Seuraa 

pinoon pomps!

Sivut

Kommentit (28)

Pikaiset kuulumiset siletä Heinolasta! Eli ei mua heti kättelyssä sitten Leikatakaan, PERKELE!! tiistaina siis sisään, sit tutkitaan ja hutkitaan ja torstaina magneetikuvataan, ja tulosten jälkeen kotiin odottamaan leikkausaikaa!! Eli me lähdetään sinne koko perhe ja asutaan se aika sairaalassa olevassa hotellissa!! ( 80 ekua/vrk eli tosi kallista, mut ei mahda mitään, en aio olla perheestäni niin kauaa kyllä erossa!! Eli taas vain sitten odotetaan... toivottavasti sentään hyvissä ajoin enne mun häitä :-/ Noh, voihan sitä sitten pitää jonkinmoisena etukäteen pidettynä kesälomareissuna!!

tulkaas taas pinolle tontut, vai onko kyöpelivuorelaiset kapanneet!!!

nonuli

Tännehän mä ajauduin, kun vaihtoehtona olisi tehdä työhommia. Koska ainahan mulla jotakin työhön liittyvää olis tehtävänä kotonakin. Mutta enpä jaksa vaivautua, on niin kökkö olo.

Onpa Nonuli hintavaa se sairaalalomailu, törkeää suorastaan. Sillä hinnallahan olis Radisson Sasissa ja jotenkin epäilen että sairaalahotellin ruuat ei vedä vertoja niiden aamupalalle (kuolaan!). Tyhmää, että siellä pitää olla niin kauan, mutta jos se asia sitten hoituu sillä paremmin kuntoon, niin eiköhän se sitten kannata. Ja jos kerta ootte sairaalahotellissa, niin sitten on ovistamiseen oma huone eikä tarvi pelätä sitä sängyllä ympäri sairaalaa -kauhukuvitelmaa. Mua alkoi ensin hieman naurattaa teidän eksoottinen lomakohde, mutta se voi oikeesti ollakin aivan hauska. Ja ajattele miten mukava kertomus siitä tulis teidän pikkuselle, siis että missä hänet on saatu aikaiseksi.

Kotihommia ei sentään pysty välttämään, jos kerran kohtapuoliin meinaa reissuun selvitä, joten lähden tiskaamaan. Onneks ei ole kuin pari hassua kippoa tiskattavana.

Moi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

se paskahousu-noita Bärtsulle myrkynlykkäs :-( jotenkin musta tuntuu, että sun elimistö alkais vain olla " rauhottunut" omine hormoneinensa!! Jospa se nyt oli sitten se eka " normaali kierto" :-) voi, kun osaisin auttaa!!

Jos se yhtään helppaa niin mulla tuntuu myös heittelevän kierrot miten tykkää! Nimittäin mulla oli ovis jo kp 14-15 :-O olin aivan hoooooooo, mitä hiivattia, NYT JO!

nyt voin van kiittää luojaani, että tikutin, ja toivoa, että tärppää!!! nimittäin viivat sain tikkuuun sunnuntaina, ja voi olla, että korkein huippu oli lauantaina, jolloin tämä idiootti ei tikuttanut, kun ajattelin, että se on vielä näin aikaisin ihan turhaa, ja oltiin sinne mammalaankin menossa, ja perhan oltiin sen verran huppelissa molemmat, ettei nusuttelusta tullut mitään(en siis ite jaksanut alkaa kahden tunnin pöhnä-naintiin!! ) Onneksi sitten sunnuntaina testasin, ja sitten naiskenneltiin oikeen urakalla...sillon vitutti, mut sit taas muisteltiin, että eihän se kaksi viivaa vielä tarkoita, että se on jo irronnut, vaan on irtoamaassa parin vuorokauden sisällä!! ja tänään vielä, tottakai pussailla vielä varmuudeksi, vaikka testi oli jo tänään aivan himmeä!!

huomenna lähdetään sitten sinne heinolaan aamuvarhaisella!! Toivotaan, ettei tytön rytmi mene täysin sekaisin...sillä on taas nuhakin, perhana :-((

takaisin tullaan vasta torstaina/perjantaina, joten joudun olemaan teistä aika kauan erossa

:-(( Vähän tuossa jo panikoin, että voiko sitä kuvausta tehdä sittenkään, mutta sain siihen ihanalta ihmiseltä tuolla lyyleissä vastauksen, että voi!!!

nonuli

hei, mitens mannarii???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

En malta täältä palstalta pysyä pois (Luhtiskin näytti vierailleen :)). Ootte sen verran hupaista sakkia, että pitää käydä kuulumisianne kuulostelemassa.

Meillä oli viikon vieraita ja nyt lähtönsä jälkeen oon koettanut keskittyä graduun, joten palstailut on jäänyt aivan tyystin. Ehkä tässä on huomattavissa, että np-ultran jälkeen sitä ei enää tarvi kaikkien muiden lokakuisten kuulumisia ihan yhtä tarkkaan lueskella. Voi olla vähän varmemmalla mielellä. Tätä palstaa sen sijaan käy kurkkimassa ihan siitä syystä, että teihin on jo ehtinyt " tutustua" ja kuulumistenne kuulemista oikeen kaipaa.

Täällä masu on kasvanut, mutta painoa ei ole tullut kiloa enempää. Pahoinvointi on vähän helpottanut - tänään selvittiin pelkällä aamuyökkimisellä. Jotenkin olo on hyvinkin tasainen. Mielenkiinnolla odotan, että josko tosiaan pääsee siihen vaiheeseen,että mahasta alkaa tuntua jotain elämää!!! (Nonuli kirjoitteli sen olevan maailman ihanin tunne ja sitä kyllä odottelen...)

Mukava, että palstalle on palannut apeuden jälkeen pirtsakampi tunnelma. Toivottavasti pirteä tunnelma tuo mukanaan plussatuulahduksia! Ja hyvä, että asiat miesten kanssa vaikuttaa hyviltä - sehän se tärkein suhde tässä vauvaprojektissa on. Keskittyy siihen nyt vielä, kun ehtii.

Mukavata pääsiäisenjatkoa jokaiselle tonttuselle! Täällä oli tänään vielä normaali työpäivä ja me lähdetään pääsiäislomalle Kroatiaan vasta huomisaamuna. Pari päivää tarkoitus autoilla siellä. Ei olla ko. maassa ennen käyty, joten mukava lähteä katselmukselle.

Terveisin,

Fudgis 12+5

Ei, ei ja ei!! Meidän porukka ei saa masentua vaikka itse kullakin ongelmaa tuntuu pukkaavan. Nyt on pääsiäinenkin ovella ja siihenhän kuuluu kaikki munahommelit (olipa äärimmäisen mautonta, älkää suuttuko). Mulla ei pää toimi ollenkaan, töissä on ollut aivan hullua. Pääsiäinen tulee todella tarpeeseen.

Äitsylle täydet sympatiat, en pysty kuvittelemaan millaista on, kun koko perhe sairastaa vuorollaan ja sitten kierros ikään kuin alkaa taas alusta uudelleen. Mäkin vihdoin " onnistuin" saamaan tän järkyn flunssan, joka näillä seuduilla pyörii, syytän tästä miestä. Se sai taudin viime viikolla ja arvashan sen, että musta tulee seuraava uhri. Olo on sellanen, että ei varmasti olisi helppoa hoitaa pientä lapsiparka jolla tämä on tai mahdollisesti vielä jotakin pahempaa.

Nonuli, joku ehtikin jo kirjotella, että sun mies on ihana ja mä oon samaa mieltä. Vai on teitä temperamenttinen kööri siellä miehen paimennettavana, ehkä se seuraava on sitten rauhallista mallia. Mä taas oon miettiny, että miten mä pärjäisin ja kestäisin, jos mahdollisesta lapsesta tulisi isänsä kaltainen nopeasti tulistuva raivopää

(joskin pitää sanoa, että se enää harvemmin saa raivokohtauksia). Oon ite niin rauhallinen ollu aina. Mies on pienenä tainnut olla melkoinen ylivilkas " riesa" niin kotona, kylässä kuin koulussakin, näin ovat sukulaisensa kertoneet. Jaiks! Mutta eipä sitä auta sitten kuin opetella (kantapään kautta, arvaan) kuinka sellaisen itsestä hyvin paljon poikkeavan lapsen kanssa elellään. Kun nyt päästäis sinne asti!

Sophiella on ovistuntemukset meneillään, nyt toivotaan kovasti menestystä sänkyyn ++++++++++++++!!! Mulla on ollu samoja ajatuksia, että kun ei ole vielä lapsia niin eipä voi tietää, onko jotakin vikaa vai ei. Tietysti sitä haluais mahdollisimman nopeesti tietää, jos jotakin ongelmaa olisi, niin voisi pian alkaa tekemään jotakin sen eteen. Meillä kyl meni ainakin kaks ekaa yrityskiertoo ihan pieleen ajoituksen puolesta, kun en arvannut että se mun ovis oliskin niin myöhään. Sehän selvis vasta helmikuussa. Joulukuussa ovis oli kai jouluaattona ja sillon oltiin oltu jo aika monta päivää sukulaisilla että se siitä ja sama toistui vähemmän onnekkaasti tammikuussa. Nyt en enää oo jaksanu testailla sitä ovista, ei sen sentään enää pitäs olla. Toivottavasti se ovis sit mulla vain tulee ilman niitä lh-huippuja (joskus?) kuten viisaammat olivat kuulleet tapahtuvan. Kiitos teille siitä tiedosta!! Mä oon muuten pätkätyöläinen, multa loppuu työt tässä muutaman kuukauden sisällä, yritän taas parhaillaan metsästää seuraavaa paikkaa, joka voisi (kiitos ja grrr) tällä kertaa olla pysyvä työ. Että ymmärrän kyllä, se että on töitä on tärkeetä enkä kaipaa niitä opiskelun loppuaikoja jolloin oli erityisen kamalaa miettiä, onko valmistumisen jälkeen töitä vai ei. Nyt on sentään sitä joka paikkaan vaadittavaa kokemusta. Mutta jos rahaa tulis jotenkin ikkunoista ja ovista, en työtä itsessään kaipaisia lainkaan. Tai sitten se on itsepetosta :)

Mannarii, ota luuta käteen ja aja se noita takasin jonnekin Kyöpelinvuoren koloon. Nämä oireet olkoot jotakin muuta! Kiitokset kauniista ajatuksistasi, mä toivon nyt vain että joku tästäkin kierrosta plussais meidän porukasta. Sun mies on varmaan ihan väärässä ja tavara on aivan kunnossa. Mistäpä tuota tietää, miksei meitä vielä oo lykästäny. Onhan se raskautuminen huolestuttavan monesta asiasta kiinni, että eikös sen melkein pitäs olla ihan ihme, että siinä joku onnistuu yleensäkään. Nyt mä laukasin jo toisen huonon vitsin, että lienee aika lopettaa aika pian.

Oma olo on niin pöljä tän flunssan takia, että en tiedä mikä kp on menossa, kai 24-26 voisin kuvitella. Ja mitään oireita on onneks aivan mahdotonta yrittääkään keksiä, kun ei edes tietäis mitkä kuuluu tautiin ja mitkä ei. Mutta huomenna mulla alkaa jo vapaa ja töihin tarvii mennä seuraavan kerran vasta tiistaina. Huomenna lähdetäänkin taas sukulaisia kiertämään, että saattaa olla että pääsen tänne takasin vasta maanantai-iltana.

Frankielle, Callelle, Fudgikselle ja Luhtavillallekin heilutuksia ja iloista pääsiäistä koko joukkiolle!

Bärre

Kyl noi munahommelijutut ja muut härskit läpät on just niitä parhaita, että älä yhtään pyytele anteeksi pikku-karhu!

Jees, meidän eilinen riidan poikanen oli jo ohitse iltaan mennessä, kun mies tuli töistä, niin päästiin sitten siementen kylvöpuuhiinkin ;) Mulla oli eilen kauheet limat (sorry näitä ällöjuttuja) ja tuli vähän sellasta punertavaakin limaa, jotenkin voisi kuvitella että ovis oli just tulollaan. Mahaakin on nipistellyt ja aristanut siihen malliin. En oikeen tiedä mikä kiertopäivä ny on meneillään kun oli niin oudot ne menkat, mutta jotain puoliväliä mennään kai.

Täytyy vielä pupuilla huomenna perjantaina ja varmistella mahikset, kun mies on koko pääsiäisen sitten Ruotsin reissussa, se menee moikkaamaan Elitserienissä pelaavaa kaveriaan. Niin nonuli, ei ole tainnut olla puhettakaan, että mun mies on kanssa kiekkoilija tai oikeestaan nykyisin ex-sellainen. Nykyisin pelailee vaan harrastepohjalta ja on valmentanutkin.

Bärchen: Kyllä ne pienet nyytit varmasti meillekin suodaan jossain vaiheessa :) Tosiaan ajoitus tuntuu olevan tässä hommassa kaiken a ja o, jotenkin epäreilua että voi raskautua vaan yhtenä vuorokautena kuukaudessa! Ja tsemppiä työnhakuun, tuskin sulla tulee olemaan vaikeuksia löytää hommia, sulla on kuitenkin hyvä koulutus ja työkokemustakin. Sitä paitsi siellä pääkaupunkiseudulla taitaa olla vähä parempi työllisyystilanne, täällä kylillä ei niinkään. Lisäksi noi urpot ei tunnu edes tajuavan mitä mun koulutus pitää sisällään ;)

Nonulille hyvää Heinolan reissua ja mannariille ihanaa loma-aikaa miehensä kera!

Ajattelin mennä viikonloppuna kavereiden kanssa vähä mökkeilemään ja ehkä vetästä pienet kännitkin jos oikeen vauhtiin pääsen ;)

Rentouttavaa pääsiäisen aikaa kaikille!

Tää tonttu on taas viimeisenä hereillä näköjään. Telkast tulee toi Irtiottoja uusintana. Katsoin sen jo silloin pari vuotta sitten ja tykkäsin vaikka on se kyl aika karseekin.. Mut näpyttelen tässä jotain samalla..

Kävin tänään pesun sivuilla katsomas koska mulla oli ovis. Siel semmoinen ohjelma laskee hedelmällisen ajan kolmien edellisten menkkojen mukaan. Ja nehän on tullu mulla suht säännöllisesti tänä vuonna. Samaa aikaa se ilmoitti oli mitä itsekin kuvittelin. Sit siihen tuli viel et nyt täti tulee lauantaina 7.4. Ans kattoo pitääkö paikkaansa!?

Ihanaa Nonuli että olette jutelleet miehen kanssa ja sait takasin vauvakuumeen jonka vähäks aikaa olit hukannut. Mut sellaista se on. Mäki olen välil ihan varma etten haluu lisää lapsia. Olis paljon " helpompaa" elämä! Mut sit jostain tulee se ihme fiilis että haluaa vaan sen yhteisen viel!!! Nii ja ainii: Ei me pupuiltu eilen illal ollenkaa! En oikee tiedä mitä varten ei. Mä kai vaan nukahdin heti kun menin peiton alle..Se oli se punkku..No ens kerral sitte taas!!

Sophie hitsin kurjaa jos menee ovis sivu suun ukkelin äksyilyjen takia! Mitä se auttaa että se sun gradun valmistumista ihmettelee. Tuskin se sillä sen valmiimmaksi tulee! Mut toivottavasti olette kuitenkin sovinnossa taas ja ehkä jo pupuilleetkin!

Hitsi ei täst mun kirjoittelusta tule nyt mitään kun katson kuitenki tota inhorealismia..

Mannarii

Tää tonttu on vaihteeks siivonnut. Taistelin äsken meidän olkkarin suuren karvalankamaton kanssa tuol pihalla. Se on ihana siinä mielssä ettei pölyä juur ollenkaan mutta voi kauhistus kaikki hiukset tarttuu siihen tiukasti. Meidän poppoossahan noita karvoja riittää. Kolme pitkätukkaista naikkosta ja teinipoika joka kans kasvattaa. Miehellä vähenemään päin ja lyhyitä joten häntä ei voi tästä syyttää..

Saatiin äsken kaiken lisäks aikaan kunnon show. Mies huusi ja mä itkin. Ei mitään vakavaa mutta herkillä olen kaiketi hormonien kanssa. Pöh. Tulis täti nyt sitte niin pääsen joskus siitä eroonkin!!

Tosta tissikoiden vuotamisesta Callelle sen verran et omakohtaista kokemusta on: Vuosin ekassa odotuksessa varmaan juur puolivälistä synnytykseen vaihtelevan paljon. (Jouduin käyttämään pyyhettä sängyssä loppuaikoina..) Synnytyksen jälkeen maito ei silti ollut valmiiksi " noussut" vaan sitä piti odotella se pari päivää (ja punnita vauvaa joka oli syntyessään kovin pieni 2640g) No alkoihan se sitten sujua hyvin ja imetin esikoista 14kk. Toisessa odotuksessa en alkanut vuotamaan ollenkaan ennen synnytystä!! Eli kovin erilaista oli. Josko se sitten ekan odotuksen kohdalla on noin että alkaa vuotelemaan hyvissä ajoin..

Nyt lopettelen sillä olen lähdössä kyläilemään ja pyörähdän menomatkal kirppiksellä katsomassa olisko mitään tarpeellista..

mannarii (testasin hullu aamulla vaikkei ole ees viel tarpeeks päiviä.. Miinusta tietysti!!!)

Kyllä on ollut tuulinen päivä!! Kauhee puuska vei rouva nonulin pyykitkin ympäri pihaa, ja arvatkaas oliko ne sitten taas pestävä... joopa, pääsi siinä sitten muutama valittu kirosanakin ;-))

Mutta, jeeeee, pääsiäisloma se vihdoinkin alkoi!! Mein neit hokee, että pupu tuo vauvalle paijon lahjoi!! Voi pientä!! Eka hän ehdotti, et pukki tulee ja tuo paljon lahjoja!!! On pikkuisen pyhät vielä sekaisin =-))

Kuorein siinä äsken miljooooona isoa perunaa jääkaappiin valmiiksi. Huomen on tulossa mun isä ja äiti sekä anoppi ja appi ja mun veli puunkaatotalkoisiin! Teen oikeen kermaisen ja ison kalasopan, nam!!

Lidissä käytiin ostoksilla ja tietty s-marketissakin, oli kyllä aika ryysis!!

Frankie:voi sunkin pikkuista miestäsi! Eikö teillä sillon joukluna käynyt ihan samanlaisesti?? Voikos enää surkeempaa tuuria ollakaan!! Koittakaa nyt keksiä jotakin hyvää sinne jääkaappiin, tai sit meette vaikka huomenna vasta sinne anoppilaan jos poika olis sitte vähän parempi jo!!

Mannarii:et sää mikkään tyhmä ole vaikka testailetkin, määkin testailen harvase aamu...jos en ovikseen ni sit r-testiin!!! Hullu, mikä hullu!!! Älä sää masennu niistä negoista, kyllä sillä vielä on mahdollisuudet moneen kertaan muuttua plussaksikin!! Mukavia makkarangrillaushetkiä!!

sophie:nyt kuulostaa todella mehukkaalle ovikselle :-)) Ettei vaan parin viikon päästä pärähtäis kaks viivaa r-tikkuun =-)) Vai on sunkin ukkelis lätkähullu!!! Saanko kysellä millä tasolla on pelannut? Hyvä, että saitte miehen kanssa sovittua asiat!!

Luhtavilla:Sulla on jo paljon viikkoja kasassa! Ihanaa Odotusaikaa Sinulle!!

Ei mua yhtään oikeestaan harmita lähteä Sinne Heinolaan, kun san mun Rakkat sinne mukaan! Se on sitäpaitsi ihan Oikea hotelli, jossa on kyllä kaikki mahdollinen tilpehööri Baarikaappeineen!! ja lapsi sekä isä saavat olla sairaalassakin kokoajan mukana, ja kuulemma kolmeen mennessä saapi häipyä joka päivä sairaalasta!! Siinä on sitten koko iltapäivä ja ehtoo aikaa kierrella pitkin Heinolaa ja keksiä kaikkea mukavaa tekemistä!!

mut nyt äkkiä löylyyn!!!

nonuliponuli the munahaukka

jälleen samaan aikaan langalla =-) aina!!!

mannarii, meillä on tollasia pyöreitä villapätkämattoja, ja ne kerrää kaiken roskan ja hiukset sinne sisuksiin kanssa, ne ei näy kyllä kun ne painuu sinne sisälle, mut sit kun alkaa imuroida tai vie matot ulos hakattavaksi, ni johan alkaa imuriputki kilistä ja kolista ja tampatessa lennellä pitkin naamaa!!! Voi sinuakin herkkää, mulla on kanssa niiin itku herkässä ja vähän masennusta pinnassa, että en oikein tiesä mitä tekisin ja minne menisin, *huokaa syvään*

sophie:surkeeta on tuollainen vuotelu, jos yhtään lohdutaa, niin mulla vuosi taas tuhruineen ja kunnon vuotoinen 15 päivää (teroista huolimatta) tai siis terojen ajan eli sen kymmenen päivää ei vuotanut yhtään!!!:-( aivan perseestä, mutta mää olen tottunut ja turtunut siihen, ja olenhan mää ennekin vuodoista huolimatta raskautunut, ja silloin mää vasta vuotelinkin, eli ei sen tarvi sitä tarkoittaa, ettei voisi raskautua =-))

Mutta eiköhän ne Sulla jossain vaiheessa ala tasoittua, ja jos ei, niin sitten vain uudelleen gyneä kädestä kiinni, ja sillä kerralla vähän lujemmin!!

mulla on tosiaan sellainen olo, etten enää tiedä mitä haluan...tai siis musta tuntuu nyt tällähetkellä vahvasti siltä, etten halua toista *huokaisee jälleen*

nonuli

Moi Bärtsy!! Ohjelmakin loppu just.. Hei poliittinen GALLUP: Luuletteko että Vihreät meni hallitukseen siksi et Merikukal ja Matil on sutinaa??? Mä olen aika saletti!!

Heippa taas tontut, täällä yksi turboposki ilmoittautuu mukaan viikkopinoon! Olin tosiaan viisurileikkauksessa viime torstaina ja toinen puoli naamasta alkoi turpoamaan kuin ilmapallo perjantaina, mikä oli tietty mukavaa kun oli ne miehen valmistujaisjuhlat. Nyt poski jo parempi turvotuksen suhteen, mutta nyt siihen on ilmestynyt tilalle kauhia kirjava mustelma, nice! Kyl se tästä..

calle77: Pahoittelut vielä teille läheisen poisnukkumisen johdosta! Ymmärrän hyvin tunteesi, mieheni mummo kuoli viime kesänä ja se oli rankkaa aikaa, koska mummo oli miehelleni kuin toinen äiti, itseasiassa läheisempi kuin oma äiti. Jaksamista siis teille!

Mutta ihanaa tosiaan kun masuasukin liikkeet tuntuvat jo! Siinä vaunuasiassa en osaa neuvoa, muistan kun kaverit kävivät ostamassa vaununsa Stockkan hulluilta päiviltä..mutta ne taisivat olla jo viime viikolla? Luulisi että Virosta saa halvemmalla vaunut, tuntuu ainakin että siellä on kaikki halvempaa.

Frankie: Kiva kun olet palannut taas porukoihin! Mulla muuten aikast sama tunne kun sullakin tossa vauvakuumeasiassa, elikkäs kuukausi kuukaudelta olen ollut vähemmän pettynyt tädin tullessa ja jotenkin olen taipunut tosissaan siihen ajatukseen että tulee jos on tullakseen.

Tosiaan se Italian reissu on edessä heinäkuun alussa, siinä kuun vaihteessa lähdetään. Odotan matkalta lähinnä uusia kokemuksia ja hauskuutta, meitä on kolme pariskuntaa lähdössä ja kaikki aika humoristisia tyyppejä ;) Elikkäs voi olla romantiikka kaukana, en ole oikeen romanttista tyyppiä muutenkaan..Mutta hienolta kuulostaa teidän Prahan reissu, siinä on yksi paikka jonne itsekin joskus haluaisin, ainakin moni on kaupunkia kehunut! Hauskaa matkaa myös teille!

nonuli: Vai on sulla nyt vähä masennusta ilmassa, toivottavasti sulla on mieliala jo piristymään päin :) Olen huomannut et itselläkin nämä mielialat vaihtelee vähän viikoittain, varmaankin hormooneilla näppinsä pelissä siinä asiassa. Nyt vähä paremman mielialan kausi menossa pitkän kiukkujakson jälkeen, toivottavasti tämä jatkuu! Samaa parempaa mieltä toivon sulle, eikö ole ihanaa kun kevät on taas!

Bärchen: Kuis on edennyt sun ovistestailut? Muistan jostain lukeneeni että ovis voi olla silti vaikkei sitä lh-huippua tikuttaiskaan, että älä lannistu! Niin ja tsemppiä työn tekoon. Ymmärrän että välillä kyrsii, mutta mieti mun tilannetta: Ei töitä eikä muitakaan tuloja tällä hetkellä koska en ole viel valmistunut. Täytyy sanoa et ennemmin olisin tällä hetkellä töissä ;)

mannarii: Heristän täältä nyrkkiä tädille, niin ei uskalla tulla sun luokse! Toivotaan että olet väärässä oireiden suhteen ;)

).( sen verran että mun menkat on nyt kestänyt tähän päivään asti elikkäs yhteensä 12 päivää. About 4 kunnon vuotopäivää, yksi päivä välissä jolloin ei vuotoa ja loput päivät tuhruttelua. Siis, ottaa päähän! Ei auta muuta kuin ajatella että kroppa on vaan niin sekaisin vielä pillereiden jäljiltä että ottaa aikansa toipua. Ärsyttää silti kun ajattelen sitä gyniskäyntiä pari viikkoa sitten, kun se vaan totesi että odottele ihan rauhassa ja kyl mun menkat on ihan normaalit. Jos tämä kroppa vielä enemmän alkaa sekoilla niin menen kyl uudelleen sen eukon pakeille. Menen sinne ultraan vaikka väkisin. Vähän on nimittäin epävarma olo että toimiiko mun systeemit kunnolla, siis ovikset ja muuta. En silti ala tikuttelemaan ennen kuin syksyllä jos ei siihen mennessä tärppää. Tulipas kauhee vuodatus, en mä tätä asiaa niin kauheesti oikeesti stressaa, mut tänne tätä voi purkaa, eiks niin?! Muille en viitsi puhua, onneksi olette tukena :)

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Tulipa sitten hienosti ensin viestin alku ja sitten vielä kokonaisuudessaan se lähetettäväksi tarkoitettu viesti. Tunaroidaan kunnolla!

Mutta Mannariihan se löytyikin linjoilta samaan aikaan, jee. Muitakin kukkujia, jotka ei selvästi tajua omaa parastaan! Pitääpä palata tarkemmin lukemaan, mitä Mannarii kirjoitteli. Mutta hyvää yötä pitää ainakin toivottaa!

Idiootti-nalle

Vai vetäsit mannarii punkkua kidukseen!!! Saitkos ratsasteltua aamuaurinkoon;-)) Määkin vetäsen ölberiä pääsiäsenä, lauantaina olis meinaan meillä mammalassa karaoke-ilta =-) mein perhe ja mun veljen perhe koossa sillon =-) nam, odotan kans innolla, sitä ehtoota!!!!! hyvää ruokaa ja paras seura kera oluen, nam!!

Ei se menkkakipuilu mantariini kyllä välttämättä sitä itseään tarkoita...täällä on monella pinoilijalla ollu kauheet menkkakivut, ja sit ne on plussannu =-) Eli, elähän hättäile siellä!!! tuskin sun miehes kuitenkaan tuhkamuna on, kun on siittänyt lapsia ennenkin :-) älä sitä pelkää!! Uskon helvetin huonoon tuuriin!!

Kiitos halauksesta, se tuntui piristävältä!! Mää tykkään halailla =-)

Me jutskailtiin eilen ehtoolla sängyssä pitkään mun miehen kanssa! Se on jo monta kertaa alkuviikon aikan kysyny, että vaivaako mua jokin, ja minä tietty aina, että ei!! No eilen se tuli heti mun viekkuun, kun painuin sänkyyn, ja se sitten sano, että hänestä tuntuu, että tää mun alakulo liittyy vauva-jääkikko-akselille!! ja sitten juteltiin mun peloista jne. mies oli heti, että jääkiekko jää, hän haluaisi kovasti vauvan :-) sen olen tiennytkin, että kova on sillä vauvan kaipuu, mutta kun en haluisi, että se sen tähden sitten lopettas kiekkoilun :-/ sanoi, että kaikkein tärkeintä ollaan me, ja hän tosiaan haluaisi vauvan, eikä hänen tarvitse todellakaan pelata enää kiekkoa!!! sanoi, tetty, monta kertaa, että mulla on oikeus olla haluamatta toista, tottakai!! mutta kyllä mää sen haluan, ei se ole siitä roikkunutkaan...alusta asti on vaan PELKO itkuisesta vauvasta ollut se isoin sana...koliikki mä en jaksaisi välttämättä toista sellaista tapausta :-/ hrrrrrrrrrr... mutta tiedän, että mulla on mun rakas kokoajan rinnalla, ja hänenlaistaan isää saakin etsiä kiven alta, että tottakai minä jaksan, ja mulla on apua aina enemmän kun lähellä, silloin kun en enää jaksa!!

äityliinikin on siellä vähän alamaissa *halataan* usko pois se auttaa joka-asiaan!!! Tosiaan hienoa, että sulla on kierto kohdillaan, sitten vain toivotaan, että Sullakin tärähtää, heti jussina =-)) Voi sitä sun pientä poikaasi :-( Helli ja pidä hyvänä!! Toivotaan, että paranee pian!!

nyt lapset nukkumaan!!

nonuli-ponuli-pallinaama

Tsuida duida..Tunnustan heti alkuun että testailtu taas on. Kyl ihminen on TYHYMÄ! Miinusta tietysti näytti. Mikä siinä on et kuitenkin testailen vaikka olen varma että kyöpelivuoren mummo tulee tänne!! Tissikät on aika kipeet ja isot ja painavat ja nännipihatki laajentuneet. Mut miinusta vaan! Plääh.

Voi hittolainen Nonuli! Teidän perheellähän on tulos hmm-kolmen päivän visiitti Heinolaan. Vai pääsetteköhän vasta perjantaina kotiin. Sulle on sitte tietysti kellotettu joka päiväksi tiukka ohjelma niin että typsy ja mies joutuvat keksimään itse tekemistä itselleen. (Yöllä tietysti sä luonnollisesti hoidat sen " mitähän tehtäis" -osaston) No koitat ottaa vallitsevan tilanteen vaan osaksi elämää. Vaikka varmaan kyl kyrsii. Jotain positiivista: sulla ei ole hoitolapsia mukana!!

Bärtsy valmistautuu pääsiäisreissuun.. Sukuloimaan? Me ollaan kotona pyhät. Tai siis mähän menen sunnuntaina sinne turnajaisiin myymään makkaraa. Plääh. Ja mies on töissä osan aikaa pyhistä. Vapaat sillä alkaa sunnuntaina ja kestävät ens viikon lauantaihin. Kivaa. Mitähän remonttia nyt aletaan tekemään. Varmaan niitä pihahommia jos vaan on suotuisa sää.

Taidan lähteä käymään nyt kaupungilla: pitäis ostaa typsyn kummitädille synttärilahja. Mut olen maailman huonoin keksimään!! Nyt keksin:meen Pentikille! Siel on kaikkee ihanaa (ja kallista)!

Palaillaan! Munarikasta pääsiäistä kaikille!!

Mannarii

Hei mitä vanhat silmäni näkevät: mammatontut ovat käyneet pinoutumassa! Ihanaa lukea teidän tilannepäivityksiä! Voitte kyllä mun puolesta käydä useamminkin jos vaan haluatte. Niinku Fudgis sanoi niin me ollaan täällä paljon tutumpia kun ne mammat siellä lokakuisissa..Ja tietty kivempia ja ihan pimeitäkin välillä. Juups pidetään nyt vaan porukka kasassa vaikka eri vaiheessa vauvailussa ollaankin. Täältä me hitaammatkin vielä tullaan mammajunaan!!

Huomenna on sitte lauantai ja odotan et aamulla herään Kimin ferrari pihassa. Nippailee aika kivasti sihen malliin. Ajattelin hakea sitten sen kuukupin prisman apteekista. Olen ihan asennoitunut jo huomaatteko! No eipähän tule loppuvuoden vauvaa koulussa kiusattavaksi (pienikin jos äitiin tulee).

Mä olen muuten hamstrannut ihan hirveesti ruokaa pääsiäiseksi! Ihan kun se muka loppuis kokonaan. Meil on absi tossa kilsan päässä ja toinen ruokakauppa kolmen kilsan päässä ja ne on molemmat auki joka päivä. Toi ABC yötä päivää. Mut jostain syystä meil on jääkaappi ja ruokakaappi (aivan ihana ulosvedettävä) ihan tupaten täynnä kaikkee namia. No ei ne vanhaksi ehdi mennä. Kyllä me niistä selvä tehdään ennemmin tai myöhemmin. Mun mielestä on vaan ihanaa että voi tehdä melkein mitä vaan ruokaa sattuu mieli tekemään. Ja ettei tarvi lähteä kauppaan joka päivä! Tää ruokajuttu mulle tuli mieleen tosta Nonulin kaupassakäynti jutusta. Mähän kanssa käyn LIDLissä ehkä 1-3 krt kuussa ja hankin sieltä jotkut kamat aina. Ja olen laskenu et saastetään rahaa kun ostetaan sieltä aina välillä. VAIKKA matka sinne on pidempi. Esim hedelmät ja vihannekset on siel halvempia kuin muissa kaupoissa.

Hauskaa lomaa kaikille reissuajille! Ja hauskaa kotipääsiäistä niille jotka viihtyy kotona pyhät (siis mä) Palaillaan viimeistään ensi viikolla..

mannarii

Ilmat on tosiaan viilentyneet, niinkun oikeestaan kuuluukin, ihan jo alkoi pelottamaan tämä ilmaston muuttuminen :-O ja parempi, että nyt, kun sitten vasta Jussina!! Ihanan kuivaa kuitenkin on, ja kurahousuista ollaan saatu luopua!! Voipi olla, että joudutaan niitä taas uudestaan repelemään päälle, jos alkaa vettä ja lunta taas tupruttaa!!

Pääsiäis lauantaina olis tarkoitus mennä mammalle ja vaarille syömään ja juomaan hyvin ;-) pitkänä perjantaina olis tarkoitus kaataa isoja puita mein pihalta, ja tehdä talkooväelle kermaista kalasoppaa, nam!!

Calle:mulla alkoi tissit vuodella viikolla 16 ja ne sitten vuosi, välillä enemmän ja välillä vähemmän loppuun asti!! Käytin tissisuojia siis jo vk16asti!! Se on useimmiten vain sellaista pientä keltaruskeaa pientä tipottelua!! varsinainen maidonnousu synnytyksen(sektio)jälkeen kesti kaksi vuorokautta, ja sitte sitä suihkusi ja vuosi lehmän lailla!! Ei mun ukkokulta ainakaan ollut siitä moksiskaan, eikä sieltä sitä ternimaitoa vielä imemällä heru, älä sitä jännitä!! Se on kyllä tosi ytyä tavaraa, ei lähde pesussa lakanat puhtaaksi!! Mulla yleensä vuosi aika paljon yöllä, jos satuin makaamaan juur sopivasti tissin päällä!! Musta se oli jotenkin niin, maailman luonnollisin asia, samoin mun miehestä =-)) Eiköhän se ole sunkin miehestäsi =-))

Toi vauvan potkuttelu on maailman ihanin tunne =-)

nonuli

Niin sophie, toivoa ainakin sopii, ettei toinen olisi niin itukuinen kuin ensimmäinen, mutta pahinta pelkään ja parasta toivon... Olen itse NIIN temperamenttinen luonne, että en voi kovinkaan tasalaatuisia lapsia saada =-) joten sen puolesta melko varamasti myös toinen lapsistani tulisi olemaan samanlainen kuin ensimmäinen!! Toki tiedän, että lapset ovat erilaisia, vaikka olisivat identtiset kaksoset!!! Toivon tietenkin sydämestäni, että toinen saisi ihanan mieheni tasaisemman luonteen!! Mutta epäilen vahvasti :-/

Olen kyllä maailman Onnekkain nainen, kun tuollaisen miehen olen itselleni saanut...miten menikin tällaisen ärripurrin itselleen ottamaan

;-)) sitä onkin saanut katua karvaasti, kun nyt meitä on jo kaksi samanlaista kovapäistä ärripurrinaista ;-));-) ja ehkä joskus vielä kolme ;-)) voi iskä parka ;-))

Hei sophie, ei kannata kuitenkaan vielä tuollaista " vika" asiaa vielä miettiä... meissäkään ei ole mitään " vikaa" ja silti olemme jo toista lasta tehneet puolivuotta!!! Toki ymmärrän tuon huolen oikinkin hyvin!! Muistan kun esikoista " tehtiin" ja mulla alkoi kuukautiset aina vain, niin isäntä usein sanoi, että, entäs jos hänessä on jotakin vikaa... Ei kai tässä muuta voi kun olla murehtimatta ja antaa luonnon tehdä temppunsa =-))

Olen taas oikein avoimilla mielin saamassa toista lasta, oli hän sitten itkuinen tai ei, aina se on se oma pieni rakkauspakkaus, jota ei vaihtaisi koskaan milloinkaan :-) Niin sitä vain omaa lastaan Rakastaa yli rajojen, oli hän vaikka millainen!! Minä jaksan mitä vain, kun Rakkaani on lähelläni!!! =-))

nonuli kp12/34-37 yk6

Nyt tuli kyllä tippa linssiin kun luin nonuli sun viestin..On sulla kyllä ihana mies! Kyllä sun kelpaa :) En muuten usko että sulle tulee toista koliikkivauvaa, eikös se ole ihan satunnaista kuitenkin että tuleeko se koliikki vai ei. En ole ikinä kuullut et jossain perheessä olisi kaikilla lapsilla ollut pienenä koliikki.

mannarii: kieltämättä on alkanu hiipimään mieleen se ajatus että mitä jos minussa tai miehessä on jotain vikaa kun ei ole vielä tärpännyt. Kummallakaan ei ole lapsia ennestään niin ei voi tietää :/ Mutta en mieti sitä nyt vielä, antaa ajan vielä kulua! Toisaalta on alkanut olla sellanen olo että olisi ihan kiva ehtiä olemaan työelämässäkin vähän aikaa, mutta ehkäisyä en aio kyllä enää käyttää.

Nyt on sellaset fiilikset että olisi ovis tulollaan, mutta taitaa jäädä mahikset taas käyttämättä kun mies tuossa kiukuttelee mun gradun hidasta edistymistä.

Jep, jep. Viikon jatkoja kaikille ja jaksamista äitsylle pienen potilaan kanssa!

Ps. Olen muuten kalat, enkä huomannut että kuu olisi vaikuttanut minuun mitenkään. Ei taida se astrologia olla ihan tarkkaa tiedettä kuitenkaan ;)

Ei, ei ja ei!! Meidän porukka ei saa masentua vaikka itse kullakin ongelmaa tuntuu pukkaavan. Nyt on pääsiäinenkin ovella ja siihenhän kuuluu kaikki munahommelit (olipa äärimmäisen mautonta, älkää suuttuko). Mulla ei pää toimi ollenkaan, töissä on ollut aivan hullua. Pääsiäinen tulee todella tarpeeseen.

Äitsylle täydet sympatiat, en pysty kuvittelemaan millaista on, kun koko perhe sairastaa vuorollaan ja sitten kierros ikään kuin alkaa taas alusta uudelleen. Mäkin vihdoin " onnistuin" saamaan tän järkyn flunssan, joka näillä seuduilla pyörii, syytän tästä miestä. Se sai taudin viime viikolla ja arvashan sen, että musta tulee seuraava uhri. Olo on sellanen, että ei varmasti olisi helppoa hoitaa pientä lapsiparka jolla tämä on tai mahdollisesti vielä jotakin pahempaa.

Nonuli, joku ehtikin jo kirjotella, että sun mies on ihana ja mä oon samaa mieltä. Vai on teitä temperamenttinen kööri siellä miehen paimennettavana, ehkä se seuraava on sitten rauhallista mallia. Mä taas oon miettiny, että miten mä pärjäisin ja kestäisin, jos mahdollisesta lapsesta tulisi isänsä kaltainen nopeasti tulistuva raivopää

(joskin pitää sanoa, että se enää harvemmin saa raivokohtauksia). Oon ite niin rauhallinen ollu aina. Mies on pienenä tainnut olla melkoinen ylivilkas " riesa" niin kotona, kylässä kuin koulussakin, näin ovat sukulaisensa kertoneet. Jaiks! Mutta eipä sitä auta sitten kuin opetella (kantapään kautta, arvaan) kuinka sellaisen itsestä hyvin paljon poikkeavan lapsen kanssa elellään. Kun nyt päästäis sinne asti!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat