Vierailija

Kommentit (2)

Ihan suht rauhallista rinnakkainela elelemme niiden kanssa, tosin appiukko tappaa niitä joskus.

Itse en pidä kyitä kauhean vaarallisina. Enkä ällöttävinäkään, tai pelottavina. Se vaarahan siinä on, että vahingossa astuu kyyn päälle ja saa pureman. Mutta olemme mökkeilleet kolmen perheen voimin yli kymmenen vuotta tuolla samassa paikassa, ja yhden kerran on kyyn purema tullut. Se kylläkin kuulemma oli tosi kivulias, en vähättele sitä mitenkään, sattui kuulemma aivan jumalattomasti ja jalka oli pitkään hyvin kipeä. Lapselle varmasti olisi kauhea juttu.

Yksi tapa minkä olen kuullut on, että kyy viedään (ämpärissä tms) yli kahden kilometrin päähän, silloin se ei enää osaa takaisin. Sitten tietenkin, voihan niitä tappaa... meillä vaan ainakin on niin paljon käärmeitä että niitä saisi tappaa töikseen jonkin aikaa ennenkuin ne loppuisivat. Ihmeesti sitä oppii katsomaan eteensä ja kävelemään tömisteleen, tulostaan varoitellen. Ei kyy kenenkään kimppuun hyökkää, se väistää. Ne ovat itse asiassa melkoisen leppoisia otuksia. Tykkään niiden elämänfilosofiasta. Kylmän vuodenajan yli nukutaan. Sitten kesällä lekotellaan auringossa, välillä syödään ja sitten taas lekotellaan. Ainoastaan syksyllä poikasia kantavat kyyt ovat häijyjä ja saattavat syntymättömiä pikkuisiaan puolustaakseen purra jo varmuuden vuoksi vähän etukäteen, eli esim. marjastajan kättä joka tulee liian lähelle.

Varmasti jos lasta kyy puree joskus niin meillä alkaa lapiotalkoot kuitenkin. Jos asukkaina on vain aikuisia niin mielestäni kyistä ei ole mitään haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat