Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

oli yksi maatuskan kerros ja paras oli 5 euroa + karkkia. Huonoin oli 1 kova karkki.

Kyseessä naapurusto. Toki lähisukulaisilta olisi saanut vaikka kuinka hienoja palkkoja.

Mulle kävisi virpominen ilman palkkaakin. Tylsää, kun se on tuollaista palkankerjuuta. Pakko kumminkin antaa lapsenikin kerätä palkkoja, kun muutkin niin tekevät.

Sivut

Kommentit (45)

raa' an kananmunan! Ja ihan mukavalta mummolta! Muna hajosi korin pohjalle.... Kerran saatiin pakastettuja mansikoita rasiallinen :D. Ne oli kyllä hyviä, imeskeltiin niitä siinä pitkällä virpomismatkalla :).

jotain mielestäni kivaa, ja tuon sen teille, minulle on maksettava palkkaa siitä, vaikka ette minun vaativaa työtäni olisi kaivanneetkaan? Opettakaa lapsillenne, että virpominen on perinne, mutta palkan kerjääminen on huonoa käytöstä, ja jos joku jotain antaa, siitä pitää olla kiitollinen, koska se on ihan hyvää hyvyyttään annettu eikä mistään velvollisuudesta.

Itse olin ostellut pikkupatukoita ja munia naapuruston lapsille, ja kaikki kiittivät kauniisti ja hyvä mieli jäi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

varmaan se kun eräs pappa lähitalosta antoi tytölleni TYHJÄN RUISLEIPÄPUSSIN... Siis tyhjän muovisen pussin.. Muuten sai suklaapatukoita ja suklaamunia ja muutaman kolikon.

Pappa teki miehen työn!! Olihan sillä pussilla varmasti käyttöä kun lähti eteenpäin keräämään saalista

Vierailija:

Lainaus:

oli yksi maatuskan kerros ja paras oli 5 euroa + karkkia. Huonoin oli 1 kova karkki.

Kyseessä naapurusto. Toki lähisukulaisilta olisi saanut vaikka kuinka hienoja palkkoja.

Mulle kävisi virpominen ilman palkkaakin. Tylsää, kun se on tuollaista palkankerjuuta. Pakko kumminkin antaa lapsenikin kerätä palkkoja, kun muutkin niin tekevät.

Tämä sun aloitus tuntuu aika hassulta, kun lopussa kuitenkin vakuutat että virpominen kävisi ilman palkkaa ja kurjaa kun se on palkankerjuuta... Silti osaat nimetä kummallisia ja huonoja palkkoja...

tärkeä asia tämä virpominen näyttää olevan, kun ap:takin oikein kiinnostaa tämä muiden virpojien saama palkka ja miten hassua tai huonoa se on ollut, sitten tuo toinen ketju, miten ulkomaalaiset ei saa virpoa, koska meidän on tarvinnut muuttaa joulujuhlakäytäntöä ulkomaalaisten takia....tuntuu kuin aprillipäivä olisi vasta tänään. Ei sillä kivahan näitä on lukea. Päälle kun yksi antaa vielä kissanmyrkytysvinkkejä tuossa kissan ampumisketjussa....ja kissanomistajat raivoavat, että kyllä lapsetkin joitain ärsyttävät.

t. lottovoittaja

Eikö yhtään hävetä arvostella palkkoja mitä lapsenne sai eilen?

Tästä just huomaa,että vain ja ainoastaan virpomaan mennään sen palkan takia ja sitten " kauhistellaan" miten huonja on myös tullut.

Jopa joku ihmetteli pientä raha määrää mikä tuli varakkaalta perheeltä.

Katsokaa peiliin ja miettikää oikeesti itseänne.

Minusta virpominen on kiva perinne. Meillä ainakin lapset olivat antaumuksella koristautuneet. Mukava niille oli antaakin pientä suklaista palkkiota. En ole mitenkään kauhean antelias, mutta vaikuttivat kaikki ilahtuneilta. Jokainen noitaporukka muuten kysyi kohteliaasti, saako virpoa.

Minusta tämän päivän outoja virpomislahjoja on nuo kalliit ja hienot jutut. Minun käsityksen mukaan virpomislahja kuuluukin olla jotain pientä. Ei mitään leluja, isoja suklaamunia, vitosen seteleitä (eurokin on mielestäni tosi iso raha virpojalle, 20 senttiä ihan käypä, hyvä raha sekin).

Missä ne lapset on palmusunnuntaina? En ole saanut yhtäkään oksaa, jonka eteen olisi nähty vaivaa. Koululaiset tuovat sellaisia, joihin teipattu yksi silkkipaperin palanen ja teippiä on enemmän kuin sitä paperia. Välillä on " koristeltu" wc-paperilla.

Vai tarvitsevat palkan? Ymmärtäisin, jos olisin niitä oksia tilannut...

tyytyväisiä siihen mitä saadaan ja pitääkö ylipäätänsä saada jotain?

Lapset varmaankaa ei itse ymmärrä rahan arvoa mutta sitten vanhemmat ihmettelevät miten vähän joku antoi rahaa vaikka sillä olis ollut.

Markka aikoina markkakin oli iso raha jos sellaisen sai.

Ihan älyttömäksi mennyt koko virpominen ku silmät kiiluen odotetaan mitä palkaksi saadaan ja vanhemmat vielä enemmän silmät kiiluen odottavat kotona mitä lapsi tuo.

Toisessa ketjussa valitetaan kun eivät saaneet kauniita koristeltuja pajunoksia. Ja täällä kysellään parasta ja huonointa virpomispalkkaa, jonka lapsi sai.

Menkää hei ens pääsiäisenä itse virpomaan!!

varmaan se kun eräs pappa lähitalosta antoi tytölleni TYHJÄN RUISLEIPÄPUSSIN... Siis tyhjän muovisen pussin.. Muuten sai suklaapatukoita ja suklaamunia ja muutaman kolikon.

palan vanhaa ja kovaa valkosipulipatonkia! Ei kuulema tulleet enää noitumaan seuraavana vuonna, oli sana levinnyt eteenpäin, näin veikkaan!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat