviä montaa ollut...

Tämä gyne tyrmäsi ajatuksen siitä, että minulla olisi ollut noita kemiallisia raskauksia. Sanoi nykyisten testien olevan niin herkkiä, että plussa oli näkynyt kyllä. Mutta ei hän itseasiassa kyllä vastannut siihenkään, miksi nuo oudot oireet ovat...:/ Täytyypä piinata herraa samalla kysymyksellä seuraavankin kerran...

Terolut-lääke sai täyden tyrmäyksen tältä lekurilta. Siitä on kuulemma enemmän haittaa kun hyötyä raskautta ajatellen. Ja väärinä päivinähän minä olen sitä syönyt, niinkuin itse järkeilinkin. Kaikista ihanin asia, minkä lääkäri sanoi, oli se, että " pidä mielessä että olet kerran raskaaksi tullut. Se sulkee pois paljon asioita, joita ei edes tarvitse tutkia, kun kerran homma niiltä osin toimii." Tuo lause kyllä lohduttaa aika paljon.

Hirmuisesti oloa helpotti, kun joku toinen otti " vastuun" tästä asiasta, ja ennen kaikkea yrittää auttaa. Tuntuu, että koko kroppa pääsi vihdoin " lepotilaan" :) Toivottavasti tämä mieliala säilyy...

Pirteää pääsiäistä ja plussapeukutuksia :) -Villiina-

Olen ihan selvästikin jäänyt koukkuun tähän palstailuun... :-) No ehkä minullekin voidaan sallia joku riippuvuus. Tämä lienee kuitenkin melko harmitonta.

Toivotaan tosiaan, että nuo ulkona puhaltavat tuulet ovat niitä plussatuulia. Sen verran rankasti ovat kyllä tuivertaneet, että luulisi niitä riittävän tänne meidän pinoommekin. Voitaisi sitten jatkaa juttuja tuolla odotuspuolella.

Mitään kummempia asioita ei ollut tällä kertaa. Piti vaan tulla taas kurkkaamaan onko kukaan pääsiäisen vietoltansa ehtinyt poiketa täällä. Tämä tyttö suuntaa nyt nukkumatin maille, että jaksaa vielä huomenna mennä aamulla töihin. Sunnuntai onkin vapaapäivä. Jee!

Siru-Sofia

Sofia: Toivottavasti plussaat sunnuntaina, pidän peukkuja sulle.

Täällä minä myös ihmettelen vuodon kanssa, loppuis jo. Kiertoon ei saa yrittää, ja mies lähtee työmatkalle kesäksi. Toivottavasti sen lomat natsaa mun ovisten kanssa. Huokaus.

Mä katselin viikonloppuna mun kaverin ultra-kuvia. Siellä pikkuinen jo näkyi selvästi. Meillä olisi molemmilla ollut LA. marraskuussa, nyt tosin vain hänellä. En kertonut omasta jutusta mitään, turha pahoittaa toisen mieltä, kerron joskus myöhemmin. Ihmetteli varmaan miksi näytin niin liikuttuneelta...

Toivottavasti Villiina saa hyviä uutisia ;)

Kuinka kauan sinulla olikaan keskenmenosta? (Anteeksi, en vielä muista ihan kaikkea.) Meinaan, että kuinka kauan jälkivuoto on jo kestänyt? Tehtiinkös sinulle kaavinta?

Ajattelin vaan, että minulle sanottiin, että kaavinnan jälkeen täti voi tulla kylään jo 4 viikon päästä. Olisko mitään mahkua, että se oliskin jo täti, joka on tullut kylään?

Hei taas!

Villiina: Hienoa, että lääkärireissu sujui hyvin. On varmaankin helpottavaa, että pääsit alustaviin tutkimuksiin ja asia on nyt tavallaan siirretty asiantuntijoiden pähkäiltäväksi. Ja oikeassahan se lääkäri oli kun sanoi, että täytyy muistaa, että olet kuitenkin ollut raskaana. Vaikka meillä kaikilla tässä pinossa on raskaita kokemuksia, niin emmepä ole kuitenkaan joutuneet kamppailemaan täydellisen hedelmättömyyden tai muun sellaisen asian kanssa.

Jonttu: Jokos se täti tuli kylään? Muista nyt nauttia vierailusta, jos se vaikka olisi viimeinen kerta piiitkäään aikaan. :-)

ON: Itsellä on nyt taas aika paljon parempi mieli. Ehdin jo luulla, että kroppa on mennyt kaavinnasta enemmänkin sekaisin, mutta pelko oli jokseenkin turha. Eilen alkoi tuhruvuoto ja tänään hanat sitten aukenivat kunnolla. Oikein kivaa tietää, että elimistö toimii kaiken koetun jälkeen. Normaalisti kierto on kylläkin ollut hyvin säännöllisesti 28 päivää, nyt meni kaavinnan jälkeen 31pv. Jos nyt oikein laskeskelin ja jos elimistö on palautunut kunnolla, niin ovulaatio olisi juuri sopivasti jälkitarkastuksen jälkeen. Pitäkäähän siis peukkuja, että kaikki on hyvin, niin täällä voidaan sitten alkaa uuteen yritykseen.

Itse olen melkein koko pääsiäisen töissä, mutta vapaalla oleville toivotan oikein aurinkoista ja rentouttavaa pääsiäistä.

Siru-Sofia

Sulla alkoi tosi nopeasti kroppa pelittämään kaavinnan jälkeen. Mullahan meni lääkkeellisen keskeytyksen jälkeen 7,5vkoa ennenkuin täti suvaitsi tulla. Kroppa meni kyllä totaalisekaisin, kun edelleen taistellaan hormonien kanssa :`( Onnea teille uuteen yritykseen :) Vitsit, kun taas tulisi tänne Haahuihin sellainen " plussaimu" , niinkuin tuossa joku aika sitten. Mä olisin jo täydellisen valmis siirtymään odottajien puolelle kasvattelemaan suloista pallomahaa ;), ja ennen kaikkea odottamaan sitä jo valmiiksi puhkirakastettua esikoista :)

Nauttikaahan pääsiäisestä, töissä tai kotona :) -Villiina kp10/34-

Tuli itsellekin paha mieli Siru-Sofian puolesta. Voin vain kuvitella kuinka raskasta on palata pitämään tanssitunteja kokemasi jälkeen. =(

Ja Sofialle myös voimia! Samoilla mietteillä olen itsekin, että uskaltaako raskautta yrittää, kun/jos kuitenkin se menee taas kesken.. =( ja kun luin useamman perättäisen keskenmenon kokeneiden kirjoituksia, niin monilla oli löytynyt joku pieni syy, ja seuraavaa raskautta varten oli määrätty jotain hormonia tms. Mutta koska minulla ei löytynyt syytä (eli sani ns. terveen paperit) niin itse epäilen, että miksi seuraava raskaus onnistuisi, kun raskaudet eivät tähänkään mennessä ole onnistuneet.

Itse olen ollut sikäli onnekas, että keskenmenot ovat tapahtuneet jo alkuraskaudessa (rv 9-12). Muutamille ihmisille niistä on kerennyt iloitsemaan, mutta nyt jos joku on kysellyt että " koskas teille perheenlisäystä tulee" , niin olen kertonut mikä on tilanne.

Villiina: Oi kyllä, nyt laskettu aika alkaisi jo osua tammikuun puolelle.. =] kuukautisia olen odotellut tänäänkin alkavaksi, eipä vain ole näkynyt. Toivottavasti kierto ei nyt ala enää mitään heittelemään.. ei ainakaan koskaan ennen ole niin tehnyt, keskenmenojen jälkeen on palautunut heti normaaliksi.

Mutta näillä mennään mitä meille on annettu. Vaikkakin se tuntuu välillä todella epäreilulta!

Iloista ja munarikasta pääsiäistä kaikille! Pitäkää huolta toisistanne!

jonttu

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat