Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

oon nyt varmaan vähän blondina täällä.. mutta noista soseista, miten ootte tehnyt? voiko vaan soseuttaa pakkasesta marjoja (omapoimittuja, kotimaisia) ja antaa vauvalle (7kk) vai pitääkö esim. kuumentaa ensin? ootteko lisännyt sokeria, jos esim. puolukkainen sose? vai sitten vaan paljon makeita marjoja sekaan?

entäs hedelmäsoseet? ootteko vaan hiukan keittänyt ja sitten soseuttanut vai mitenkäs? ootteko pakastaneet näitä?

entä minkä ikäiselle ootte antanut tuorehedelmistä ja -kasviksista raasteita?

Kommentit (3)

täytyy kattoo siitä äp-vihkosesta, jotain lihasoseita oonkin tehnyt sen ohjeen mukaan, mutten muistanut että hedelmäjuttujakin löytyy :)

heh, joo, en mäkään NIIN blondi, että pelkkää puolukkasosetta syöttäsin vauvalle..:D olin varman vähän epäselvästi kirjottanut.. mutta siis vaikka puolukka jossain marjasoseessa lisänä, niin hapanta mielestäni silloinkin, eli ehkä siis voi laittaa sokeria:)

Jos olet saanut äitiyspakkauksen, niin katso pakkauksen mukana tullutta ohjekirjasta vauvan ruokailusta. Siinä on ihan kivoja ruokaohjeita, kannattaa tutustua, jos sinulla sellainen on. Kirjassa oli muistaakseni ohjeena, että kaupan pakastemarjoja tulisi vauvalle keittää 2 min.

Luulen, että aika harva vauva syö puolukkaa ilman sokeria, on niin se hapanta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä en ole pakastanut hedelmäsoseita, oon tehnyt esim. muussannut ihan haarukalla banaania, päärynää. Antanut itse purra omenaa (tyttö nyt 10kk).

Kurkkua ja porkkanaa oon antanut raasteena.

Kun viimeks tein vispipuuroa niin laitoin vähän sokeria ja annoin silti vauvalle, neuvolasta sanottiin että myös kiisseliin voi vähän laittaa sokeria huoletta.

Mansikoita ja mustikoita mulla on pakkasessa, säilöntään en käytä sokeria, ja niitä sekoitan yleensä puuron sekaan.

Ikinä en oo hedelmiä keittänyt.

En tiiä oliko tästä nyt mitään apua :D

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat