Vierailija

Minulla on canon 400d kamera. Tykkään kuvata lapsi, ihan arkena ja urheiluharrastuksissaan. Suosittele, mikä olisi hyvä objektiivi.

Onko valovoimaisuus parempi mitä isompi vai mitä pienempi se luku on?

Kommentit (2)

Mulla on yleisobjektiivina Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 Di II LD Canon ja tyytyväinen olen ollut. Maksaa about 400. Urheilukuvaamisessa voisit kyllä tarvita jotain pidempää.

Kannattaa ehdottomasti ostaa vain kiinteävalovoimaisia objektiiveja. Nykyään saa kohtuuhintaisia f 2.8 objektiiveja.

Suositella voin esim. seuraavaa

Sigma 17-50 f2.8 Hintaa n. 400 euroa esim. Rajalasta

Soveltuu hyvin ahtaissa tiloissa

Piirtä paremmin kuin kalliit nikkor ja canon objektiivit. Mielestäni Tamronit ja muut merkit kannatta unohtaa. VInjetointi ja vääristymät pahempia kuin Sigman ja Canonin objektiiveissa.

Urheilukuvaukseen kannattaa hankkia

70-200 tai 80-200mm objektiivi. Valovoima PITÄÄ olla f2.8. Tai muuten kuvaaminen onnistuu vai aurinkoisella kelillä.

Näiden hinnat ovatkin sitten kovempia. Canonin omista malleista joutunee maksamaan 2000 euroa. Kannattaakin yrittää ostaa jostakin käytetty malli. Esim. tällä hetkellä monet lehtitalot ovat siirtyneet canonista nikoniin niin hyväkuntoisia objektiiveja saattaa saada 500 eurolla tai alle. Katsele kameral-lehden osto ja myynti palstaa tai Rajalan vaihtolaitteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat