Seuraa 

Onko kukaan tullut ja kuinka kauan piti syödä? Sujuiko raskaus normaalisti? Tänään sain gynekologilta puolen vuoden reseptin.TOista yritetty 2-vuotta.Mitä sivuvaikutuksia kyseisellä lääkkeellä? Syksyllä tehdään laparoskopia ja hysteroskopia,jos ei tulosta.Onko kenelläkään tehty näitä lapsettomuusongelman takia? Mitä selvisi?

Kiitos paljon asiallisista vastauksista.

Kommentit (13)

ja tärppiaika erilainen, esikoinen yht. n 10 clomikerron jälkeen ( ensin 50mg annostuksella turhan pitkään, 100mg annostuksella 4. kierrolla tärppi, muistaakseni) ja kuopus neljännellä 100mg clomikierrolla. Ja nyt toinen clomikierto 100mg annostuksella menossa ja vielä 4 kiertoa clomeja reseptillä ja siis kolmas toiveissa. Ja siis muuten perinteisellä tyylillä ovat saaneet alkunsa ;) Sivuvaikutuksina olleet kuumat aallot niissä kierroissa kun clomit ei oo tehonneet, siis mulla taustalla pco. Yleisesti on tosiaan tota alavatsan turvotusta ja painonnousua.

Tsemiä, toivottavasti tärppää pian!

Mekin hakeuduimme tutkimuksiin, kun yritystä oli ollut takanapäin 1½ vuotta. Minulle tehtiin SSG eli onko ne nyt samantapainen kuin tuo hysteroskopia (vai mikä nyt olikaan ;)). Katsottiin siis onko munanjohtimet auki ja ne olivat. Lisäksi otettiin verikokeita. Mitään vikaa ei löytynyt. Lääkäri kuitenkin kirjoitti minulle clomireseptin ja kävin kontrolliultrissa, missä katsottiin kuinka clomit tehosivat! Onhan sinullakin joka kierrossa kontrolliultra? Clomit kun saattaa kasvattaa liikaa munasoluja ja ohentaa limakalvoa niin ettei alkiolla mitään mahdollisuutta kiinnittyä.

Raskaaksi en siis clomien aikana tullut (taisin syödä niitä yhteensä kuutisen kiertoa, välillä taukoa pitäen). Viimeisimmässä clomikierrossa (siinä kierrossa tehtiin IUI) huomattiin, että clomit oli ohentaneet liikaa limakalvoa ja jouduin ottaa menogon-piikit rinnalle.

Ja sitten niistä ei-niin-ihanista haittavaikutuksista. Minulle tuli masun turvotusta, kuumia aaltoja, unettomuutta ja miehen mielestä ei niin kivoja mielialan vaihteluita. Mutta kaikillehan ei niitä haittavaikutuksia tule :)

Laparoskopiakin minulle tehtiin kesällä 2004 (ennen kuin IUI:t aloitettiin), mutta endometrioosia ei löytynyt! Laparoskopia tehdään päiväkirurgisesti, eli vatsanpeitteitten alta tähystetään ja siinäkin samalla minulla kokeiltiin onko munanjohtimet varmasti auki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minä söin niitä vain 3 kiertoa, jonka jälkeen lääkäri totesi, ettei enää kannata jatkaa vaan siirtyä vahvempiin hoitoihin. Mulla oli lisäapuna noissa muutamassa myös inssi, mutta ei siis tullut tärppiä.

Hei

Onko teistä kellään tietoa clomin riskeistä esim. epämuodostumat sikiölle tms. tai jos jollain on ollut vaikeita raskauksia/sairas sikiö tms. niin luuletteko, että silloin määrätään clomeja??

Meillä -04 syntynyt poika, joka sai alkunsa kolmannesta clomikierrosta, 1 tbl/päivä. Mulla on PCO ja vaikka raskauden jälkeen kierto onkin ollut suht säännöllinen, mutta pitkä, niin puolen vuoden yrityksen jälkeen hain jälleen Clomit. Tänään loppui Primolut-kuuri ja nyt odotan sitten vuotoa, että saa ne aloittaa :) Ainakaan viimeksi mulla ei ollut mitään sivuvaikutuksia, joten toivottavasti ei nytkään.

20 tabletin purkki maksoi 60e ja kestää siis max. 4 kk annostuksesta riippuen.

11/04 syntynyt esikoisemme sai alkunsa 3. clomikierrosta (lugesteron avustuksella) ja tämä pikkukakkonen s.10/06 sai alkunsa 1. clomikierrosta (ei muita " avituksia" ).

Mitään sivuvaikutuksia ei kuureista ollut - paitsi raskaus ; ).

Tsemppiä yritykseen : )

art ja pojat

On tullut:-) Esikoinen sai alkunsa -99 ekasta clomikierrosta. Tätä toista varten söin viime keväänä 5kk (mukana myös pregnyl-irrotuspiikki) tuloksetta ja syksyn ekasta clomi+inssikierrosta tuloksena nyt rv27.

Sivuvaikutuksia ei mulla clomeista ollut. Kovat pms-oireet mulla on aina ollut.

Laparoskopiassa kävin -99 ja todettiin, että vikaa ei ole. Selittämättömiä siis ollaan. Tosin vika on jollakin tapaa mussa, kun esikoisella ja tällä tulokkaalla on eri isät ja molempien " tavara" on ollut hyvää. Lääkärit arvelee mulla jonkinlaista pulmaa oviksessa, mutta varmuutta ei ole.

Toivottavasti sulla clomikuuriin kuuluu tarkistusultria, että näkee miten niihin reagoit. Turhahan clomejakaan on kuukausitolkulla napsia, jos ne eivät toimi toivotulla tavalla! Mulle aikoinaan tehtiin laparoskopia ja ovistestejä piti kokeilla ennen kuin clomikuuri aloitettin. Mutta kaikenkaikkiaan siis positiiviset kokemukset ko.lääkkeestä! Tsemppiä yritykseen!!

ihan tarkaan clomien hintaa, mutta ei se puolen vuoden satsi montaa kymppiä maksa. Mulla oli pregnyl siinä mukana ja alle satasella muistaakseni ne sain. Joku viimeemmäksi ostanut varmaan muistaa paremmin! Eikä varmaan kannata ostaa koko satsia kerralla, koska tärppi voi käydä ekastakin clomikierrosta.

Kaksi ekaa clomi-kiertoa oli 50 mg. Ekalla kierrolla ovuloin just ja just (verikokeen tuloksen mukaan). Toisella kierrolla en ovuloinut. Kolmannelle kierrolle nostettiin annosta 100 mg ja kierron 12 päivä oli seurantaultra, josta gyne ei osannut sanoa juuta eikä jaata, että tuleeko ovulaatiota. Tästä päättelin, että tuskin tulee ovulaatiota tässäkään kierrossa. " Vaivauduimme" kuitenkin joka toinen päivä olemaan yhdynnässä. Ja kierron 35 päivä oli semmoset tuntemukset, että kohta alkaa jättiläismäiset kuukautiset tai sitten ollaan raskaana. Ja nyt meillä on tyttö 9 kk päiväunilla pylly pystyssä pinnasängyssä.

Ja kamala vauvakuume jatkuu. Syksyllä hankimme uuden clomi-reseptin ja toivotaan uutta vauvaa.

Hei haluaisimme tietää paljonko tuo clomi lääkitys maksaa?!

Olisi kiva tietää minkälaisiin rahoihin pitää varautua apteekkiin meniessäni?!

Kuinka kauan lääkäri on suositellut teille että lääkitystä pitää käyttää!?

Saamme reseptin viikolla 16, ja meille lääkäri sanoi lääkityksen kestävän enintään neljä kiertoa!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat