Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Paljonko teillä meni rahaa ristiäisiin? Meillä näyttäisi tulevan sellainen 300 euron budjetti plus kutsut, joihin meni itse tehtynä postimerkkeineen 50 euroa. Eli noin 350eur.

Vieraita nelisenkymmentä ja ihan kahvitusmeininkiä tulossa makeine ja suolaisine tarjottavineen.

Kommentit (13)

Meillä isovanhemmat ovat halunneet järjestää lastenlastensa ristiäiset, esikoinen kastettiin mieheni vanhempien luona ja kuopus minun sukuni mökillä. Isoäidit ja isoisoäiti ovat leiponeet, toinen isoisistä hoitanut koristelut, mekko on 80 vuotta suvussani kulkenut perintömekko ja malja mieheni perheessä käytetty. Paikalla on ollut vain lähisuku (minun ja mieheni vanhemmat, minun isovanhempani ja meidän molempien sisarukset mahdollisine puolisoineen) sekä kummit, yhteensä n. 20 henkeä.

Juhlat olivat meillä kotona, n. 15 vierasta. Kakun tein itse, pikkusuolaisia ja -makeita toivat äitini ja anoppini. Ristiäismekko ja kastemalja kulkevat suvussa. Ainoita erikseen ostettuja asioita taisivat olla kastepöydän ja ruokapöydän kukkakimput ja servetit. Olen aina ajatellut, että ristiäiset ovat intiimi perhejuhla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vieraita oli 30, vuokrattiin juhlasali ja tarjottiin ruoat + kahvit. Summassa on mukana myös kutsut + kiitoskortit, kuvaus ja koristeet ym. ristiäisrekvisiitta.

Ei meillä ollut mitään budjettia, sen verran meni mitä meni. Vieraita oli myös 40-50 hlöä ja kutsut tein itse. Juhlatilan vuokra on 75 euroa (meille kun ei kotiin olisi mahtunut millään, eikä seurakunnan tiloissa ollut vapaata). Muita summia en muista.

Pidettiin ristiäiset vanhempieni puutarhassa. Sukulaiset leipoivat vapaaehtoisesti :)

Kummi toi kutsukortteja työpaikalta. Nimiservetit tarjoi mummo.

Oli kaunis tilaisuus,ihana sää ja kaikki.

Nyt toisen lapsen ristiäiset tuli maksamaan 120e. Vieraita oli n. 20. Kaikki lähisukua, joten ei mitän kutsukortteja tarvittu :) Ristiäiset pidettiin eräässä lounaskahvilassa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat