Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Olen rv 24+6, vaivoina ollut jo pidemmän aikaa iskias, selkäkivut ja nyt alkanut myös kivuliaat supistukset (silloin tällöin). Olen työelämävalmennuksessa kodinkoneliikkeessä jossa paljon seisoskelua, nostelua jne.

Kyselenkin onko millä perustein saanut sairaslomaa? Eli onko omat perusteeni liian köykäisiä?

Äippälomani alkaa varhennettuna 18.5, ja toivoisin hartaasti saavani sairaslomaa siihen asti, en laiskuuttani, vaan oman ja kasvavan prinsessan vuoksi.

Neuvolalääkäri minulla on keskiviikkona jolloin asiasta pitäisi keskustella.

Ja jos joku saanut sairaslomaa suurinpiirtein mun kans samoilla viikoilla, onko myönnetty kerralla äippäloman alkuun vai jaksoissa?

Pitääkö olla puoliksi kuollut jotta sairasloma myönnetään?

Vai onko ainut vaihtoehtoni lopettaa valmennus itse ja otettava kolmen kk karenssi...?

Neuvoja otetaan vastaan!

Skye ja prinsessa rv 24+6

Kommentit (3)

moi!

sairauslomaa saa todella helposti raskaana ollessa. ja sinulla tuntuu olevan ihan " oikeat" perustelutkin.

Itselleni on jo useampaan otteeseen tarjottu sairauslomaa, mutta en sitä voi pitää...

Ekalla kertaa syyksi olisi riittänyt, kun sanoin että selkäni väsyy ja pakara puutuu kun istun koko päivän koneen ääressä (enkä siis sanonut tätä valittaakseni, mutta kun mitään muuta kipua tms. ei silloin ollut ja tuli tunne että jotain on nyt keksittävä :-))

siis nuo sinun perusteet... Se kai kovasti vaihtelee, kuka lääkäri miten myöntää, mulle myönnettiin äitiysloman alkuun asti tammikuun puolessa välissä, ä-loma alkoi reilu viikko sitten. Mulla perusteina juuri supistukset, jotka eivät tosin olleet mitään kovin kivuliaita, eivätkä avaavia, selkäkipuja oli myös ja mielialakin matalalla. En itse olisi välttämättä halunnut noin pitkää saikkua kun siinä ehtii tippua päivärahalle, mutta lääkäri totesi, että ei se minun työni siitä mihinkään muutu. Töissä juuri paljon nostelua ja jaloillaan olemista tai vaihtoehtoisesti pelkkää istumista, mikä on iskiakselle ja supisteluille vielä pahempaa mun kohdalla. Oikea ratkaisu mulle. Eli kerrot ettet jaksa ja pysty, luulisin, että loman saat, jos vain järkevä lääkäri sattuu kohdalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ite jäin sairaslomalle 14.3, kun raskausviikkoja mulla 22+5. Olin ravintolassa tarjoilijana ja mulla todettiin ennenaikaisia supistuksia. Äitiysloma alkaa 7.6, mutta nyt sitten mulla sairasloma 14.3-15.4, sitten pidän kesälomani 15.4-14.5 ja 15.5-6.6 alkaa mulla sitten se erityisäitiyspäivärahakausi. Joten töihin en sitten enään mene. Tarvitsin erityisäitiysrahaa varten töistä todistuksen, minkä voi KELA:lta hakea, missä työnantaja ilmoittaa, että ei ole tarjota muunlaista työtä.

Näin meillä täällä Kokkolassa. Toivottavasti oli apua! =)

Ja muistahan, että vauvan parasta kannattaa ajatella nyt tässä vaiheessa. Liian varovainen, kun että sitten JOS jotain tapahtuu, niin ei ole enään välttämättä " takaisin menoa" .

Rakkaudella

Lisbet & Viivi, rv 25+3.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat