Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Onko normaalia, etten ole tuntenut moneen päivään kunnolla potkuja. pari kertaa päivässä hentoja liikkeitä, kun olen itse lastani töninyt.

Onko mahdollista, että lapsella ei tilaa kohdussa enää niin paljon ettei sen takia tunnu liikkeet?

Oon jo kerran aiemmin käynyt asiasta aiemmin lääkärissä. Ja siellä hän köllötteli ja potki, en vain itse tuntenut liikkeitä..

Tuntuu siis, että taaskin olen hysteerinen.

Viikkoja kuitenkin nyt menossa 29 + 1, joten pitäs kai niitä porkuja tuntea ja näkyä??

auttakaa.

Neuvolaa on turhaa joka asian takia " häiritä" . Tunnen itseni niin tyhmäksi. eikä sinne kehtaa soitella

Kommentit (27)

Tuli vain mieleen tästä ketjusta että voiko turhaa soittoa ollakaan kun kyse on kuitenkin elävästä lapsesta ja sen terveydestä/elämästä? Toivottavasti ap,lla on lapsi kunnossa ja on rohjennut soittaa neuvolaan. Mulle terkka nimenomaan tolkuttaa että aina soittaa hänelle jos

on huolta. Sitä varten ne siellä töissä ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

istukka on takaseinässä, joten.. ei se varmaan siitäkään sitten johdu.

Se on tosin ollut rauhallinen kaveri koko raskauden ajan.

Nyt liiian rauhallinen.

Katotaan se tunti, et rupeeko pyöriin. Jos ei, neuvolaan soitan. kiitti

Niin.. ei se varmaan vielä NIIN iso voi olla.. varmaankaan.

Eilen yritin juoda just sitä jäistä mehua, pistää makaamaan ja laskee liikkeitä. Pari kertaa maha " möyrähti" eli liikkeet tuntui hennoilta, näky mahan päältä tosin.. mut, sen jälkeen taas ei mitään.

Kuulema täysin normaalia näillä viikoille. Jos vauvan liikkeet tuntuu muutaman kerran päivässä se riittää. Lääkäri sanoi että ultrassakin jos vauva liikahtaa kerran niin puhutaan jo että sikiö on virkeä. Minulle sanottiin että jos tunnen koko vuorokauden aikana n. 20 liikettä se on jo tosi hyvin.

Mutta toki jos tuntuu ettei liikkeitä tunnu ollenkaan ja on huoli niin kannattaa mennä lääkärille tai neuvolaan.

ja lääkäri totesi että kohdussa voidaan liiankin hyvin, poika niin isokokoinen ettei mahdu eikä jaksa liikkua, mutta en tiedä noilla viikoilla ei varmaan vielä voi olla sulla iso lapsi

katso tunti, montako liikettä. Ja jos ei liikkeitä tule, katso toinen tunti.

Sitten jo pitää tarkistaa, eikä odottaa huomiseen. Ja kaikki kevyimmatkin töytäisyt lasketaan.

minä kävin moneen otteeseen äippäpolilla tarkistuksessa, turhaan. Minusta tuntui, että kätilöt vähän naureskelivat ja esim. puhelimessa kun sanoin, ettei liikkeitä tullut tunnissa kuin muutama, sanoivat, että voithan tulla, jos haluat!? Vaikka nimenomaan neuvolassa sain ohjeet liikkeiden laskuun.

Meillä asiat oli varmaan niin, että lapsi osoitti luonteensa jo mahassa eli on ollut aina tosi rauhallinen lapsi. Lisäksi etusenäistukka vaimensi liikkeet.

Mitä sitten jos jotain sattuukin ja vain odottelet.

JOs menet niin ja kaikki on hyvin niin tiedät jatkossa että sinun vauvasi vain on hiljaisempi siellä masussa.

Juuri tuollaiset ovat niitä hätätapauksia. Ne potkut kuitenkin pitää tuntea. Mene makaamaan sängylle tunniksi ja laske liikkeet ja sen jälkeen soita neuvolaan. Sitä laskemista ne kuitenkin kysyy...

käy ihmeessä neuvolassa/äitipolilla tarkistuttamassa asia jos se vaivaa sinua! Eihän se ole ollenkaan turha käynti, jos näet lapsesi siellä liikkumassa ja että kaikki on hyvin!

Voit samalla kysyä, mistä voisi johtua, ettet tunne liikkeitä.

Tsemppiä ja onnea raskauteen!

ei niiden tarvitse olla mitään hirmu potkuja. Laske ensin noi, jos tuntuu ettei millään tule tarpeeksi liikkeitä, mene näytille. Aina on parempi mennä turhaan kuin jättää menemättä silloin kun pitäisi...

kiitos tuesta.

Joskus tuntuu,että ei sa tarvittavaa tukea, kannustusta kanssaihmisiltä.. Ja, ett onko sitä liian tarkka kaiken suhteen. Mies nimittäin sanoo koko ajan, et joo kaikki on hyvin. Älä stresssaa..

Mutta.. pitää kattoo, jos asiat ei kummene niin soitan ja pyydän saada " apua" .. Huomenna on kyllä neuvola,että ootanko siihen asti..!?!? ja, sitten jos se onkin liian myöhästä..

ennen kuin aloi´tat liikkeiden laskemisen, juo lasi vaikka tuoremehua, piristää vauvaa ja käy sitten kyljelleen tunniksi ja laske liikkeet.

-5-

Mä olin aina välillä sitä mieltä että vauva liikkuu tosi harvoin, mutta kun kävin makuulle ja laskin joka liikkeen, niitä tuli se 10 jo puolessa tunnissa. Jos lapsi on vaikka jalat sun selkää päin, et tunne liikkeitä kovinkaan selvästi ja pystyssä tai itse liikkuessa suuri osa jää huomaamatta. Jos et ekan etkä tokankaan tunnin aikana tosiaan tunne sitä 10 liikahdusta, mene tarkistuttamaan tilanne jo tänään.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat