Seuraa 

Tässäpä tämmöistä uutukaista pinoa

Sivut

Kommentit (37)

Niin samoja asioita itsekin pohdin ja harmittelen, tuota painonnousua ja turpoamista....

Olen myös lyhyt, 157cm ja mahani pullahtaa heti alkuun kunnolla esille, kohtu eteenpäin kallistunut, lisäksi lapsivettä reilusti ja lyhyt selkä ja suhteellisen pitkät jalta, eli mihin kummaan se masu tulisi jos ei tuohon eteen. Kaikki nauravatkin, että masuni on ns irtomaha, ihan suoraan kun laittaisi pallon paidan alle, ja siltä se kyllä juuri nyt näyttääkin =)

Mullekin painoa tullut 10kg ja saman verran on tullut kahdessa edellisessä raskaudessa yhteensä. Tosin minulle on kummassakin edellisessä kertynyt painoa noin 8kg tähän mennessä ja lopussa siotten vain ne kaksi kiloa, nyt vaan ei tunnu tuo painonnousu stoppaavan. Koitan olla huolehtimatta, mutta kun tämä herkuttelu ei lopu millään, MINÄ HERKUTTELEN PÄIVITTÄIN enkä mitenkään pieniä määriä kun tuntuu ettei tähän ahmimiseen saa loppua... ja sitten mietin kun painonnousu ei stoppaa =)

No olen ollut aina himoliikkuja ja edelleen vetelen vähintään kymmenen kilsan lenkkejä päivittäin ja näissä alppimaisemissa kahden lapsen kanssa se tarkoittaa aika rankkaa kuntoilua ylämäkiä työntäen jne. Eli kyllähän minä sitten kulutankin, mutta kivahan se olisi syödä hiukan terveellisemmin. Muuten kyllä syön terveellisesti noita herkkuja lukuunottamatta. Se vaan on paheeni, olin raskaana tai en.

Mutta kiva huomata että meitä on muitakin. Vinkkejä miten tuon herkuttelun saisi aisoihin, ettei vauva ihan sokerilitkussa joutuisi polskimaan. Joku yhteinen karkkilakko/herkkulakko? Vaikka yhdellä herkuttelupäivällä viikossa tms?

Jos se yhteistuumin toisi tulosta!

Katosi pitkä viesti bittiavaruuteen, mutta minäpä viksuna ja vilimaattisena otin kopion siitä tekstistä :)

On se tuo karkki yhenlainen riesa, nyt oon viikon vetäny joka ilta suunnattomasti karkkia. Vieläpä ku käytiin maanantaina Ikealla niin minähän EN käyny ostamassa samalla reissulla netosta hirveätä säkkiä karamellia. Nyt kyllä pittää jotenki malttaa rajottaa. Ennen ei tuo karkki ollu mulle ongelma vaan nyt siitä on näköjään semmonen tullu.

Juu, terveisiä neuvolasta:

RV: 24+2

Paino: +467 (auts!)

Turvotus: -

RR: 125/83 (edelleen seurataan kahden viikon välein)

Pissa: Puhdas

Hemppa: 110

Sf: 21 (ei pitäny omat mittailut paikkaansa :))

Tarjonta: Poikittain

Sydämen syke: 140-160

Liikkeet: ++

Kuunnellessaan vauvaa, neuvolatäti sanoi että on ikäänkuin näpäkät liikkeet teiän herralla. Tietenki mini siellä monotti tätiä mahan läpi :)

Melkein järkytyin tuosta kauheasta painon lisääntymisestä, tietenki ku olin tottunu että sitä ei juurikaan ole tullut. Se kun oli ihan tarpeeksi tuo painoindeksi jo sillon lähtiissä.

Mitenkä, onko muut käyny neuvolassa? Kuulumisia vain tännekki päin! :)

Me lähdetään nyt kyläilemään minin kanssa, joten oikein munarikasta pääsiäistä kaikille jos en enää linjoille palaa!

tv: Annemari ja minimutti 24+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihanaa tosiaan kun pääsiäinen tulee, saamme appivanhemmat tänne luoksemme sekä tyttöjen serkku saapuu heidän mukanaan lomailemaan. Tytöt ovat innoissaan =)

Ystäväni synnytti viime yönä pikkuisen pojan, kaksi tyttöä heillä on jo ennestään, heräsin viestiin ja yöllä kovasti mietin läpi omia synnytyksiä ja tuli niin malttamaton olo. Se hetki kun pikkuinen näkee päivänvalon, voih! Mutta toisaalta sitä aina haikailee sitten tätä masuaikaakin, eli nyt nautitaan tästä ja annetaan heinäkuun tulla kaikessa rauhassa.

Minä se sorruin myös eilen taas herkuttelemaan, koitan nyt tsempata ja varsinkin pääsiäispyhien jälkeen alan ihan tosissaan tsemppilinjalle, sen lupaan.

Itse olen huomannut että meillä masuasukas on todella vilkasta sorttia ja varsinkin kaiken tämän karkin syönnin seurauksena masussa meuhkataan kovastikin.... sokerihumalassa jo ennen syntymäänsä =(

Tänään onkin rv tasan 24+0, jihuu!

Olen huomannut, ettei kannata liian kauan aikoa kirjoittaa tänne, koska silloin se jää pelkäksi aikomukseksi. Suoraan toimeksi vaan.

Viikonloppuna oli ihanaa nautiskella auringonpaisteesta ja sunnuntaina ajeltiin esikoisen kanssa isomummua moikkaamaan. Edellisestä käynnistä olikin kulunut aivan luvattoman paljon aikaa ja pyhästi luvattiin, ettei tämä tule toistumaan.

En tiedä mistä johtuu, mutta mua on tänään väsyttänyt ihan mahdottomasti ja olo on muutenkin ollut enemmän tai vähemmän etova. Ihan kuin alkuraskaudessa, vaikken silloinkaan mistään " oikeasta" pahoinvoinnista kärsinyt. Toivottavasti on vain ohimenevää.

Täällä kyseltiin kohdunpohjan korkeudesta. En osaa omalta kohdaltani tuohon vastata, koska multa ei ole sitä edelleenkään mitattu (rv nyt 25). Terveydenhoitaja sanoi, että seuraavalla neuvolakerralla se mitataan. En tiedä, miksei sitä ole mitattu aikaisemmin. Maha on mukavan kokoinen pallo ja nautin siitä todella:)

G1: Käyn kerran viikossa kansalaisopiston jumpassa ja sen lisäksi yritän ehtiä lenkille ainakin viikonloppuisin. Esikoisen kanssa ulkoilen ja siinäkin tulee liikuntaa jonkin verran. En siis ole mikään himoliikkuja ja tiedän, että pitäisi liikkua paljon enemmän. Koko ajan vain ajattelen, että kunhan kolmen viikon kuluttua lopetan työharjoitteluni, niin sitten on aikaa lenkkeilyyn. Hyvähän se on siirtää kaiken tärkeän aloittamista.

G2: Häpeäkseni tunnustan, että olen aikamoinen herkkusuu ja herkkuihin tulee sorruttua useamman kerran viikossa. Virvoitusjuomia en juo oikeastaan ollenkaan, mutta suklaata ja muita karkkea syön varmaan senkin edestä. Ekassa raskaudessa koholla oleva verenpaine rajoitti salmiakin syöntiä, mutta nyt ei ole sitäkään vaivaa niin....

Päikky 25+2

Kävin tänään Kelassa hoitamassa asioita= 4 eri juttua. Meinaan tulla hulluksi, kun tuntuu, että asiat ei yhtään vähene. Uusi juttu oli se, että kun sanoin, että en tuo vielääitiyshakemusta, koska haluan uuden paketin, täti sanoi, että tuo vain ja laitetaan siihen, ettei käsitellä ennenkuin uudet paketit tulee jakoon? Ihan kiva jos näin on. Saisi senkin alulle, eikä ainakaan unohtuisi. Uusi paketti on niin minun näköinen :-)

Kolmenemo: kääk kuulostaa pahalta tuo kesä-äitiys. Jotenkin kuvittelin auvoisaksi ja mukavaksi. Kestovaipat kuivuu ulkona, aurinko paistaa ja linnut laulaa.

Mulla sf 22+6 (eka mittaus) vain 22 (yläkäyrällä). Hassua että nyt on kolmas raskaus ja maha kaikkein pienin.

LiikkumisG: tänään olen kävellyt 6 km. Pyrin liikkumaan paljon, kun tosiaan odottelen raskausajandiabetestä. Mulle myös näin alussa (voiko enää näin sanoa?) tulee paljon kiloja. Nyt +9kg

HerkkuG: karkkia syön hyvin vähän. Pulla, jäätelö, letut ym. kyllä maistuu. Yritän syödä hyvin terveellisesti: paljon salaattia, tummaa leipää, marjoja, hedelmiä, vettä...

Kaveri on juuri synnytyssalissa jännää, koska poika sieltä ulos ponnistaa...

Vompatti + Möhköfantti rv 23+4

Eli soitin neuvolaan ja neuvoin sitten kuukausi sitten aloittanutta terkkaria kirjoittamaan lähetteen äitipolille. Hän oli ihan innostunut kun tajusi että eihän siihen mitään lääkäriä tarvita ;).

Kävin siellä sitten. Kaikki masussa ok. Painoarvio oli tällä hetkellä 1160 g, kasvaa kauniisti keskikäyrän alapuolella. Katsoin esikoisen papereista että ultrassa 28+6 painoa oli 1760 g, ja ihan yläkäyrällä. Syntymäpainoarvio oli nyt tästä n. 3300g. Eli ihan sopivan kokoinen.

Näytteet otettiin varmuuden vuoksi, Agalactie ja klamydia. Kohtu vaan kasvaa ja todennäköisesti kiinnikkeet venyy ja se aiheuttaa kivun.

Jaa niin, en muista oonko teille kertonut ku mulla on töissä ollu vähän hankalaa sopimuksen jatkon kanssa... No kuitenkin... Nyt sitten jatkuu vuoden loppuun tarvittaessa töihin kutsuttavana. Tähän olen tyytyväinen. Lomat kertyy, henkilökunnan kortti pysyy... Sairaskassan jäsenyyden menetän, mutta se on pientä se...

Liipe: Vaikutat kovin " tutulta" ? Ootko kirjoitellu joulumammat 2003 palstalla?

Hemppu ja KainoVieno 27+3

Viikonloppu hurahti vauhdilla kotosalla ja kaupungilla pyörien. Mies ja esikoinen olivat ahkerasti rinteessä ja me kuopuksen kanssa ulkoiltiin se aika ahkeraan ja tavattiin tuttuja.

Mies aloitti tänään uuden työn ja meillä arki saa nyt aivan uudet käänteet kun mies on aika paljon reissuhommissa. Hiukan hirvittää pärjääminen kun kolmas lapsi syntyy, näiden isompien kanssa ei ole mitään ongelmaaa, päivät rytmittyy niin mukavasti esikoisen koulun myötä, mutta jos vauva onkin koliikkitapaus tms niin apujoukkoja täällä kaukana meillä ei juurikaan ole. Toisaalta ainahan voi sitten ottaa aupairin, jota me olemme jo pitkään miettineet... jotenkin vaan aina koen kuitenkin pärjääväni paremmin yksikseni, mutta katsellaan.

Mulla ainakin kohtu ylettyy pitkälle navan yläpuolelle eli ihan hyvin voi Aksu sun mittaukset pitää paikkansa =)

Mulla lääkäri vasta muutaman viikon kuluttua, tosin jotenkin tässä kolmannessa raskaudessa noita lääkärikäyntejä ei enää ole samalla tavalla odottanut kuin edellisissä.... kaipa tämä olotila vaan on tutumpi itselle kuin aiemmin =) en tiedä, ultrat toki ovat olleet yhtä odotettuja ja jänniä kuin ennenkin =)

Nyt koitan saada kotia taas siistimpään kuntoon, kun kerran rauhallinen päiväunihetki antaa siihen hyvän mahdollisuuden.

Duracel rv 23+4

Pistinpä merkille, että kovinpa on lähellä meidän la:t... :) :) :) Meille tulee esikoinen, tai oikeastaan miulle tulee. Miehellä on jo ennestään lapsia aiemmasta avioliitosta, melkein aikuisia jo. Hällä on siis kokemusta jo yllinkyllin. Monissa kysymyksissä turvaudunkin mieheeni. ;)

Äityli & Heinis 23+4

jos nyt vähän useammin saisin tännekin jotain kirjoitettua.

Täällä myös yksi herkuttelija, painoa tosiaan tullut minullekin se reilu 10kg ja esikoiselta koko aikana tuli 12kg ja kuopukselta 15kg, nyt taitaa sitten tulla ennätys kun ei painonnousu ota loppuakseen. Ja mihinkäs se loppuisi kun herkuttelu ei lopu. Juuri äsken vedin " normaalin aamupalan" lisäksi muutaman suklaamunan. Aivan älytöntä tuo makean himo. Olen yrittänyt moneen kertaan lopettaa herkuttelua, mutta se vaan ei ota onnistuakseen.

Kohdunpohjan korkeuus oli 26+1 24cm, sama kun tyttöä odottaessa, poikaa odottaessa samalla viikolla oli jo 26.5cm. Liikunta on jäänyt aika vähälle töiden ja muuttotouhujen keskellä, koko aja on on vaan niin paljon tekemistä ettei missään välissä ehdi lenkille. Ehkäpä nyt sitten kun on neljän päivän vapaat. Itselläni kyllä valitettavasti alkaa supistella reippaampi kävely siihen malliin ettei kävely tunnu edes kivalta. Jumpissa kävin tuonne reilu 20 viikolle mutta sitten alkoi olla tuon ison vatsan kanssa sen verran hankalaa että ärsytti vaan joka kerta jumpasta tullessa kun tuintui ettei voinut tehdä " kunnolla" mitään, itsekin yleensä kun olen aika paljon tottunut urheilemaan.

Mutta aika aikaansa kutakin, syksyllä sitten pitää taas aloittaa juoksuharrastus uudestaan ja jättää vauva isin hoiviin siksi aikaa, nyt pitää yrittää jaksaa töissä ja että saisin kodin pysymään suunnilleen kunnossa.

Mukavaa pääsäistä kaikille!

No, mie en nyt muutenkaan oo kovin perso makealle, joten en voi samaistua tuohon herkkujen mässäilyyn. Ehkäpä tilannetta helpottaa sekin, kun vuosi takaperin omaksuin uudet ruokailutottumukset ja pudotin painosta pois 10kg. Siltikin raskauden alussa kiloja oli sellaiset 7kg vielä ylimääräistä, joten tietoisesti välttelen edelleen herkkuja. Toki niitä pitää aina silloin tällöin maistella, muttei suinkaan päivittäin. Raskauden myötä tulleita kiloja on tällä hetkellä kertynyt noin 4 kg.

Te, jotka herkuttelette, olette varmaankin olleet BMI-luvuiltanne " normaaleissa" luvuissa, joten moni teistä saa varmasti luvan kanssa herkutellakin. Itseäni pelottaa sokerien heitot sen verran, etten uskalla riskeerata. Tätä vararavintoa kun oli tosiaan hieman ylimääräistä vielä ennen raskauttakin, niin hyvää tekee vähän toppuutella ja katsoa, mitä suuhunsa laittaa. ;) Ja toki mietityttää sokerien myötä kasvava lapsikin, jospa vaavelikin pysyisi " kohtuullisissa" mitoissa, kun sokeria ei ahda kurkusta alas kilokaupalla...

Äityli & Heinähattu 23+3

Elikkäs.. pikaisesti kirjottelen ja kyselen... eilen mulla oli ns. ylimääräinen neuvolalääkäri, kun tarkasteli mittoja niin äitiyskorttiin merkattiin että kohtu on kiinni 1,5 cm.

Onko tämä ihan normaali mitta näillä mun viikoilla?

Viikkoja siis 25+2.

Rv 21+6 oli mitta ollut vielä 3 cm ja 12+6 viikoilla mitta oli 4 cm.

Kysymykseni saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta pakko kysyä kun itellä niin vilkas mielikuvitus että rupeaa kuvittelemaan jo kaikenlaista... :D

Sairasloman lääkäri kirjoitti heti äitiysloman alkuun saakka, käski levätä ja kuntoilla.. hauska yhdistelmä :)

Tarkempia neuvolatuloksia laittelen myöhemmin, kunhan saan äitiyskortin käteeni (jäi miehen taskuun) :D

Skye85 ja Bertta rv 25+2

Pikavisiitti...

DURACEL: MINÄMINÄ voin ryhtyä/siis Yrittää ryhtyä siun kanssas herkkulakkoon!! Olen mahdoton makeen syöjä!! Melkeinpä päivittäin pitää saada jotain!! Edellisen aikaan en syönyt oikeestaan mitään kun niin terkka pelotteli sokereista, mutta nytpä en ole moisia pahemmin ajatellut =( Painoa on tullut n 8kg!! Ja mulla kun on sen verta raskas työ niin en jaksa lenkkeilläkkään töiden jälkeen! Aamussa ei jaksa, ja illassa ei " kerkee" tuut ilta 7lta kotio niin ei vois vähempää kiinnostaa lenkkeilyt..

Painoa jäi tytön ajaltakin +9kg eli mulla varmaan sit raskauden päätyttyä sellaset 40kg tavoite painooni =(

Jaksuja kaikille! Menen suihkuun ja valmistautumaan henkisesti töihin! Eilen meinasi taas suppailla ahkerasti töissä! Jos edes viikon kaks jaksais olla duunis ja sit jäis saikkulille!!

t+p23+6

Meille saapuivat eilen vauvan omat menopelit. Ostettiin (mamma maksoi) netin kautta Oran Jovi Airit ja vaikuttivat kyllä ihan mukavilta ja siisteiltä.

Turvakaukalo pitäis vielä ostaa. Sitten onkin kaikki vauvaa varten tarvittavat valmiina. Mitä nyt jotain verhoja vauvan huoneeseen, mutta isot hankinnat on tehty. Isolta veljeltä tietysti periytyy paljon vaatetta pikkuiselle.

Mun täytyy soittaa tänään lääkärille tosta mun vatsa kivusta. Ei muuten vaivaa mutta öisin välillä herään siihen ku vatsassa sattuu. Ei tunnu supistukselta mutta mistä sen tietysti tietää unen läpi ku vaan havahtuu. Ei kovin kovaa kipua, mutta kuitenkin.

Töissäkin on jotenkin tosi hankalaa nyt kun joku oli käynyt pyytämässä pitkiä päiviä, ja nyt ne on sitten laitettu MULLE!!! Teen melkein joka päivä kahdeksan tuntia, ja jalat on sitten ihan ku norsulla vaikka kuinka yritän kassatyön lomassa aina välillä juosta osastolla. No eihän mulla oo enää ku 12 työpäivää niin sitten alkaa kesis ja sen jälkeen äippäloma.

Herkuttelulakkoon mun tarttis kanssa osallistua, painoa oli tullut neuvolassa 600 g/vko. Huh.

Mutta nyt lähden kampaamaan naamani ja vien esikon hoitoon...

Hemppu ja KainoVieno 27+3

Käytiin tänään 4D ultrassa... etukäteen jännitti aika paljon. :p Kuvamateriaali ei ollut kaksista, koska istukka on etuseinässä, napero perätilassa ja kaiken kukkuraksi pikkuinen suojasi nassuaan käsillään ja imi peukkua. :) Kaikki kuitenkin vaikutti ok:lta, vaikkei varsinaista valokuvamateriaalia saatu. Painoa oli noin 790 g ja muutenkin koon puolesta mentiin keskikäyrää... painoennuste lupaa tällä hetkellä 3,5 kiloista viikolla 40. Sukupuoli saatiin myös selville.

Vaatteita (" sukupuolineutraaleja" : valkoista, beigeä, vihreää, sinisistä jne.) olen tässä jonkin verran hankkinut ja lapsimessuilta tilattiin Teutonia Fun rattaat VarioPlus -kantokopalla hoitolaukkuineen. Sänky olisi katsottuna... pitäisi vain mennä tilaamaan. Samoin turvakaukalo ja sitteri olisi valittuna, mutta vielä hankkimatta. Siinäpä olisi ne suurimmat ostokset. Äitiyspakkaus otetaan, toivottavasti saadaan vuoden 2007.

Tällä viikolla vielä neuvolavisiitti ohjelmassa. Saapa nähdä paljonko painoa on kertynyt lisää... :p

Huh, olipas omaa napaa...

t. Newbie & piltti 24+6

Enpä oo ennen täällä käyny, täähän tuntuu ihan kivalta kun on just samoilla viikoilla toisiakin ja hauska lueskella=)

Oisin kysyny että mikä on 4D ultra?? ei oo neuvolassa sanottu??

joku mietti kohdunpohjan korkeuksia.. Mulla oli viikolla 22+1 niin mitta 21!kai se on normaali kun ei ainakaan neuvolassa mitään sanottu!!

Tässäpä ensimmäistä odotellaan ja itkeskellään niin pirusti jatkuvasti...toivottavasti on muitakin, oon ainakin kuullut että on normaalia kun olo on niin ailahtelevainen.=) mutta pääsiäisiä kaikille...

viikkoja nyt 24+3

tai miksikä kukakin oman kontrollinsa sitten nimeääkään. Minä ainakin koitan luvata, että söisin herkkuja vain kerran viikossa ja muuten söisin terveellisesti..... ja tietenkin jatkan lenkkeilyä vanhaan malliin, mikäli vointi sen vaan jatkossakin sallii. Ennen kaikkea haluaisin luopua tästä herkkujen ahmimisestä *suklaamunia juuri avatessa*

Huomenna mä aloitan ja pehmeällä laskulla, jos pääsiäisen sitten yhtenä päivänä herkuttelen ja sitten otan herkkupäiväksi lauantain. Koitetaan miten käy. pidän teitä ajan tasalla =)

Kiva jos saadaan ryhmässä tähän jotain tolkkua, yksin en ainakaan näytä pystyvän. Tsempataan toisiamme, jos vaikka onnistuisimme =)

Mä en ahkerasti tänne kirjoittelekkaan, mielelläni kyllä luen muiden juttuja. Näin myöhään liikenteessä koska työajat on kolmivuoroa, mitä ihme kyllä olen jaksanut mainiosti tehdä, katsotaan myöhemmin siirrynkö kahteen tai yhteen vuoroon.

Raskaus edennyt mainiosti, rakenneultrassa yritin utsia kumpi olisi tulossa mutta en saanut selville :) Pääasia että joku putkahtaa, oli se sitten mikä tahasa :)

Viime viikolla oli neuvola, kohtu mitattiin, 22,5 senttiä, ja kaikki oli hyvin paitsi mun veriarvo oli vähän laskenut ja nyt syön rautavalmistetta. Mahassa liikkuu aikalailla kokoajan. On se vaan käsittämätöntä et vauva siellä heiluu, mulla kun ei oikeesti ole vielä minkäänlaista käsitystä siitä millaista elämä tulee olemaan kun saa oman nyytin syliin :)

Semilia ja vauva rv 25

Laiskan puoleisesti on tullut kirjoiteltua. Johonkin heinäkuisten pinoon olen itseni ilmoitellut mutten muista minne. Eli laskettu aika olis 31.7. Siis juuri ja juuri menen heinäkuisiin..

Ekaa vartutaan ja hoidoilla (3.IVF) saatu aikaiseksi. Tähän asti ollut varovaisen onnellinen plussasta, mutta pakkohan tässä on jo uskoa että mustakin tulee vihdoin viimein äiti. Itsellä ikää 32 ja mies 37.

Nyt kevään koittaessa on ruvenneet vaunut kiinnostamaan ja pikkuhiljaa ehkä vois ruveta vauvan huonettakin laittelemaan ja suunnittelemaan. Uuten meinaan ostaa vaunut. Muuten saan kavereilta kaikkea mahdollista. No tietty vaatetta ja jotain pientä ehkä hankin..

4d ultrankin varasin ja se on vasta loppukuusta. Samoin sokerirasitukseen on mentävä parin viikon päästä. Että kaiken näköstä ohjelmaa pukkaa. Ihan kiva kun on muutenkin risat viikot töissä. Tulee mammis nopeemmin. Lomat säästänkin sitten äippäloman perään. En pidä kesistäkään ennakkoon.

Neuvolassa on käyty neljän viikon välein ja kaikki on ok. Ihme ettei mitään krenkkaa ole tullut. Verenpaineet ja hemikset hyvät. En ole tarvinu rautaa eikä muutakaan. Herkut maistuu täälläkin ja ehkä nyt on muka olevinaan lupa herkutella..tosin pitäs jarrutella ettei tuu kovasti painoa kun lähtöpaino oli jo hurja. Mutta nyt on vasta reilu 4 kg tullut ja jo rv 23+1 menossa.

Olen mielenkiinnolla lueskellut teitin tekstejä ja jospa tässä vaikka itsekin aktivoituisi.

Aurikoisia pyhiä kaikille :)

on meikäläiselläkin tiedossa, jo toinen tässä raskaudessa. Ekassa ei ollut mitään, arvot normaalit, mutta sokerirasituskoe uusitaan, koska virtsassa on sokrua... On muuten varmaan niin että kun mäkään en ole järin pitkä, 161cm ja muuten normaali vartloinen, masu vaan tulee esiin. Mulla on kohtukin eteenpäin kallellaan, joten en siksi ole hirveän huolissani. Hommissa pitäis vaan keytä vielä olemaan;)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat