Vierailija

Kommentit (12)

moista keksi.

Esim. toimistosiivouksessa tuollaiset asiat eivät kuulut tavallisen siivoojan hommiin. Sairaalasiivouksessakaan kuvaamiasi tilanteita ei oikein tule vastaan.

Hotelli- ja laivasiivouksessa on oma porukkansa. En tiedä, mutta veikkaisin, että koska aika on vähissä, niin siellä ei tahrojen kanssa kovin pitkään tapella, vaan pistetään kamat suoraan vaihtoon. Tuoleihin etc. varmaan löytyy vaihtopäällysteitä, jotka pistetään tilalle.

Ainoastaan pesulassa pitää tietää kaiken maailman kikat tahrojen poistoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyllä mä oman kodin osaan siivota hyvinkin, mutta sitten jos tulee esille miten joitakin tahroja poistetaan tietyltä pinnalta niin en pysty sanomaan. En ottaisi riskiä muutenkaan siitä että menisin siivoojaksi kun voisin pestä väärillä aineilla ja pahimmassa tapauksessa pilata pinnat.

Sama sitten eri tekstiilien käsittely on ihan hukassa. En voi sanoa miten matto saadaan puhtaaksi vain tunnistelemalla mistä se on tehty.

Mä olen varma että kaikki osaa siivota muttei ammattimaisesti.

Toimisto- ja kotisiivous varmasti sujuisi, myös ravintolan siivous, sitä olen joskus opiskelun ohessa tehnytkin. Teollisuussiivous, leikkaussalien ym. onkin sitten eri juttu.

Ja kyllähän se totta on, että ammattilainen kyllä tietää maallikkoa paremmin siivouksessakin kommervenkit, mitä kannattaa tehdä missäkin järjestyksessä ja millä tavalla.

olen siivonnutkin. ja ollut kodinhoitajana. siivoan ihan asianmukaisesti asunnot, toimistot, sauna- ja pesutilat, käytävät, vessat jne. mutta jotain lääketehtaan tuotantotiloja en ehkä lähtis siivoamaan (ei sikäli että päästettäisikään), en osaisi varmaan edes pukeutua niihin puhdastilakamppeisiin.

mutta noin normaalisti ymmärrän kyllä siivousaineiden ja -välineiden päälle, osaan käyttää joitain koneita ja ylipäätään siivota jokseenkin ammattimaisesti.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat