Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

[color=FF3030][size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05

[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]2.7.

[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04

[color=FF3030][size=2]3.7.

[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]5.7.

[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36

monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24

monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.

[/quote]

[/quote]

Sivut

Kommentit (35)

Moro,

Olittepas te olleet vilkkaita vkonloppuna (tietty jos ei nuku koko yössä niin mitä sitä muutakaan kun täällä kirjoittelis =) Toivottavasti on nukuttanut nyt jo paremmin.

Mulla ei oikeasti väliä kumpi pakkaus tulee, molemmat käy. Toivoisin varmaan tota uutta jos olis tyttö tulossa, mut pojan kanssa ihan sama.

Mä sain eilen ikkunat pestyä ja olen tosi ylpeä Jullesta, että se jaksoi koko kolme tuntia olla nätisti mahassa. Nyt ei ahista läheskään niin paljon toi auringonpaiste.

Nyt pitäis pakata loppuun, pukea päälle ja lähteä kohti satamaa, Silja lähtee viideltä. Siellä odottaa commodore luokan hytti, joten luksuslomaa on tarjolla. JEI. Pitää vaan toivoa ettei tuule kovaa.

Joku (oisko ollut Misti?!?) mietti risteilyä, itse otin nyt kun viikkoja on se 26+3 kun en itsekään hirveesti myöhemmin uskaltais lähteä. Ja nyt jaksaa vielä sitten Tukholmassakin kävellä ilman suuria tuskia. Lisäksi oli pakko päästä kotoa pois edes hetkeksi, pääsiäinen menee kuitenkin tossa lastenhuoneen rempassa.

Mutta nyt pakko mennä pakkamaan, palailen linjoille taas palattuani.

Oikein hyvät viikot kaikille!

Nyt on Ukkohallasta palattu ja pikaisesti viestit luettu. Oli ihan mukava loma. Valitettavasti miehen sisko ja sen mies saivat siellä ollessamme oksennustaudin. No mehän sitten viihdytettiin niiden lapsia pulkkamäessä, sisällä pelaillessa ja kylpylässä käymällä. Oli se mäenlasku kova sana kun asuvat itse Englannissa eikä paljoa lumesta tietoa¿ Ja se saunamaailma oli aikas rentouttava. Siellä oli sellanen luolasauna, jossa oli iso ikkuna hyvällä näköalalla. Ja siellä soi rentouttava musiikki. Ja ulkona sellanen palju, joka myös piti testata. Miehen siskon viisvuotias poika tokaisi siellä paljussa, että haluaa jäädä asumaan sinne! Eilen pyrytti vielä lunta koko päivän.

Kiva oli lukea ultrauutisia! Voi että kun itekkin pääsis¿ Mutta toisaalta nyt ollaan jo niin pitkällä, että ehkäpä maltan kuin maltankin odottaa lapsen sukupuolen suhteen sinne kesään saakka. Vaikka toisaalta se on tosi vaikeaa vaateostoksilla, sillä vaatteet ovat vaan nykyään NIIN suunnattuja joko tytöille tai pojille. En oo vielä paljoa vaatteita ostellut, joitain bodyja, yökkärin, housut ja sellaset ihanat samettilappuhaalarit. Ja sit on jonkin verran muilta saatuja.

Mulla on sellanen olo, että meidän vauva ei voi olla kovin iso syntyessään, joten oon sitten uskaltanut ostaa niitä melko pieniäkin vaatekokoja¿ Koska haluan, että sille ei oo aluksi kaikki liian isoja. Ite oon ollut sen 47cm pitkä ja 2800g syntyessäni. Ja mies ei kovin paljoa isompi. Eikä muutenkaan olla pitkiä tai mitään. Ja mun maha. En tiedä itkeäkö vaiko nauraa. Välillä tuntuu, että no nythän se on pompsahtanut, mutta sitten taas parin päivän päästä huomaa sen olevan ihan yhtä pieni edelleen. Kyllä se mua vähän huolestuttaakin, mutta onneksi on se lääkärineuvola ensi viikolla. Oon kuitenkin yrittänyt syödä monipuolisesti ja melko paljonkin on tullut syötyä, jopa herkuteltua. Miehen sisko se jaksoi mökkireissun päivitellä mun olematonta mahaa. On siinä pieni pallo, mutta hyvin pieni. Että ei tämäkään ääripää mikään mieltä ylentävä ole! Onneksi oma pikkuinen on hyvin eloisa. Ja onhan tässä se hyvä puoli, että selkä on pysynyt nyt melko hyvässä kunnossa ja muutenkaan maha ei oo tiellä erilaisissa jutuissa.

Ai niin, ainakin mökkireissun ajan sain nukuttua hyvin, miten muut unettomat? Ja näin lomallahan on hyvä kun voi ottaa päiväuniakin, toisin töissä. Sisko, isä ja äiti ovat kovasti sanoneet mulle, että jos unettomuus jatkuu nyt kun työt taas jatkuu ens viikolla, niin sitten pitää ottaa saikkua. Mulla vaan on sellanen työmoraali, etten kehtaa jäädä kovin helposti saikulle. Mutta tottahan se on, että jos nukuttua ei saa, niin saikkua on pakko ottaa. Noh, toivottavasti nukkumatti tulee taas ajallaan¿ Huomenna miehen toinen sisko perheineen tulee meille, joten voi olla etten ihan niin paljoa notku linjoilla. Heipparallaa!

-Veruska- 27+5 & Sirriäinen

Ps. Pals, mäkään en oikein tiedä miten kuukaudet pitäis laskea¿

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jep, pääsiäisen vietossa ollaan isin luona Järvenpäässä.. Tänään onkin ollut vaikka mitä kivaa, kuten munan etsintää :D Ja upeet ruuat, isi teki lammasta jota rakastan ehkä eniten, nam. On vaan sairaanloisen ähky ja ku torstai-illasta lähtien kannellu pikkusiskopuolta 3v, niin on jo napannut pari kertaa ikävästi masusta tänään supistusten aikaan. Pitää ottaa rennosti tästä eteenpäin. Mukavaa kun on saanut leikkiä ja selittää vaikka mitä, kuten miksi mennään sairaalaan synnyttämään :D

Masupoika on pitänyt tosi kovaa liikuntaa koko viikon, mikä on kiva.. Tietää ainakin että toinen on reippaana vaikka mamma ei niin jaksasikaan. On ollut noita alaselän hermokipuja oikeestaan koko ajan, saa nähä mitä tulee nosteluista töissä kun juilii aika ikävästi välillä. Muuten olen ollut aivan " vaivaton" , kamalan pirtee mieli ja mukavaa on ollut herkkujen ja perheen kesken.

Pitää kotona vaihtaa järjestystä ens viikolla, kun meillä on makkari ja " työhuone" eli siis huone, joka täynnä laatikoita ja roinaa, vaihdetaan niiden paikkoja. Nykyinen makkari on kodikas mutta niin kapean mallinen, että kun parisänky on perällä, niin sinne pitää kömpiä eikä viereen jää edes kävelytilaa. Kätsympi muuttaa siis neliömäisempään huoneeseen, niin saa vaikka kehdon sitten oman sängyn viereen, ja alkaahan toi vessaan känyäminenkin olla aika hankalaa: Ensin pitää paikallaan nousta seisomaan sängyllä, sitten harpata koira ja miehen yli varovasti kun mun jalkopäässä on kirjahylly :D Tota kun jonkun kerran yössä jumppaa, niin johan on.. Ja alkaa jo pelottaa se sängyltä alas hyppääminen :D

Selkähän tässä kipeytyy kirjotellessa, palailkaahan siskot linjoille ja hyviä loppupyhiä!!<3

-pals 28+1

Ja pysytään. Me ei olla suunniteltu lähtevämme mihinkään koko pääsiäisenä. Ja hyvä, ettei suunniteltu, kuopuksen flunssa kun vaan ei ota mennäkseen ohi. Eilen jo käytettiin neitiä terveyskeskuksessa, kun oli koko päivän ihan ventti ja silmäluomet roikkui puolitangossa. Nukkuikin kolmen tunnin päikkärit, vaikka yleensä ei enää edes juurikaan nuku. Tänään on onneksi ollut hitusen virkeämpi, mutta kuumetta on edelleen, ellei lääkettä oteta. Mutta mehän otetaan :)

Oma olo on ihan ähkynen, kun koko ajan tulee puputettua jotain ja sitten taas ulkona ei kauheesti olla oltu, kun tuo neiti on kipeä. Tai siis muut on tietysti, mutta kun välillä vaan äiti kelpaa, niin mihinkäs tästä menisi.

Tuli muuten tuosta vauvan vaatekeskustelusta mieleeni, että oletteko te muut käyttäneet tuota huutista minkä verran? Minä vasta viime vuonna tutustuin paikkaan kunnolla, mutta olen kyllä tehnyt hyviäkin löytöjä sieltä. Ihmiset kun myyvät paljon ihan uuttakin kamaa. Ja ainakin noita pieniä vauvan vaatteita näkyy olevan kosolti tarjolla.

Mutta nyt ei muuta kuin hyvää pääsiäisen jatkoa kaikille ja paljon suklaamunia :)

Misti ja masu rv 27+0

meille tulee vauva-vihkosen mukaan raskaus lasketaan seuraavasti...

eli kuukautisten viimeisestä alkamispäivästä aloitetaan ja seuraavat neljä viikkoa siitä eteenpäin on eka raskauskuukausi...viikot 0-4

2. kk viikot 5-8, 3. kk viikot 9-12, 4.kk viikot 13-16, 5.kk viikot 17-20,

6.kk viikot 21-24, 7kk viikot 25-28, 8kk viikot 29-32, 9kk viikot 33-36 ja 10kk viikot 37-40.

englantilaisen babycenter.com sivustojen mukaan lasku on erilainen ja lasketaan 9kk mukaan.

Mukavaa pääsiäistä kaikille :)

Me varattiin kanssa ne Emmaljngat, oisko niissä ne puhkeemattomat, eli kennot? Vai miten? Eniveis, kevyiltä tuntuivat..

Töisssä olen, pikavastaus.. Illalla lissee..

noista reissuista, että kävin esikoista odottaessa rv30 tienoossa Lontoossa. Lennot meni hyvin ja muutenkin. Kauheesti en tietysti jaksanut kävellä, mutta aikalailla kuitenkin. Ainoa " takaisku" oli, että piti vaihtaa hotellihuonetta, kun en mahtunut mahani kanssa suihkukaapin ovesta sisään. Oli kyllä koominen tunne, kun tukka roikkui paskasena naamalla ja yritin sinne koppiin tunkea ja kun ei mahtunut niin ei:-) Eli iso olin silloin ja iso olen nyt. Mukavaa, että joku on tätä painotaakkaa kantamassa kanssani:-) Mahanympärys on sellaset 118-119 cm nyt ja painoa tullut 12-13 kg. Makeanhimo on hillitön, enkä ole juurikaan pystynyt herkkuja vastustelemaan.

Meni tuohottomasti aikaa, käytiin pikaisesti mun kaverilla Hämeenlinnassa sen 4d:n jälkeen, mutta meillä meni siellä lääkäriasemalla puoli kahdeksaan, tosin siinä välillä vissiin 20 minsaa kökittiin odotushuoneessa, josko vauva heräilisi ja saataisiin parempia kasvokuvia.. No heti sen paussin jälkeen olis saatu, mutta kun lääkäri jäi odottamaan VIELÄ parempia... Eli kaikkinensa meillä ultrattiin sellaiset 1,5 tuntia, hinta oli kanssa sen 105¿ ja saatiin kaks dvd:tä, kun se eka täyttyi.... Eli perusteellinen lääkäri oli! Tosin mulle olis riittänyt vähempikin tiirailu, tuli nimittäin heikko olo siinä lopussa, kun niin kauan oli ollut selällään ja mahaa paineltu. Ts. en mä niitä kasvokuvia niin kauhiasti olis tahtonut, tai siis niitä aina vaan parempia, mutta se oli lääkärille kovin tärkeätä...

Poika meille olis tulossa, se varmistui nyt. Mutta ilmeisesti koeputkilapset useimmiten onkin poikia. Tyttöähän me enempi molemmat toivottiin, mutta kyllä kai sitä poikaankin tottuu. Terveeltä pikkuinen ainakin näytti kaikin puolin ja se on tärkeintä!

Niin juu, painoa pikkuisella 1065g arvion mukaan, keskikäyrällä siis :)

Kuutar rv27+6

Onnittelut ihanista ultrauutisista Fiikukselle, Mistille ja Kuuttarelle! Saatiinhan sitä tyttövahvistustakin vielä!

Fiikus kyseli siitä kohdunkaulan lyhentymisestä - en ole mikään alan asiantuntija, mutta ymmärtäisin, että kivuttomatkin supparit saattavat kaulaa jo lyhentää. Ennenaikaisen synnytyksen riski on luonnollisesti vähän kasvanut, kun lyhenemistä tapahtuu jo nyt, mutta ei se onneksi mitenkään varmaa ole. Lepoa sulle varmaan jo määrättiinkin ja asiaa seurataan? Mullahan on se tilanne, että sisäsuu alkoi aukeamaan jo viikoilla 22 ja lepäsinkin sitten enemmän tai vähemmän 3 viikkoa ja tilanne oli rauhoittunut, kun Öttiäinenkin tajusi nousta vähän ylemmäs eikä pomppia koko ajan siinä kohduunsuulla. Mulla tilanne tarkastetaan taas tämän kuun lopussa, toivottavasti avautumista ei ole tapahtunut enää lisää eikä muitakaan muutoksia. Mua kyllä supistelee välillä kipeästikin, että sinäänsä tajuan, koska pitää vähän rauhoittua. Uudelleensynnyttäjillä tämä ei ole kuulemma mitenkään hirveän harvinaista, mutta enpä minä ainakaan ollut asiasta ennen kuullut. Muistahan ottaa rauhallisesti!

Kiharakin oli käynyt meikäläisen bongaamassa lehdestä - onneksi oli karvalakki niillä pakkasilla niin syvällä silmillä, etten kauhean tunnistettava pärstöineni ollut :). Nyt sitten taitaakin tulla selkeämpi kasvokuva seuraavaan päiväkirjaan, kun ei enää viitsi hattua silmille vetää :).

Kuuttarella oli vaatepohdintoja. Tuo vähintään 3 kappaletta kutakin vaatetta on varmaan hyvä ohje. Itse ostin esikoiselle silmät sumeana vaikka mitä, joten vaatteita oli vähän liikaakin. Ne ovat onneksi kaikki tallella, että kuopus saa sitten kierrätettyä vaatetta ja varmaan pari " starttipakettia" hankin hänellekin. 50cm vaatteita en aio ennakkoon ostaa yhtään (ellei kaveri nyt sitten tule etuajassa), koska esikoinenkin kasvoi jopa 56 senttisistä vaatteista ulos ennen 1 kk -päiväänsä. Itse pidin kovasti terällisistä potkareista, koska sukat eivät millään tuntuneet pysyvän jalassa. Samoin yöpukuja kului kun vaippa aina falskasi jostain. Nyt ajattelin ostaa myös niitä tumppubodyja muutaman, koska sukkaviritelmät käsissä raapaisujen estämiseksi toimivat myös vähän heikosti.

S@ri@ mietti vaunun pyöriä. Meillä teutonioissa tavalliset täyskumipyörät ja hyvin toimivat vielä vajaan neljän vuoden vanhoinakin.

Omaan (.) ei mitään ihmeellistä. Vatsa kasvaa hirmuista vauhtia (vatsanympärys oli joskus viime viikolla 102) ja öisin suonenvedot piinaavat. Kiitos kaikille tyynyvinkeistä - mulla eivät ne auta kun pyörin kuin väkkärä - pitäisi varmaan leikata patjaan mahan mentävä reikä ja nukkua mahallaan :). Neuvola on ensi viikolla - sitten taas näkee josko sitä painoa olisi jo tullut. Ainakin tuntuu siltä että on!

Meillä kotona todellakin kone rikki, en pääse siis edes lukemaan teidän kuulumisianne pääsiäisen aikana - huomennakin pidän vapaapäivän.

OIKEIN RENTOUTTAVIA PYHIÄ KAIKILLE KESÄHEINÄMASUILLE!

Palaan linjoille ensi viikolla!

-Cityäippä ja Öttiäinen 26+4-

Oltiin pudottu jo kolmannelle sivulle. Onks tosiaan kaikki kadonnut jo jonnekin pääsiäisenviettoon? Täällä vissiin hengailen keskenäni. Me lähdetään sukulaiskierrokselle vasta huomenna.

Tänään ollaan miehen kanssa tehty pihahommia ja on kyllä aika kankeeta jo tällä vartalolla :)

Pensaitten leikkuu ja haravointi vielä menee, mut sitten kaikkien kasojen keräily maasta aiheuttaa puhinaa ja punaista naamaa. Silti on vaan pakko pungertaa.

No, josko tänne linjoille joku muukin vielä pääsiäisenä eksyis....

Ultrassa nyt käyty ja kaikki tuntui olevan todella hyvin :) Painoa oli vauvalla arvion mukaan 1001g, eli täsmälleen keskikäyrillä kasvaa. Meillä lääkäri ultrasi ensin ihan sillä perinteisellä ultralla kaikki rakenteet ja vasta sitten katsottiin 4d:llä. Ehkä vähän näkyi lääkärin kokemattomuus 4d:n käytössä, mutta ihania kuvia onnistui kuitenkin saamaan ja kaikki oleellinen tuli nähtyä. Ja lääkäri itsessään oli kyllä todella mukava ja asiallinen. Lopuksi katsoi vielä, pyynnöstäni, kohdunsuun ja-kaulan tilanteenkin sekä käsin että ultralla. Ja sielläkin suunnassa kaikki oli kohdillaan. Kiinteää ja kiinni :) Kokonaisuudessaan käynti kesti yli tunnin ja hinta (itselle jäi maksettavaa vain 105¿) oli siihen nähden kyllä todella kohtuullinen. Joten suuri kiitos Kuutar tästä vinkistä :)

Toivottavasti Kuuttarella on muuten ollut samansuuntainen kokemus? Odotushuoneessa kun nopeasti törmättiin :) Ja nyt mulla on muuten ainakin yksi todistaja sille, että mun maha ei ole pieni! :)

Senniinalla on sama tyynytaktiikka kuin mullakin. Eli tyyny sohvalla ollessa tai peitto mytyssä yöllä on ristiselän takana tukemassa asentoa. Ja selälläni en minäkään enää pysty olemaan. Äläkä muuten Senniina siitä painosta stressaa, mä liityn kyllä kanssa tonnikeijujen kerhoon tämänkin raskauden aikana :(

Ai niin, sukupuolesta vain sen verran, että pals, en taida sittenkään vaihtaa sitä äitiyspakkausta, jos sen uuden saan :) Vähemmistö taitaa saada tältä suunnalta vahvistusta. Ja jos nyt eräs läheinen tämän lukaisi, niin suuta soukalle vain :)

Nyt jään odottamaan kuuttaren kuulumisia, ja muidenkin tietty!

Misti 26+3, edelleen

Vaatteista, tyttöni kyseli tota määrää myös ja hänelle neuvoin että vähintään 4 kpl jokaista lajia perusvaatteita. Mutta hänelläkin on jo huomattavasti enemmän tullut ostettua ja samoin itselläni huomaan olevan reilusti enemmän. Mulla on kaksi aika pientä hupparipukua, jotka on hieman topattuja ja niitä mietin että tuleekohan käyttöön ollenkaan jos kova helle...mutta eivät maksaneet kuin pari euroa per puku kirpparilla ja tosi sööttejä joten en malttanut olla ostamatta.

Nauroin illalla itselleni ja tolle vaunuintoilulleni, mä kun vannoin alussa etten " sorru" mokomaan...ja tässä intoilen kuin mikäkin.

Mulla olis kyllä ollut myöäs sellaiset retrovaunut, mutta ehdin ne jo aikoja sitten hommata pois, kun luulin ettei vauvoja enää tulisi.

Tätähän neitiä ei laitettu alulle tietoisesti, vaan on yllätysvauveli ehkäisystä huolimatta...mutta plussan saatuani, erittäin toivottu ja odotettu tapaus. Niin että luulen noiden renkaiden olevan joka tapauksessa paremmat kuin vanhoissa vaunuissani olleet.

Niin ja minähän jäin heti tämän raskauden alussa yh-äidiksi, joten silläkin tämä vauva on minulle hyvin rakas. Onneksi on touhua ja tohinaa ympärillä joka pitää jalat maassa ja elämän arvot esillä.

Ja poikani ovat jo " miehiä" joten heiltä olen saanut apua kinkkisiin tilanteisiin.

Ulkona oli muuten hyytävän kylmää aamulla ja eikös luvannut lumisadettakin? Pitäkäähän itsenne lämpimänä vaikka keli kylmenikin :)

Ja mukavista ultrakuulumisista onnittelut! Kivaa että tyttösakkikin saa vahvistusta kun pojat ovat vallanneet tämän vauvakerhon tykkänään.

... täältä maalinhajun keskeltä. Nyt alkaa pojan huone olla vaaleansinapinkeltainen. Mies on hoitanut huoneen maalauksen ja minä olen päivän lakannut hoitopöytää. Että voikin sattua selkään tollainen kurottelu lattialla. Mutta hienot niistä tulee!

Saatiin eilen pinnasänky (ostin huuto.netistä), joten nyt ei puutu enää kun patja ja tyyny vauvalta. Niin ja lakanoita. Ja pitäisi joku rahi vielä saada keinutuolin eteen, tekisi selälle parempaa kun saisi jalkoja vähän ylös.

Vaatteita en aio hamstrata enempää, jos ei vastaan tule jotain tosi ihanaa, ostetaan sitten kun vaavi syntyy. Yöpukuja ei kyllä ole, tai siis en oikein tiedä että mitä eroa on yöpuvulla ja normaalilla vaatteella, valistakaa joku fiksumpi ensikertalaista.

Hieman huolissani olen tuon lakan haistelusta koko päivän ajalta. Mutta ainakin vielä Julle myörii mahassa niin lujaa, että ei kait sitä hirveesti ole haitannut. Vähän supistelee välillä, mutta loppuillan nyt lepään.

Nii joo ja risteily meni hyvin, onneksi oltiin alkuviikosta eikä nyt kovien tuulien aikaan. Hytti oli jumalainen ja jaksoin vanhassa kaupungissakin kävellä monta tuntia ennenkuin jalat sanoi itsensä irti. Join aamupalalla lasin kuohuviiniä molempina aamuina, oli sen vaan NIIN hyvää. Ja illallisilla lasin valkoviiniä, eli sai Jullekin jo ekat alkoholiannoksensa.

Ihani ultrakuulumisia teillä. Ja kiva saada tyttöjä lisää kehiin. Kävin tosi pikaisesti lukemassa joten kommentit jää nyt vähiin, mutta hienoja kuulumisia silti.

Kaikille oikein hyvää pääsiäistä, mä lähden tästä saunaan!

-Ellu ja Julle 27+1-

Mistille ja Kuuttarelle ihanaa kokemusta 4d:stä! Muistan kun itseäkin jännitti, se kuuluu varmaan asiaan! Kertokaahan sitten kuulumisia :).

Reissuun lähtijöitäkin oli - kukas se suunnisti pohjoiseen ja ElluP lähtee laineille keinumaan - hyvää matkaa molemmille!

Senniina kyseli Ikaalisten kylpylä -kokemuksia. Me olimme siellä silloin helmikuussa pikareissussa ja lähinnä Ti-Ti -nallen talon takia. Ihan ok paikka, vaikka en minä sitä lähtisi kylpyläksi ihan ensimmäisenä kehumaan. Aikuisille yksi iso allas jossa muistaakseni yksi vesiliukumäki ja pari poreallasta. Lapsille onneton kahluuallas. Kyllä se enemmänkin on mielestäni vielä sellainen kuntoutuspaikka kuin kylpylä, mutta paikkana muuten ihan kiva ja ainakin tuollaisen 3-vuotiaan kanssa riitti puuhaa.

Kiitos S@ri@lle (kunhan en nyt taas sekoita nimimerkkejä) osaanottokommenteista isän syöpädiagnoosin suhteen. Siellä suunnassa ei uutta ihmeellistä, hoitoja ja leikkauksia suunnitellessa.

Unettomia on täällä siis muitakin :(. Mä en nyt sentään koko yötä kuku pystyssä, mutta yleensä aina tuossa 4 aikoihin aamulla alkaa se heräily ja asennon vaihtaminen. Sitä sitten kestääkin siihen asti kun kello pirahtaa ja touhu on yleensä maustettu vielä parilla mojovalla suonenvedolla. Huh, ja ei se tästä ainakaan helpota.

Mitenkä muilla, kun mulla on tuo vatsa aivan kivikova pallo ja sojottaa suoraan eteenpäin, niin tuntuu, että kyljet puutuvat öisin tosi helposti. Olisiko asentovinkkejä tai tyynynasetteluvinkkejä kenelläkään?

Navoista oli myös jossain vaiheessa puhetta - nyt on meikäläiselläkin kääntynyt napa ympäri ihan kokonaan. Hullun näköinen ja näkyy läpi kaikista vaatteista kohoumana.

Äitiyspakkauksiakin on mietitty - niin täälläkin :). Kun mekin nyt tiedämme, että poika tuolla rintalastan alla potkiskelee niin mullekin on ihan sama, kumpi pakkaus sieltä tulee vaikka tuo uusi onkin ehkä värimaailmaltaan vähän enemmän makuuni. Hakemuksen laitoin kuitenkin jo tänään eteenpäin, että laittavat sitten kumman laittavat. Vielä vähän kuitenkin tuolla takaraivossa koputtelee, ettei tämä kaveri ehkä pysy mahassa sinne heinäkuulle asti, niin parempi, että on sitten pakkaus jo kotona. Esikoisen pakkauksen vaatteetkin ovat kaikki vielä jäljellä ja nekin olivat sinisävyisiä - onpa sitten samaa sarjaa :). On se uusi haalari silti vaan niin söpö ja itse tykkään tosi paljon enemmän uudesta makuupussista. Että jos joku haluaa vaihtareita tehdä, niin ilmoitelkaa :).

Omaan napaan ei ihmeitä - supistelee vieläkin silloin tällöin, mutta onneksi Öttiäinen on noussut nyt ylemmäs eikä pompi enää siellä kohdun sisäsuun päällä, josko se auttaisi kiinnipysymisessä. Sokruja seurailen ahkerasti ja seuraava tsekkaus vauvan koon kanssa on todellakin kuun lopussa - toivottavasti vältyn insuliinilta, kohtahan sen näkee. Öttis potkii jo tosi lujaa :). Sunnuntai aamuna herätti meikäläisen ylös kun kehtasin yrittää nukkua vähän pidempään - monoa tuli siihen malliin että oli parempi nousta syömään aamupalaa kun tuntui toisellakin olevan nälkä ;).

Tulihan taas pitkä sepustus!

Hyvää Pääsiäisviikkoa kaikille!

-Cityäippä ja Öttiäinen 26+2-

Täällä kans saitte mut pohtimaan vaatteita, taidanpas ostaa muutaman bodyn tänään kun niitä taitaa olla vähiten. Pitää käydä noi jo saadut vaatteet läpi, että mitä siellä on, mutta kun lajittelin pinoihin niin ainaskin potkareita, paitoja, bodyja, puolipotkareita, housuja.. Kaikkia n. 5 kpl, mutta kokoja en muista, varmaan vähän isompia, jopa 70 cm jotkut. Niin voisi pikkuvaraston laittaa semmosta 56-luokkaa :) Muita tuleekin pakkauksessa ja sukulaisilta..

Tänään munkin maha on näyttänyt ohjukselta, vaikka ei se niin iso ole.. On vaan tullut suoraan eteenpäin. Kaikki tädit sanoo heti että " ai poikaa odotat" , vaikka itse en usko että sukupuoli määrää masun muotoa.. Enemmän varmaan vaikuttaa ruumiinrakenne ja vauvan sijainti.

Huhhuh, ihan kamalaa oli odottaa ulkona 25 min bussia, meinasin ehkä kuolla kylmään :( Vaikka vaatetta olikin!! Käytin kissaa tikinpoistossa lääkärillä, meni hienosti. Hänen kanssa sitten värjöteltiin pysäkillä..

Hitsi kun taas tuli tyhjyys päähän, olitte kirjotelleet vaikka mitä ja taas ei voi muistaa!! Pitäs toisessa ikkunassa olla keskustelu auki niin vois luntata aina..

Pitää lähtee keskustaan vielä näkemään kaveria, mukavaa piristystä ja kahvilassa on aina jotain hyvää :D Opintotukipäivä, voisinpas hemmotella itseäni jollain makealla x) Mistin sanoin; ettei vaan paino pääse tippumaan :D Se olisikin aika vahinko..

-pals 27+5

P.S. Ollaanko me jo 8. kuulla???? Kun eikös 8. ole vkot 28-31, sit 9. 32-35 ja 10. 36-40?? Eiku laskin jotenkin väärin, mutta sinne päin.. Valaiskaa tyhmää.

Oottekin kaikenlaista ehtinyt pohtimaan täällä päivän mittaan. Tosta vaunujen pyöräasiasta mulla ei oo hajuakaan. Kaupassa ostaessanikaan en ole ymmärtänyt niistä pyöristä mitään edes kysyä. Just kattelin, että mulla on ainakin sellaset fillarin venttiilit noissa kieseissä, että ilmapyörät on. Kai nää uudet vimpaimet on ihan hyviä kaikki, ainakin toivon niin :)

Vaateasioista ja hankinnoista. Mulla on mopo keulinu siitä asti kun ekat 12 viikkoa tuli täyteen. Melkein nolottaa, mutta kaapista löytyy pelkästään 56-68 cm bodeja 27 kpl. Eli mua ei saa päästää kauppojen lähellekään ennen kesää.

Nää sukulaisten kommentit sukupuolesta ym asioista on kyl niin parhaita. Meillä anoppi kommentoi, että on se hyvä, kun on ensimmäinen tyttö, niin on sitten lapsenvahtina ja apulaisena kun seuraavia tulee. Ja tällaiset mun korvaan suorastaan sovinistiset kommentit kyl kanssa sapettaa. Ihan kun vaan ajattelen itseeni ja omaa miestäni, ja jos meille olis molemmille vaikka 10-vuotiaana annettu pienempi muksu hoidettavaks, niin mies olis kyllä pärjännyt siinä hommassa paremmin. Olikohan taas sekavaa selitystä?

Jotain piti vielä pohtia, mutta kun ei muista....

ja nostoa! Lääkärineuvolassa tänään kaikki hyvin. En vielä pyytänyt saikkua, mutta jos unettomuus jatkuu tällä mallilla, niin ei tätä kauan kestä. Viime yönä heräsin klo 3:n jälkeen ja sain unta varmaan joskus 5.30. Herätä piti sitten 6.30..

Kaikki arvot siis neuvolassa ok. Hemppaa ei edes mitattu, kun se on ollut niin hyvä koko ajan, enkä ole huomannut olossa muutoksia. Verenpaineet hyvät ja sf-mitta käyrillä 27cm. Viikkoja nyt siis tasan 28. Onneksi on pääsiäinen tulossa ja saa rentoutua ja levätä!

Ostin muuten bikinit eilen, kun ent. uikkari ei mahdu päälle. Olen kyllä mahtava näky:-) Piti ostaa dd-koon yläosa, kun on tuo rintavarustus turvonnut jonkin verran..

Noihin varustekeskusteluihin en edelleenkään osaa ottaa osaa, kun lähes kaikki on valmiina. Niissä mun retrovaunuissa on sellaset täyskumiset pyörät eikä niissä ole ollut mitään vikaa.

Päivänjatkoja kaikille!

S+Ernesti rv28

Heippa vauvakerho!

Ultraterveisiä! Meilläkin oli tänään 3d-ultra (Tampereella, Terveystalo). Vauvalla kaikki hyvin: poikana on pysynyt ja koko hieman keskikäyrän yläpuolella, arvioi että melkein 1,2 kg olis painoa. Kohdun kaula oli sitten lyhentynyt alle hälytysrajojen mutta oli kuitenkin ulkoa päin tutkittuna vielä kiinni ja kiinteä. Sairaslomaa olisin siis saanut, jos voisin sitä pitää...

Minulla on olo ollut tosi hyvä, ei mitään kipuja tms. Mistähän tuo kohdunkaulan lyhentyminen oikein voisi johtua? Ja kuinka vaarallista se on ts. kuinka todennäköistä on että synnytys voisi käynnistyä? Vähän mietittyttää... Minullahan on ehkä perinnöllistä alttiutta ennenaikaiseen synnytykseen kun sekä minä että kaikki sisarukset ollaan synnytty ennen laskettua ja äiti on joutunut syömään jotain lääkkeitä (nykyään se on kai vaan lepo mitä määrätään?)

täytyy nyt sitten ottaa lääkärin neuvosta vaari ja mennä sohvalle loikoilemaan :-)

t. Fiikus (keskiviikkona tosiaankin jo 28+0)

Kuutar: MLL:n oppaassa oli hyvä ohje, että 3 kutakin vaatetta (ei tietenkään haalareita ym. kalliimpaa): yksi päälle, yksi pesussa, yksi kuivumassa. Käytännössähän kaikilla on varmaan kaikkia enemmän. En ostaisi fleecepukua kovin pienenä, enkä 50cm vaatteita muutenkaan kovin montaa. Muutama heti sopiva on tietysti kiva, mutta kyllä ne jäävät pieneksi todella nopeasti. Itse tykkäsin paljon kietaisupaidoista, potkupuvuista ja puolipotkareista. Sukilla lahkeita saa hyvin sopivamman mittaksiksi.

Esikoinen oli talvivauva, joten vaikea arvioida kesän tarpeita. Fleecepuku on kyllä hyvä ja puuvillaista neuletta ajattelin väsätä itse. Esikoisella pidin kesällä puuvillaista neuletakkia vaunuissa niin, että laitoin sen väärinpäin päälle eli siis selkä auki. Selkä ei ollut sitten hikimärkä vaunulenkillä.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat