Vierailija

Kommentit (6)

Ja aika vaikeaa ja vastuutonta sen perhetutun olisi kirjoitella reseptejä, kun ne pitäis sitten sanella tämän henkilön potilaskertomukseen. Aika harvalla perhetutulla lääkärillä on mahdollisuus/halua päästä ystäviensä potilaskertomuksiin kirjailemaan asioita vapaa-ajalla.

Käykö teillä sitten esim. perhetutut siivoojat siivoamassa ja käytättekö muitakin tuttujanne hyväksi ammatillisesti? Ehkä muissa ammateissa sen vielä voi hyväksyä, mutta lääkityksiin puuttuminen on aika riskaabeli juttu. Vasttu kun on reseptin kirjoittajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta ei se koskaan ole mulle reseptiä kirjoittanut, eikä ole ollut tarviskaan. Joskus olen kysynyt jotain neuvoa, jos olen sairastellut tai lapseni ovat sairastelleet.

Miehelleni on kirjoittanut lähetteen aivojen magneettikuvaukseen.

Ja mihin potilaskertomuksia pitäisi päästä kirjaamaan, kun tapahtuu yksityisesti se hoito? Ihan samalla tavalla kuka vaan lääkäri voi kirjoittaa lausuntoja, epikriisejä, reseptejä, tehdä lähetteen vaikka olisi tuttu. Meillä tuttu lääkäri on auttanut hädän hetkillä, kun päivystyksetkin ovat olleet tukossa, saatu reseptiä ja lähetettä.

mutta häneen turvaudutaan vain hätätilanteessa. Meidän mielestämme on vastuutonta sukulais ym. suhteita hyväksi käyttäen kuormittaa lääkäriä. Miehen veli on lääkäri, mutta vain kerran hän on katsonut lastamme. Olimme anoppilassa, hän katsoi lastamme ettei tullut vaurioita, kun lapsi tuli kierien yläkerran raput alas.

Olemme vain kerran, kun oli viikonloppu ja kamala korvakipu lapsella, soittaneet hänelle helpottavan lääkkeen antamiseksi. Hän piti saarnan siitä, että 80% korvatulehduksista paranee ilman lääkitystäkin ja melkein samassa ajassa. Hän soitti kuitenkin reseptin apteekkiin. Haimme sen, mutta kyllä saarna sen verran tehosi, että sitä lääkettä ei käytetty.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat