Vierailija

Aika ajoittain 1v ja 5 kk ikäisellä lapsellamme on levottomia öitä tai nukkumaanmeno on itkuista ja vieressä pitäis päivystää.. Joskus oolen koittanut ottaa meidän sänkyyn, mutta nukkuu niin levottomasti, että sukeltaa minunkin yli melkein lattialle.

Iltaisin on nyt rauhoittunut tosi hyvin, kun laitan isosiskonsa My Little Pony -tarinan cd:ltä soimaan, mutta viime yönäkin taivuin tekemään niin, kun alkoi vaan huutaa perääni herättyään kahden aikaan.. Jaa-a soitetaankohan meillä kohta tuota hiivatin ponitarinaa 24 h vuorokaudessa?

Kommentit (11)

on apukeinot sallittuja. Itse olin esikoisen kanssa hirmu tiukka ja radikaali ettei vaan tulisi mitään pahoja tapoja ja tottumuksia... kakkosen kohdalla jo löysäilin ja nyt kolmas täyttää kohta 1 v. ja saa nukkua vieressä ja hyssytellään jne.

Viereen ovat saaneet yöllä kömpiä eivät enää isommat 12 ja 7 v. kömmi, joten aika aikaansa kutakin.

Eli itse olen oppinut löysäilemään enkä kuuntele kireä pipojen ohjeita nukuttamisesta, laulan yöllä vaikka hoosiannaa jos sillä saa lapsen nukkumaan! (Tosin yöllä ei meillä ole tuttipulloiltua mehua tai kaakaota, kauhuesimerkkinä toimi ystäväni joka kertoili laitelleensa kuusikin kertaa yössä kaakaopulloja). Että terve järjenkäyttö lienee kussakin tapauksessa sallittua ja jopa suotavaa.

Sepä justiinsa onkin, kun pinnasängyn vieressä saia alkaa muuten istumaan pitkiä aikoja öisin, kun viereenkään ei voi ottaa.

Ja neloselle: Mitä pelkoja tuo ponitarina aiheuttaa? En keksi millään.. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mutta heidän kanssaan on mielipiteeni muokkautunut enempi sinne kireäpipoiseen suuntaan;)

Esikoista palveltiin yöllä vaikka miten, kai jotenkin luulin, että niin " kuuluukin" tehdä. Häntä saa nyt sitten jollakin tapaa palvella vielä kouluikäisenäkin.

Kuopuksen kanssa olin tiukempi nukutusasioissa, ja hän on tänä päivänä rauhallinen nukkuja, eikä ihmetemppuja kaipaa.

Mutta kun lapset on erilaisia, ei nämä meidän muksut käy oikein yleispätevästä esimerkistä. Joitakin lapsia on vissiin vähän pakkokin nukutella eri keinoin, kuuluu kai temperamenttiin sekin piirre.

Itse silti pitäisin passaamisen niin minimissä kuin mahdollista, ja kuten edellä todettiinkin, niin maalaisjärki rulaa:))

Nyt vaan tuota öistä soittelua mietin.. Nimittäin, jos huudatan ipanaa, niin kaks muutakin herää ja vanhimman pitäis jaksaa koulussa. Keskimmäinen nukkuu samassa huoneessa kuopuksen kanssa. Hän ei herää ponitarinoihin, mutta huutoon kyllä varmasti. Ja itse en jaksa SAAKELI OLLA AINA MEISTÄ KAHDESTA AIKUISESTA SE TOINEN, ISTUIS SIINÄ SÄNGYN VIERESSÄ.. ja kierrehän siitäkin tulee.. ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat